Åben

På opdagelse (Åben tråd)

Asha

Asha

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Ork

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 37 år

Højde / 173 cm

Krystal 14.03.2016 20:48
Asha havde svært ved at vænne sig til det nye, fremmede land. Ærkedæmonerne skabte en trykket, ubehagelig stemning i fæstningen, hvor Mørkets Hær nu havde taget ophold, og der blev hvisket om, at det ikke var sikkert, at Mørkets Lord ville blive ved med at kunne holde dem slavebundet.
Mange andre skabninger havde søgt til riget efter portenes åbning: Dem af dæmonblod, der ønskede at vende tilbage til Kzar Mora, naturligvis, men også mørkelvere og orker: klaner, som var udstødt af resten af samfundet og følte sig mere i sikkerhed i ly under dæmonrigets takkede bjergtinder.

Det meste af dette var dog blot rygter, Asha havde hørt, for der havde været stille i Kzar Dûn efter deres ankomst. Hun mærkede tydeligt, at hun følte sig rastløs efter krigen: her havde hun haft et formål, men nu sad de blot her i Dæmonriget og ventede på at resten af landet forfaldt.
Træt af at vente, havde hun nu søgt ud på opdagelse blandt de mørke bjerge, der omgav fæstningen. Hun havde gået et par kilometer i nordgående retning, og var nu kommet til en dyb dal. Solen skinnede aldrig særlig meget her i riget, og en let dis lå over området. Her var ikke en sjæl at få øje på, og Asha snusede lidt mistænksomt ud i luften: hun brød sig ikke rigtig om lugten af stedet her, men måske ville hun være i stand til at finde noget spændende blandt de mørke klippesten.
Asha Drakkari // Halvork // Mørkets Ridder

Xeranithez Marix

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 267 år

Højde / 182 cm

Htqz 30.03.2016 22:55
Som resten af Mørkets Lords tro, eller knapt så tro, følgesvende, var Xeranithez også fulgt med på den længere tur ud i verden. Nysgerrigheden havde flere gange undervejs været ved at drive ham til vanvid, om end ikke så meget vanvid som han havde været da han havde fået beskeden om hvor de skulle begive sig hen. Mørkelveren havde vidst at han ikke kunne tage sine elskede, og dog forbandede, gifte med sig. I al fald ikke dem alle. Dem han havde været i gang med at eksperimentere med blev taget med i den sparsomme opbakning, sammen med rødder og doser på gifte han vidst kunne holde hans hjerne og krop velfungerende.

Der havde dog ikke gået lang tid fra de havde bosat sig i Kzar Mora, dæmonernes finurlige verden, til han havde fundet muligheden for selv at gå ud på egen hånd. Bevæbnet med ikke særligt meget andet end en lang dolk, en dose gift og en lærredspose var han draget ud på eventyr. Der måtte for pokker da være planter i denne del af landet som han aldrig havde set eller hørt om før. planter som kunne være potentielt giftige, og dermed potentielle våben, noget som hans krop kunne udarbejde en resistens overfor.
En fremmed lugt havde ført ham hen blandt klipperne, følgende den sære lugt som var ham ubekendt indtil han faldt over de første fremmede planter. Skævende sig kort over skulderen for at sikre sig at han ikke blev holdt øje med af en eller anden, begav han sig i gang med at grave utålmodigt med fingrene og dolken i den mørke klippe så han kunne komme til rødderne på den underligt farvede plante... Eller farve og farve Det var der ærligt ikke meget af, og det var hvad havde gjort ham nysgerrig på den blege plante hvor mørkere blålige små tynde strenge kom ud fra den lille knop han mente måtte være blomsterhovedet.
Asha

Asha

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Ork

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 37 år

Højde / 173 cm

Krystal 31.03.2016 12:21
Hvis dette havde været en blomstereng, havde Ashas støvleklædte, trampende fødder efterladt ødelæggende spor, men jorden her var gold og hun trampede - så vidt hun var klar over - ikke på andet end muld og støv. Tunge skyer hang på himlen over hende, og selv om hun ikke brød sig meget om solens varme lys, var disen, der hang over området også en belastning. Det gjorde det svært at orientere sig og se særlig langt frem.
Ikke desto mindre syntes hun, at hun så en bevægelse et sted længere fremme og hendes gangart ændrede sig til at blive en smule mere listende. Hun foretrak sjældent at bevæge sig stille, men når det kom til stykket, kunne hun faktisk godt.

