Alt hvad hjertet begærer! - For en pris.

Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 05.08.2014 16:06
I et hvidt-skummet slør af drømme indbydende skyer i former, som får børn til at se dyr og magi i himmelen; her lyser solen skarp og varm i et kram af denne blødhed.
En svag søjle af lys skubber sig fri fra kanten af en sky og lyser markedspladsen op i en betrygende klarhed.
Midt i det travle liv, de råbende handelsfolk og modkæmpende, diskuterende kvinder befinder Irren sig lidt fra midten, med en hånd over ansigtet for at skygge for lyset. Med et smil kigger han ned og omkring sig, hvorefter en ældre herre vinker ham med sig. I et let traven følger han med, hans kentaur bagparti fyldt med last som han tydeligvis hjælper med at transportere for den gamle mand. Det er først foran en købmandsbutik at de stopper og Irren bliver sat til at sætte de forskellige tasker og kasser ned imod murstens muren til en juvelbutik, som ser lige så gammel ud som manden han hjalp.

Efter kentauren var færdig, fik han et par stykker rav som betaling som blev taget venligt imod med et respekteret nik. Irren gik så tilbage imod centrum af pladsen og kiggede sig omkring for at se om han kunne finde andre han kunne hjælpe, eller med et opslag med ledige jobs. Hans store kentaur krop tog meget af pladsen, og diverse hvide mærker hans overkrop var dekoreret i træk meget opmærksomhed til sig. Så det var naturligt at Irren stod meget ud fra mængden, med et undrende og udforskende blik på omgivelserne.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 05.08.2014 16:36
Kijara blev altid utålmodig af at befinde sig på markedspladsen. Det milde solskin fik hendes skind- og pelsbeklædning til at virke som et dårligt valg, og det gik umådeligt langsomt med at bevæge sig fremad på grund af mængden af handlende, for en dag som denne, hvor vejret var godt, steg antallet af besøgende på markedspladsen drastisk.
Besøget kunne imidlertid ikke undgås, for Kijara manglede en kniv, der kunne indtage sin plads i hendes bælte efter den sidste, som uheldigvis var blevet siddende i benet på en frygtindgydende ork, som hun var kommet op og toppes med. Disse grønhudede skabninger lod til at have formeret sig, for det blev mere og mere almindeligt at møde dem langs landevejene.

Hun benyttede sit fjerprydede spyd som en form for vandrestok, der også gav hende mulighed for at puffe lidt ekstra til de langsomme handlende, imens hun holdt øjnene åbne efter en smedje eller våbenhandler.
Da hun nåede midten af markedspladsen, var der dog noget, der blokerede vejen, og hun fangede omridset af en hestekrop. Utålmodigt skubbede hun sig fremad, idet hun højlydt råbte "Hej der! Kan nogen flytte sin hest lidt!? Vi prøver at komme forbi her..."
Sekunder senere indså hun sin fejltagelse, da hun kiggede op og fik øje på Irrens menneskeoverkrop. Kentaurer var ikke just et almindeligt syn, især ikke her i byen, men hun havde hørt, at nogle af dem var meget stolte af sind. "Undskyld hr... " Skyndte hun sig at sige, nu stående ved kentaurens side. "Det var ikke min mening at kalde Dem en hest."
Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 05.08.2014 17:25
Med et bump bagfra blev Irren rykket ud af sin tankegang og søgen efter arbejde, i et tilråb om en hest. Han så sig over sin brede skulder og kiggede ned på Kijara, i kort fascination over hendes tykke, pelset påklædning. Da deres blik faldt i hinandens og Kijara endte ud i at se udtrykkeligt overrasket ud, kunne han ikke lade være med at falde i en kort, dyb latter. Det større heste parti af hans kentaur krop vendte sig rundt og stod ansigt til ansigt med hende. "De vil nok blive overrasket over hvor mange gør det. Havde De travlt?"
Sammenlignet med Kijara, har han ingen påklædning overhovedet, andet end et bælte hvor hans menneskeoverkrop mødes med heste underdelen. Blikke fra de fleste folk i nærheden havde vendt sig og kigget imod dem, ved råbet om en mistet hest, hvor et par folk startede med at gå længere væk, skulle Irren og Kijara til at slås med hinanden. Det skulle hvis sig at være modsat, som fik alle til at falde tilbage i rutinerne, råb og handel fortsat som om intet var sket.
"Måske jeg kan hjælpe Dem?" spurgte Irren med en vægt af belønning bag den dybe stemme.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 05.08.2014 17:36
Udtrykket i Kijaras øjne var til at starte med lidt usikkert, som hun betragtede kentauren foran sig. Han ragede en pæn del op over menneskemænden, og hun måtte læne nakken tilbage for at se hans ansigt. Hans muskuløse udseende tydede på, at hun var i store problemer, hvis han skulle vise sig at blive vred over 'hestefornærmelsen'.
En følelse af ro bredte sig imidlertid i hende, da han i stedet begyndte at le med en dyb stemme. Hendes nervøse ansigtsudtryk ændrede sig til et venligt smil. Kentaurer var et spændende folkefærd, og det var første gang, hun havde muligheden for at snakke med én.

