Visse vasse! Så den i kassen. [Kench]

Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 48 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 14:37
Solen skinnede højt på himlen, skyerne var få, mens den bløde vind hæv lidt i træets strå.
,,Ivan, er du klar til at vi fortsætter?’’ en lys stemme, brød stilheden, mens de mosegrønne øjne, betragtede skaden ved hendes side. På panden, hen over det den svage lyserøde farve hår, hvilede et par mærkværdige briller. Og mens hun sadlede op, på den hjemmelavede sidde plads hen over skadens nakke, hæv hun brillerne ned foran øjnene. De var ganske effektive, hun havde fundet nogle mærkværdige krystaller, som have en let buede form, og efter hun havde skrællet tilpas nok af den. Havde hun skabt en form for linse, ikke at hun vidste hvad det var, men sat på nogle læderemme, havde det givet hende god beskyttelse, når hun fløj.

De små fingre spændte sig yderligere godt fast, normalt ville en skade ikke kunne holde hendes vægt. Men denne, havde været en smule speciel, hun havde fundet den fanget ind i en snage, som sikkert var blevet lagt af en jæger. Og jo mere hun passede på den, jo mere knyttet var den blevet til hende, og hun til den. Problemet havde bare været, at den normale skade havde en vingefang mellem 50-65 cm, omkring hendes højde, samt en længde på 46 cm. Denne, havde næsten en vingefang på en meter og en længde på lidt over en halv. Måske have hun kommet til at fodre den super orme?
Svingerne blev spredt ud, og med en smule tilløb var de oppe i luften og afsted, hen over sumplandet, hvor tågen strakte sig så langt øjet rakkede. En lille latter forlod struben, normalt var hun ikke typen der grinte meget, men lige her, når hun var oppe i luften. Følte hun sig fri, fuglen slog en lille kølbøtte i luften, og satte kurs imod deres destination.

