Thorns dag blev udviklet til noget langt mere interessant, da kaoset lige pludselig begyndte at blive dobbelt så slemt. Og det så ud til at være lige omkring ham. Usikker på, hvad det kunne være, fordi han i forvejen var meget distræt over at være i nærheden af så mange folk på én gang, lagde han ikke helt mærke til, hvad der skete omkring sig. Det var først da en mands tordnende råb hørtes og nogle underlige lyde dukkede op oven over ham, at han opfattede hvordan han stod midt i en fare, han end ikke havde opdaget før mere kaos brød ud. En masse energiladninger begyndte at flyve rundt, og Miilaethorn overvejede et kort øjeblik om han skulle flytte sig. Det var dog mere eller mindre umuligt, fordi der løb en masse andre rundt omkring ham, og derfor valgte han at blive hvor han var og sikre sig, at han hverken var i vejen for de mange nedfaldende sten eller mylderet af mennesker.
Han registrerede alting alt for sent fordi han var så forvirret, men han behøvede end ikke reagere, da et kæmpeblad pludselig voksede hen over ham, til hans store overraskelse. Bladet reddede ham fra at få flere sten direkte ned i hovedet, hvilket han var meget taknemmelig over, men da han hørte det store smertesudbrud bag sig, vidste han godt, at det tegnede dårligt, men han valgte at blive under det store blad mens alting faldt ned omkring dem, og gik først ud da det ikke var så slemt. Han lagde godt mærke til, hvordan de fleste planteeffekter stoppede med at virke så godt, som manden blev fældet ned. Selvom han indvendigt var noget adrenalinfyldt, så var det ikke noget, han viste i sit ansigt, som han begyndte at gå hen mod manden der lå i klemme og lige i øjeblikket blev hjulpet fri.
Snart begyndte de alle at mundhugges, men nu hvor kaoset var ovre, følte Miilaethorn at han havde lidt mere overskud. Han gik helt hen hvor manden lå, og kiggede kort ned på ham, før han valgte at stiltie de andre med et højlydt pift. Som stilheden lagde sig, gik han øjeblikkeligt hen og satte sig på hug.
"Jeg skal nok kigge på hans ben. Jeg har healende magi,"
Forklarede han sig roligt, mens han kiggede nærmere på benet. Folk virkede stadig forvirrede, og havde stimlet sig omkring dem, så han valgte at stoppe sit begyndende arbejde.
"Jeg ved ikke hvad I gør i sådan en situation som den her, men jeg er sikker på, at han ikke har lyst til, at alle står og kigger på,"
Med de ord, gik folkemængden og gav dem plads. De var stadig ikke helt klar over hvad de skulle gøre, men snart begyndte de alligevel oprydningen af dem selv.
Thorn selv trak sin langkniv og tog forsigtigt fat i buksebenet på manden, før han skar det op, så han bedre kunne se skaden.
Men ikke nok med, at benet var brækket voldsomt, så kunne han se tegn på andre voldsomme, men ældre skader. Hans syn fortalte ham, at der kun kunne være tale om gift, men lige den del lod han ligge for nu.
"Beklager at jeg sådan ødelægger Deres tøj, men det var nødvendigt,"
Undskyldte han, mens han mærkede efter på mandens ben. Åh jo, der var brækket noget derinde, men heldigvis var Miilaethorn fint i stand til at hele knogler. Det andet problem var så lige den ældre skade.
Da han fandt punktet ved skaden, lagde han meget forsigtigt sin hånd der og lod sin magiske energi komme ud. Der var et let lys omkring hans hånd, som knoglen satte sig sammen inden i mandens ben. Det gjorde måske lidt ondt, men det var langt bedre end at skulle sidde med skaden i flere uger.
Han kunne godt mærke, at han var en smule udmattet efter at have gjort det, men han lod sig ikke mærke med det. Skaden var ordnet, og nu var det bare om, at takke og få ordnet alting.
"Tak for det De gjorde lige før. Jeg håber ikke det gjorde alt for ondt,"
Sagde han med alvorligt mens han forsøgte at få øjenkontakt. Det kunne godt være, at manden var gået i chok. Det var der mange der gjorde de blev udsat for så grovt et smerteoverfald som det, denne person var blevet sat igennem.