"Nej, jeg er bare ikke så god til større menneskemængder," forklarede hun til hans spørgsmål om travlheden. Hun levede fra dag til dag, og havde i grunden sjældent travlt med nogen som helst. Dog var det hendes utålmodige gemyt, der havde fået hende til at skubbe og mase sig igennem menneskemængden.
Hun bemærkede, at de omkringstående for et kort øjeblik havde rykket sig lidt tilbage. Sådan en kentaur var tilsyneladende ikke helt upraktisk, hvis man skulle hurtigt frem.
"Måske kan De.." Hendes blik var igen tilbage på kentauren, og hun måtte skygge let for øjnene med en hånd, for ikke at blive blændet af solskinnet. "Jeg leder efter et godt sted at købe våben.. Er De kendt her på markedspladsen?"
Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 05.08.2014 18:01
Det tog Irren et øjeblik med blot at stå passivt i hukommelse og en kløen over sit kraveben før han blev klar endnu engang. Med et pisk af både sin hale og flettede hår, gav Irren gestus til at Kijara kunne følge med ham. Heldigt for ham kendte han faktisk hvor der kunne findes en våbenhandler, da den var nær smeden, som han har arbejdet lidt for med transport. Havde hun spurgte om andre steder, havde Irren nok ikke kendt til vejen derhen endnu. "Kom," sagde han og fik vendt sig i samme sving som han havde gjort da hans hår havde pisket i bevægelse.
Sandt nok, da Irren begyndt at vandre fremad, gav hans klove tydelige klak lyde fra sig imod den stenbelagte jord under hans enorme heste krop, bevægede folkemængden sig til side, som splittede han vand med magi. Hvis hun valgte at følge ham, vil det tag dem et par minutter og bragte dem lidt væk fra markedets mylder. "Det kunne ikke ske De ved et sted med et opslag? Jeg kunne godt bruge lidt arbejde, så jeg kan få oplevet dette land." Hans spørgsmål blev spurgt med et kort kig over sin skulder, for at være sikker på at Kijara stadig var med.

Da de kom rundt om et hjørne, blev de fanget i et vindstød som bar en tung lugt af jern, sved og røg - Fulgt af lyden af smedens hammerslag i varmen, når vinden lod hørelsen gå frit endnu engang. Nu var der ikke længere end et hårdt stenkast.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 05.08.2014 18:25
Kijara satte farten op, idet hun fulgte efter Irren gennem menneskemængden. Godt tilfreds kiggede hun fra side til siden, og så, hvordan menneskemængden delte sig. Det var lige før hun ville ønske, at hun selv besad en hestekrop. Tænk hvor langt man så kunne rejse!
Det sagt, var hun dog glad for sine menneskelige egenskaber, der sandsynligvis gav hende en anelse mere adræthed. For slet ikke at tale om det besvær, kentauren måtte have, hvis han skulle gennem en dør ..