Omkring hvad der føltes om en halv time efter, befandt hun sig ved det lille hus. Hvis det ikke var fordi at Elverly skoven var hendes hjem, kunne hun bestemt overveje at flytte her ud. Det virkede ikke som et sted hvor man fik mange besøgende. Hun fløj en halv omgang rundt omkring huset, ind til hun fandt et vindue, hvor Ivan begyndte at hakke på det, som et normalt menneske ville have banket på hoved døren.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 22.01.2016 15:05
For alle vinduerne i hytten var der hængt strikkede gardiner for der holdt lyset ude. Eller det meste lys i hvertfald. Den smugle der kom ind var fra de småhuller der var i strikke mønsteret, men strik havde heller aldrig være beboerens stærke side.
Bag ved de lurvede gardiner stod Kench koncentreret hen over et skærebræt som hun stod og hakkede urter på. Duften fra panden på ildstedet havde allerede spredt sig i hele hendes hytte sammen med varmen fra ilden. Lydden af kniven i hendes hånd der mødte træet blandede sig med lyden af noget der hakkede på hendes vindue. Men da først lyden fortsatte efter hun havde holdt inde fik det revet hendes opmærksomhed væk fra sit arbejde.
Hun tog den store pande væk fra ilden og lagde den op på bordet inden hun traskede hen til vinduet. Hvad der mødte hende på den anden side af hendes gardiner var på ingen måde ikke det hun havde regnet med. En skade på størrelse med en svane var praktisk talt ved at hakke sig igennem hendes vindue, og havde den en passager på ryggen?
Kench åbnede aggressivt vinduet for at stoppe fuglen inden den fik hakket sig igennem glasset. Ruderne slog ud til begge sider så skidt som havde samlet sig i vindueskammen blev revet frit og faldt ned i vandet under dem.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 48 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 15:53
De undveg lige med nød og næppe, Asja greb omkring brillerne og skubbede dem op i panden igen.
,,Hey! Pas på med hvor du smækker vinduerne hen frøken!’’ hun spændte sig af fuglen og stillede sig op på ryggen, begge hænder knyttet og pressede imod hoften.
Hvis hun selv skulle sige det, var hun et ret storslået syn. Det måtte hun være, iført hendes speciel syet dragt, der var næsten lige så grøn som øjnene selv. Forskellige slags lag, mønstre, mens hun havde fået inkorporeret støv fra smaragder der gav den et glødende effekt på nogle af stoffets linjer. Håret, som var den støvede lyser røde farve, var blevet sat op i en knold. Dog en smule beskidt af alle de insekter der havde mødt på vejen. Fandens svineri det kunne blive til, når man lige fløj ind i sådan en god flue. Hun skulle lige til at stikke tungen ud i et, føj hvor ulækkert. Men kom i tanke om, at det måske ikke ville give det bedste indtryk.
,,Jeg høre du er ekseptionel til at lave olier og røgelser, er dette korrekt?’’ hun vinkede til Ivan, så han fløj lidt tættere på, satte foden på vindues karmen, derefter den anden. Greb fat omkring træet så hun ikke faldt ned. ,,Smut Ivan, jeg fløjter når jeg har brug for dig igen.’’ skaden forsvandt, hvor hen, var ikke hendes problem. Ikke før at hun skulle hjem. ,,Jeg er villig til at betale dig en god sum krystaller, for dine vare, skulle det være således!’’ hun pustede brystkassen og kinderne op, både for at virke lidt større end hun var, de 50 cm gjorde ikke meget for hendes intimitets evne.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 22.01.2016 16:11
Kench tog et par skridt væk da fuglen landede i vinduet og satte sin ejermand af. Hun var ikke meget større end en dukke Kench engang havde ejet hvilket fik et lidt smørret smil til at brede sig på hendes læber. Endnu mere da hun fandt ud af at hun faktisk stod overfor en lille kunde. Hun trak vejret ind som om hun skulle til at sige noget men ingen lyd kom der. Det man kunne høre lød nærmest som en bagtanke, en der stod og snakkede til en inde i ens hoved. "Jamen jamen, som du dog smigre mig.".
Med et par skridt kom hun hen og kom i øjenhøjde med alfen foran hende. "Har du noget bestemt i tankerne? Jeg har et bredt udvalg af varer jo" sagde hun og lagde hovedet på skrå, stadig med smilet malet på hendes ansigt. Det var skam ikke ofte at folk rent faktisk ville købe fysiske ting af hende så dette skulle nok blive underholdende.
Med et lille skub til en taburet dannede Kench en vej ned fra vindueskammen til hendes gæst så hun ikke behøvede at stå i kulden af vinduet som blandede sig med varmen fra hytten. "Kom endelig indenfor du er måske sulten?" hun stoppede lige et øjeblik og gik hen for at se hvordan hendes mad egentlig havde, men fortsatte efter hun havde gjordt sig sikker på at intet var branket. "Eller de har måske travlt?"
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 48 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 17:45
Den lyd der kom ud af Asja, kunne bedst forklares som når luften gik ud af en ballon. Men balloner eksisterede som ment ikke, så hvis den skulle forklares så folk ville forstå det. Var det nok nærmeres som en hvislen, som om en slange havde været i gang med at forklare at nogen var tæt på dens yngle område. Og den så fik noget galt i halsen? Alt i alt, var grunden til lyden, at den lille alf ikke havde forventet sådan en modtagelse. Hun havde endda prøvet en gang, at en kromutter var blevet så forskrækket over at se hende, at hun var blevet smækket hen over disken, som en eller anden kludedukke. Og hvilket under at hun ikke brød sig om andre personer? Bestemt ikke skikkelser der var så meget større end hende. Desværre var det jo sådan, at alfe populationen ikke var særlig stor længere.
Hun rystede lidt på hoved, og kiggede mistroisk på kvinden. Lyden der kom i hendes hoved, var i første omgang ret irriterende, og hun skulle lige til at sige at hun skulle stoppe omgående. Men da næste sætning kom, som en hvisken i baghoved, var den ikke længere så slem. Så hun undlod at kommentere, på at hun ikke fandt det behageligt.
Sulten? Hun hoppede ned på taburetten og begav sig hen til køkkenet. Jo måske var hun lidt sulten.
,,Jeg ønsker at finde ting, der kan bruges i sammensætning med mit tryllestøv eller fælder. Det kan både være dufte, speciel røg.’’ hun betragtede hvordan at bøgene var stablet op nogle steder. Fandt et sted hun kunne kravle op, så hun havde bedre udsyn til køkkenet. Satte sig på toppen, og kiggede lettere mistroisk på kvinden. Mærkværdig vending, bare sådan at tage. Men hvad, hvis det gav hende en bedre service, behøvede hun ikke at hidse sig op på nuværende tidspunkt. ,,Hvad laver du af mad?’’ hun løftede hoved, og kiggede skeptisk hen imod det som blev hakket på skærebrættet.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 22.01.2016 18:05
Med små bevægelser hakkede hun ualmindeligt præcist de sidste urter inden hun smed det i panden for enden af bordet. Hun løftede lidt op i panden for at lade en side af en fisk i en rimelig stor størrelse blive placeret på en ler tallerken. "Fisk" svarede hun kort. "torsk tror jeg vist nok" sagde hun og satte hendes kniv fast i skærebrættet så den stod lodret i træet. Panden og brættet blev fejet til siden hvorefter tallerkenen blev placeret i deres sted på bordet. Kench tog selv en stol og satte sig omvendt på den "så... fælder skal bruge duft og røgelse... det vil sige vi skal have gang i no..." hun afbrød sig selv inde hun rejste sig, eller nærmere lod sig falde ned af stolen uden at lande på gulvet. Det var ikke synderligt elegant den måde kvinden bevægede sig men hun blev næsten ivrig for opgaven hun var stillet. "Hvilke dyr er det du håber på at fange?" spurgte hun tilbage til miniput gæsten. "Oh du spiser bare løs forresten" sagde hun imens hun brugte sine bøger næsten som en trappe op til et skab der hang på væggen.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 48 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 18:36
Troede hun?
Udtrykket blev mere mistænksomt, hvis hun ikke en gang selv vidste hvad hun lavede. Hvordan kunne Asja så vide om hun kunne lide det? Men duften der bredte sig i den lille hytte, var bestemt ikke til at tage fejl af. Og inden længe, sad den lille alf og savlede over hvad der blev tilberedt.
Hun kravlede ned af de bøger, som hun til at starte med havde sat sig på, og løb hurtigt hen over gulvet. For at hive fat i træet på stolen, og hæv sig med ret stor besvær op og sidde. Hvilket også efterlod hende forpustet, kort varigt havde hun endda overvejet at lade vingerne bære hende der op. Men selv det kunne være fysisk anstrengende for den lille skikkelse. Det kunne godt være hun snakkede stort og højlydt, det var bare ikke mange kræfter hun kunne prale af.
Hvilket var grunden til hun altid bar rundt på en lille taske, der indeholdte små glaskugler fyldt med forskellige slags støv i. Nogle ville få øjnene til at løbe i vand, andre ville skabe en stor røgsky i nogle minutter, som gav hende mulighed for at flygte fra angreb.

