Standardmagier

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:25


Liste over standard-evner


Din karakter har mulighed for at have to forskellige magiske evner. Du finder helt selv på disse, men de skal overholde vores almindelige regler og begrænses rimeligt, så de ikke er for "overpowered".

Hvis du ønsker at give din karakter nogle helt almindelige magier uden at skulle tænke over, hvordan de skal beskrives og begrænses, kan du i stedet kopiere teksten fra vores standard-evner herunder. Husk at medtage titlen "Standard (maginavn)" så vi ved, hvor evnen kommer fra.

Magierne er skrevet til at fungere med Middel Chakra.

Chakra er en magisk ressource, som din karakter trækker på, hver gang vedkommende bruger magi. Jo mere chakra, din karakter har, jo kraftigere magi i jo længere tid, kan din karakter frembringe.
Under magiske evner, vil du også blive bedt om at angive  hvor dygtig din karakter er till at kontrollere sin magi. Du kan sagtens have kraftig magi, som du har svært ved at kontrollere, eller svag magi, som du mestrer til perfektion. Husk at jo ældre end karakter er, jo mere tid har vedkommende haft til at træne sin evne.
En passiv evne er helt uden for din karakters kontrol, og kan være en, der altid er aktiveret (f.eks giftigt blod) eller en, som aktiveres uden din karakters indblanding (f.eks. ufrivillige syner om for-/fremtiden). Bemærk at passive evner stadig kræver chakra.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:27
Ild-, vand-, jord- eller vindmagi. (Element-magi)

Disse evner knytter sig til at beherske de fire elementer.

Standard Ildbeherskelse: Kan danne ild i håndfladerne eller få eksisterende flammer til at blusse op. Ilden kan kontrolleres og formes - og kastes mod en modstander eller et objekt. Er selv immun over for at blive brændt af ild og bliver ikke skadet af at holde flammerne. 
Frembringes store mængder af ild, går der timer, før dette kan gøres igen.

Standard Vandbeherskelse: Kan flytte og manipulere med vandressourcer, som f.eks. vand i søer, vandpytter o.lign. Vandet kan også formes og bæres gennem luften. Kan også trække vejret under vand.
Ved stor koncentration og omhyggelighed er det også muligt at trække små mængder vand ud af luften og manipulere dette.
Er der manipuleret med større mængder af vand eller trukket vand ud af luften, går der timer, før dette kan gøres igen.

Standard Luftbeherskelse: Kan kontrollere vindenes retning og skabe større vindpust, der kan slå andre omkuld. Kan løfte mindre genstande ved hjælp af vinden. Bruges en større magisk ressource, kan man tilkalde kraftigere vinde som tornadoer og man kan stabilisere luften omkring sig, så man kan flyve over kortere afstande. Herefter går der timer, før dette kan gøres igen.

Standard Jordbeherskelse: Kan kontrollere jord og sten, få jorden til at stige og falde og skubbe sten op af jorden. Kan fornemme når andre beværger sig på jorden i nærheden.
Med tid og koncentration kan man også forme jord og klippestykker. Bruges store magiske ressourcer, kan der frembringes et lille jordskælv. Herefter går der timer, før dette kan gøres igen.

Standard Plantebeherskelse: Kan få planter til at gro og skabe liv i ellers døde planter. Kan fornemme hvis et træ mangler vand og kan høre hvad der vokser, ved at lægge øret mod jorden eller træet. Ved at bruge en større del af sin kraft, kan man hidkalde slyngplanter der vokser op af jorden, gøre død jord mere frugtbar eller få træer og planter til at vokse hurtigere. Herefter går der timer, før dette kan gøres igen.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:28
Usynlighed


Standard Usynlighed: Kan gøre kroppen usynlig, så andre ikke kan se én. Evnen kan også gøre de genstande og det tøj, man eventuelt bærer, usynligt, men kan ikke gøre andre personer eller levende væsner usynlige, end en selv.
Man kan stadig røres, høres og lugtes. Usynligheden holder et par timer, medmindre man virkelig anstrenger sine magiske ressourcer - i så fald kan usynligheden holde i op til et døgn. Herefter går der et halvt døgn, før evnen kan bruges i kortere intervaller igen.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:28
Forvandling


Hvis du benytter Standard Dyreforvandling i din karakterprofil, så husk venligst at angive, hvilket dyr din karakter kan forvandle sig til.