"Hvilken slags arbejde leder De efter?" Hun halvråbte op til kentauren for at overdøve larmen omkring dem. "Jeg ved, at der er mange rejsende, der søger livvagter. Det er urolige tider."
Til venstre for dem var en handlende ved at vise en portion af store, modne æbler frem til en kunde. Han stoppede midt i en bevægelse og et æble trillede hen af jorden, da han fik øje på kentauren.

Lugten af mad, krydderier og svedige menneskekroppe blev erstattet af den tunge lugt af smedjen, idet hun fulgte kentauren rundt om et hjørne. "Fantastisk!" Udbrud hun glad, da hun stærkt tvivlede på, at hun selv havde fundet herhen lige så hurtigt. Hun håbede ikke, at priserne på våben var alt for høje, for selv om hun havde nogle krystaller på sig, var hendes indtjening ikke altid den bedste.
Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 05.08.2014 18:48
I det de kom forbi de handlende med æbler, gav Irren dem et grin som reaktion på at både købmanden og kunden vendte sig om med forbløffet ansigtsudtryk. "Jeg kan næppe være kræsen, men jeg har speciale i at være budbringer, eskorte eller at transportere vare. Oven i den overrumlende lugt af smedjen, så vil Kijara nok også få en god del af heste duft om sig, da hun går nær Irren. Det er dog ikke helt afskyeligt, da han vasker sig som et menneske. "Så længe jeg kan få diverse gode oplevelser, gør jeg gerne arbejde gratis."

Han fortsatte dog uden stop indtil de kom til en mindre nedslidt bygning, blot et bare huse fra den hårdt hamrende smed. Kentauren holdt en hånd frem imod bygningen og vendte sig om i en traven rundt om ham selv. Et skjold hang som et skilt over bygningensdør, dog var der ingen vinduer til at kunne se noget inventar igennem. "Her er vi så," tilføjede han og blev stående et stykke fra døren, for ikke at blokere. Irrens ansigt var dog stadig engraveret med nysgerrighed over om Kijara kendte til andet arbejde - Hvis ikke blot ønsket om at vide mere om hende, da hun selv stod meget ud fra mændgen af handlende i sommer venlige klæder.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 05.08.2014 20:00
Kijara nikkede tænktsomt og kløede sig lidt i nakken, idet hun forsat gik i hælene på kentauren. "Det lyder som nogle nyttige specialer.. Jeg har hørt, at de forsøger at åbne mere op for handelsruterne mod syd, så der må næsten være nogen, der vil have noget transporteret.."
Blandingen af lugten af hest og smedje var lidt speciel, men hesteduften mindede hende om lange rejser på hesteryg og gjorde hende ikke noget. "Jeg transporterer nu mine egne ting." Tilføjede hun med en lille latter. "Men lige så som Dem, holder jeg meget af oplevelser."

Kijara selv havde befundet sig på landevejene de sidste år, netop i søgen efter oplevelser og eventyr. Hun brød sig ikke om indelukketheden i hovedstaden, og var sjældent i stand til at være der i længere tid.
Hun kiggede op på skiltet over bygningen og nikkede, men gjorde endnu ikke mine til at træde indenfor i smedjen. I stedet kiggede hun lidt nysgerrigt på kentauren. "Mit navn er Kijara Khila-Kentaji, forresten." Det ville ikke være særlig høftligt at gå uden at i det mindste præsentere sig, og hun var også interesseret i at vide mere om skabningen foran sig.
Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 05.08.2014 20:35
Med ophøjet humør satte Irren en knyttet næve mod brystkassen og gav et slag med en klov i den stenbelagte jord, "Irren Fri'Trods. Styrke til dit navn, Kijara," sagde han tilbage i hilsen, med ord så tunge af ære at det blev tydeligt han ikke kun lignede en fra en klan. Han blev også stående og kiggede ikke væk før Kijara ville hentyde til andet. Han var stadig holdt på gammel skik omkring et kvinde styrer i klanen han kom fra. "Ah, så De er velkendt uden for byens mure! Jeg har ledt efter nogle som kan guide mig eller holde mig selskab igennem landet."