Da ordene spis du bare løs, rungede i hendes hoved. Var kinderne allerede proppet med den lækre fisk, og et næsten utydeligt svar, i form af tak. Lød hen over læberne. Det smagte virkelig godt.
Hun slugte og tørrede munden med hendes ærme. ,,Det er mest for at holde mennesker væk’’ hun vrængede på næsen ,,Men ellers har jeg også problemer med at ulve er begyndt at ransage i omegnen af min bolig, pesten har gjort eller andet mærkeligt, ved de satans køter, må de alle sammen dø af rabies for at ødelægge mit mester værk, som jeg havde brugt flere dage på!’’ Asja var kravlet op på bordet, og sad nu med en gaffel, der var lige så lang som hendes overkrop, og begyndte at skære fisken ud i mindre stykker.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 22.01.2016 18:50
"Menneskefælder" gentog hun og rystede på hovedet med et kæmpe smil. Hun fandt 4-5 flakser ned fra hylderne og spankulerende ned igen fra hendes tårn af bøger. Hendes fangst blev sat på bordet inden hun selv tog en bid af fisken på tallerkenen. "Sund appetit for en kvinde på din størrelse"sagde hun med et veltilfreds smil "Men jeg vil tage det som et kompliment til min mad" hun tog endnu en bid og studerede lidt flakonerne på flaskerne.
"Du skal dog vide... hvis jeg skal holde noget væk... så kommer ud heller ikke i nærheden af det, ikke uden at miste en frokost og morgenmad. MEN... hvis du skal tiltrække noget så kan jeg gøre det langt mere specifikt. Plus du ligger ikke engang mærke til duften selv!" forklarede hun imens hun tyggede af munden.
Det var let nok at holde folk og alt andet på afstand, man skulle bare havde noget der stank så meget af død at folk ville kaste op på stedet. En nem opgave. Det sjovere var først når man skulle tiltrække en bestemt rase eller person ligefrem. Det var på et langt mere, personligt plan. Kench fandt det af en eller anden grund interessant.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 48 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 19:45
,,Det smager godt..’’ gryntede hun, og puttede endnu en mundfuld fisk ind i munden. Hun havde måske spist fem bider, og var nu fuldstændig proppet. Med et behageligt suk, kravlede hun tilbage på stolen. Hun havde været mere sulten end hun lige havde regnet med, men nu havde hun hellere ikke fået noget at spise. Siden hun var taget afsted tidlig morgen, fra hendes lille hus, som var en udhuling i et træ midt ude i Elverly skoven.
Hun tog nogle mentale noter, af den viden som der blev hende givet. Spændende, så der var bestemt potentiale omkring dette sammenarbejde. ,,Aaah! Altså nu er det sådan at der mest er elver i det samfund som jeg befinder mig i, og de har tendens til at mene at de ejer hele skoven..’’ Asja gav en sur grimasse, og lagde armene overkors. Fandens til elver, troede de ejede det hele, bare fordi de var så, hun fik en sur smag i munden, ét med det hele.