Det tog hende noget tid at få øje på den krumbøjede skikkelse, der gik i et med de mørke klipper, og på denne afstand kunne hun på ingen måde genkende fæstningens torturmester, som hun kun ganske få gange havde set blandt Mørkets andre tilhængere.
Hun kunne ikke helt vurdere hvad personen foretog sig, men det så lusket ud, og et lumsk smil gled over hendes læber, idet hun begyndte at snige sig nærmere. Hvis personen var i gang med noget, han ikke ønskede at andre skulle se, ville hun så sandelig finde ud af, hvad det var!

Xeranithez Marix

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Alder / 267 år

Højde / 182 cm

Htqz 24.05.2016 15:44
Endelig lykkedes det ham at grave planten fri. En behandsket tog fat om stilken og kom planten i en lærredspose, hellere være på den sikre side med fremmede planter og deres potentielle farlige gifte.
Han pustede let ud mens han begav sig længere ud i mørket på jagt efter flere planter af samme art han kunne eksperimentere med.
Han drejede søgene hovedet, tidsnok til at opfatte en lidt mere farverig person midt i alt det mørke. En kort nikken gled imod hende som tilkendegivelse af at hun ikke var helt usynlig et sted hvor sortelvere nok have en del mere fordele af at bevæge sig i et med mørket. Ligesom hun havde set ham før, havde han skam også godt bemærket halvorken før de gange han havde været til træning eller lignende, eller bare de simple måltider. '' Ude at afsondre terrænet går jeg ud fra..? '' Lød det spørgende med hans lyse stemme, mens han forsøgte at komme i tanke om hvorvidt han før havde fået hendes navn noget sted fra. Han fik fæstnet lærrredsposen til bæltet inden han langsom begyndte at bevæge sig mere op af den ustabile og stejle klippe.
Asha

Asha

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Ork

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 37 år

Højde / 173 cm

Krystal 30.05.2016 13:26
Asha var, når det kom til stykket, ikke særlig god til at snige sig af sted. Det var sandsynligvis en blanding af orkblodet og hendes utålmodighed, der gjorde det - og støvlerne, hun havde på, gjorde det ikke nemmere. Hun blev da heller ikke voldsomt overrasket, da skikkelsen hurtigt vendte sig om og talte til hende, selvom en lille del af hende havde håbet, at han ville være for optaget af sit luskeri til, at han ville høre hende.

Hun kneb øjnene lidt sammen og studerede hans ansigtstræk .. mørkelver. En race, hun trods alt havde en vis respekt for. De var ofte kamptrænede og særdeles lydige over for Mørkets Hær: ikke nogen, man havde lyst til at komme i vejen for. Denne mørkelver, synes hun dog, at have set på tilbage på borgen en gang i mellem...
"Torturmester!" Hilste hun efter et øjebliks betænkning. Hun havde ingen anelse om, hvad spidsøren hed - men det var uden tvivl ham, der tog sig af fangerne nede i krypten. Hun trak let på skuldrene og lod blikket glide rundt over de disede omgivelser. "Man kan lige så godt lære den nye, fremmede verden at kende .. det ser ud som om, vi skal være her et godt stykke tid."
Det var ikke længere muligt for Mørkets Hær at vende tilbage til det skove, de tidligere havde holdt til i, og hvis de ønskede Kzar Mora bag sig, måtte de skaffe alliancer i dæmonriget. Asha kunne ikke helt komme uden om, at der ikke var andet at gøre, end at vænne sig til de nye omgivelser.