Selvom Irren siger han arbejder som eskorte, giver det plads til mistro da han ikke har noget våben på sig. Intet andet end sit bælte, læder pungen som hænger fra den og sit bjerg af symbol-dækket, bronze farvede muskler. Måske endda meget mystisk at se, for en klan-orienteret person som Kijara lader til at være. "Det er kompliceret for mig at finde gode kort og ruter her i byen, når jeg..." han sukkede og skimtede imod døren til våbenhandleren, "Ikke helt passer i døren."

Imens de stod foran bygningen, kom der en mand ud af våbenhandlerens dør og stoppede brat op da han blev mødt af en barbarisk kvinde og en enorme kentaur som skyggede for solen. Irren lod sig ikke helt berører sig af det, da han er vant til det, så manden tog chancen til at sprinte væk med en ny købt bue om skulderen.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 06.08.2014 00:56
Kijara kunne godt lide kentaurens ærefulde hilsen. Det fik hende til at længes efter sin klans gamle traditioner, som resten af hendes familie for længst havde lagt bag sig. Nogle gange ville hun ønske, at hun var født adskillige år tilbage - dengang Khila-Zentaji-klanen stadig var en barsk og magtfuld klan i de nordlige egne.
Hun slog hurtigt tankerne ud af hovedet for at vende tilbage til nuet. Muligvis var resten af klanen gået tabt, men hun kunne selv holde dens ære i live.

"En rejsekammerat ville ikke være dårligt - Jeg har selv planer om at tage fra Hovedstaden, så snart jeg har skaffet våben og forsyninger." Hendes tonefald var muntert, idet hun så op mod den høje kentaur.
Hun vidste ikke helt om det var passende at le, da han nævnte det med døråbningen, men hun kunne ikke holde et lille smil tilbage. Det var tydeligt at hans race passede dårligt ind i Hovedstadens omgivelser.

Hun fremdog et krøllet pergament fra en lomme i rejsekappen og foldede det ud - et gammelt kort over Krystallandet kunne ses. Med rødt blæk var der tegnet ekstra streger på kortet, der viste de ruter og steder, Kijara allerede havde besøgt. "Det er ikke det nyeste kort ... men det er brugbart."
Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 06.08.2014 10:00
Irren lod et smil sprede sig på hans noget så bløde ansigt, fulgt af et sving med hans mørkegrønne fletning af vane, på samme måde hans hale vifter bag ham. Han lænede sig derefter ned, med dette smil på læben og tog det krøllede kort som Kijara tilbød ham. Først virkede det ufattelig forvirrende i det han ikke kunne forstå diverse symboler. Han havde været isoleret i sumpen hele hans liv, så Irren vidste ikke hvad der var sikkert eller farligt på kortet. "De behøver det ikke mere? Jeg giver Dem gerne et par stykker rav for det." tilbød kentauren imens han prøvede at finde hans sump på kortet med en finger kørende langs en af de røde ruter.

Det var først nu Irren fik åbenbaret for sig selv hvad Kijara sagde før hun tilbød det lokkende kort, hvilket fik ham til at lade kortet hænge lidt løst i hans hænder, og med et blik så dybt og passionært ned på Kijara, så det halve kunne være nok til at få en soldat til at vende blikket væk i ren akavethed. "Virkelig?! De ønsker selskab på fantastiske eventyr?" brød han spontant ud, som et barn der blev tilbudt at leve i en farvefyldt drømmeverden. Irren tog sig selv i næsten at hoppe på stedet, men istedet for rømmede han sig og faldt tilbage i at stå roligt ved. Det brede smil kunne dog ikke skjules. "Hvor regner De så med at tag hen når De har købt nødvendigheder?"
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 06.08.2014 17:32
Kijara trak sig op på tæer og snuppede igen kortet, der hang løst i kentaurens hænder. Hun rystede på hovedet med et lille smil. "Kortet vil jeg helst ikke af med.. Det har været med mig siden jeg begyndte mine rejser!"
Hun huskede tydeligt den gang, hun først havde forladt byen. Kortet var blevet købt af en købmand - det billigste, han havde. Det havde taget noget tid at lære at klare sig selv, men det havde været det hele værd.

