En aften fuld af morskab. (Åben tråd)

Dimrond Kazadorsson

Dimrond Kazadorsson

Mestersmeden i Dragorn

Neutral God

Race / Dværg

Lokation / Dragorn: Dværgenes rige

Alder / 214 år

Højde / 148 cm

Nao 10.11.2015 17:18
Efter nederlaget og tabet af Dragorn havde det været en svær tid for Dimrond og alle landets andre dværge. Det var jo deres hjem som var blevet revet ud af deres hænder og nu sad mørkets krigere inde i minerne og brugte Dimronds smedjer, ikke noget han fandt yderligere tilfredsstillende, men han kunne ikke gøre noget ved det, ikke lige nu. Der havde været al for meget sorg i tiden efter og Dimrond havde brugt tiden på at komme oven på og så se lidt af det store land, for nu havde han jo lige pludselig fået rigtig meget tid på hænderne og så kunne han ligeså godt få set det sidste af Krystallandet, han var jo ved at være oppe i årene og hvis det skulle nås så skulle det være nu.
Han var for nyligt trådt inden for murerne i Hovedstaden og sovet sådan hist og pist, hvor der nu var plads. Det havde været i stalde eller på gaden, og nu havde han endelig skrabet penge nok til at han kunne bruge de sidste par nætter i kroen. Han var kommet ind i kroen om eftermiddagen og havde spurgt efter et rigtig godt værelse og havde derefter fået sendt noget mad ind på værelset, det havde nu engang været rigtig dejligt at få varm hjemmelavet mad, lavet med stor kærlighed.
De sidste par aftener ville han spendere i kroen. Som han husker det fra hans besøg før i tiden så var der altid godt med musik og munterhed og det var noget så frem til; Han ville gerne have en aften hvor han kunne more sig, danse og ikke mindst drikke sig så fuld at han ville have svært ved at finde balancen på hans ben, det var ved at være længe siden og han var jo ret god til det med at drikke sig fuld.

Da aftenen og mørket nærmede sig gik han ned i kro stuen og lod sit ny lejet værelse bag sig. Det var stadigvæk halv tidligt så der var endnu ikke mange mennesker i stuen endnu, men så kunne han selv finde sig et godt bord hvor han kunne tilbringe sin aften. Der gik ikke længe før han fandt et godt bord og fik preget en tjener ned til hans bord. Han kiggede smilende og høfligt på den unge pige, hvor efter han bad om lidt at spise; ”Min gode pige, det skulle vel ikke være muligt at kunne bestille en omgang mad og et stort krus mjød?”. Pigen nikkede, "Så gerne" sagde hun kort og smilende og stak derefter af igen for at overbringe Dimronds bestilling og længe gik der ikke før han kunne sætte det største krus som kroen havde, op til læberne og smage den søde mjød, og så var maden heller ikke værst. Et stort stykke kød med grøntsager, mos og brød som tilbehør.
Magnar III

Magnar III

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dragorn: Dværgenes rige

Alder / 32 år

Højde / 145 cm

Lorgath 10.11.2015 20:12
Efter at have talt med Hargin om problemerne, var Magnar desværre stadig ikke i særlig godt humør. Hele hans familie var trods alt blevet dræbt, og af hvad han vidste, så var resten af Dragorns indbyggere i fangenskab hos mørket. En skæbne ingen dværg burde lide. Han gik ned ad gaderne, stadig iført let rustning, fordi han ikke rigtig havde tænkt over, at tage den af. Han var også stadig en smule beskidt. Men det hjalp på, at han ikke blev genkendt, for han havde stadig ikke lyst til, at folk skulle komme og kondolere ham. Det var alt for meget.
Nu var han på vej til én af hovedstadens kroer. Der skulle drikkes. Det var altid rart at drikke, især i den situation han stod i. Da han åbnede døren og trådte ind, følte han sig omgående malplaceret. Ingen af de andre kunder havde rustning på, ikke sådan rigtigt i hvert fald, og desuden var de alle sammen i menneskehøjde. Da han gik hen til krofatteren, følte han sig stadig for lav, så han valgte blot at klaske en hånd op på bordet i sit forsøg på, at skabe kontakt til krofatteren.
Det gik. "Jeg vil gerne have en tønde mjød," det var en sjov åbning på samtalen, men da han lagde den rette mængde krystaller op på bordet, nikkede krofatter, og sagde, at det ville komme ned til det bord, han sad ved.
Uden at ytre mere, gik han tilbage mod bordene, da han opdagede en dværg ved ét af dem.
Han kunne genkende dværgen, som én af smedene fra Dragorn, så uden at tænke nærmere over det, gik han direkte hen til bordet og satte sig op på én af stolene. "Godaften," hilste han med et lille smil. "Jeg kan se, du også slap væk," valgte han at sige, med lidt mere diskretion. Han havde ikke lyst til, at alle skulle høre hvad der blev snakket om. Kort efter kom to tjenere ned med en tung tønde mjød og et krus til ham. Han takkede dem og hældte med det samme mjød på kruset, der blev bundet sekundet efter.
Magnar Durak III Skjoldbroder - Thanens Arving - Hærfører - Dværg

"I let the blade do the talking...