,,Så hvis du har en eller anden fantastisk duft, som der skræmmer livet af elver, ville jeg elske den!’’ hun gnæggede lavmeldt, og hendes mosegrønne øjne lyste op. For en gangs skyld, følte hun faktisk at hun brød sig om at være i selskab med nogen. Hvilket bestemt var en ny ting for hende, alfen som hadet alle og alle.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 22.01.2016 20:17
Kench satte sig tilbage i stolen med til tænkende udtryk. "hvad som helst som ikke lugter rent skræmmer dem nok fra vid og sans... man det sender også alle andre væk" tænke hun egentlig lidt for sig selv. Hun lagde sit ansigt lettere skuffet i sin håndflade "Vi kan befænge hele din grund med dværge sved.." sagde hun egentlig for sjov selvom det nok skulle virke, om alfen selv ville kunne holde det ud det var så spørgsmålet. "Det jeg har at tilbyde kan variere fra at holde folk på afstand eller til at det dræber planterne omkring sig. Intet mindre" sagde hun med et træk på skuldrene. " Men hvorfor også bo så tæt på elvere når man ikke kan lide selskabet af dem?" spurgte Kench så. Grunden til at hun selv boede ude i ja ingenting var jo netop af samme grund den lille person kom og bad om hjælp. Sumpen var tit og ofte henkastet i en dyne af tæt skygge hvilket gjorde hendes hus næsten umuligt at finde før man næsten vandrede ind i selve døren. Derfor var det sjældent at hun fik gæster med mindre hun ventede dem.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 48 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 20:32
,,Ha! Dværge sved!’’ hun tørrede nogle tåre væk fra kinden, da hun begyndte at grine over den kommentar, kunne hun lige se de fine skovelver løbe skrigene væk fra hendes grund. Fordi de kom til at træde på en af glasbeholderne, og dværgesved begyndte at stinke omkring hele deres krop. Det kunne virke.
,,Jeg kunne sagtens bruge dværgesveden, og indkapsle det i mine fælder, der består af skrøbelig glas beholdere. Den idé kan jeg godt lide. Næste!’’
Hun brød sig dog ikke særlig meget om tanken om, at ødelægge planteliv. Hun holdte stadig meget af naturen, trods at hun havde begyndt at dvæle i at være mere ligeglad, jo ældre hun blev. Men tanken om bevidst at gøre skade på naturen, var hun ikke helt glad for.
,,Omstændighederne gør, at jeg ikke kan forlade mit hus’’ det var ikke hele sandheden, men hun kendte ikke denne kvinde godt nok til, at hun havde lyst til at kaste sig ud i en historie om. Hvor forfærdelig hendes barndom havde været, efter hele hendes stamme var blevet kidnappet og misbrugt af mennesker. Dengang man havde set dem som intet mindre, end kæledyr, der skulle beholdes i glaskrukker, som pynt på en hylde. Hendes næver knyttede sig kort, over denne tanke.

