Vladimir 29.03.2015 19:52
De kølige briser i norden, var for længst glemt dybt i varme kroppes hjerter. Selvom norden ofte blev set som et barsk sted at leve, ville vise af dets indbyggere ikke ønske at leve andetsteds. Og specielt efter mange ugers vandren, var dets kolde sletter, og udfordrende jord, en savnet ‘luksus’. Noget de fleste Krystalianere, der ikke boede i norden, ikke ville kunne forstå.
Men familien Yereth familien var en lille familie, bestående af to venskabelige forældre, og to elskede børn. Familien havde været igennem deres kvaler, men kom altid ud på den anden side stærkere end de var. Men denne gang, måtte de bukke under for presset. De kunne ikke blive i norden, så kort fra Dragorn, og krigende der hergede der. De måtte flygte.
Der, kunne en der havde skadet dem meget, endlig betale tilbage. Ingen af dem var trænnet i kamp, og de fragtede en unge på fire. Men en engel, der havde forbandet konen og det ælste barn i familien, med et voldsomt handikap, havde evnerne til at beskytte dem. Og han tilbød disse, som en undskyldning for hans fejl. De kunne ikke andet end at tage imod hans hjælpende hånd. Og efter den lange rejse, var de endlig noget frem til Hovedstaden’s mure. Vladimir havde gjort sit.
“Tak.. Vladimir.. Tak, for deres hjælpe.” Lod sig den unge pige’s stemme, imens hun traskede blindt fremad, med manden ved hendes side som sin guide. Manden stirede ned på den unge kvinde, der bar en bandana over hendes døde øjne, og et simpelt bonde klæde over kroppen. Manden bar en sort frakke, der dækkede hele hans krop, med dens hætte liggende ned af ryggen. Hans dybrøde hår, var en ekstrem contrast til den blege hud, men styrkede de emerald grønne øjne, der bar et smil så stort som det på hans læber.
“Du har intet at takke for, Emilia.. Det var det mindste jeg kunne gøre. Jeg skylder din familie meget. Meget, som jeg aldrig ville kunne betale igen.” Hans smil lindredes en smule, imens han lagde en hånd på teenage pigens ryg. Pigen smilede halvt, og lod det blinde blik stire imod jorden.
“Jeg er bare glad for, at du har bragt Eric i sikkerhed. Med det, har jeg mere end tilgivet dig.” Pigens lille smil, bredte sig over Vladimir’s læber, men fik ikke lov at svare inden han blev afbrudt af en lille dreng der rendte forbi dem begge.
“Vladimir, Vladimir! Hvordan er det du tænder deen!? Emy sagde at jeg bare skulle prøve, men kan ikkeee!” Bad den lille brunhårede dreng, som han trak afsted med en kæmpe lanterne, som han kune lige kunne bære, og løbe med. Vladimir smilede, og fjernede hånden fra pigens ryg, imens hun blidt klukkede af den lille unge. Vladimir rakte sin venstre hånd op til den højre, og åbnede bandagen der lå omkring den. Dog inden han helt fjernede det, lagde han hånden på lanternens håndtag, for så at rive bandagen væk. Pludslig stod der et blidt lys ud fra lanternen. Lyset var ikke levende, så ikke skabt af ild, men stadigt lige så stærkt som den stærkeste fakkel. Drengens øjne lyste op med stor glæde, som han betragtede den klare fakkel, før de skød op på Vladimir.
“Det vil jeg også kunne!” Råbte drengen, men blev denne gang afbrudt i hans iver, af en anden mande stemme, denne langt ældre.
“Så, Eric. Ikke irritere Hr. Vladorf mere end nødvendigt, okay? Kom her op med din mor, og mig.” Bad hans far, hvilket drengen med det samme adlød. Faren kiggede imod Vladimir, med et blik der sagde det helle. Han var taknemlig for hvad Vladimir havde gjort for hans familie. Men stadig, lå de skader Vladimir havde forvoldt dem. Vladimir kunne aldrig bære nag over Emerik’s had, og sank øjnene i et roligt nik, imens hans smile forsvandt, og han ledte Emilia op af en kort trappe gang.
De nærmede sig et af de store templer i byen, uden rigtig at sigte efter et bestemt. Dog søgte Vladimir imod det, der gav mest mening for ham selv. Aladrios. Balance. Noget han følte han havde mistet, og nu søgte imod at finde igen. De grønne øjne stirrede søgende op imod templets skulpturer, med et bedende udtryk, imens ham og den lille familie nærmede sig dets døre.
"I was once told, not to be give up hope, at the loss of a loved one. But what hope is there, when it is not just a loved one you lose. But when you lose -everything- in the flames of your own mistakes? When you hear the only ones you ever truly loved, scream in agony , grasping at your burning skin? When the stench of burnt flesh, is not only your own, but that of your children and wife? Where is the balance in that, Aladrios? How is that.. Fair.
Please.. Someone. Guide me, for I am lost." Vladimir