Åben

En Ven i Mørkets Skygge

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 14.12.2016 21:35
Endelig var det sket. Frida havde forladt norden for sidste gang for aldrig at vende tilbage. Kile havde bragt hendes vinger tilbage og hun tog glædeligt i mod dem. Det næste stop: Hovedstaden. Det var tid til at vise Kile hendes sande dedikation. I Tørkens hede havde Kiles tunge slået knuder, men i ly af mørket var en hjælpene hånd så godt som uset for de ikke indviede.
Frida var ingen normal præstinde. Hendes live og sjæl tilhørte allerede Kile og til gengæld hørte Frida hendes ord, hun var et medie for gudinden, dog var alle ikke enige i dette, men en dag ville alle se sandheden.

Frida havde taget sin åndelige skikkelse på af en sneugle fra norden, skabt af det reneste nordlys. Hun skinnede i utallige farver og rejste gennem himlens tætte ly af kvælende mørke. Hun svævede let over bæst og mand som et. Hun havde ikke stoppet i to dages tid og hungren havde endnu ikke slået ind, men det var klart i denne form thi hun ikke havde en sådan trængen til dødelige næring som ånd.
Dog var det på tide at holde en kort pause. Hun stoppede nær en lille flods delta, et udløb ud til en sø. Hun skiftede ikke endnu form men kunne med hjælp fra åndens form høre lyden af skridt bevæge sig bag nogle halvdøde træer. "Hvem af den dødelige race komme mig nær, jeg; Kiles tjener og bindeled?" spurgte hun med sine smukke røst. Hendes forms mund bevægede sig ej men trak baner af lys i formen af tråde fra sig. Hendes fjer pustede sig op som refleks for at hvis dominans, men dette var ikke Fridas træk, men et uglen havde hende givet.
Avataren er lavet af: Wildweasel339
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 17.12.2016 22:49
Tick sprang igennem skoven med et stort smil på. Trods mørket var hun i godt humør og var faktisk klar til denne dag. Hvis det da var dag?
Tick havde lidt mistet fornemmelsen for dag og nat, siden mørket var kommet, så hun var ikke helt sikker på at hun kunne stole på hendes egen døgnrytme.
Imens hun lystigt hoppede hen over de forskellige træstammer og bladbunker der lå i vejen, trak hun op i sin kappe, der kom lidt i vejen for hende.
Trods alt var det koldt, og nogle venlige kroejere havde givet Tick denne gamle kappe for at hun ikke skulle blive kold. Tick satte selvfølgelig pris på dette, men den var godt nok stor til hende.
For hvert hop hun gjorde slog hendes fløjte et klik imod hendes pilekogger, og lyden gav hende en solid rytme at hoppe rundt til. Tick nød at have skoven for sig selv, indtil...
"Hvem af den dødelige race kommer mig nær, jeg; Kiles tjener og bindeled?"
Tick stoppede op bag de træer hun stod ved, og tittede så ud imod den myndige stemme der havde talt. Et lys i mange farver skinnede fra en fuglelignende skikkelse, der stod tæt ved en flod.
Tick, hvis øjne ikke var vant til lyset, så på væsnet igennem halvt lukkede øjne. Så trådte hun frem fra bag træerne og hævede sin hånd som for at give sig til kende.
Kiles tjener? overvejede Tick. 

Tick Evergreen | Skovelver | Strejfernde Musikker 

Quote: "..."

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 19.12.2016 21:53
Frida var forundret. En pige der vandrede så langt om natten var trådt hende nær, og nærmest uden et eneste udtryk af frygt. Men hun virkede bekendt, som en hun havde mødt i Dragonisdalen. "Her foran jeg beskuer mine øjne et dødeligt pigebarn, så langt fra omverden. Hvad laver en som dig vandrende her i mørkets mulm?" hun vendte sit ugle hoved på skrå og forundrede sig over pigen. Hun satte af og fløj op over pigen og op på en gren bag hende i et træ.

