Niëva Frostine

Juvelér lærling for Alfera familien | Varulvejæger

Status: Søger tråde

Godkendt: 03.11.2020

Antal posts: 36

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Niëva Frostine
Kaldet: Niëva | Nive | Frostine
Køn: Kvinde
Alder: 22
Fødselsdag: 25.12 år 2001
Tilhørsforhold: Retmæssig God
Tro: Opvokset i en familie af Isari troende. Besøger indimellem Isari's tempel, men det er mere af pligt end tro
Erhverv: Juvelér lærling for Alfera familien | Varulvejæger
Civilstatus: Enlig
Seksualitet: Biseksuel
Nuværende levested: Dianthos - Alfelunden i Amazonitskovene & Dianthos
Race: Alf

Udseende

Højde: 27 cm
Vægt: 3 kg


Illustrator: MartaNael på deviantart

Kropsbygning:

Spinkel bygget, uden meget fedt på kroppen. Kvindelige former er der ikke meget af, der er lige akkurat nok til at kroppen ikke ligner en teenage drengs. Niëva er lidt mindre end andre bjerg alfer både højde og vægt.

Vinger:

Fire vinger mindende om en guldsmeds i form og struktur, med et svagt perlemorsskær.
Hun er i stand til at flytte hver af af de fire vinger selvstændigt, dette betyder Niëva kan bevæge dem op og ned eller lade dem dreje frem og tilbage om sin egen akse, uafhængigt af hinanden. Det gør hun kan bevæge sig lige op eller ned, flyve baglæns, stoppe og hover, og foretage hårnålesving i fuld hastighed eller i slowmotion.

Hår:

Hvidt med tydeligt perlemorskær, fyldigt med store bløde krøller, kortklippet til omkring kæbelinjen.

Øjne:

Øjnene virker ved første øjekast hvide, men ved nærmere øjesyn vil man opdage at iris holder en meget kold tonet lys blå farve, grænsende til hvid. Hvide, lange og tætte øjenvipper omkranser det blå, giver illustrationen af morgenrim.

Hud:

Niëva's hud er lige så hvid som nyfalden sne, men har et perlemorskær, hvor særligt de blåviolette farver træder frem, skæret er ikke nær så iøjnefaldende som det hendes vinger og hår har.

Ar, permanente skader, el.lign.:

Ar efter et varulve bid på ydersiden af højre lår op mod hoften, samt fire lange klo ar på højre overarm.

Særlige kendetegn:

På højre overarm har hun en blålig tatovering i et snirklet design, denne har ingen anden større betydning end at skjule de ar, som løber under.
Har altid velplejede lange, men tilspidsede negle.
Foruden at være indbegrebet af farven hvid, så er det changerende perlemorsskær i både hud og hår ret bemærkelsesværdigt syn.

Beklædning & smykker:

Hendes stil er oftest ganske feminin, med korsetter til at fremhæve de få kvindelige former hun har sat sig. Korsetterne er en lige så stor del af hendes garderobe, som farven hvid. Enkelte gange kan man opleve hende i tøj med blålige nuancer, men det er også så vildt som det bliver. Smykkerne hun bærer skifter nærmest fra dag til dag, men er altid lavet i ægte sølv, typisk vil disse være lavet af hende selv og i et mere simpelt sirligt design.
Ved jagt er hun iklædt mere praktisk tøj, som lader hende bevæge sig mere frit end et kjole skørt. Dette vil typisk være bukser, langskaftede støvler, jakke og en trøje med et korsage udover. Derudover bærer hun altid på en lille læder pose, som indeholder sølvkugler af varierende størrelse.

Magi

Magisk evne (1):
Kulde manipulation af vandmolekyler:

Niëva er i stand til at trække vandmolekyler ud af sine omgivelser som f.eks. luften eller bruge de vandressourcer der er omkring hende som f.eks. en bæk. Disse vandmolekyler kan hun få til at fryse i forskellige grader og dermed skabe sne og is.
Hun kan således få temperaturen til at sænke sig til under frysepunktet, i en radius på op til 50 meter fra hende selv. Inden for denne radius kan hun f.eks. få sne til at falde i enten lette sporadiske drys eller i en tæt snestorm. Lige så kan hun ved dannelse af is styre tætheden mellem vandmolekylerne.

