Nohan Midlon

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Nohan 05.01.2011 15:33
Hun nikkede kort til det med haren, før hun igen koncentrerede sig om suppen. "Jeg tror egentlig bare at jeg lader det blive. Det er utrolig svært at transportere det, nu hvor jeg har skåret det op.." Sagde hun og trak kort på skuldrene. Kødet der gik til ådselsæderne ville jo også bare ernære dyrene, som hun senere kunne jage og på den måde ville det jo ikke være spild.
"Selvfølgelig! Jeg kan dog ikke love at det smager fantastisk. Ville gerne have haft lige flere rødder og lidt ekstra grøntsager i, i hvert fald lidt løg til at give smag og struktur, men det her var lige det eneste jeg kunne finde. Urterne er nok heller ikke lavet til at blive spist sammen, men det er i hvert fald sundt og mættende. Jeg har også lidt mynte blade til efter suppen. Det hjælper maven til at vide at måltidet er slut og desuden smager det også meget godt." Sagde hun og pegede på de helt små blade der lå på jorden. Hun ville helst have lavet en the på bladene, men hun havde kun en kogehud med og hun havde igen ikke nok vand til at rense kogehuden for supperesterner. Bladene var godt nok meget små i forhold til hvad var mest praktisk. Men hun havde ikke selv det store problem med det og Ekko var jo heller ikke så stor!. Hendes øjne lyste op i først taknemmelighed og derefter forundring, da hun så henholdsvis posen og derefter posens inhold. Hun havde fat i kogehuden med den højre hånd og havde posen i den venstre. Hun duftede forsigtigt til det og blev overrasket over duften. "Det har jeg ALDRIG set før! Det dufter så.. fremmedt! Det må være en blanding af nogle forskellige ting. Farven må nok være fra.. Gurkemeje?" Hurtigt begyndte hendes hjerne at tænke på muligheder for at skabe en sådan duft og evt. samme smag. Hun dryssede en smule i, men ikke specielt meget, da hun så hvor hurtigt vandet skiftede farve. Hun rakte taknemmeligt posen tilbage. "Tak! Hvad sagde du det hed?.. Kar- et eller andet?" Spurgte hun ham med øjne fuld af interesse. Hun havde hele sit liv lært om tilberedning af mad og et helt nyt krydderi var vildt stort for hende.
Ekko Skvalder

Ekko Skvalder

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 37 cm

Ekko 05.01.2011 17:39
"Uuhm, ja, gurkemeje. Det skal nok passe. Altså, at det var det som købmanden sagde." Ekko kæmpede sit bedste for at se uskyldig ud. "Det hed karry, jo," sagde Ekko, selvom han ikke var helt sikker. Men det var nok bedst at lade som om han vidste hvad det var. "Købmanden som solgte det sagde, at han havde fået det fra en udenlandsk købmand. Men han vidste ikke helt hvorfra, for den anden købmand talte et underligt sprog." Det var teknisk set ikke en løgn. Han havde ikke sagt at han havde købt det. Bare at købmanden solgte det. Hvor var han smart!
"Men jeg er faktisk noget spændt på det - jeg har ikke prøvet at bruge det før." Han lavede ikke selv særlig meget mad. Han havde aldrig været god til det, og foretrak at spise maden kold - så slap han for at tænde bål. Forsigtigt placerede han sig på en stor sten i sikker afstand fra bålet.
"Må jeg ikke godt se din taske?" spurgte han så. "Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan den er lavet."
Profil
Dagbog

- It's strange, it's wonderful

Nohan Midlon

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Nohan 05.01.2011 18:14
"Det kommer måske et sted langt ude på en af øerne." Sagde hun lettere åndsfraværende. Hun var meget optaget af vandet der havde taget farve af karry'en. Kort efter begyndte suppen også dufte let af karry. Hurtigt mærkede hun mundvandet komme, da suppens ingredienser alle var meget duftholdige. Selvom det ikke var et festmåltid, narrede duftene hendes hjerne til at tro at det var det.
"Prøv at duft, hvor stærkt det dufter!" Sagde hun og var forundret over at så lidt kunne give en så dominerende duft. "Jeg er sikker på at det nok skal bidrage med en god smag!" Sagde hun opmuntrende. "Karry, karry, karry, karry, karry, karry" Hun hviskede ordet et par gange mere, før hun var sikker på at hun kunne huske det. Det var let nok at sige, der var trods alt kun to stavelser, men det var alligevel en fremmed lyd.