Måske skræmte denne form pigen. Måske skulle Frida skifte tilbage en mere menneskelig form der ikke ville skræmme pigen, men nej. Frida beholdte formen og begloede pigen efter svar. Hun sad fire meter oppe i træet og ventede svar.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 19.12.2016 22:42
Ikke forberedt på den store skikkelse der kom flyvende, faldt Tick baglæns og landede i græsset. Hun så op på væsnet i træet med frygtsomme øjne.
Den var meget smuk, men ikke noget som Tick nogensinde havde set før. Hun overvejdede hvem eller havd det kunne være der sad og så på hende fra træets høje gren. 
Kiles bindeled sagde den... Gjorde det den til en gud? 
Tick rettede sig selv. Det lød som en hun, så det var nok smartest at tænke sådan om hende. Den smukke skikkelse spurgte Tick hvad hun lavede her, men...
Tick så sørgmodigt nedad. Hun lagde en hånd på sin hals og rystede let på hovedet. Hvordan kunne hun på nogen anden måde forklare at hun ikke kunne tale, og at det ikke var uhøflighed der gjorde at hun forholdt sig tavs.
Hun så på fuglen med en blanding af angst og tristhed i sinde grønne øjne.

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 23.12.2016 21:49
Fridas øjne kunne ikke klare synet af frygtsomme børn. Hun fløj derfor ned til pigen der sad på jorden nu og skiftede hendes form. Hun stod nu foran hende i sin finde kappe af fjer med sin simple hvide kjole på og et smilene ansigt hvor hendes røde streger stadig kunne ses. Hendes arm var udstrakt mod pigen med en given hånd til at ville hjælpe hende op. "Frygt mig ej barn, jeg er blot som dig. Dog hør jeg Kile og skal bringe hendes bud." hendes øjne løb en smule i vand. "Jeg ønsker ikke at du skal frygte jeg."

Hun gjorde det klart. Hendes mimik var rar og hendes stemme blød. Hun anså den lille pige. Hun virkede ikke til at være til nogen fare, men hvorfor gestikulere hun som om hun ikke kunne tale? Var hun stum?
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 26.12.2016 21:28
Da kvinden skiftede form til sit menneskelignende selv, blev Tick lidt mindre urolig. Hun øjnede hånden et øjeblik og tog så imod den for at rejse sig op, i alle hendes 110 centimeter. Den velkendte klikkende lyd af hendes fløjte i pilekoggeret, lød klart igennem det stille mørke.
Hun så på kvinden med de våde øjne og det venlige ansigt. Tick selv smilede prøvende og hendes barnlige uskyld lyste klart op. Hun så på kvindens spørgende udtryk.
Med sin egen hånd lagt i hendes, sendte Tick en tanke.

"Jeg er desværre født uden evnen til at tale, Kiles sendebud. Mit navn er Tick."

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 26.12.2016 23:25
I sekunderne hvor Tick talte til Frida gennem hendes tanker blev hun chokeret. Hun havde ikke tænkt at sådan et uskyldigt væsen allerede ville havde udviklet så kraftig en form af magi.
Frida trak sin hånd til sig kort i frygt for om pigen kunne grave dybt ind i hendes hemmeligheder.

"Jeg kaldes Frida. Jeg er en af Kiles dødelige tjenere, men jeg hører hendes stemme. Jeg er en ven." sagde hun blidt. Hun ønskede ikke at pigen skulle se hende som ond, men hun måtte sikre sig at Tick ikke var mere magtfuld end hun før var set. "Kan du se mere i mit hoved eller kan du bare tale?". Frida stod lidt og ventede svar, men gav ikke pigen hånden før hun igen havde fået svar.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 28.12.2016 06:21
Da Frida gav slip på Ticks hånd gik forbindelsen, og Tick var nu uden forbindelse og mulighed for at kommunikere med hende.
Tick rakte om i hendes kogger og fremdrog en notesbog og en pen. På et stykke papir skrev hun en seddel til Frida.

"Beklager hvis jeg skræmte dig. Jeg kan ikke grave rundt i dine hemmeligheder, jeg kan bare høre dine tanker, hvis du enten tillader det eller ikke ved at jeg gør det. Du kan lukke mig ude hvis du ønsker det. Oftest bruger jeg det bare for at kommunikere én vej, de fleste folk taler til mig med deres stemme og får svar af mig på måden jeg demonstrerede før."

Hun afleverede sedlen og smilede et venligt smil. Hun satte pris på at Frida ikke var en fjende, hun virkede venlig.