So my tongue shall become iron

And my words the mighty roar of war"

Dimrond Kazadorsson

Dimrond Kazadorsson

Mestersmeden i Dragorn

Neutral God

Race / Dværg

Lokation / Dragorn: Dværgenes rige

Alder / 214 år

Højde / 148 cm

Nao 10.11.2015 20:36
Dimrond havde meget hurtigt fået tømt sit krus, inden det næste kom og blev serveret af den gode tjener. Han lagde hurtigt mærke til en mindre skikkelse som kom ind fra gaden og direkte hen til bartenderen og smækkede et par krystaller op på bordet – Den var god nok; den første dværg han havde set længe var trådt ind i kroen, så skulle der nok blive fest. Han kunne umildbart ikke se hvem det var, før den noget yngre dværg kom tættere på hans bord og chokeret så Dimrond sidde ved det, det var nok også længe siden han havde set en af egen race. Nu kunne Dimrond dog sætte ansigt på den unge dværg; Magner III, efter kommer af den store Than af Dragorn og Guinevere I. Dette var et syn som Dimrond ikke havde ventet at se, efter som der gik mange rygter om at hele familien var døde under angrebet i Dragorn, men det glæde ham at dette ikke var sandt. ”Godaften” sagde han venligt da han fik selv samme høflige kommentar, da Magnar satte sig hos ham.

”Ja, jeg var heldig. Det var en frygtelig tid og jeg havde faktisk ikke regnet med at møde ret mange fra Dragorn. Rygterne sagde ellers at du og din familie var faldet under slaget, men det glæder mig at dette ikke er sandheden. Det er mig en ære.” sagde han med samme diskrete lave stemme som Magnar også havde brugt da han var kommet med spørgsmålet. I mellem tiden var et krus eller to blevet drukket med stor hast og da de to tjener kom ned med den store tønde, kunne han ikke andet end at smile og komme med en dyb latter, hvor efter han rakte sit tomme glas hen til tønden og kiggede over på Magnar; ”Med forlov?” spurgte han venligt
Magnar III

Magnar III

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dragorn: Dværgenes rige

Alder / 32 år

Højde / 145 cm

Lorgath 16.11.2015 22:48
Magnar nåede at få fyldt sit krus på ny, da smeden begyndte at tale om hans familie. Han havde ikke selv set dem falde, men det kunne ikke passe andet. Dragorn var faldet, og han var sikker på, at Thanen nok ville være faldet sammen med sit hjem. Og Guin var nok heller ikke meget bedre. En ædel kriger til det sidste, hvorimod Magnar selv stod her, flygtet som en kujon. Han måtte tilbage og få hævn over sin faldne familie, måske ville Dimrond tage med ham, når han tog af sted? "Min familie.. Jeg tror ikke de er her mere," kommenterede han med et nedslået blik, for han kiggede op på sin med-dværg med et bittert smil. "Men jeg agter at hævne dem, når tiden kommer," der var langt mere beslutsomhed i hans stemme end der havde været før. Da Dimrond spurgte efter mjøden, tog Magnar stille og roligt tønden hen til dværgens glas og hældte mjød op til der ikke kunne være mere. "Skål, for den tilbagebetaling der må komme, når mørket en dag falder," han hævede sit glas mod Dimrond.
Magnar Durak III Skjoldbroder - Thanens Arving - Hærfører - Dværg

"I let the blade do the talking...

So my tongue shall become iron

And my words the mighty roar of war"

Dimrond Kazadorsson

Dimrond Kazadorsson

Mestersmeden i Dragorn

Neutral God

Race / Dværg

Lokation / Dragorn: Dværgenes rige

Alder / 214 år

Højde / 148 cm

Nao 17.11.2015 08:58
Det lod ikke til at Magnar var sikker på om familien levede eller ej, og derfor kunne det godt have været en forkert ting af Dimrond at sidde og snakke om hans familie på den måde, han håbede på det bedste og at både Thanen og resten af hans familie var i live eller i det mindste sad fanget i fangekælderen hos mørket.
”Hold hovedet højt, min ven” kommenterede han støttende til Magnars nedslåede blik, dette var ikke en tid til nedslået blikke, vi dværge skulle holde sammen og tage Dragorn tilbage og få det tilbage til storheds tid.
”Jeg vil være ved din side, når hævnen rammer mørket. De skal falde som fluer og mørkets lord skal dø som den kujon han er” vreden var ved at komme op i Dimrond. Han tog sit krus med mjød og slog det mod Magnars, ”Skål!” Råbte han, ”Og lad der så være fest!”
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3