Venus 26.07.2022 20:35
Bølgerne skvulpede næsten lydløst om årerne i vandet. Ethelihn hævede sin lanterne, som om den ville få tågen til at sprede sid, men hun kunne stadig ikke se længere en ti fod frem sig. De sejlede langsomt. En halv times roning bag dem, længere væk fra kysten, lå et noget større fartøj forankret: et af Mørkets mindre genkendelige krigsskibe. Hovedparten af deres flåde var skabt til at virke frygtindgydende, store, hurtige skibe med skarpe obsidiangaloner, der om ikke andet så ud til at kunde slå ethvert skib, de påsejlede, til pindebrande. Men ikke Mantaen. Den var skabt til at flyde lydløst gennem vandet og kamuflere sig mod horisonten med sit grå træ, affarvede sejl, og skjule kanoner. Ethelhin og tre af hendes folk var ankommet med det skib og havde sat en jolle i vandet for at nå ind til havnen i Tusmørkedalen.En bleg vampyr med ravnsort hår og spidse negle, lod et knudret reb med en sten for enden glide gennem fingrene ud over siden af båden og ned i vandet. Han talte knuderne, til han mærkede stenene ramme bunden.
"Tre fod, general," hvislede han sagte. Ethelihn nikkede, men så sig ikke over skulderen: "Ro langsommere." Båden sænkede farte.
Kort tid efter kunne båden høres skrabe mod kysten. Alle mand hoppede i vandet og trak båden op på land ikke langt fra lyset fra smuglerhavnen. Ethelihn trak en sort kappe om skuldrene og trak en hætte op, mens håret af sig selv vred og snoede sig om til en knold i nakken. Hun begyndte at gå. Hendes folk fulgte efter gennem sandet op mod den lille flække, der kun kunne ses på grund af de spøgelsesgule lanterne, der hang fra hustagene. De havde ledt efter en lokalspejder med forbindelser i dalen, som var villig til at føre dem til nogle gamle ruiner mod dalens nordlige klippeskranter. Normalt kunne Tusmørkedalens beboere kommer sig hurtigt over den værste frygt, bare der var krystaller nok, men ikke denne gang. Ruinerne var hjemsøgt af noget, hvad havde hverken Ethelihn ikke kunnet få et præcist billede af. Ammestuehistorierne gik fra spøgelserne fra hævntørstige alfer til et vampyrhof, der holdt til i krypterne under bygningen. Hvad end det var, måtte de uden om det. Der skulle være magiske artefakter i ruinerne, som Mørket skulle bruge.
De fire kutteklædte skikkelser vandrede usete gennem smuglerbyen, hovedsageligt fordi, alle andre var mindst lige så mistænkelige at se på, til de havde lagt husene på afstand og havde nået mundingen af passet ind i dalen. Det var her, de skulle møde den mand, de havde hyret til jobbet—eller rettere havde tænkt sig at hyre. Nu måtte de se, hvor meget valg han fik.
"Sometimes darkness can show you the light."
—The Light af Disturbed
"Meget kunne siges om Ethelihn, men der var ikke noget der afholdt hende, fra at åbne en tønde med alkohol!"
—Ridder Asha Drakkari
—The Light af Disturbed
"Meget kunne siges om Ethelihn, men der var ikke noget der afholdt hende, fra at åbne en tønde med alkohol!"
—Ridder Asha Drakkari