Standard Dyreforvandling: Kan forvandle sig til ét bestemt dyr. Evnen er mest chakrakrævende ved selve forvandlingen - herefter kan dyreskikkelsen opretholdes så længe man har lyst til, ind til man igen bruger chakra på at forvandle sig tilbage.
Når man er i dyreskikkelsen, får man også dyrets egenskaber - f.eks. nattesyn, lugtesans o.lign. Man overtager også en del af dyrets naturlig instinkter - og frygter. Man vil også føle sig en smule dummere, især jo længere tid, man beholder dyreskikkelsen. Har man været et dyr i flere uger, kan det begynde at blive svært at forvandle sig tilbage igen.

Standard Formskiftning: Kan skifte udseende og/eller form til forskellige spilbare racer. Hele udseendet kan ændres - som hår, øjne, kropsbygning osv. Skifter man race, får man ikke egenskaberne fra denne race - men beholder sine egne. Det er også muligt at skifte til det modsatte køn.
Forvandlingen holder i et døgn. Herefter må man bruge magi på at skifte udseende igen.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:30
Healing


Standard Healingmagi: Kan heale både åbne sår og indvendige skader hos sig selv og andre. Healingen foregår, ved at man holder sine hænder tæt på det sårede område.
Mindre sår heales på et par minutter, mens det kan tage op til en time for indvendige skader og brækkede knogler. Bruger man alle sine magiske ressourcer, vil man kunne heale en afhugget legemsdel, såfremt man stadig er i besiddelse af den, og der ikke er gået flere dage siden den blev adskilt fra kroppen. Herefter vil man være afkræftet i flere dage og kan kun udføre mindre healinger, ind til man har gendannet sin chakra.

Standard Regenerering: Er i stand til passivt at heale mindre sår og skader på sig selv i løbet af ganske kort tid. I løbet af et døgns tid kan brækkede knogler også vokse sammen samt større sår lukkes. Kroppen er også mere resistent over for ikke-magiske sygdomme.
Magien er ikke i stand til at genskabe afhuggede lemmer og den gør ikke én udødelig. Har man regenereret efter særlige store skader, vil man i de efterfølgende dage føle sig meget afkræftet og magien vil kun være i stand til at fjerne ganske små sår.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:32
Lys/Mørk magi


Standard Lys-Magi: Kan skabe en kilde af lys mellem hænderne, der kan oplyse et rum eller område. Lyset tager form af en lille kugle. Lægger man mere energi i kuglen af lys, kan man få den til at vokse, og man kan kaste den mod en modstander eller objekt, hvor den vil skabe en eksplosion af lys.
Bruger man størstedelen af sine magiske ressourcer, kan man få kuglen af lys til at lægge sig om sig selv eller flere personer, der står i nærheden, og den danner et skjold af lys mellem en selv eller andre, der er sværere at gennemtrænge med magi. Skjoldet kan opholdes i maksimalt femten minutter - og herefter går der timer, før man kan gøre det igen.

Standard Mørke-Magi: Kan få mørke til at samle sig i et rum eller et område, som kvæler alle dets naturlige lyskilder. Ved at bruge ekstra magisk ressource, kan man trække mørket tættere sammen om en selv om andre personer, for at skabe et dække af mørke, der gør det svært for andre at få øje på en, samt gør det vanskeligere for magiske kilder at gennemtrænge. Dette kan opretholdes i maksimalt en halv time, hvorefter der går timer, før man kan gøre det igen.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:34
Mentalisme


Standard Telepati: Kan læse overfladiske tanker hos alle inden for et par meters afstand. Jo lavere deres mentale udholdenhed, jo nemmere er tankerne at opfange og læse.
Ved at koncentrere sig specifikt om en enkelt person, kan man grave dybere i vedkommendes tanker. Man kan også envejskommunikere mentalt med dem, ved at sende sine egne tanker ind i deres hoved. Bruger man evnen koncentreret i en halv time, skal man hvile i nogle timer, før man kan læse tanker igen.