Xeranithez Marix

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Alder / 267 år

Højde / 182 cm

Htqz 21.07.2016 00:12
Xeranithez var ikke meget for at indrømme det, men han havde komplet glemt halvorkens navn.. Hvis han da nogensinde havde fået det af vide. Derfor nikkede han blot let igen, mens han gemte planten i sin bæltetaske.
" Ah ja.. Men det giver os da en rig mulighed for at udforske et nyt område, at udnytte de ressourcer den måtte have.. Og nu hvor det er dæmonernes rige er jeg sikker på at der er rigeligt med spændende ting at finde og opdage. " Det var egentligt ikke tit man hørte ham snakke i så lange sætninger, medmindre han skulle afgive rapporter om hvad han havde fået ud af fangerne,  gjorde han ikke så meget brug af den. Mest af alt fordi han var voldsomt generet af at stemmen stadig var lys som en knægt hvis boller ikke var faldet på plads endnu.. En kedelig bivirkning fra en gift han havde fået i sine yngre dage. 
De syrligt gul-grønne øjne fulgte hendes blik ud over disen. Ah ja, så mange ting der kunne gemme sig derude hvor man ikke kunne se det. 
"Du savner måske ligefrem borgen? " Spurgte han, ærligt en kende nysgerrig ved om folkene savnede de bedre bekvemmeligheder der havde været på borgen før Lyset fik fat i det. Torturmesteren selv var nu temmelig glad for dæmonrigets dystre mørke, om end ikke alle dæmonerne der befandt sig i riget var lige godt stemt for de racer der var brast ind i deres hjem med Mørkets tilhængere, men det var tilforladeligt synes han. Forståeligt i al sin sag. Som at lade Lysets befokning pludselig brase ind på es enemærker.. Nej det ville han bestemt ikke have fundet sig i. Derfor var han nu også glad for at de fleste dæmoner ikke gik til angreb som sådan, nok mest af alt grundet ærkedæmonerne som Mørkets Herre havde fået fingre i på en eller anden snedig måde.
Asha

Asha

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Ork

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 37 år

Højde / 173 cm

Krystal 21.07.2016 22:33
Asha kendte ikke nok til mørkelverracen til at vide, om det var normalt, at de alle talte med så lys en stemme. Det skulle ikke undre hende. Spidsører havde generelt en tendens til at have meget feminine træk - Ikke, at der skulle menes noget ondt med det. Hun fandt det bare en anelse morsomt.
"Jeg bryder mig bare ikke helt om lugten her i landet." Erklærede hun, som hun skiftede det skulende blik ud mod disen og det rå, klippelandskab til at se tilbage på torturmesteren. Han var en skabning, hun ikke helt kunne gøre sig klog på - al den lusken rundt nede i kælderen og hvad-han-nu-end-kiggede-efter herude.

"Her føles .. fjendtligt." Igen et lille skuldertræk. Der var ikke så meget, hun kunne gøre ved det, men hun kunne ikke helt ryste tanken af sig om, at der var dæmoner derude i ly af bjergene, der ikke brød sig om deres "invasion" af dæmonriget. Hun kunne godt forstå dem, men det var nu engang en verden, hvor de stærkeste vandt, og Mørket havde gjort krav på riget. Hun og resten af orkklanen skulle nok kæmpe med næb og kløer for Mørket, der havde givet dem et hjem - omend et dystert et af slagsen.

