Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 02.10.2018 16:50
Havde Ezra vidst, hvad Hector havde tænkt om satyrer, havde han leet højt. Ja, det lå til hans familie at spille musik, men det var langt fra alle satyrer, der var født med den evne. Og glade satyrer?! Han skulle have mødt bedstefar Finno, han havde næppe smilet mere end to gange igennem sit liv. Men siden Hector var tavs om sine tanker, kunne Ezra ikke vide, at han havde et stereotypt syn på dem med gedebukkeben.
Men det var dejligt at vise fløjten frem og Ezra havde lyst til at spille en lille melodi, bare for at gøre stemningen lidt lysere. Eller måske spille en ægte satyrmelodi for ham.

Inden han kunne nå det dog, udbrød den yngre satyr noget forvirrende. Et lidt undrende udtryk dukkede op i hans ansigt, han trak øjenbrynene lidt sammen og så undersøgende på den anden. Hvordan kunne det være ham? Når det var piger? Han åbnede munden for at udtrykke sin undren, men lukkede den så igen. Der var så meget underlig magi ude i verden, hvordan kunne en udtalelse som den undre ham?
De blå øjne gled kort ned over den anden satyr, inden han trak på skuldrene. Nå ja, hvis han påstod det… Ezra havde ikke svært ved at godkende, at ting ændrede sig, selv ikke sådan noget.

“Jeg er ked af, at jeg ikke ved mere om den historie.” Han mødte hans blik igen. “Men hvis et af børnene var dig, så tror jeg, at du kan trøste dig med, at dine forældre nok ikke bare har efterladt dig uden grund. Noget måtte der være sket, når en helt familie forsvinder på den måde. Onkel Hanry var sikker på, at det var slavehandlere.” Om det så var en god ting kunne diskuteres, men måske det ville gøre det lidt lettere for Hector, hvis han kunne holde sig til tanken om, at han ikke bare var blevet efterladt.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 02.10.2018 17:15
Hector sank en klump og nikkede lidt ved Ezras ord. Hvis det virkelig passede, at det var hans familie – denne Prel-familie – var hans familie, så var det da lidt af en lettelse at vide, at de højst sandsynligt ikke havde forladt ham. Lettelsen sad dog kun på overfladen; Hector havde brugt hele sit liv på at hade sin familie for at forlade ham. Det var svært at slippe de had og den forbitrelse, især når han stadig ikke havde endegyldigt bevis for, hvad der faktisk skete dengang.

"Hvis det passer," mumlede Hector og så på Ezra. "Hvis det var min familie, så… så er vi to jo også i familie."

Det lød helt mærkeligt at sige højt, og Hector holdt godt øje med Ezra for at se hans reaktion, og måske også for at se, om han kunne genkende noget af sig selv i Ezras træk, bare en lille flig af noget.

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 02.10.2018 18:36
Et stort smil dukkede op på Ezras ansigt. Ja, hvis det passede, var de i familie. Langt ude. Men sandt at sige, var de fleste satyrer i familie på en eller anden måde. Han nikkede og drejede fløjten mellem fingrene. Han kendte hver eneste bølge, hul og slidte stykke på den.
“Hvis det passer, så ja, så er vi langt ude i familie med hinanden.” For Ezra var det ikke noget stort, han havde masser af familie hjemme i Lindeskoven. Han havde altid været omgivet af familie i alle aldre, lige fra bedsteforældre til de helt små kusiner og fætre. Men han kunne godt se på Hector, at det betød noget.

“Hvad render du rundt og laver? Lever du af at optræde eller?” Han kunne ikke styre sin nysgerrighed og han ville vide mere om sit mulige familiemedlem. Ezra havde en følelse af, at den yngre satyr virkede… trist. Måske han kunne genkende sig selv i noget, en forhenværende knækket sjæl mod en nuværende. Han kunne ikke sætte en finger på noget, men måske var det glimtet i øjnene. Manglen på smil?