Standard Empati: Kan fornemme sindsstemninger hos andre inden for ti meters afstand. Jo kraftigere følelserne er, og jo lavere mental udholdenhed personen har, jo nemmere er sindsstemningen at opfange.
Ved fysisk kontakt med en anden person, kan man opfange flere detaljer om sindsstemnigen og begynde at forstå, hvorfor den er der. Ved denne form for kontakt, begynder sindsstemningen dog også at smitte af og påvirke en selv.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:37
Telekinese


Standard Telekinese: Kan løfte mindre og større objekter med tankens kraft. Tunge genstande og endda personer kræver dyb koncentration og øjenkontakt med personen eller objektet. Ved mindre og lette genstande, kan man få flere til at bevæge sig eller svæve ad gangen uden at holde blikket på dem.
Det er også muligt at koncentrere magien til at give nogen eller noget et kraftigt skub. Har man brugt magien på at løfte noget tungt, skal man hvile et par timer, før det kan lade sig gøre igen.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:38
Kopieringsevner


Standard kopieringsmagi: Ved at røre en anden person, kopierer man en af dennes magiske evner. Evnen holder, ind til man kopierer en ny - det er ikke muligt at have mere end én magi kopieret ad gangen.
Når man kopierer en ny evne, vil den i starten være vanskelig at kontrollere, og man skal bruge noget tid på at vænne sig til at bruge den.

Standard kopieringsmagi (alternativ version): Ved at røre en anden person, kopierer man en af dennes magiske evner. Evnen kan bruges én gang - derefter forsvinder den. Til gengæld er det muligt at have flere evner kopieret ad gangen.
Når man kopierer en ny evne, vil den være vanskelig at kontrollere, og man kan kun opnå god kontrol, ved at kopiere den samme evne mange gange.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 15:46
Animering


Standard Animering: Kan bringe liv til døde objekter - ikke personer. Objekterne bringes til live, ved at man berører dem og koncentrerer sin magi i et minut - herefter holder magien dem i live i 15 minutter, og man kan udstede mentale kommandoer til dem, for at få dem til at gøre, som man ønsker.
Objekterne er begrænset til at være op til menneskestørrelse. Jo større de er, jo mere tungt og klodset, bevæger de sig.

Standard Nekromani: Kan bringe døde kroppe til live ved at røre dem i 10 minutter og koncentrere magien. Der kan maksimalt bringes fem døde tilbage på en dag - og vækker man så mange inden for kort tid, skal man hvile en uge, før magien virker igen.
Da sjælen på de døde er forsvundet, er det kun kroppen, der kan kommanderes rundt, og der skal give tydelige kommandoer til de genoplivede væsner - de forstår kun én kommando ad gangen og den må ikke være for kompliceret.
De genoplivede kan godt kæmpe, men vil bevæge sig tungere og mere klodset, end da de var live. Den genoplivede krop kan maksimalt holde sig i live i tredive dage. De er ikke i stand til at tale og husker ikke noget fra deres tidligere liv.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 16:00
Svækkelse / Uskadeliggørelse


Standard Chakradræning: Kan ved at berøre en anden person langsomt dræne deres chakraressourcer ud af dem. Processen tager tid og det kræver konstant berøring i omkring 10 minutter at dræne hele chakraressourcen.
Herefter føler man sig energisk og kan bruge chakraen til at udføre sin egen magi. Modstanderen føler sig svækket og er ikke i stand til at bruge mere end de mest bassale magiske evner det næste døgn.