Eksempler på hvad hun kan skabe med kulde manipulation af vand:
• Sne
• Is
• Frost
• Isslag
• Rimfrost
• Våben

Begrænsning:

Trods at Niëva kan trække vand ud af egen eller andre levende individers krop, gør hun det sjældent grundet den høje risiko for dehydrering.
Hun kan ikke manipulere eller styre vandmolekyler der er ikke er inden for en 50 meters radius af hende selv. Jo større radius hun arbejder indenfor, desto mere kræves det af hende.
Det er ikke altid at Niëva er i stand til at holde sin evne i skak, hvis først hun virkelig bliver arrig eller utryg

Passivt:

En bi-effekt af hendes evne er at hun har en køligere kropstemperatur end normalt, i stedet for den normale kropstemperatur på 37°C, ligger Niëva's naturligt på 34°C uden at hun oplever hypotermi. Hun bliver derfor heller ikke påvirket af ekstreme minusgrader, om så hun stod uden en trævl på kroppen.
Det er ikke muligt for hende selv at hæve eller sænke temperaturen.


Dygtighed til at kontrollere evne: Veltrænet

Magisk evne (2):
Størrelsesændring:

I stand til at ændre størrelsen på både genstande og levende væsner. Dette giver Niëva muligheden for både at tilpasse sig selv og andre til den del af Krystallandet, som man befinder sig i. Hun kan altså gøre sig selv stor når hun er udenfor Alfera og andre mindre alfe-samfund, men samtidigt også gøre så fx et menneske kan begå sig iblandt alferne.
Ting som beklædning, smykker og våben følger størrelsen på den person som bærer det.
I sin "menneskeskikkelse" har hun en højde på 156 cm og en vægt på 48 kg. Vingerne forsvinder, mens de spidse øre, perlemor skæret i det hvide hår og den snehvide hud forbliver ens, med hvordan det ser ud i alfeskikkelsen. Hun bibeholder desuden den naturlige smidighed som alfer har.

Begrænsning:

Alle levende væsner som Niëva bruger sin evne på vil være fanget i den ændrede størrelse de næste 2 døgn, så længe hun ikke vælger at forlænge ændringen. Hun kan ikke bryde ændringen før de 2 døgn er gået. Døde genstande som fx madvare og interiør beholder den størrelse som Niëva har valgt. Disse er eneste som hun frit kan skifte mellem oprindelige og ændret størrelse uden 2 døgns begrænsningen.
Hun kan ikke selv styre hvor store eller hvor små genstande eller væsner bliver, det afhænger helt og holdent af hvad hun bruger evnen på, men en alf vil som udgangspunkt ikke være meget højere end hvad man vil beregne som et lavt menneske.
Da Niëvas vinger midlertidigt forsvinder i hendes "menneskeskikkelse" er hun ikke i stand til at flyve mens hun er stor.

(Denne evne kræver tilladelse fra andre spillere, at benytte på deres karakterer)

Dygtighed til at kontrollere evne: Veltrænet

Personlighed


Styrker:
• Idérig.
• Lærenem.
• Imødekommende.
• Fremragende stedsans.

Svagheder:
• -.
• Stilhed.
• Uorganiseret.
• Snegle, hun er panisk angst for dem.


Generel beskrivelse af personlighed:


Udadtil vil Niëva gerne fremstå som en person, der ikke lader andre individers tanker og følelser omkring hende, som person fylde hos hende selv. Det er bare langt fra den hele sandhed. Hun er en person, der dybest nede bekymre sig om lige netop det, hvis du da er en person hun værdsætter højt nok.
Hun har intet imod at være festens midtpunkt, nærmere bestemt så elsker hun det. Når det er passende for situationen og humøret. Med den rolle følger der nemlig sjældent stilhed, noget som hun er ualmindelig dårlig til at håndtere. Stilhed for Niëva føles ekstra akavet og anstrengt, i sådan en grad at hun fyldes med en rastløshed, der viser sig som en god omgang "mund diare".

Niëva kommer fra anerkendt juvelér slægt, der i generationer har lavet smykker for kongefamilien Alfera. Ansvar og pligter er derfor noget som hun tager seriøst i sådan en grad, at det er et af de få steder hvor hun står klippefast. Egne behov sættes til siden for at opfylde de forventninger, der følger med hendes pligter, da disse kommer i første række. Det er derfor ikke uvant at finde hende arbejdende til langt ud på natten eller at hun helt opgiver søvn, hvis f.eks. et nyt royalt smykke skal skabes, indenfor en vis tidsramme.
Passion og dedikation lægges altid, uden undtagelse i hendes arbejde som juveler, men også i hendes mere anormale hobby som varulve jæger.

Kreativitet flyder nærmest i hendes blodåre, i sådan en grad at hun kan se muligheder og potentiale i det meste. Med et snørklet sind følger der også et lige så uorganiseret individ. Ideer skal nedskrives eller tegnes så snart de dukker op, før en ny ide overtager pladsen, opgaver startes op i tide og utide, også selvom forrige ikke er fulgt til enden.
Hvad der er mest imponerende er at trods tingene for alle andre kan virkede rodet og ufremkommelige, så er det altid muligt for hende at finde lige dén ting som hun skal bruge, selvom hun måske skal rode gennem flere lag af papir el.lign. på sit arbejdsbord for at finde den ene ting.

