KL fylder 10 år!

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 06.06.2015 11:57
Hej alle KL'ere

I dag er det nu 10 år siden, at Krystallandet (dengang beliggende på Hyperboards) blev oprettet. Det føles helt utroligt, at siden har levet så længe - og jeg er så taknemmelig for, at I alle har været med til at holde siden i live.
De første medlemmer på KL kom primært fra en side, der hed Mødestedet, og derfor havde vi ikke en eneste af hankøn på siden - det har heldigvis ændret sig nu, og selvom tekstrollespilsmiljøet stadig er meget pigedomineret, synes jeg efterhånden vi har fået en fin balance her på KL.

Den oprindelige idé med KL med landets magter samlet omkring 'Lysets Dronning' og 'Mørkets Lord' var måske lidt barnlig, og jeg havde nok gjort det anderledes, hvis det var i dag, jeg lavede siden. Alligevel synes jeg, at vi har gjort det godt, og at rigtig, rigtig mange episke eventyr er blevet fortalt gennem årene.
Derfor synes jeg naturligvis også, at vi skal fortsætte - for hvem ved, måske tager vi 10 år mere? Jeg vil i hvert fald gøre mit yderste for at holde liv i siden.

En ting, jeg er rigtig glad for her på KL er også, at vi ikke sletter gamle brugere, og at deres profiler får lov til at stå - for  her på siden har vi en vision om, at man på et hvert tidspunkt er velkommen til at komme tilbage igen, også selvom man til at starte med bare hænger ud i chatten.
Jeg har selv haft en lang pause fra KL i perioden 2008-2011, og jeg tror allesammen, at vi er klar over, at IRL-livet nogle gange presser på, eller man man simpelthen mister lysten til tekstrollespil for en tid.
Derfor er jeg også utrolig taknemmelig for min medadmin Nova, og min tidligere medadmin Alwyn, der har været med til at holde siden i live og forny den, mens jeg ikke selv har været her. Uden dem, ville vi ikke kunne holde 10-års-fødselsdag i år, og de har gjort et fantastisk arbejde.

Vores første KL-tur blev afholdt allerede i 2006, så det kan vi også snart fejre 10-års-jubilæum for. Dengang mødtes vi under uret på Københavns Hovedbanegård og vandrede ned ad strøget. Siden da har vi holdt rigtig mange arrangementer forskellige steder i landet, og jeg synes selv, at disse hyggelige events er blevet helt uundværlige.
Forhåbentlig ser jeg en hel masse af jer, når vi fejrer 10-års-fødselsdagen den 10.-12. juli.

Mest af alt vil jeg bare gerne takke jer alle sammen for at have lyst til at være med på siden - Jeg holder virkelig meget af jer alle sammen. <3


Til sidst får I lige det allerførste kort over Krystallandet:



I er forresten meget velkomne til selv at skrive nogle ord om jeres tid her på KL i tråden (:
~ Krys ~

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2300
posts
7
karakterer

Venus 23.06.2015 23:36
Næsten ude af eksamensrotteræset og tid til at sætte sig ved tasterne igen!

Jeg ville også gerne tilføje nogle ord, omend det måske bliver kort - eller langt. I kender vel det med, at man sad og stirrede på en tom skærm, og pludselig var der en væg af tekst og en tom dåse energidrik. I et sådant tilfælde, ville man jo straks mistænke Nova og øjeblikkeligt tjekke hele posten igennem for toiletreferencer. Et lille sidespor, (Nej, ikke bremsespor! Få så lagt de hvide underbukser væk Morgoth! Ja, jeg ved godt blonderne er fine.)

Det, jeg vel i virkeligheden prøver at sige, er, at jeg kan så mange mærkelige historie fra kl-turer, tråde, chatboks-samtaler og så videre, og de er allesammen så fantastiske, syrealistiske og komplet sindssyge, at hvis det ikke var fordi, de konstant bliver refereret til i interne jokes af andre end mig, ville jeg tro, at jeg i virkeligheden sad i spændetrøje i et kridhvidt rum på en galeanstalt sammen med Samson og Tara, der havde haft det lidt for sjovt med at rode i min hjerne. Og lige meget hvor forskruede alle de ting, jeg har oplevet med jer, har været (eller måske netop derfor), så har det altid været sjovt. Det har altid fået mig til at føle mig bedre tilpas, og jeg har altid følt mig velkommen. Det er lidt ligesom at være i en hoppeborg i skrigende farver og ... alternative udformninger (Jeg må godt, den er jo over 22 :naughty:). Jorden gynger, og man bliver helt disorienteret af alle farverne, men skulle man falde eller støde ind i en væg, så er det lige meget, for væggene skubber én op igen. Jeg har altid haft opfattelsen af, at vi her på kl sørger for, at alle får en blød landing.