"De er til gengæld meget velkommen til at gøre mig selskab! Landevejene kan forekomme umådeligt ensomme til tider.." Selvom Kijara var vant til sit eget selskab, kunne hun alligevel tydeligt mærke trangen til at have andre at tale med, når der var gået mange dage. Mange mennesker på ét sted fandt hun irriterende, men en enkelt eller nogle få var helt perfekt.
Hun glattede kortet lidt ud og lod en finger følge vejene bort fra Hovedstaden. "Jeg forestiller mig at tage sydpå .. eller muligvis østpå til havet. Hvis det er muligt at finde en handelsmand, der skal have fragtet nogle småting, kunne man tjene et par krystaller på vejen.."
Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 06.08.2014 20:38
Med synkende hænder efter at kortet blev taget ud af hans hænder, fortsatte Irren med at smile varmt, indtil hans kindben løftede sig så bredt, hans øjne kunne smile med. "Krystaller! Virkeligt? Disse hænder har aldrig rørt andet end træernes gyldne sten," beskrev kentauren i kort symbolik, som var rav utroligt værdifulde. Hans kropssprog kom hurtigt med i spil, da han åbnede de sagte hænder og løftede dem til at beskue dramatisk. "Jeg har dog ej brug for andet end nok til spise og nødens stunder," afsluttede han og lod hans store hænder atter falde til hvile ved hans side, som havde han opgivet tanken om behovet for andet end rejsen i sig selv. "Det ville være mig en ære at rejse med Dem, Kijara. De virker til at kende landets yndefulde områder."

Larmen fra den naboliggende smed havde stoppet, sandsynligvis på grund af at skulle varme metallet op igen. Det gav en overvældende stilhed omkring dem. Lyttede man med hjertet kunne man føle tre forskellige stilheder omringe en. Den første er den rungende tomhed som smedjens hamren havde efterladt som en uendelig efterklang i luften. Den anden stilhed forsvinder kun når dagens lys ville dulme; de svage råb af travle handelfolk som hang i et konstant slør, på samme måde et enkelt lys i mørket er omringet af skygger. Endelig var der den tredje og sværeste stilhed at kunne opdage. En stilhed som kun folk udefra byens murer kan høre med sådanne en gennemtrængende kraft at den bliver ukomfortabel. Den manglende stilhed fra naturens utopiske sang og ro. De afslappende omgivelser som denne by har ødelagt med dens fundament.
Disse tre var nok til at få en sump kentaur som Irren til at føle trangen til at komme ud på rejse, hurtigst muligt.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 07.08.2014 02:40
Også i Kijaras ører hang den konstante lyd af Hovedstadens liv. Alt for mange liv samlet på ét sted - hvor en stor del af dem levede i fattigdom. Hun følte det altid som om de smalle gader, de tiggende mennesker og lydene af byen langsomt drænede hende for energi og livslyst.
Hun længdes efter den frie luft omkring sig, bjergene, dalene og de mystiske formationer af krystaller, man stødte på langt ude i den vilde natur. Landevejsrøverne og de vilde klaner af orker, der ofte gjorde en rejse besværlig, var blot med til at tilføje til spændingen. Hun ville langt hellere ende sit liv med en økse begravet i hovedet, end i rendestenen i byen.