Han fik lyst til at spille fløjte igen, men ikke midt i en samtale. Musikken var som magi, den kunne gøre meget ved triste sind, han havde fået folk til at smile så mange gange, at det var helt sløret for ham. Men han vidste, hvad virkede. Hvilke toner kunne gøre det. Men hans mund ville hellere tale end spille og det var også helt fint. Der var nok plads til musikken senere.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 02.10.2018 18:59
"Åh, øh, ja, det kan man vist godt sige," sagde Hector til Ezras spørgsmål. Han brød sig egentlig ikke om at lyve for folk, der ikke havde gjort ham noget, men han havde på en eller anden måde ikke lyst til at indrømme overfor den første måske-grandfætter, han nogensinde havde mødt, at han levede af at snyde penge fra folk. En mild gradbøjning af sandheden var vel ikke for slem.

"Jeg optræder for folk på gaden," halvløj han. "Sammen med min ven. Jeg optræder, og han samler penge ind fra folk, der kigger på. Vi bor sammen med en masse andre, så vi skal bruge pengene på mad. Det er min ven, der er leder af ban—gruppen, men vi deles alle sammen om at samle penge ind."

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 03.10.2018 09:37
Nu var det sådan, at Ezra var en exceptionel løgner og det gjorde ham ret god til at spotte en andens løgn. Han fortsatte med at smile og se interesseret på den yngre satyr, men han vidste godt, at han blev stukket en plade. Det var okay, han tog det ikke personligt. Selvom han gerne ville, behøvede han ikke at vide alt. Der kunne være mange grunde til, at Hector ikke ville fortælle ham, hvad han lavede til hverdag og Ezra kunne finde på mindst tolv lige der på stedet uden at gøre noget for det. Hvilken en, der var til at tro på, kunne han ikke sige og lod være med at hæfte noget af det fast på sit måske nye familiemedlem.

“Det lyder spændende! Det vil jeg gerne se en dag.” Han lagde hovedet lidt på skrå, så et par af de perlepyntede fletninger flyttede på sig. “Hvem bor du sammen med? Dem der fandt dig som lille eller?” Hvis det var, kunne det være, at Ezra kunne høre noget mere af Hectors historie. Og hvem var hans ven?
Fløjten var endt i hans skød, hvor hans hænder hvilede på den. Der var den sikker. Ikke at der var noget at være utryg over, der kom ikke mange igennem den lille plads, der var overraskende stille. En enkelt kat sad i den anden ende og holdt øje med dem, men ellers var der helt fredeligt.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 03.10.2018 15:37
Hector rystede på hovedet.

“Jeg bor med Juno og en helvedes masse unger,” svarede han og undgik helt med vilje at svare på noget om sin teaterfamilie. Det var slemt nok, at han havde fortalt Ezra, at han var blevet forladt sin lille. Han havde ikke lyst til, at den anden satyr også skulle vide, at han havde set sin adoptivfamilie blive nedslagtet. Det var for voldsomt.

“Vi tilbyder mad og seng til enhver gadeunge, der vil have det,” fortsatte han. “Hvis de vil bidrage til gruppen.”

Det var måske lidt mere at sige “vi”, når det mest bar Juno, der stod for det. Hector var der ligesom bare; hans tilstedeværelse gjorde hverken fra eller til i gruppen. Det syntes han i hvert fald selv.

“Hvor bor du henne af?”

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 03.10.2018 15:45
Ezras øjne blev store, da Hector fortalte om, at han boede med en flok gadeunger. Fordi han og hans ven tilbød dem det. Han blik gled ned over ham og han rystede mentalt på hovedet. Der var ingen penge der. Nok havde Ezra hovedet i skyerne, men han var ikke naiv. Gadeunger skaffede ting på én måde, og det var at stjæle. Men det var ikke noget, satyren med de store horn tænkte noget ondt om.
“Det lyder vel nok fantastisk, at I kan tage jer sådan af hinanden. Det må kræve et stort hjerte.” Han smilede oprigtigt imponeret.