,,Hvad med røg, som der kan begynde at lave små eksplosioner? Du ved, jeg har leget lidt med dette materiale, som gør, at hvis det kommer i kontakt med fugt, begynder det er lave små flyvende eksplosioner, som er nok til at give små brandmærker.’’ hun fandt posen frem med et grønt pulver, som havde små blå korn i ,,Men jeg har ikke kunne finde ud af at få røgen til at indeholde nok vand. Kan du måske også hjælpe mig med det?
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 22.01.2016 20:47
Kench lagde hånden over munden og hendes skuldre skælvede over hendes eget grin. Det var da noget at en livlig spirrevip. Desværre havde Hun aldrig selv været så meget inde i kemikalier og eliksirer som det lød som om hun havde. Hun kom dog lige til at tanke på noget hun endnu ikke havde tilbudt og hendes blik gik ned på flaskerne og op på hylderne vor resten stod og ned igen på de andre. Efter megen indre brok rejste hun sig op for at hentede det hun havde i tankerne.
"Jeg laver skam ingen kemi og det er også meget sjældent at jeg rent faktisk prøver at lave noget som skal være frastødende. Jeg kan ikke se grunden til at brykke sådanne vederstykkelige ting. MEN siden du virker så opsat på det så kan jeg tage disse.." sagde hun og hapsede en lille flaske fra hylden med en gennemsigtig lys rosa væske i. "Du har nok ikke lyst til at vide hvad det er, men blandes de her to sammen vil du have intet imod stanken fra den tidligere nævnte dværge sved som du vil kunne bruge. Smart" gav hun sig selv ret i og satte flaskerne på borden foran alfen for at høre om det var noget hun var interesseret i.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 48 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 20:57
,,Spændende! Spændende!’’ hvinede den lille alf, tydeligvis grebet af hele stemningen, udviste hun mere og mere af den personlighed, som hun havde været kendt for, før at hun var blevet en sur og tvær gammel kone. Som så mange af de yngre børn ville have kaldt hende. Hvilkede kortvarigt mindede hende om, at hun faktisk mindede lidt om, pepermøgen Fanny, som altid havde jaget hendes venner og hende med kosten.
,,Jeg er meget interesseret i det hele, så er spørgsmålet bare mere hvad du ønsker som betaling?’’ hun gav sig til at rode rundt i hendes mange poser, og fandt endelig den hun ledte efter, som var en pose fyldt med krystaller. Godt nok i hendes størrelse, men med en lille svajt af den væske hun havde ved siden af, ville de blive deres rigtige størrelse igen.
,,Er det krystaller du ønsker, eller er vi ude i byttehandle? Nævn din pris?’’ hun hoppede lidt op og ned, på stolen, men i hendes iver for at komme hjem og eksperimentere med alle disse fantastiske ting, som var stillet foran hende. Hoppede hun op på bordet og stillede sig ved siden af flasken med den rosa væske i.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 22.01.2016 21:08
Kench skulle næsten kæmpe for ikke at grinte højlydt da hun så mini krystallerne. De var jo næsten nuttede, men efter et suk som fik hende kølet lidt ned igen fik hun et alvorligt udtryk over sig og så alligevel ikke. Det var svært at afgøre om det var seriøst eller bare sådan hendes afslappede ansigt så ud. Det var nok i de her situationer at hende dæmoniske side godt kunne antydes en smugle. Hun bed sig lidt i kinden imens hun talte sig til ca hvor mange krystaller der kunne være i den lille pose.
"Jo vi snakker helt bestemt krystaller og jeg håber virkelig er der ligger noget bag ved småstenene du præsenterer mig for" sagde hun og lagde sine men over kors. Selv stemmen hun sendt var blevet helt monoton og næsten kedelig at lytte til nu. Der var selvfølgelig andre ting hun kunne være interesserede i, men hvis der blev tilbudt hendes levebrød så skulle det så sandelig ikke afslås.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 48 år

