Telma
Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim
Dragonflower 04.11.2018 20:53
"Han bære menneskeform, og gør det så vel, at det først var da jeg gravede jeg blev bekendt med hans sande form" indrømmede hun uden at fortrække en mine. Hendes personlige stolthed var stor, men ikke større end at den kunne tilsidesættes bare en anelse når det galt hendes børns sikkerhed.
"Han kan forme mørke til våben, som et minimum, så han vil aldrig være ubevæbnet. Han teleportere også, hvilket besværliggøre det markant at finde ham. Men det er der råd for" forklarede hun, og tog en lille dims frem fra sig forklæde, og satte den på bordet mellem dem. Det lignede mest af alt et improviseret kompas. En 'nål' af stift stof med en mørk spids, fæstet midt på en tynd, cirkulær træplade med en knappenål. Træpladen var malet langs kanten med blæk, mens stofnålens spids havde en mere rust-rød farve, som indtørret blod.
"Den her vil pege dig i retning af ham, men jeg kan ikke garantere hvor længe den vil holde" udlagde hun og så tænksom ud et øjeblik
"Jeg kan ikke sige hvor hurtigt den reagere, skulle han teleportere i dit nærvær, men hans evne lod til at efterlade mørk røg, så det burde være til at se hvis det sker" tilføjede hun. Det var en detalje der ikke stod skrevet i nogle af rapporterne på bordet, men som hun havde oplevet, og set med egne øjne.
"Jeg er sikker på jeg kan gøre godt for min tone når de bringer min søn tilbage" kommenterede hun bestemt. Dog flakkede hendes blik, blot en anelse, da Valkar nævnte hendes
anden forsvundne søn.
"Han er ikke forsvundet, men blot ude" ikke på vilkår om hun ville lade denne mand vide Rofus var stukket af. Hun havde ikke skænket det en tanke at Valkar ville ligge mærke til et barn fra eller til, men Rofus havde selvfølgelig gjort sig selv temmelig
bemærket sidste gang. Sandheden var ikke en mulighed, men Telma var nød til at fortælle sin benefaktor
noget for at holde ham tilfreds.
"Han er i Dianthos, for at holde en finger på pulsen der så at sige, og holde øje med hvordan tingene eskalere". Det var en plausible løgn, og hun fandt det ikke nødvendigt at skubbe den yderligere. Det ville betyde Rofus helle var slut. Han var ikke længere et barn, beskyttet af Telmas skørter, men men mand i sin egen ret... En brik Valkar uden tvivl ville opfatte og lægge i sine planer, men det var ikke noget Telma kunne gøre ved det. Rofus havde selv valgt at rejse, og tage sagerne i sine egne hænder på godt og ondt.. Og skulle Valkar få den hjernedøde ide at gå efter hendes søn, viste Telma udemærket hvem af de to der ville komme til at fortryde det. Hendes Rofus var nok en god dreng. Og en god dreng blev altid undervurderet.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"