Spørgsmålet fik ham til at slå let ud med hænderne.
“Jeg rejser. Tager rundt og optræder for folk, ser verden som jeg altid har drømt om. I dag er jeg i Dianthos, om nogle dage er jeg måske på vej mod Azurien eller Tusmørkedalen. Jeg føler bare mine indskydelser og hvis jeg er heldig nok til at få et lift på en vogn.”

Hans ord blev afbrudt af en lyd og han stivnede. Fik et skræmt udtryk i de store blå øjne, da han så mod lyden, men det var bare katten, der var på rottejagt og havde væltet en spand. Der gik et kort øjeblik, mens han fik styr på angsten, der væltede igennem ham, inden han langsomt flyttede blikket til Hector igen og trak på skuldrene. Fortsatte samtalen som om, at intet var sket.
“Jeg kommer til at kede mig, hvis jeg slår mig ned for længe af gangen. Der er så meget at se og høre ude i verden, at være fastlåst et sted bryder jeg mig ikke om.” Han smilede, men det nåede ikke helt hans øjne, der stadig bar præg af forskrækkelsen og hans hårdt bankende hjerte.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 03.10.2018 16:23
Tanken om at rejse rundt, bare at tage derhen, hvor benene fører én, det var ikke en helt uvenlig tanke for Hector, men han havde nu alligevel rejst nok for det næste lange stykke tid. Han ville bare gerne være her sammen med Juno og forsøge at komme til hægterne igen. Udadtil opførte Hector sig som helt normalt, hvilket var nemt nok, for han var normalt en gnaven satan, men inderst inde var han langt fra normal. Han var ødelagt, og selvom han gjorde, hvad han kunne for at skjule det, så var han ret sikker på, at Juno godt kunne mærke det på ham. Juno…

Hector rystede lidt på hovedet, da hans tanker var på vej til at sende ham for langt væk fra samtalen med Ezra. Han lagde godt mærke til, at Ezra virkede lidt opskræmt nogle gange, men det tænkte han ikke så meget over. Han var selv opskræmt.

“Jeg rejste også meget rundt engang,”sagde han, stadig lidt distraheret af tankerne om Juno, men det lykkedes da ham at smile lidt. “Lige nu er jeg glad for at blive her. Har du slet ikke lyst til at vende tilbage? Til Lindeskoven?”

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 03.10.2018 16:34
For et øjeblik kunne Ezra ikke helt koncentrere sig om nuet og den samtale han var i. Lyden havde sendt nogle grimme billeder igennem hans hovede og for et kort øjeblik forsøgte han bare at koncentrere sig om sin egen vejrtrækning og følelsen af bænken under sig. Der var ikke noget at være bange for, det var bare en lyd. En dum kat.
Langsomt løftede han blikket til den yngre satyr, da denne snakkede til ham. Spørgsmålet fik ham til at tage en dyb indånding og få et smil frem igen. Et sørgmodigt et.

“Nogle gange. Jeg kan godt savne min familie. Men jeg hører ikke til der.” Han overvejede kort at uddybe, men lod være. Det var sådan en sørgelig historie og han havde alt for mange gode til at ville spilde tiden på den.
“Jeg kan godt lide mit liv på landevejen. Der er så mange historier at høre. Og fortælle. Så mange væsner at gøre glade med musik og sang.” Hans smil blev lidt mere oprigtigt, da han sagde det. Han elskede det. Selvom angsten stadig lurede i ham, ville han ikke bytte det omrejsende liv ud for noget.