Standard Paralysering: Ved at kigge en anden person i øjnene, er man i stand til langsomt at paralysere vedkommendes krop. Det kræver et helt minut før paralyseringen tager fuld effekt, og i løbet af den tid, bliver det sværere og sværere for modstanderen at slide blikket væk.
Det kræver koncentration at holde paralyseringen, og man er ikke i stand til fysisk at angribe eller bruge anden skadelig magi, mens man holder effekten oppe, da dette vil bryde koncentrationen og dermed paralyseringen. Man kan dog godt bevæge sig rundt og lave mindre opgaver, lige som man ikke længere behøver at holde øjenkontakten, når først paralyseringen har taget effekt.
Effekten kan holdes i maksimalt en time, og stopper af sig selv, hvis man kommer uden for synsvidde af den paralyserede.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 20.01.2015 21:51
Syner


Standard Fremtidsvisioner: Har indsigt i fremtiden og kan se forskellige muligheder, der kan komme til at ske. Dette kan være både nær og fjern fremtid. Syn vil ofte være uklare og i form af brudstykker. Synene fremkaldes at lukke øjnene og meditere - oftest giver det klarere syn at befinde sig i nærheden af den person eller det område, som synet omhandler.
Efter endt meditation, skal der gå et par timer, før man kan forsøge at fremkalde evnen igen - om man har fået et syn eller ej. Af og til aktiveres evnen uprovokeret af sig selv, og man får et kortvarigt syn om en nær fremtid.

Standard Fortidsvisioner: Kan se ting der er sket i fortiden ved at berøre personer (og derved få indsigt i dele af deres fortid), berøre objekter (og derved se, hvor de tidligere har befundet sig) eller befinde sig på bestemter steder (og derved se brudstykker af, hvad der er sket på dette sted.)
Evnen aktiveres ved at man lukker øjnene og mediterer over personen, området eller objektet. Synerne vil komme som brudstykker og ikke afsløre en komplet sammenhæng i, hvad der er sket. Efter endt meditation, skal der gå et par timer, før man kan forsøge at fremkalde evnen igen - om man har fået et syn eller ej.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 22.01.2015 12:44
Teleportation


Standard Teleportation: Kan på få sekunder flytte sig fra et sted til et andet i landet. Kravet er, at man har set det sted, man forsøger at teleportere hen, hvis man skal være sikker på, at teleportationen er succesfuld. Forsøger man at teleportere til et ukendt sted, risikerer man at ende et helt andet - eller værre, sidde fast i et bygningsværk, som man ikke var klar over, var på stedet.
Når man teleporterer, tager man eller genstande, som man bærer med sig. Det er også muligt at tage en anden person med - men dette er ganske chakrakrævende, og der går herefter nogle timer, før man kan teleportere igen. Jo større afstanden er, jo mere chakra benytter man også, og det vil også kræve hvile i mellem at teleportere over to større afstande i træk.

Standard Portal: Kan åbne en portal mellem to lokationer i Krystallandet, man har besøgt før. Portalen er åben i maksimalt en time, og i dette tidsrum, kan folk frit passere igennem den. Herefter skal man hvile i et døgns tid, før en ny portal kan åbnes.
Det kræver konstant koncentration så længe portalen er åben, og man er derfor nødt til at blive i dens umiddelbare nærhed. Man kan ikke åbne mere end én portal ad gangen.
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5795
posts
22
karakterer

Krystal 22.01.2015 18:07
Illusionisme


Standard Illusionsmagi: Denne magi narrer andres sanser til at se og høre ting, der ikke er der. Det er nemmest at narre en enkelt person med illusionsmagi, frem for mange. Laver man eksempelvis et helt rum til en illusion, kan man kun påvirke en eller to personer med illusionen. Laver man i stedet en lille illusion - et lysglimt, en blodplet på gulvet eller et pludseligt brag - kan man godt bruge magien på en mindre folkemængde.
En større illusion kan maksimalt holdes oppe i et par timer - og herefter skal man hvile i en halv dag, før magien kan genoptages.
~ Krys ~



Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 12