Baggrundshistorie

Barn af vinteren

Født en vintermorgen, hvor nyfalden sne havde slettet alle spor fra dagen før i det snedækkede.
Niëva blev født ind i en velkendt juvelér slægt, som der i generationer har tjent kongefamilien Alfera i Alfelunden. Et job hendes farfar Edur II Frostine varetog med stolthed i brystet, i langt den meste tid af hendes barndom.
Familien havde rod i et af de mindre alfe samfund, beliggende i Nordlandets sneklædte bjerge, men har ofte taget turen til Alfelunden for dels at besøge bedsteforældrene på farens side, men også for at gøre klar til den dag hvor Niëva's far ville overtage sin egen fars plads.

Barndommen og opvæksten har aldrig været præget af de store dårligdomme eller stridigheder. Kort sagt kan familien beskrives som værende en kernefamilie, hvis største tragedie har været tabet af begge bedsteforældre på hendes mors side.
I en tidlig alder skinnede hendes lærenemme natur og kreative tilgang til tingene tydeligt igennem. Disse træk blev naturligvis sat i højsæde, dyrket med formålet at hun skulle være den næste royale juvelér når også hendes far gik bort. Det var omtrent samme tid, at Niëva begyndte at bemærke hvordan sne, is og kulde reagerede på hende.


Fra sneklædte bjerge til løv fyldte træer

Familien var samlet om den ældre alf's syge seng da han sov ind efter et langt liv, hvor tiden til sidst indhentede ham.
Med døden af hendes farfar blev alt det sæt i værk, som der gennem hele Niëva's opvækst var gjort forberedelser til.
Alfelunden blev hendes nye hjem. Tilvænningen for de nye omgivelser var let, Niëva havde som størstedelen af hendes søskende altid følt sig lige så hjemme blandt løv og farvestrålende blomster, som hun havde gjort det i Nordens kulde og snedække.
Så snart hendes far var faldet på plads med sin nye titel, som de royale alfers juvelér blev Niëva taget i lærer.

De senere par år har hun dog fået sig en noget, atypisk hobby - varulvejagt, da hun ikke følte sig udfordret nok med det oftest ret så stille siddende arbejde, som det er at skabe smykker en konge værdig.
Denne hobby er ikke en hendes familie har kendskab til, ligesom de heller ikke kender til hendes evne til at ændre sin størrelse, som hun i smug har trænet op til at kunne mestre.

Familie:

Kendte familiemedlemmer:

Mormor: Eyrin Himeviti | Tidl. healer | Afdød, begået selvmord efter sin mands død.
Morfar: Taon Himeviti | Tidl. spion for lyset | Afdød, slået ihjel af mørket.

Farmor: Audra Frostine | Historiker | 106 år | Levende. (NPC)
Farfar: Edur II Frostine | Tidl. Juvelér | Afdød, alderdom

Mor: Kirsi Frostine | Arkitekt | 74 år | levende. (NPC)
Far: Jökull Yule Frostine | Juvelér for kongefamilen Alfera | 76 år | Levende. (NPC)
Storebror: Edur III Frostine | Spion for lyset | 25 år | levende.
Storebror Taon II Frostine | Mjødbrygger | 23 år | Levende. (NPC)
Lillebror: Aster Frostine | 15 år | Levende. (NPC)


(Send gerne en PB, hvis man er fristet til at oprette et familiemedlem til Niëva !!OBS!! Navnene, alder og enkelte erhverv er ikke fastlåst, men kan ændres hvis andet ønskes.)

Andet


Varulve jæger:

Niëva har en mere atypisk hobby for en alf, hun bruger nemlig en god del af sin fritid på at jage landets varulve. Dette behøves ikke kun at være under fuldmåne, men også ved højlys dag. Den største fællesnævner er hun sjældent jager i sin alfe skikkelse.
Under jagten bruger Niëva primært en armbrøst og pile bestående af tætpakket is, skabt gennem hendes første evne. Dennes streng trækkes ikke op med almindelig fysisk styrke, men med magien i samme evne brugt til at skabe våbnet. Pilene har et stykke ren sølv indkapslet i sig. Når først pilen er skudt af sted, kan Niëva ikke længere kontrollere dens bane.
Is-pilene er skrøbelige og vil splintres, hvis de under skuddet rammer mod et hårdt materiale, som f.eks. en gren el.lign.

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Under middel
Smidighed: Over middel
Fysisk udholdenhed: Middel
Kløgt: Over middel
Kreativitet: Fantastisk
Mental Udholdenhed: Middel
Chakra: Over middel

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Alianne_ , Venus , Blæksprutten, Helli , Krystal
Lige nu: 5 | I dag: 11