Han så ned på sin fløjte. Han havde brug for musik.
“Lad mig spille noget for dig. En af melodierne hjemme fra Lindeskoven.” Uden at vente på svar, løftede han tværfløjten op og satte den for læberne. Straks begyndte tonerne at strømme fra dem. Det var en rolig melodi, en melodi der fortalte om skovens ro, fuglenes sang. Om hjem. Han spillede den ofte for at berolige sig selv, også selvom han nogle gange begyndte at græde, fordi den ramte hans indre. Men det var derfor, at den var så smuk. Den rørte ved folk, også dem der ikke hørte til i Lindeskoven.
Han lukkede øjnene og lod sin sjæl følge med lyden, der spredte sig hen over den tomme plads.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 04.10.2018 16:25
Musik havde aldrig interesseret Hector det mindste; Det var da fint nok at synge nogle druksange, når han og Juno var  godt i gang, men ellers? Nej tak. Hans teatermor havde ellers insisteret på, at han havde en god sangstemme, men Hector havde altid været for bevidst om sin stemme til at ville stille sig op og synge foran folk. Det var noget helt andet at spille skuespil.

Men selvom musik aldrig have sagt Hector noget, og selvom det aldrig havde rørt noget i ham, så var det alligevel, som om den musik, der kom fra Ezras fløjte, slog noget løs indeni ham. Det var, som om han kendte melodien, selvom det umuligt kunne være sandt. Han havde været så lille, sidst han var i Lindeskoven, at det han umuligt ville kunne huske noget. Det stoppede dog ikke de overraskende store tåre fra at trille ned ad hans kinder få sekunder, efter Ezra var begyndt at spille. Hector opdagede dem ikke engang, mens han bare lyttede til melodierne.

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 05.10.2018 20:22
Melodien omfavnede ham og tid og sted forsvandt. Alt der var, var hans fingre, der kærtegnede træet, lukkede for hullerne og lod tonerne forlade instrumentet. De bløde toner og de følelser og billeder de havde med sig. Hans familie, skoven og duften af morgenens dug, der fordampede under solens stråler. Hjortefamilien, der boede på den anden side af bækken. Den sure solsort, der vogtede over sit hjem. 
En enkelt tåre forlod hans øje og trillede ned over hans kind, men han mærkede den ikke. Og hvis han havde, havde han været ligeglad, der var ingen skam i at græde, slet ikke når man var fyldt med så mange følelser.

Melodien var lang og han valgt at spille sidste del igen, inden han langsomt lod tonerne fade ud og han endeligt flyttede fløjten fra munden. De lyseblå øjne blev slået op og rettet mod den yngre satyr. Sangen så ud til at have påvirket ham, der var tårer på hans kinder. Det fik Ezra til at smile svagt, fordi det var smukt at hans fløjtespil fik den slags reaktion frem. Han fugtede sine læber, lidt tør i munden efter at have spillet, inden han rakte ud og rørte ved Hectors knæ
"Går det?" Spurgte han med en venlig stemme, men også et lille glimt i øjet, for det var lidt sjovt, at han havde reageret på det, som han havde.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 05.10.2018 22:07
Hector havde været totalt forsvundet i melodien, og tid og sted var smeltet væk omkring ham, mens han svømmede i minder, han ikke kunne huske, om personer, hvis ansigter, han havde glemt for længe, længe siden. Det var som at falde i staver. Hans hoved var tomt for tanker, og alligevel helt fyldt på samme tid. Han lagde ikke engang mærke til, da melodien svandt hen og stoppede. 

Han blinkede, da Ezra rørte ham, og hans blik vendte tilbage. Han så ned på Ezras hånd på sit knæ, derefter ind i de blå øjne, der slet ikke lignede hans egne. Langsomt gik det på for ham, at hans kinder var våde... Havde han grædt??

Med et ryk hev han knæet væk fra Ezras hånd og tørrede hurtigt sit ansigt i sit trøje. 

"Det er fint," gryntede han og så væk, pinlig og skamfuld over hans overraskende følsomme reaktion. Han havde ikke engang tudet, siden de kom hjem fra Balzera. Han havde holdt det inde og begravet det, for han skulle ikke være svag! 

"Jeg klarer mig selv," mumlede han. "Jeg er ikke en eller anden svans, hvis det er dét, du tror."