Xeranithez Marix

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Alder / 267 år

Højde / 182 cm

Htqz 22.07.2016 00:26
Lugten? Han så undersøgende på hende, mens tankerne kørte rundt i knolden på ham. " Er det gasserne..? " Han havde godt lugtet til hvordan nogen af de sære underjordiske 'kilder' havde en finurlig lugt over sig, dem havde han dog valg at holde sig fra indtil videre, hvem vidste hvor giftigt dæmonernes væsker kunne være, udover dæmonerne selv..? Selv for en med giftimmunitet som han selv, ville en ny gift næsten altid kræve et par uger eller mere hvor han var sygeligt tilpas. Om end han burde udnytte den stile, anspændte periode her, uvidende om hvornår nyt arbejde ville blive smidt i hovedet på ham.
Han kradsede sig lidt på halsen, mens han nikkede samtykkende. " Jeg tvivler på at der er mange heriblandt dæmonerne vi vil kunne stole på.. Det giver lidt følelsen af at være ræve blandt ulve... Bare dumpet ned tilfældigt i kobblet.. " Han trak på skuldrene for at få en ubehagelig fornemmelse af sig der fik ham til nærmest automatisk til at se sig over skulderen. " Og det skulle ikke undres hvis de holder øje med os.. Med at vi viser tegn på svagheder.. " 

Han nænnede ikke sige det højt for halvorken, men hvad angik hans egne observationer af Mørkets Lord og ærkedæmonerne, ville det næsten kun være et spørgsmål om tid før ærkedæmonerne fik en laverestående dæmon til at tage livet af Lorden... Hvis ikke de selv drænede hans sjæl, eller hvad end der nu var i de omvandrende knogler, og på den måde genvandt deres frihed.
'' Det er et farligt sted Asha..?" Navnet lød en smule tøvende, som han stadig ikke var helt sikker på om det var rigtigt til den grønhudede, men hans hjerne blev insisterende på at det var noget hen i den retning. '' Og jeg tvivler på at det vil blive mindre farligt, og fjendligt over tiden. Dæmonernes hjemland.. De hersker... Eller.. herskede..? Her.. I al fald indtil Herren kom og åbnede for portene. '' 
Han nikkede tankefuldt, mens hans øjne skævede rundt efter flere fremmede vækster som han kunne eksperimentere med nede i kælderen.
Den dunkle belysning generede ham ikke. Som sortelver var han vandt til mørket, vandt til kulden den medbragte. Hvilket fik Kzar Mora til at virke sært genkendeligt, om end han ikke havde været der før i sin lange livsalder.
Asha

Asha

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Ork

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 37 år

Højde / 173 cm

Krystal 27.07.2016 20:43
Gasser? Asha havde ikke tænkt nærmere over, hvad der kunne være i luften, men det skulle ikke undre hende, om der var mærkelige giftgasser rundt om i riget. Forhåbentlig vadede hun ikke direkte ind i en dødsfælde et sted her i bjergene.. Igen gled hendes blik rundt på det trøstesløse, tågede landskab, før hun igen så på torturmesteren.
"Den første og vigtigste regel ved at omgås dæmoner.." Hun blottede tænderne i noget, der mindede om et lille grin. "Du kan aldrig stole på dem." Ikke at Asha når det kom til stykket havde den store erfaring med dæmonracen, men de fleste af orkerne i hendes klan var enige om, at det var nogle luskede sataner.

Hun lagde mærke til en tøven i hans stemme ved udtalen af hendes navn, men det var rigtigt, og hun lod sig ikke videre bemærke med det. Hun havde ikke selv nogen anelse om, hvad spidsøren hed, men det havde fungeret ganske fint at benævne ham 'torturmester' ind til videre, så det havde hun tænkt sig at fortsætte med.
"Jeg bryder mig ikke om fjender, jeg ikke kan se. Al den lusken rundt i skyggerne .. hvis dæmonerne her i riget vil os noget, må de komme frem i lyset." Fnøs hun. At der endnu ikke havde været noget modangreb fra grupper af dæmoner i riget, betød dog sandsynligvis, at de ikke havde styrkerne til at udfordre Mørket. Nogle af dæmonerne havde dog også søgt til borgen for at slutte sig til Herrens rækker .. men hvem viste hvor mange flere der gemte sig rundt omkring i de mørke bjerge?