Hun pakkede langsomt kortet sammen og lod det glide tilbage i inderlommen. Igen måtte hun læne nakken tilbage, for at se op på Irren. "Jeg er nu engang født blandt mennesker, og der lærer man hurtigt værdien af penge. Krystaller køber mig våben og forsyninger til rejsen."
Hun kunne ikke lade være med at beundre kentaurens syn på livet. Ligesom hende selv længdes han tydeligvis efter friheden under den åbne himmel, og hans holdning var ærefuld. Hun lænede sig op af spyddet, hvis ende var solidt placeret i jorden mellem de ujævne brosten. Hun var glad for, at Irren ville gøre hende selskab.
"Så lad det være sådan."
Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 07.08.2014 15:24
I en tynget ubehag, dog med forsøg på at ignorere det stod Irren endnu engang til siden, så Kijara kunne komme ind til våbenhandleren. Smilet på hans blide ansigt vejede stilheden væk med en velkommende fryd, "I så fald er jeg Deres følge, Kijara. Sige endelig til hvis jeg kan gøre noget for at lette vores rejse sammen." Med disse ord lagde Irren sine brede arme over kors og gav kriger kvinden et nik, før han mindre elegant fik plantet sin store heste bagdel ned i jorden for at sætte sig. Det var dog fulgt i bøjen med de forreste ben så han kom helt ned, hvilket bragte dem i øjehøjde med hinanden.

Endnu en stærk vind fik fanget dem i det stille vejkryds, før smedjen endelig fik sat larm til omgivelserne med hård hamren. Det gjorde det desværre lidt uoverskueligt at føre samtale igen, så Irren besluttede sig for blot at vente på at Kijara var færdig med sit gøremål eller til hun valgte at spørge ham om yderligere. Han virkede ligeledes mindre frygtindgydende, nu hvor han var på menneskehøjde. Kentauren lignede næsten et menneske, så man bort fra hans mørkegrønne hår og underkrop!
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 07.08.2014 18:53
Kijara nikkede kort med et tilfreds ansigtsudtryk. Det glædede hende at have fundet en rejseledsager. Hun betragtede lettere undrende kentauren, idet han plantede bagdelen i jorden. Hun havde aldrig før set en kentaur sidde ned, men hun havde naturligvis heller aldrig beskæftiget sig særlig meget med disse skabninger. I det mindste var han noget nærmere hendes højde nu.
"Jeg vil lige fortage mig en handel.." Sagde hun med et let smil, og bevægede sig ind ad døren til smedjen. Varmen slog mod hendes ansigt, idet hun trådte indenfor, og hun mærkede noget stryge mod sig, da en lille skikkelse smuttede ind ad døren sammen med hende.

....

Kijara gjorde et par prøvende sving med sin nye kniv, idet hun igen trådte ud på gaden. Den havde kostet lidt flere krystaller, end hun brød sig om, men det var tydeligt, at håndværket var godt. Det kunne dog - naturligvis - ikke måle sig med dværgesmedede våben.
En råben lød bag hende, da hun nær var blevet løbet over ende af den lille skikkelse, der var smuttet ind i smedjen sammen med hende tidligere: det var en spinkelt udseende gadedreng med en lang hale - sandsynligvis af dæmonisk natur.
"STOP TYVEN!" Brølede våbenhandleren, der maste sig ud gennem døråbningen efter skabningen, og Kijara måtte skynde sig til siden, for ikke at stå i vejen. Den lille gadedreng var tydeligvis en langfingret en af slagsen..
Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 07.08.2014 20:22
Frydefyldt med spænding for den kommende rejse og derpå de mange oplevelser efterfulgt, fik Irren til kort at forsvinde i egne tanker. Akavet fløjtede han på samme tid, på samme måde en Bard ikke kan synge uden sin musik-- Lige indtil han ramte skævt på tonen, idet smedjen råbte op så det brøllede. Det tog kentauren et øjeblik at få rejst sit tunge læs af en hestemås op fra jorden, og var først helt oppe efter at tyveknægten var tæt på en gydes hjørne.