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 28.12.2016 20:43
Frida havde en vis svaghed for børn. Den overtalte hende om at uanset om pigen virkelig kunne gøre det, eller om hun så løj, så var det okay, for hvad ville en lille kær pige som hende dog også bruge det til. Hun smilede til hende og gik hen mod den sø som var dem nær. Hun satte sig ned lige ved dens bred i noget af sneen og klappede i sneen ved siden af sig. Hun lod sin hånd være ud i luften så Tick kunne tage den. "Tag plads søde. Jeg ønsker at hører mere om dig min lille kære." sagde hun stille, men næsten følelsesløst ud mod søen.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 29.12.2016 14:49
Tick fulgte Frida med øjnene da hun gik over imod søens bred. Hun virkede venlig og ikke spor afskrækket af Ticks alternative måde at komunikere på.
Hun betragtede kvinden der satte sig i sneen og Tick trak sin kappe tættere om sig. Den var dejlig varm, noget hun havde brug for, hendes tynde tøj taget i betragtning.
"Tag plads søde. Jeg ønsker at høre mere om dig min lille kære."
Fridas ord lød på den ene side følelsesløse, men på den anden side interesserede.
Tick trådte nærmere og tog blidt fat om Fridas fingre for at skabe en forbindelse.
Tick så ud imod søens stille vand med hendes sarte, grønne øjne. De mindede om nyudsprungne bøgeblade, en sådan farve var de.

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 29.12.2016 19:17
Som Tick tog i Fridas hånd vende hun sin blik til hende med et venligt smil. "Har du været i norden før?" spurgte hun blidt og løftede det ene øjenbryn mod Tick. Hun ville ikke tvinge barnet til at fortælle om hende selv. Men hun ønskede at hører mere om et så modigt barn der selv turde bevæge sig rundt i mørket uden frygt.
Hvis hun nu ikke havde været der gav det også Frida en grund til at starte med at fortælle lidt om sig selv så hun ikke skulle være så utryg omkring det.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 30.12.2016 01:33
Tick rystede på hovedet.
"Aldrig før, det er første gang." signalerede hun med en venlig stemme.
"Men her er meget smukt, selvom her er koldt ."
Tick holdt Fridas hånd, næst varsomt. Hun vidste ikke hvorfor, men fysisk berøring havde altid været noget der betød meget for Tick.
Måske fordi det var et tegn på tillid imellem folk, eller måle fordi Tick var så meget mere afhængig af det end andre væsner.
"Er De fra Norden, frøken Frida?"

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 01.01.2017 21:14
Frida nikkede til Tick uden at vende sit blik mod hende. Hendes blik var fanget af vandets reflekterende overflade. Hun rakte sin frie hånd mod vandet og som hendes berøring af vandet skete frøs det stille til. Isen rejste sig langsomt og lavede en miniature bjergkæde. "Jeg kommer fra bag krystalbjerget." svarede hun som et bjerg blev højere end resten. "Men jeg måtte flygte væk og ende i Dragonisdalen." hendes bjerge forvandlede sig til vand igen men lagde sig stille led og lavede en bleg imitation af en kløft i vandet. "Der mødte jeg en som jeg kalde min ven, men da mørket faldt over landet fortalte Kile mig at jeg måtte rejse igen, så nu sidder jeg her med dig." den lille iskløft forvandlede sig til to små folk der sad på isen. En mindre end den anden, en lille Tick og en lille Frida.
Frida havde vidste Tick dette lille trick fordi hun følte for at give en form af betaling. Det var ikke kun fordi hun havde bedt Tick fortælle om sig selv, hun havde også halvt tvunget barnet til at fortælle om hendes gave fra guderne og derfor måtte det betale med mindst lige så stor en viden. Viden om Frida såvel som hendes gave. "Men hvad med dig lille ven. Hvor kommer du fra." spurgte hun blidt som søen blive tøet op stille og roligt for igen at blive sig selv igen.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 01.01.2017 21:28
Tick stirrede tryllebundet på vandet der ændrede sig på Fridas bud. Den lille del af søen der frøs sig til og så blev til vand igen, bare for at antage en ny form. 
Ticks unge øjne var bundne til synet af den fascinerende magi, der formede sig alt efter hvad Frida sagde.
Fridas histore var spændende. Tick ville gerne vide mere om denne forbindelse med Kile, som Frida havde, men besluttede sig for at nu ikke var et godt tidspunkt at spørge på.
Istedet gav hun Fridas hånd et varmt klem og svarede:

"Jeg er født i Elverly, men jeg bor ikke fast noget sted. Mine forældre er døde, så jeg strejfer rundt for mig selv."