Han havde lyst til at stikke af, men han kunne alligevel ikke helt få sig selv til det. Han kunne jo ikke vide, om han nogensinde ville se Ezra igen.

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 05.10.2018 22:22
At den anden satyr var så bevæget af hans melodi, det rørte ikke Ezra. Den var smuk og han græd selv over den, selvom hans ansigt ikke bar tegn af den enkelte tåre, der havde forladt hans øjne. Musik var smukt, den historie, den fortalte, var lige så smuk. Ezra var en følsom ung mand, det blev han nødt til at være med sit erhverv. Kunne han ikke selv leve sig ind i hverken historier eller musik, ville han heller ikke kunne få sine tilhører til det. Nej, ikke at blive rørt var forkert i hans øjne, så han var bare glad for at se, at Hector kunne føle det samme som ham.

Men han blev lidt forskrækket, da han rykkede knæet til sig og hurtigt tørrede tårerne bort. Det tog ham et øjeblik, inden det gik op for ham, at drengen skammede sig over at have grædt. Ezra ville sige et eller andet trøstende, men Hector kom ham i forkøbet. En eller anden... svans? Ezra stirrede lidt på ham med let åben mund for et par sekunder, inden han brød ud i latter. En mild latter fyldt med morskab, ikke over Hector selv, men det han havde sagt. Han fik den dog hurtigt stoppet igen, men han kunne ikke forhindre smilet i at blive, mens han vendte opmærksomheden mod Hector igen.
"Der er ikke noget forkert i at blive rørt. Det viser bare, at man har følelser i kroppen! At man er i live."

Han lagde hovedet lidt på skrå.
"Hvis man ikke græder ind i mellem, drukner man indeni." Om man så græd af glæde eller sorg, det var lidt lige meget. Men han vidste, hvad han talte om. Depressionen, manglen på tårer, hvilket til sidst havde resulteret i et stort nedbrud. Han havde været ved at drukne, han havde bare ikke selv kunne se det, før dæmningen gik i stykker og han kunne få luft igen.
Ezra smilede opmuntrende til Hector, dejligt uvidende om Hectors strabadser.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 06.10.2018 03:14
"Lyder som forpulet tågesnak," gryntede Hector, mens han tørrede sin næse i sit ærme. Han skulle sgu ikke sidde og flæbe foran nogen som helst. Hvis det absolut skulle være, så tudede Hector udelukkende foran Juno, men selv dér var han allerhelst fri. Gråd fik ham til at føle sig svag og hjælpeløs som et barn - som dengang han i skjul under en af de væltede husvogne havde set hele sit teaterfamilie blive slagtet for den sølle samling krystaller, de havde fået skrabet sammen fra deres optrædender. Han havde været totalt hjælpeløs dengang, og han ønskede aldrig at føle sådan igen. Både med Thanos og Vargas havde han i det mindste kæmpet imod og ikke tudet, og selvom oplevelser havde været mindst lige så smertefulde, så kunne han alligevel håndtere dem lidt bedre, fordi han vidste, han havde gjort, hvad han kunne. 

Han rystede lidt på hovedet, som om han forsøgte at fysisk ryste de ækle minder ud af sit hoved, og mødte så endelig Ezras blik.

"Hvor længe bliver du i byen?" spurgte han og svarede helt med vilje ikke på Ezras sidste kommentar. "Hvor bor du henne lige nu?"

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 06.10.2018 09:56
Ezra fik et lidt overbærende udtryk i ansigtet, da Hector sagde, at det var tågesnak. Der var tydeligvis en stor forskel mellem de to, Ezra var vokset op i en kærlig familie, hvor følelser var helt acceptable. Hvorfor skulle de ikke være det? De var en del af livet. Hvordan den yngre satyr var vokset op, vidste Ezra ikke, men han kunne måske godt forestille sig, at det ikke var let, hvis han lige nu boede sammen med gadebørn. 
Det var sjældent at Ezra følte sig som den voksne, han var stadig så ung, men lige nu var han ikke i tvivl om, at han var det. Det var også okay, teenagere var ikke altid lige lette at snakke med. Bare se på ham selv, hans forældre havde været ved at få grå hår over ham!

