Miranda smilede og himlede let med øjnene. "
Jeg synes jeg har hørt den beskyldning før! Min mor var i hvert fald ikke spor bange for at kaste den beskyldning efter mig." grinede hun og blinkede let til Caitlin. Miranda kendte sig selv godt nok til at vide, at hendes hidsighed og ikke mindst lyst til at slås, førte hende ud i fysiske kampe lidt for ofte. Dette tilfælde havde ikke været anderledes. Miranda havde ikke set tale som være den rigtige udvej i denne situation, da manden ikke ligefrem lød modtagelig overfor tale. Og da hun endelig havde forsøgt, var han meget lidt lyttende. Nok mest pågrund af den brækkede næse hvor blodet stadig løb ud af. Mindre detalje.
Miranda sukkede og lænede sig mere intens op af træstammen som Caitlins interesse for vampyren voksede. Det undrede hende nu ikke. Det ar ikke ligefrem en normal situation hun havde beskrevet. "
Det ville være synd at sige andet.." svarede hun kort for hovedet og sukkede af sig selv. Mest af alt fordi hun var uenig med sig selv om hvorvidt hun skulle fortælle sandheden om hvad han var for lige netop Miranda. Det endte med at hun til sidst bare sukkede opgivende og lod fakta være fakta. "
Han er min.. hvad er det i kalder det... kæreste.." hun brød sig egentlig ikke specielt meget om ordet kæreste. Faktisk så hun mærkelig ud i ansigtet da hun sagde det. Det var også mest fordi hun aldrig før havde beskrevet hvad hende og Toretto egentlig var og at sige det lød også forkert. Specielt med tanke på at hun var varulv og han vampyr. "
Det er ikke altid et lige fredeligt forhold." pointerede hun og stræbede sig til at se hen på Caitlin efter en reaktion.
Miranda greb vandskinnet og var heller ikke for langsom til at få åbnet det op. Den første tår var ganske lille, men hendes hals fik hende hurtigt overtalt til at blive ved. Dette førte til en længere slurk som blev indtaget, hvorefter hun tørte sig over munden med bagsiden af sin hånd og fik lukket skinnet til igen, så resten af vandet ikke stak af, så at sige.
Det føltes om ganske almindelig vand og Miranda syntes ikke at mærke den store forskel. Men fakta var, at vandets egentlige virkning var begyndt at tage form. Mirandas ansigt som var påvirket af mange år ude i det vilde, syntes at falde tilbage i tydelig ungdom. Alt imens hendes muskelmasse fordelte sig anderledes. Miranda blev bogstavelig talt yngre i en frygtelig hurtig fart! Efter en rum tid, sad der nu, hvor den fuldvoksne Miranda før havde siddet, en knap voksen teenager med en tydelig ballade skinnende igennem sig. Selv hendes hår syntes at være blevet mere vildt og voldsomt end før, imponerende nok.

Kvart bjergelver
Mor til Luna, født 18.05.2017