Tilbagekomst og undringer.

Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
posts
4
karakterer

Hope 20.03.2024 11:11
Hej alle!

Som de fleste nok har lagt mærke til så har jeg været væk en i...i mit hoved alt for lang periode, der er mange grunde til dette nogle meget personlige og andre ikke så meget, nogle dele af denne post er måske TMI, men intet burde være sensitivt.

Kort sagt, så vil jeg meget gerne tilbage på siden. Nu hvor jeg faktisk tror jeg vil være i stand til det. Grunden til denne post er at jeg er forvirret og meget i tvivl om hvordan jeg gør dette bedst, og vil gerne have jeres input hvis i føler i har noget at give.

En del af mig kan huske hvad Sparks/Eli gjorde, hvor de nulstillede deres tråde og karakter til en hvis grad, dette virker meget overskueligt og måske nemmeste..Men samme tid så nyder jeg og virkelig savner nogle af mine karaktere, Josefine, Yume, Pet, er de tre jeg nok aldrig kommer af med.

Heldigvis er det sådan set kun Josefine der har gang i større plots og indblandet i dem og derfor kan de andre godt nulstilles uden problemer.. Men er stadig i tvivl om det er den vej jeg vil gå...altså nulstille hvad nulstilles kan.

Min portalmager kom aldrig igang men hun bliver...Fordi hun faktisk har mange tegn på den personlige udvikling jeg har haft siden jeg kom her på siden, startede som lille uskyldig, skal giftes før der foregår noget i nattens ly af lumre tanker, til..der hvor jeg er i dag, hvor selv den tro jeg er blevet opvokset med er blevet sat i minde, og jeg har haft nogle...ehm...farverige oplevelser siden sidst.

Jeg har mens jeg har været væk været i et længere forløb hos center for depression, og selvmords forebyggelsen, da jeg fandt ud af hvor meget negativt mit liv endelig gav mig, og hvor meget jeg så bort fra min egen glæde.. og nok det første og vigtigste jeg kommer til at lære mine egne børn hvis jeg får nogle eller adoptere.. Er at lære dem at fokusere på deres egen glæde og se bort fra andres forventninger til dem, eller de forventninger som de tror der er der... for på trods af hvor ondt det gør af indrømme, er det nok primært min egen opfattelse af andre mennesker og deres syn på mig, der næsten endte med en slutning på min bog, alt for mange kapitler for tidligt.

Og med det sagt, så beklager jeg virkelig meget til alle dem jeg har ladet vente eller efterladt on read, and so on. Men der var bare ikke plads i mit liv til KL, hen over den sidste lang periode af mit liv.
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3553
posts
10
karakterer

Alianne_ 20.03.2024 11:20
Hvor er det skønt at høre, at du har det bedre nu, har arbejdet med dig selv og er et bedre sted <3. Du har været mega savnet, og jeg glæder mig til at skrive med dig igen!

Hvis det virker som en for stor mundfuld at nulstille alle trådene, og samtidig at der er nogen, der ikke rigtig passer til dig mere, ville jeg overveje at tage det enkeltvis. Simpelthen se på, hvilke tråde er du sikker på, ikke kommer til at du igen, og så lukke dem - og dem, der er nemme at hoppe ind i igen, gør det. Jeg har i hvert fald ingen forventning om at tråde bliver taget i rækkefølge, at alle tråde får lige meget kærlighed, eller at alle overhovedet skal fortsætte. Hvis der er nogen, hvor du tænker et reboot er nødvendigt, men du stadig gerne vil skrive med karaktererne, er jeg sikker på, folk er forstående over for det <3.
Lux

Lux

De-luxe

4053
posts
15
karakterer

Lux 21.03.2024 13:41
Det er godt at høre fra dig igen, og velkommen tilbage! 

I forhold til hvorvidt de skal nulstilles eller ej, tror jeg (virkelig) at det er meget personligt hvad man vælger at gøre. Nogle kan være nødvendige at give slip på, imens andre stadigvæk er spændende at "arbejde videre med " - men tænker at det i essensen handler om hvad du selv vil. 
Plots kan altid laves på ny, det tror jeg ikke skal være en hindring for hvad du fremadrettet vil og har lyst til 🫶

Glæder mig i hvert fald til at se hvilke veje det går, og mest af alt at du har lidt overskud i dit liv, til at lege lidt med igen. Godt at høre fra dig 🔥
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2300
posts
7
karakterer

Venus 27.03.2024 18:25
For det første: Velkommen tilbage <3 Er virkelig ked af at høre, du har været så langt nede, og meget glad for, at du i hvert fald har det bedre. Jeg ved ikke, hvad du har brug for andet end svar på dine spørgsmål, så håber de her hjælper <3

Har selv haft nogle lange tørkeperioder, hvor jeg så er kommet tilbage.

Skriv først, ret bagefter. Jeg har altid været langsom til at skrive. Det hjalp meget, da jeg læste lidt på skrivning og fik det råd, at gøre forskel på at skrive og så at redigere (rette slåfejl, formuleringer, plot etc.). Jeg rettede meget, mens jeg skrev, så det tog lang tid, og det tog lidt rytmen ud af det, og jeg følte mig langsomt i forhold til andre.
Men at vente med at rette til bagefter, virker ret godt. Så er jeg glad for at skrive.

Luk tråde, og spol frem. At nulstille virker godt for nogle :thumbs_up:. Jeg selv havde det ikke så godt med at lukke tråde, når jeg havde ladet folk vente, og jeg egentlig gerne ville plottet i tråden.

Tatti gav mig det gode råd, at jeg kunne lukke de tråde, hvor det gav bedst mening. Men hvis jeg var gået i stå med en tråd, kunne man også aftale at lukke tråden med sin trådpartner, og så starte en ny, frisk tråd op bare spolet frem til nutiden. Med det kunne jeg lukke tråde af.

Fokuser på en eller få karakterer ad gangen. Sidst valgte jeg kunne at skrive med én karakter til at starte med. Når jeg lige skulle igang, hjalp det at "bare" skulle ind i hovedet på den samme karakter.

Skriv korte tråde. Kan rigtigt godt lide lange tråde og trådsvar, men når man er rusten, kan de virker meget intimiderende og give mig noget præstationsangst. Så jeg aftalte med dem, jeg skrev med, at i hvert fald starte med korte svar. Nogle gange eskalerede det naturligt ^^

Held og lykke <3
Knus Venus
Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
posts
4
karakterer

Hope 10.04.2024 11:30
Jeg har besluttet at løsningen for mig er at lukke det "løbske" tråde, eller dem der er mere "spontane" sammenmøder, og se om det kan lade sig gøre at svare i de mere planlagte/plot relateret tråde! <3 ellers, det foregå i DM's og så forsætte tråden næste dag/næste møde..

Hvis nogle af dem jeg har tråde med som jeg ikke lukker:
@Blæksprutten (Hvorfor virker du ikke?! xD)
Alianne_ 
Xenix 
Hellere vil snakke om hvordan vi forsætter og oprette en ny tråd, så skriv endelig. 
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
1 1


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Blæksprutten
Lige nu: 2 | I dag: 20