Hakim selv var som altid den mest civiliserede mand i sin flok og havde da fået en udmærket velkomst, alene baseret på, at han vidste hvordan man var høfligt, og fordi han var pænt klædt - de der betalte, var altid mere populære end så mange andre.
Men bedst som han indtog sit aftensmåltid sammen med sine folk, blev døren smækket op af en af de byvagter der arbejdede i byen dukkede op, stakåndet med de grimme nyheder om, at orker var blevet set et stykke uden for byen. Hvor mange det var vidste han ikke endnu, men for Hakim var det lige fedt. Heldigvis var det den anden side af byen, hans resterende mænd havde deres lejr. Orkerne skulle gennem byen - og Hakim selv - for at komme om til hans kompagni.
Han rejste sig med det samme, i samme sekund som Torak, der havde fået et vildt udtryk i sine øjne.
"Så må vi jo hellere få dem fjernet, vagt. Hvis du peger mig i en retning, skal jeg og mine mænd nok tage os af det," sagde Hakim, noget mere selvsikkert end mange bønder havde regnet med, at en lejesoldat der arbejdede for penge, ville.
Som de kom hen til udkanten af vestsiden til byen, kunne han også godt se dem. Hvor mange de var, var usikkert, men eftersom at der stadig var lidt dagslys tilbage, så kunne man da i det mindste se bæsterne. Og høre dem. Og værst af alt; Lugte dem.
"Er vi virkelig de eneste våbenføre mænd her?" Kunne Hakim høre Stygg spørge. Der var de 6 og så tre byvagter. Og nu kom orkerne tættere på, med deres larm og stank og trang til at ødelægge ting.

Hakim Jabir Shakeel - Lord of Sarghos