Dagen havde efterhånden været lang, ikke nok med de sdiste mange dage havde handlet om at finde denne, ældre vampyr, men selv nu hvor han var fundet. Så havde man stadig ikke ro, selv om denne larm havde sin behageligheder, så kunne det være meget rart hvis han bare gik væk.
"er der mere de ønsker? Mere at drikke?" lyd den fra ældre vampyr tilbageholdende, et kort suk forlod hende. For anden time i træk, havde hun siddet i dette værelse, og intet var sket! Men igen, det er aldirg helt skidt at få alt hvad man beder om, alligevel træk dette i hendes samvittighed,
mon han havde givet mig mere plads, hvis jeg var mere forsigtig i at finde ham? gik hendes inder dialog som hun kastede blikket imod ham, kort rystede hun på hovedet som gafflen igen gik ned i køden på bordet foran hende. Endnu engang, uden at havde bedt om noget træk den ældre herre sig fra rummet,
"Piger! Kan i lave noget mere te? Og hent mig et glas vin også, nej! en flaske vin! lyd det så snart han var lidt væk fra rummet Opia befandt sig i.
Kort lukkede hun øjne,
endelig, lyd hendes indre igen, disse korter pauser, disse korte tidsrum med ro. Kort sniffede hun til duften i rummet, duften af levende ild, duft lys, duften af frisk kød, samt en mild duft af det velvedligeholdte træ. Rummet var velbelyst grundet brændeovnen var godt igang og de levende duft lys fordel rundt i lokalet. Lokalet minded nok mere så om dette var en romantisk middag frem for hvad det endelig var der skete. Hun træk på smilebåndende som køddet blev ført imod hendes læber, så snart kødet var indefor de røde linjer, blev det strækts koldt, og man kunne høre det så snart hun bidt ned på kødet, nærmest som når man spidser brændt katoffleskin. Gaflen fandt sin plads på bordet samtidig som døren gik up ind til rummet og den ældre vampyr kom tilbage med to piger, den ene bar en kande te, den anden en flaskevin og to glas. Det ændre vampyr kiggede nervøst lidt rundt, hans blik faldt på uret
"Hvorfor er han her ikke i nu?! normalt tager det ham kun minutter! lyd det lavt fra hans kolde læber, han rustede på hovedet, som han satte sig med flasken, og tog en kort slurk uden at benytte sig af glasset. Han blik nu tilbage på Opia, hvorfor havde han endelig sat sig? gik hans tanker i gang. Nu sad han også ved bordet med hende. Pigerne heldte forsigtigt en ny kop te op til Opia, som selvsikkert og høfligt nikkede til pigerne.
Men overfor mig kræver hun bare det ene efter det andet! argh, jeg burde. hans tanker stoppede som nogle bankede på døren,
"JA! endelig!" lyd det spontant fra vampyren som med det samme stod op, stolen han sad på lå nu på gulvet, og vinflasken stod så om den var urørt ved siden af de to tomme glas.
"Hr Vanath!" kom det glad fra vampyren som han gik imod den nyankommende, hans hænder åbnede for at tilbyde et kram, et meget nervøst kram, men tydeligt at krammet ikke var hans mål.
"Du må hjælpe! Jeg skal nok betale for alt, alle udgifter, bare få hende væk fra mit område, nej! få hende lige der hen hvor hun vil, bare..gør hvad hun vil! hun er alt for farlig at have her! tilhængere af mørket af hendes natur bør ikke være i mit område" Sagde han stille under krammet, og træk sig væk igen, og vendte sig imod kvinden, og tog et noget kun mere høfligt smil på læben, ganskevis falsk.
"Nå, her Vanath, lad mig præsentere dig for Opia, kvinden der ønsker dit service. Opia, denne herre er Orcusellus Vannath, manden der kan behjælpe med dig." Der sad hun, en mindre kvinde. Det ene ben lagt over det anden, et smil på læben, et kop dampende varm te foran sine læber, dækket i mørkt tøj, en brun kort kappe, sorte læder bukser, og en slidt løs skintøje. Hendes hud var bleg men fejlfri, ingen ar, ingen fødselsfejl, selv det hud som kunne ses omkring tøjen var fejlfri, dog var der en ting der fangede ens blik, lige over de røde klare læber, et rødt mørk øje der stirrede over på Vanath, og til den sides et nærmest lysende mørklilla øje, et høfligt nik blev sendt fra hende. før de tydelige dæmoniske øjne blik lukket og et sluk af den dampende te blev taget, som hun vendte sig imod bordet, og gjorde satte sig mere fint, og knap så afslappet.
"Jeg...jeg vil efterlade jer to alene lidt, og finde ud af tingende. Jeg takker for dit selvskab i løbet af dagen. sagde han igen, som han begyndte at trække sig ud fra lokalet.
"Hun siger ikek så meget Vanath, men svare i skrift..jeg sender en pige op om lidt til at dække jeres behov. lyd det forsigtigt fra ham som han lukkede døren bag sig.
Endnu et høfligt nik forlod Opia, som vampyren forlod lokalet, Opia læber holdt et varmt smil, dog ikke et høfligt smil, et smil der gjorde hvad det kunne for at holde en latter tilbage. Kort rystede hun på hovedet, kastede blikket over Orcus, og gjorde tegn til at Orcus skulle sætte sig, koppen fandt noget der minded om en naturlig plads på Opias lår, holdt af begge hænder, stadig sad hun et stykke fra bordet, men noget kun mere høfligt, pænt, end den afslappede stilling hun havde før Orcus ankomst. På bordet lod der en bog foran hende, hvor der med stor skrift dog stadig feminint og elegant stod:
Velkommen, har hørt meget godt om deres arbejde, hørt de kan få mig lige derhen hvor jeg ønsker? er det nu også sandt? ligemeget hvad talte vampyren godt om dig, så jeg har tillid til de er den bedste til netop dette.