"Nu vi snakker om at luske .. hvad foretager du dig egentlig herude?" Han så søgende ud, så det virkede ikke som om, at han blot var ude på en spadseretur for at se landskabet nærmere an, lige som hun. Ikke at det ragede hende, hvad torturmesteren foretog sig, men hun ville gerne vide det.

Xeranithez Marix

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Alder / 267 år

Højde / 182 cm

Htqz 05.08.2016 17:07
"Og derfor håber jeg for vores alles skyld at Herren formår at holde ærkedæmonerne i stramme tøjler. " Lød kommentaren på hendes kommentar om dæmoner. Han havde stor respekt for at det var lykkedes Mørkets Lord at få fremskaffet de navne, men at holde styr på 3 så højt agtede dæmoner.. I det mindste i Kzar Mora.. Måtte langtfra være let.
" Hvis hæren var stor nok kunne det være praktisk at have de stærkeste dæmoner i hæren. '' Lød det eftertænksomt. '' Men så igen, ville det måske vække oprør i de dæmoner der er tilbage i riget, men nu ved jeg heller ikke hvor loyale de uhumske er. '' Han kløede sig kort på hagen inden han så på halvorken. 
Hvad han lavede? Han åbnede op i lærredsposen og viste hende et mindre udvalg af fremmede planter han havde fundet, som havde vækket hans nysgerrighed.  
'' Jeg lusker ikke.. I al fald ikke for meget. '' Han lo kort, en lyd der virkede helt fremmed kommende fra hans strube. '' Jeg er ude for at finde fremmede planter og tage dem med tilbage, så jeg kan undersøge hvilke der er giftige, og hvilke egenskaber giften i så fald har... Det og små substitutter for den gift jeg var nød til at efterlade på borgen. " Forklarede han, mens han kunne mærke det krible i fingrene efter at afprøve de nye planter
'' Hvad med dig? Ude for at finde dæmonrebeller? Eller afsondre terrænet? ''
Asha

Asha

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Ork

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 37 år

Højde / 173 cm

Krystal 13.08.2016 15:03
Asha nikkede eftertænksomt. Hun havde godt fornemmet uroen omkring ærkedæmonerne, men der var ikke rigtigt andet at gøre, end at stole på, at Herren kunne holde dem i stram tøjle. Ved de få lejligheder, hun havde haft mulighed for at se dem, havde deres mørke, uforudsigelige øjne, der virkede som om de så igennem alt, fået hende til at gyse.
"Jeg tror ikke de har antallet eller sammenholdet, til at få dannet en tilstrækkelig modstandsgruppe.. deres bedste mulighed er at slutte sig til hæren." Ikke at Asha havde den store forstand på krigstaktik, men hun lyttede da, når hærens strateger snakkede. 

Lyden af mørkelverens latter forekom malplaceret i den tågede klippesænkning. Hun var faktisk slet ikke klar over, at torturmesteren var i stand til at le .. nå, man lærte noget nyt hver dag. "Hvordan finder du ud af, om de er giftige?" Lød det fra Asha. Havde han urtekundskaben til at lugte sig frem til det, eller havde han tænkt sig at afprøve dem på nogle ofre? Hun kunne ikke rigtig lide tanken om at dræbe med gift .. en ubehagelig og alt andet en ærefyldt måde at dø på.
"Jeg tænkte, det ville være klogt at lære tærrænet omkring fæstningen bedre at kende .. ikke at man kan se noget som helst i denne tåge." Svarede hun.