Dog fik han fornemmelsen af, at der måske lå noget mere bag, da Hector mødte hans blik. Der var et eller andet i de øjne, der gav Ezra en trist følelse. Måske noget, han kunne genkende fra sig selv. Men han havde ikke tid til at overveje det nærmere som han fik et spørgsmål smidt efter sig.
"Åh, det ved jeg ikke. Til jeg får lyst til at tage videre? Nok ikke mere end en uge, jeg føler mig ret hurtigt lukket inde i så stor en by." Hans blik gled rundt på bygningerne omkring dem. Det var sandt. Han blev klaustrofobisk over bygningerne og nu også en smule over alle væsnerne. Han var fra skoven, han havde det bedst med natur omkring sig.
"De første to nætter sov jeg på gaden, det er dyrt at købe sig et værelse, men i går havde jeg krystaller nok, så jeg sover på en kro i den nedre by, Hønsehuset." Ikke så charmerende, men stedet var pænt nok og de serverede en god suppe. Med kylling, sjovt nok.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 06.10.2018 17:29
Hector kendte godt Hønsehuset, men han havde ikke været der i lang tid. Han og Juno var blevet forment adgang på livstid, efter de havde smadret to stole, bestjålet tre gæster og hapset tre flasker vin bag disken. De havde naturligvis været plakatfulde, og den eneste grund til, at byvagterne ikke var blevet tilkaldt var, at der forgik alt for mange lyssky forretninger i hjørnerne i Hønsehuset. Ejeren ville ikke risikere noget.

"En uge?" Det synes Hector ikke var specielt lang tid. Der var virkelig mange ting, han gerne ville spørge Ezra om, men han kunne ikke rigtigt tage sig sammen lige nu. Han havde brug for lidt tid til at komme sig over al den nye viden, han havde fået i dag. 

"Vil, øh... vil du ikke fortælle mig, når du ved, hvornår du vil af sted?" spurgte han så og kløede sig lidt akavet i krøllerne. "Bare så jeg ved det."

Det gik op for ham, at Ezra jo ikke vidste, hvor han boede, og selvom Hector gerne ville tale med Ezra igen, så stolede han slet ikke nok på ham til at ville fortælle ham, hvor banden holdt til. Juno ville heller ikke synes om det.

"Du kan bare... altså, hvis du ser nogle gadeunger, så kan du bare give dem beskeden og bede dem sige det videre til Hector," fortsatte han. "Så kommer til frem til mig."

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 07.10.2018 18:19
Ezra lagde hovedet lidt på skrå, da Hector reagerede på, at han ikke ville blive længere end en uge. Ville han gerne have ham til at blive længere? Den tanke gjorde Ezra lidt varm indeni, at der var nogen, der ville have hans tilstedeværelse. Men han ville ikke blive længere, hvis han ikke følte for det. Eller Hector direkte bedte ham om det. Han blev rastløs og følte sig lukket inde, hvis han var i byen for længe. Det vidste han, selvom han kun havde været der to gange før.