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 02.01.2017 15:50
Fridas blik var hurtigt hos Tick og hun rykkede også nærmest en smule bagud. "Er du alene søde? Ingen til at tage sig af dig?" Frida tænkte bare på så mange forskellige forfærdelige scenarier Tick kunne gå gennem, eller måske allerede havde! Hvad vidste Frida da også om det. Det eneste hun kunne tænke på var kort hvordan hun kunne hjælpe det arme barn med at få et godt liv alligevel. Hun kunne vel tage hende til sig? Men nej tænkte hun hurtigt til sig selv. Hun vidste inderst inde at det aldrig ville gå, for Frida vidste godt at hun ikke var mor typen, men alligevel havde tanken ramt hende.
Frida slog hendes arme ud omkring Tick i et kram og hendes øjne blev en lille smule våde som hun kort sagde "Det okay lille pus. Hvordan kan jeg jeg hjælpe dig?" til Tick som hun havde hevet ind i krammet. Det var ikke alle Frida kunne gøre sådan noget med, men børn var altid noget Frida havde følt hun bare var nødsaget til at hjælpe hvordan end hun kunne.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 02.01.2017 17:19
Tick rystede på hovedet. Der var jo ingen til at tage sig af hende, og dette gjorde hende selvfølgelig trist.
Da hun pludselig blev trukket ind i et kram af Frida blev Tick overrasket, men på en absolut behagelig måde. Det alt dele lidt kropsvarme var behageligt og det var ikke ofte at Tick fik kram.
Hun returnerede krammet med hendes små tynde arme og smilede idet en tåre rendte ned ad hendes kind.
Tick sendte en tanke til Frida: Det her hjælper ganske fint."

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 02.01.2017 18:38
Da krammet naturligt sluttede overvejede Frida stille om hun skulle sige noget til Tick. Måske var der nogen derude et sted som Frida kunne få til at passe hende. Måske kunne Frida finde hende en "familie". Men ville Tick overhovedet være med på den plan? Frida lagde sin kappe omkring Tick så hun også kunne få varmen fra den. "Vil du være med på at jeg kan hjælpe dig hjem? Så du ikke skal være alene på vejen?" spurgte Frida så. Det var som om hun bare måtte beskytte og hjælpe pigen, så hun måtte spørge om ikke bare for at være sød, men bare for at være menneskelig. For godt nok tjente hun dødens gudinde, men Frida var ikke kold og død inden i. Hun var trods alt i live endnu.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 02.01.2017 19:19
Tick så undrende på Frida, imens hun trak kappen om sig for at nyde varmen lidt. Hun var trods alt ikke iført meget tøj, og det hun havde på var altsammen meget tyndt.
Hvad mente Frida med at hjælpe hende hjem? Tick havde jo ikke et hjem, og det troede hun lige hun havde fortalt til Frida. Men det virkede ikke som om det var det hun mente, så Tick valgte at spørge inden hun svarede:

"Må jeg spørge hvad de mener, frøken Frida?"

Ticks uskyldige grønne øjne skinnede svagt, i hvad der næsten var uigennemtrængeligt mørke.

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 05.01.2017 11:48
Frida så undrende mod den lille pige Tick. "Har du ikke et sted du kan kalde hjem? Ikke et lille hus? ik' en værge?" spurgte Frida undrende. Hun ville være fortvivlet vis pigen viste sig ikke at havde det. Så ville hun sætte det som mål at hjælpe hende, hvad end der skulle til.
Kun en ting ville stoppe hende, og det ville være hendes sande herskerinde, Kile. Dog var det nok snart tid igen til at sætte vingerne igang, men før det, så skulle Frida hjælpe.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 06.01.2017 00:19
Tick så trist på Frida. Hun måtte vel overbringe hende den triste sandhed.
Hun rystede let på hovedet og smilede bedrøvet idet hun tog Fridas hånd i sin lidt blidere.

"Frøken Frida, hvis bare det de sagde var sandt, men jeg har intet hjem, ej heller en værge."

Tick havde fortalt folk det når de spurgte, og det var ret ofte at det skete. Hvem kunne også bebrejde dem? Tick var alene og åbenlyst alt for lille til det.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 8