Højde / 25 cm

Sparks 22.01.2016 22:14
,,Du fornærmer mig næsten!’’ Asja pustede kinderne op, men tog det ikke så meget til hjerte. Hun kunne godt se, at det virkede som en meget lille sum. Men det var altså svært at slæbe rundt på større ting, især på hendes størrelse.
Hun smed nogle af de små sten på bordet, fandt væsken frem og lod en lille dråbe fange de funklende ædelsten. Og foran dem, lå en enkelt diamant og to safirer. Hun havde brugt lang tid på at spare op, eller det var ikke rigtigt. Hun boede ikke langt fra en mine, hvor hun kunne finde de smukkeste krystaller. Når hun virkelig manglede penge, kunne hun sælge dem for en god håndfuld penge. Det der var grunden til at de var hende så dyrebare, var at hun samlede på dem. De var hendes hjertens barn.
Hendes grønne øjne betragtede kvinden, hvis montone ligeglade ansigt havde erstattet det, som før havde virket så livagtigt ,,For den pris, hvad kan du så tilbyde mig?’’ tonen i hendes stemme, havde tydelig ændret sig til mere handlende.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 24.01.2016 21:45
Det skæve og lettere smørrede smil viste sig igen da Kench tog en af de nu forstørrede krystaller op i hånden. "Om forladelse, men man bliver nødt til at tage sine forholdregler som handlende nu om dage" sagde hun imens hun nærstuderede stenen i hendes hånd for at vide sig sikker at det faktisk var den valuta der blev brugt.
Da det så var bekræftet lagde hun den på bordet igen og tog den tidligere fundede flaske op i hånden med et tænkende blik. Det var ikke fordi hun solgte ting på denne måde før så at sætte en pris på det var noget af en opgave. "Men ja... til hvilken pris? Det er forholdvis besværligt og lettere ilde set at få fat i substansen"
Flasken blev sat på bordet foran alfen efterfuldt af en større flaske som tydeligvis havde været brugt til vin før det nye formål, den var til gengæld lukket eget omhyggeligt igen næsten som ny med korprop i og stof bundet rundt om toppen. "Sved fra dværge, beskidt arbejde at anskaffe. En billig vare dog og lad os bare sige der er masser af det. En safir og et par jade stykker. Det som skal gøre det tolerabelt for dig, knapt så billigt som. Her snakker vi diamanter. I flertal." sagde hun med hævede øjenbryn. Hun viste ikke hvordan den lille energibombe havde det med at betale hvad ting nu engang kostede selvom det var i den tunge ende.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Asja Sheel

Asja Sheel

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Alf

Lokation / Elverly

Alder / 48 år

Højde / 25 cm

Sparks 25.01.2016 23:20
Asja smaskede lidt med munden. Som prøvede hun at smage på den sidste sætning der var hende givet. Massere af diamanter? Hm, hun var ikke glad for det. Men hvis det virkelig var så meget værd måtte det også være godt. ,,jeg kan skaffe dig 10 diamanter til næste gang, så kan vi handle videre med den mere spændende substans der?’’ hun hævede øjenbrynet. 10 diamanter kunne give hende omkring to heste og mad i en hel uge. Spørgsmålet var bare om det var nok til at hue heksen, eller om der skulle mere til. Men den lille alf havde jo hellere ikke tænkt sig at ligge alle sine trumf kort på bordet lige med det samme. Prutte om prisen var de nød til, ellers kunne hun ende med at give alt for mange penge bare på grund af hendes ignorance.
,,Hvad med sådan en aftale? Jeg tager noget at dværgesvedet med nu for de to safir stykker også kommer jeg igen med flere diamanter?’’
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 20.02.2016 19:47
Det brede venlige smil var nu tilbage igen. "Det er så rar når man kan enes ikk?" sagde hun og skubbede det ønskede produkt frem imod sin kunde "Det forhindrer konfrontationer og uvenskaber" sagde hun og nikkede tilfreds for sig selv. Flasken der skulle sælges senere stillede hun til side og lænede sig hen over bordet. Det var dog sjælendt at Kench faktisk fik besøg af en af småfolket. Hun viste de levede i skoven og der var da også nogle gange spor fra dem i ny og næ om at de var der, men at en ligeferm havde opsøgt hende gjorde hendes smil endnu bredere.
Når man for det meste kun læser om dem i historier og eventyr i bøger kan man næsten ikke lade være med at være fascineret over dem i levende live.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Blæksprutten, Lux , Alianne_ , Mong
Lige nu: 4 | I dag: 7