Han smilede lidt, som den anden satyr fik spurgt, om han ikke ville informere ham om, når han tog af sted. Ved at sige det til en gadeunge. 
"Jeg kan prøve, men jeg kan ikke love, at du når at få det at vide, før jeg er taget af sted." Han begyndte at putte fløjten tilbage i tasken, der raslede lystigt af krystaller. Dem skulle han lige have fisket op og talt, men ikke nu, ikke foran en fremmed. Nok en satyr, men stadig en fremmed.
"Men jeg vil husere på pladserne om dagen og i kroerne om aftenen, så du kan altid følge tonerne af min fløjte... eller latteren fra dem der lytter til mine historier." Hans smil blev stort nok til at vise tænder, som han sagde det. Lige på det område manglede han ikke selvtillid, han var god til det, han lavede!
"Så kan du finde mig, hvis du vil høre mere om Lindeskoven." Og Ezra ville forsøge at holde sig så ærlig som muligt, men hans tunge havde det med at løbe af med ham.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 17.10.2018 07:23
Det gik ikke Hectors opmærksomhed forbi, at Ezras taske lød, som om den fuld af krystaller, og i et kort øjeblik overvejede han, hvordan han kunne hugge nogle af dem. Men nej, det kunne han ikke! Ezra var muligvis den eneste familie, han havde, og nu havde han været så flink mod Hector, at selv Hector, der ellers ikke brugte det dér med samvittighed ret meget, ikke kunne få sig selv til at bestjæle ham. 

Hector rejste sig og fedtede lidt rundt med kanten på hans kofte, mens han lyttede til, hvad Ezra sagde. Han nikkede og så op på den ældre satyr. 

"Tak," mumlede han og stak en hånd frem mod Ezra. Han vidste ikke helt, hvordan han ellers skulle sige farvel. Hector var ikke ligefrem en, der krammede, og slet ikke folk, der ikke var Juno.

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

Ezrael

Ezrael

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 115 år

Højde / 153 cm

Zofrost 18.10.2018 06:45
Ezra så ned på Hectors hånd med et smil. Samtalen var allerede slut. Det skuffede ham gevaldigt, han elskede at snakke og han ville så gerne høre mere om den yngre satyr. Og så var det bare rart at være sammen med nogen af sin egen slags. En ting, der fik ham til at indse, at han måske nok savnede sit hjem lidt mere end han troede. 
Trods ærgrelsen over, at det allerede var slut, rejste han sig, greb den andens hånd og gav den et fast tryk, mens han mødte hans blik. De lyseblå øjne udtrykte venlighed, kun en som havde oplevet verdens grimme sider, kunne. 
"Jeg håber vi ses igen. Hvis ikke denne gang, så næste gang jeg kommer til byen. Så spørger jeg en gadeunge efter Hector." Han gav hånden et ekstra klem, inden han slap den og samlede sin taske op. Tasken, der havde alle hans ejendele.

"Og som sagt, hvis du vil vide mere, er du altid velkommen i Lindeskoven. Spørg efter familien Pileskud, de skal nok tage godt i mod dig." Det var sandt, der var meget kærlighed i hans familie, og de ville tage godt i mod en fremmed, lige meget hvad. De ville også tage godt i mod Ezra, uden tvivl, og måske han en dag ville tage hjem. Inden hans forældre døde af alderdom, men der var heldigvis et stykke tid til endnu. Lige nu var han ikke klar til at se dem alle sammen igen.
Tasken blev slynget over skulderen og hans blik gled torvet rundt. Måske han skulle vende tilbage til kroen og få noget at spise. Der var krystaller til det i dag.
"Pas godt på dig selv." Han sendte den yngre satyr et varmt og venligt smil, inden han langsomt begav sig hen over torvet i retning mod sit midlertidige hjem.
Hector

Hector

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 160 cm

Rabbit 20.10.2018 21:38
Hector vidste ikke rigtigt, hvad han skulle gøre med sig selv, så han nikkede bare og mumlede, "I lige måde."

Han så på, mens Ezra forlod pladsen. Hector selv blev stående et godt stykke tid efter, for han kunne ikke finde ud, hvad han skulle stille op med den nye viden, han havde fået. Hans første impuls var. at straks smutte hjem og fortælle Juno det hele, men på den anden side var det egentlig også lidt rart at have noget, der bare var hans... indtil videre i hvert fald. Hector ville fortælle Juno det hele på et tidspunkt, men ikke lige nu.

Hector smilede lidt for sig selv, da han endelig vendte sig for at gå hjem.

Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig

0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Blæksprutten, Alianne_ , Erforias
Lige nu: 3 | I dag: 12