I et spark af grus satte kentauren af med voldsomt styrke og var allerede ved gyden i det tyven drejede om det, alt for optaget i at komme væk for at holde øje med følge. Irren måtte dog kort stoppe op for ikke at ramle ind i bygningen overfor hjørnet, hvilket gjorde at tyven fik drejet af hurtigt nok til at komme fri fra Irrens greb efter den frit piskende hale på drengen. Da han var bremset nok op, satte han atter af og hoppede videre ind i gyden, men så først at den blev smallere jo længere ind man kom, da det var forsent. Temmelig solidt fik han mast sin kentaur krop fast imellem de to murer og gav et overordenligt frustreret fnys.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 08.08.2014 01:13
Grus og støv føg rundt i luften, idet kentauren satte af i fuld galop efter tyveknægten. Den før råbende våbenhandler stod et øjeblik med munden åben af overraskelse, da han på ingen måde havde været klar over, at Irren befandt sig lige uden for smedjen.
Efter et korte øjeblik fulgte både han og Kijara dog halvløbende efter hestebagdelen, der var på vej ind i den smalle gyde. Der var halvmørkt herinde, men det var tydeligt at se den store skikkelse, der udgjorde kentaurens krop - fastklemt mellem gydens mure.

Tyveknægten var tilsyneladende heller ikke glad ved situationen. Først kiggede han opad, men murene var stejle og stenene, de var bygget af, så ujævne og faldefærdige ud. Et blik på kentauren der spærrede den eneste mulige udgang, fik ham dog til prøvende at begynde at klatre opad muren med halen svingende bag sig.
"Er De okay?" Råbte Kijara til Irren, idet hun skyndte sig nærmere med våbenhandleren lidt frygtsomt i hælene. Det så ud til at være lidt af en knibe, kentauren var kommet i.
Irren Fri'Trods

Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Neutral God

Race / Kentaur

Lokation / Omrejsende

Alder / 74 år

Højde / 210 cm

Luchious 08.08.2014 01:32
"Intet problem!" blev der hurtigt svaret igen, med en pinlighed gemt i tonelejet. Irren forsøgte så godt han kunne at ase og masse sig bagud, i håb om at kunne slippe fri, men til ingen nytte. "Se om i kan fange ham fra en anden side!" Han kunne nok være til mere nytte fastklemt ved drengens eneste udvej, men Irren var nu alligevel nervøs for at tyven ville glide og ende smask i jorden. Det var dog en frygt fra sin egen fortid, hvor tyveri var nær dødsstrafbart, da alt var yderst værdigfuldt i sumpens mørke, fugtige favn. Ja, Irren endte næsten ud i at spørge sig selv om han faktisk ønskede at fange knægten, med chancen for dødsstraf over hvad end der blev taget.

Irren kunne ikke engang se sig over skulderen, så snævert det var, men hvis drengen skulle ende med at falde nær ham, ville kentauren gøre et forsøg i at gribe ham.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 08.08.2014 02:19
Blev man taget i at stjæle her i Hovedstaden, blev man heldigvis ikke straffet med døden. Det var dog ikke ualmindeligt, at man huggede et par fingre af, så den tyvagtige kunne lære at holde dem for sig selv en anden gang. Ofte slap en tyv dog bare med en advarsel eller en lille tur i arresten.
Halen svingede fra side til side, som den dæmoniske tyvedreng forsigtigt klatrede højere op af muren. Der gik dog ikke længe før en mursten rev sig løs, og han hang og dinglede hjælpeløst.

"Vi må få fat i ham.." Lød det beslutsomt fra Kijara, der derefter tøvende kiggede på hestebagdelen, der spærrede det meste af vejen. Hun rømmede sig et par gange og kiggede på våbenhandleren, hvis fingre tydeligvis kløede efter at få fat i tyveknægten. Han holdt sig dog på afstand på grund af kentauren, der gjorde det lidt besværligt at nå til enden af gyden.
"Kan De gribe ham, hvis han falder?" Spurgte Kijara Irren. "Ellers hvis De står meget stille, kan jeg kravle under Dem.."
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Venus Læremester
Lige nu: 2 | I dag: 10