Jeg har været ufatteligt glad for og er ustyrligt stolt over at kunne kalde jer for mine venner. På trods af de morderiske, psykopatiske, rapende, pengegriske, sindsforstyrrede, racistiske, destruktive og *trække vejret dybt* torturerende karakterer (ja, jeg ser på dig... stort set alle, der har lavet en karakter på kl nogensinde), der igennem årene har været her, så er I nok de mest loyale venner, nogen kunne ønske sig, også selvom jeres moralske kompas er blevet smadret med en hammer. Faktisk tror jeg, I alle sammen har hår i vasen.

Og med de ord erklærer jeg hermed byen for sovende, så sov godt, og lad nu ikke varlulvene bide ;)
Lorgath

Lorgath

The Boop-Master

2651
posts
26
karakterer

Lorgath 24.06.2015 00:12
Du har fuldstændig ret, Venus! Det kognitive landkort fejler helt klart noget hos alle brugere her på siden! Hvis ikke man var crazy, så bliver man det, det øjeblik man træder ind på Krystallandet. Men vi er vidst også alle sammen enige om, at crazy er awesome og godt, og så er den sag vidst ret indiskutabel :D

Anyways.. Jeg har aldrig oplevet en side, der har holdt sig selv i live så længe som denne - og jeg har aldrig oplevet, at jeg SELV har holdt mig fast på denne side, som en lille tæge, eller sugemalle, i værste fald. Og jeg tror, jeg ved hvorfor..

KL er et fantastisk sted! I går ikke efter bare, at tråde og spille. I går efter, at kende personen bag skærmen, og KL er virkelig et sted, hvor man føler sig vældigt velkommen! Jeg husker det selv dengang jeg joinede. Aldrig har jeg oplevet så varme, helt igennnem fantastisk mennesker! Venskaber dannes så let som det er at trække vejret, i hvert fald i KL's tilfælde. Jeg holder af jer alle sammen, gamle som nye, det skal I bare vide, og jeg er rigtig glad for, at I ville tage så godt imod en så skingrende gal person, som jeg. Jeg mener, spise KL'ere, for at lade dem bo i min mave? Really? I'm a nut case, but I fit right in!

Love and kisses - Lorgie
(Ja, jeg er lettere beruset XD)

Nova

Nova

Bright Star of Justice

2890
posts
4
karakterer

Nova 26.06.2015 20:33
I er jo alle sindssyge oven i jeres hoveder! Hvis ikke I var her, var der ingen at torturere eller pirre herinde. Så det er jeg jer evigt taknemmelig for! Alle har behov for at lukke deres mørke sider ud - ikke kun i toilettet... huehuehue *grine lumsk*

Jeg husker dengang jeg joinede KL! Der var der knap så meget alkohol og ikke mindst energidrik indover, da jeg skrev herinde. Det der med energidrik, det ender altid ud i noget lidt sjovere end man i første omgang havde forudset. Når først man finder ud af det, ved man, at det ikke er sidste gang at man gør det! Man får syge tanker siger jeg jer, syyyyge tanker!

Men når der er flere med syge tanker, så føler man sig ikke lige så syg - eller jo. Faktisk går det ikke væk. KL forbliver altid oppe i ens hoved. Jeg ved ikke om jeg vil anbefale det til den næste kommende generation på et tidspunkt. Det bliver lidt for sygt. I hvert fald når man har været "afhængig" i et års tid, når man starter som 12 årig. Så går det kun op af bakke - eller er det ned?

Der er så mange gode minder med jer! Det er helt vildt. Det er så fantastisk at tænke på, at den gamle lyseblå side (med det logo som Krys postede som landkort), stadig er i live. Og selvom det er det samme plot, føles det somme tider som en ny side, fordi Krys (specielt) har været så idéring til at opfinde plots hen ad vejen. Selvom de måske ikke altid har været lige meget udnyttet, ja så kan man jo stadig sige, at KL forbliver moderne selv gennem ændrende tider.

Med disse ord afslutter jeg med at sige - watch out for the bullheads in the future. It WILL be what you call INSANE!


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal
Lige nu: 1 | I dag: 14