Xeranithez Marix

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Alder / 267 år

Højde / 182 cm

Htqz 13.08.2016 21:54
Torturmesteren nikkede eftertænksomt. Det kunne der være noget om, dæmoner var jo ikke ligefrem kendt for at være loyale, hverken for andre eller for sine egne. 
Hen drejede hovedet fra en mindre plante, knapt synlig i tågen og stenene.
'' Der er så mange måder. Lige nu tager jeg hvilke planter der er fremmede for mig, udseende betyder ikke så meget. giftige planter kan være lige så kønne som giftige, nogle ser ligefrem spiselige ud.. '' Hans tanker fik ham kort til at bie tavs som minderne om hans første møde med giftige hvide bær kom til ham. Han havde hurtigt lært ikke at spise nogen som helst mad i tiden op til at spise bærrene, eller noget som helst andet nyt man havde givet den, dengang unge, sortelver at spise.
" Andre ser bare spiselige ud men er det ikke, andre igen giver udslet når man plukker dem. Når jeg kommer tilbage til kælderen vil jeg se hvordan kontakten med planternes saft påvirker blodet, om det skiller eller klumper eller ingen effekt har. Derefter kommer det der kræver tålmodighed; at fodre fanger, slaver eller dyr med planterne og observere dem. Hvis de dør eller kaster op er det højest sandsynligt giftigt og deraf vil jeg kunne prøve at finde modgiften og teste giften af på egen krop. "
Han pegede kort mod sit tildækkede håndled. Det var trods alt ikke så direkte et sted at få giften ind som den tildækkede hals var det. Nej halsen foretrak han mest at bruge ved de gifte han vidste ikke ville give ham abstinenser.
" Holder mig selv fra føde i 8 timer før indtagelsen. Noterer ned hvordan jeg kan mærke det påvirke mig selv, selvom det muligvis er anderledes ved mig end ved andre. '' Han trak let på skuldrene. 
Det var ikke ligefrem let at have den evne han uvilligt havde fået med en krop der til tider fik abstinenser hvis han ikke fik gift i sin krop den kunne arbejde med eller mod. 
'' Når alt det er gjort kan jeg begynde at finde ud af hvad der fungerer som modgift eller midlertid modgift. ''  
Et direkte skummelt smil var under forklaringen vokset frem på hans læber. Uh, hvor han glædede sig til at afprøve det.. Men mest på de andre småkravl!

Han nikkede tankefuldt til hvad halvorken havde at sige til forklaring på hvad hun lavede. 
" Altid klogt for en soldat at kende området, især hvis det er nyt,, både i tilfælde af kamp men også spion arbejde og lignene stads. '' vedkendte han, mens blikket gled tilbage ud i tågen. Pokkers til koldt vejr det gav!
Asha

Asha

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Ork

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 37 år

Højde / 173 cm

Krystal 27.08.2016 20:08
"Jeg ville ikke æde noget af planteføden her omkring, så du har nok ret, torturmester." Nikkede hun eftertænksomt. Ikke at orker i det hele taget var så meget til grøntfoder, men bær og rødder var man nogle gange nødt til at spise, når man ikke havde fanget tilstrækkeligt med vildt.
Dyrene her i Dæmonriget var underlige, havde hun fået at vide, af de grupper af jægere, som borgen havde tilknyttet for at bringe mad på bordet, og hun havde også af og til snuset mistænkeligt til maden, der blev serveret. Som regel var det bare en eller anden form for suppe - til stor ærgrelse fra orkflokken.

"Indtager du selv giften?" Udbrød hun vantro, idet hun gloede på spidsøren. Hun havde set store, stærke mænd bukke under for gift, men elvere havde selvfølgelig ofte andre talenter. Alligevel var hun overrasket over, at han var i stand til at udsætte sig selv for gift.
Hun brød sig ikke helt om det skumle smil, der var om hans læber - gift var ikke ligefrem et muntert samtaleemne, så hun forstod ikke, hvad det var han glædede sig sådan over, og en lille uforstående rynke viste sig i panden på hende. "Spion er jeg ikke så velegnet som .. du hørte mig selv komme trampende." Indrømmede hun. "Men jeg sætter pris på at kende området."

Xeranithez Marix

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Alder / 267 år

Højde / 182 cm

Htqz 28.10.2016 12:03
xeranithez sendte halvorken et spekulativt blik, stadig med det makabre smil dansende på læberne, som en tanke for gennem hovedet på ham. " Så du er mere til dyrelivet formoder jeg? Hør, hvis du finder nogle nye dyr hernede og de ser ud til at have selvforsvarsmekanismer skjult rundt omkring, kan du ikke lige smutte forbi mig med dem, eller en beskrivelse af dem og hvor de er at finde..? " Dyrene i dæmonriget måtte unægteligt være nogle farlige lømler at støde på hvis man skulle være så uheldig, erkendte han, men der kunne være muligheder for at de havde gift i sig, og det kunne igen vise sig nyttigt i torturmesterens arbejde. 

Smilet forsvandt dog lidt igen ved hendes næste spørgsmål, om end det morede ham lidt  at se vantroen brede sig på hendes ansigt. En hånd blev løftet oppe nær halsen hvor han hev lidt ned i de bandager der skjulte og beskyttede adskillige småsår og mærker på halsen. " Ja. For at finde ud af hvordan det virker... Jeg er sikker på at du ikke er videre interesseret i sortelvernes samfund og opbygning, men kan sige dig at den del af 'samfundet' jeg kom fra var vi stortset allesammen, udsat for giften fra en tidlig alder så vores kroppe kan vænne sig til giftene og udvikle en resistens imod dem. En smule basiske kampteknikker. Det tager mange år, men så er vi også klare til at blive solgt og tjene Mørkets Lord til den dag vi er uheldige med giftene. " 
Han fik skubbet forbindingen tilbage op på plads igen, tilsyneladende uden større eftertænksomhed i hvad han lige havde fortalt hende. Retteligt var det jo også en sædvane for ham, det han havde gennemlevet af gifte. 
" Til gengæld giver giftene også en vis... Afhængighed.. " Indrømmede han blankt, mens han begyndte at bevæge sig videre op aaf bjergkammen i tågen, ikke for langt, og nok til at halvorken også kunne følge med. " Ja, jeg kan ikke forestille mig at I ville egne jer godt som spioner. Det er I lidt for robuste i bygningen til.  Men jeg kan forstå behovet for at ville kende til området bedre. Et naturligt overlevelsesinstinkt. " Nikkede han.
Asha

Asha

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Ork

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 37 år

Højde / 173 cm

Krystal 15.11.2016 18:51
Asha lyttede med rynkede bryn til spidsøren. Ja, hun ville hellere have en god steg frem for det ædelse, der oftest blev serveret tilbage på fæstningen, men hun vidste faktisk ikke rigtigt, hvor mange af dyrene i området der var spiselige.. ikke at orker, og halvorker for den sags skyld, var særlig kræsne. "Hvad for en interesse har du i dyrene?" Spurgte hun mistænksomt. Elvere plejede ikke at spise noget som helst kød af hvad hun vidst, men det galdt måske ikke de sorte af dem..

Hun stirrede et øjeblik undrende på mærkerne i hans hals. Det var bizart, og hun brød sig ikke om det. Hvem udsatte deres unger for gift på den måde? "Så du kan drikke de fleste gifte uden at blive påvirket?" Spurgte hun til sidst. Hun vidste ikke, hvordan hun skulle forholde sig til det underlige fænomen, hun lige var blevet præsenteret for. At man kamptrænede ungerne fra en tidlig alder, det gav mening for hende, men dette her var noget andet .. 

Xeranithez Marix

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Alder / 267 år

Højde / 182 cm

Htqz 15.11.2016 19:44
Xeranithez stoppede op og så tilbage imod halvorken, med en lille trækken på skuldrene. " Ikke så meget, men når der ikke ligefrem er særligt mange i fangekælderen kan man lige så godt forsøge sig lidt på dyrene og se hvilke planter og hvilket kød der er spiseligt her. Hvad der er mest næring i, se om noget af det skulle vise sig at være giftigt eller om der skulle være noget der ville være særligt egnet til jer krigere. Nogen gange kan man være heldig at finde noget spiseligt som samtidig har gavnlige effekten for fysikken. " Svarede han. Selvom han havde en fornemmelse af at hvis der var ting med gavnlige effekter her, ville det nok snarere være for det mentale. Dæmoner var jo kendte for deres høje intelligens og manipulationsevner.

Han løftede bandagerne tilbage på plads, kløende let nær det ene sår. " Tjae du kan jo lade det komme an på en prøve? " Han kom med et kækt smil, om end det ikke ligefrem svarede helt direkte på Ashas spørgsmål, burde det vel nærmest være svar nok. " DRikke, komme i berøring eller infeceret sår så det kommer i blodbanerne. Der er mange måder gifte kan tages og laves på... Kan blandt andet fortælle dig en interesseant historie om hvordan kvinder i de højre klasser for et par tusindeår siden efter sigende lavede grøn øjenskygge ud af giftig malakit, som de gav til de kvinder de ikke synes om i gave, så kvinden der fik øjeskyggen ville dø en langsom og smertefuld død, uden at ane at giften kom fra deres øjenskygge. "
Han valgte dog, nok meget klogeligt, ikke at nævne noget om at han selv havde været udsat for noget lignende nær hans øjne tilbage i de unge år.
Asha

Asha

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Ork

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 37 år

Højde / 173 cm

Krystal 23.01.2017 14:45
Asha kunne ikke helt undlade at vise, at hun følte sig en smule utilpas ved torturmesteren. Hun kunne forstå det at dræbe en fjende i kamp, men giftmord og lignende .. det var ikke en værdig måde at dræbe folk på. En lille gysen gik gennem hende, selvom hun et eller andet sted godt forstod, hvorfor Mørket brugte alle de ressourcer, der havde til rådighed. De ville ikke vinde mod Lyset ved at sende en hær op til murene - det havde jo allerede slået fejl en gang..

"Det lyder ikke helt dårligt at være immun over for den slags." Sagde hun til sidst langsomt, og noterede sig, at det var godt, at hun ikke brugte kosmetik. Ikke at Asha ville være svær at forgifte. En dråbe i hendes mjød, og hun ville ligge rallende på gulvet .. ikke nogen rar tanke.
Hun bestemte sig for hastigt at forføje sig tilbage i retning af fæstningen, inden spidsøren fik lyst til at dele flere fornøjelige historier.. heller efterlade ham til sine planter. "Jeg har en våbentræning at deltage i." Sagde hun derfor. "Vi ses nok rundt omkring, Torturmester." Hun begyndte hastigt at trampe væk fra spidsøren for at finde tilbage til Kzar Dûn. Våbentræning lød alligevel lidt mere indbydende, end at snakke med den skumle mørkelver.

/out

(håber det er okay, jeg afslutter, nu hvor jeg har været så længe om at svare)

Xeranithez Marix

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Alder / 267 år

Højde / 182 cm

Htqz 08.02.2017 20:00
Blikket gled fra omgivelserne til halvorkens øjne. " Nej vel. praktisk hvis man ser bort fra bivirkningerne det medfører at være immun.. " Lød det alvorligt, om end et lille tandsmil kom frem igen. Der skulle ingen ekspert til for at se at Asha ikke virkede tryg ved ham, men nu var det de færreste der gjorde det. Faktisk mindedes torturmesteren ikke på noget tidspunkt at have mødt nogen der var helt igennem trygge ved ham.. Måske lige på nær Mørkets Lord selv.
Derfor godtog Xeranithez da også kvindens undskyldning om kamptræning. 
" God fornøjelse."  Lød det blot, mens han kort betragtede hende vende sig og skabe afstand imellem dem, da han havde fået nok af det syn, vendte han sig om og fortsatte sin søgen efter nye planter.

//out'n close
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 9