Hun trak sig ubevidst tilbage med det samme han spurgte om hendes taske. Det blev hurtigt for personligt for hende og selvom det var en så lille ting og at han slet ikke havde vist noget tegn på at være fjendtlig tænkte hun med det samme tanker om at han ville stjæle tasken. "Jo.. Det må du godt.." Sagde hun modvilligt, men forsøgte at lyde oprigtig. "2 sekunder, jeg rører lige lidt rundt, så tager jeg den af.." Sagde hun for at trække tiden ud. Hendes underbevidsthed gennemgik hurtigt hendes muligheder for at stoppe ham, hvis han nu prøvede at tage noget. Hun bevægede hænderne op og ned og fik derved vandet til at blive uroligt og det blev derved godt rørt op. Hun lod kort efter være, for bare at lade vandet koge. Hun tog godt fat med sin højre hånd om kogehuden og slap derefter med venstre hånd. Hun tog fat i taskens rem og rakte den derefter ud til Ekko, dog en smule i tvivl om han nu kunne bære den, med hans størrelse.
Hendes blik lå vagtsomt på Ekko og hun var klar til at trække tasken tilbage, hvis han virkede mistænksom.
Ekko Skvalder

Ekko Skvalder

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 37 cm

Ekko 05.01.2011 18:59
Ekko var lige ved at fortryde at han havde spurgt til tasken. Nohan virkede meget nervøs over for den. Men da hun så rakte den til ham besluttede han sig for ikke at sige mere om det. I stedet rakte han ud så han kunne nå hjørnet af tasken. Det lod ikke til at Nohan havde lyst til at give slip på den. Men det var okay, han ville nok tabe den alligevel. Forsigtigt lod han fingrene glide hen over syningerne. Der var lidt for mørkt til at kunne se ordentligt, men hans så rimelig godt i mørke, og skæret fra bålet hjalp også til. Han vendte det lidt rundt og studerede det fra flere kanter. "Hvad er det? Dyresener? Har de ikke været svære at sy med?" Han kiggede lidt længere rundt. "Den er flot lavet," fortsatte han så. "Har du selv gjort det?" Flere undersøgende blikke. "Den virker også ret solid, selvom den er lidt stiv. Ved du, at der findes nogle rødder i Alfeskoven - jeg ved ikke om de også kan findes her - som man, når man koge dem, kan trække ud til nogle lange, seje tråde. De er lige så holdbare som det her, og man kan også lave dem tyndere. Så holder de selvfølgelig ikke nær så godt, men stadig. Og hvis man laver dem rigtigt bliver de meget smidige."
Hans tynde fingre gled ind under en af syningerne. "Jeg har også arbejdet lidt med en blanding, som kan holde smidigheden i senerne, i hvert fald længere. Men den er ikke helt perfekt endnu. Og jeg tror også den vil virke bedst hvis den komme på tidligt. Men... jeg er jo ikke så glad for at jage, så det har jeg ikke afprøvet i praksis."
Han tænkte længe. "Men hvis nu man sørgede for at holde dem i bevægelse under forarbejdningen," mumlede han for sig selv. "Men det kommer måske til at tage lang tid. Måske noget vanddrevet? Nej, det vil kræve for meget plads. Det skal være noget mindre." Han stirrede eftertænksomt og irriteret på tasken, som om det var dens skyld at han ikke kunne finde en løsning.
Profil
Dagbog

- It's strange, it's wonderful

Nohan Midlon

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Nohan 05.01.2011 20:54
Nohan havde forventet at han bare ville tage tasken og så flyve væk eller noget, men da han endda lod hende holde den og bare så på den, blev hun positivt overrasket. Hun tog det dog alligevel som en meget negativ ting at skulle til at vise personlige ejendele frem. (uha, det lyder frækt xD..)
"Det er ikke særligt svært. Jeg vikler sytråd tæt omkring senerne, så de blive fastere og også en smule tyndere, dette hjælper dog ikke med at gøre dem smidigere. Jeg plejer at give senerne en gang olie eller hvis jeg ikke har noget, lidt dyrefedt, som smørelse og så er de hurtigt bløde og elastiske igen, men der går ikke lang tid, før de bliver stive." Sagde hun og lyttede fascineret, da han fortalte om rødderne. Hun havde tit ledt efter noget man kunne bruge, som var ligeså holdbart som dyresener og som forblev elastisk. "Hvad hedder de rødder? Jeg synes ikke lige jeg kan komme i tanke om at jeg har set nogen gøre det?" Spurgte hun interesseret.
Hun lyttede til hans problem, men da hun ikke kendte roden synes hun ikke rigtig at hun kunne bidrage rigtig med nogen information. Hun følte sig en smule dum og lettere hjælpeløs, før hun så ned på hareskindet. Der sad stadig nogle kødrester på, som skulle skrabes af, men det meste af fedtet var hurtig blevet fjernet før. "Hvad med skindet? Vil du have det? Så kan du prøve det? Hvis du altså lover mig at fortælle om det virker og hvis det gør hvad du så har gjort!" Spurgte hun og samlede hareskindet op.
Ekko Skvalder

Ekko Skvalder

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 37 cm

Ekko 05.01.2011 21:29
((Argh, meget forkerte billeder i hovedet! Pas på ham, han er jo kun en lille alf! :b ))

Ekko kiggede først lidt irriteret på hareskindet. Der var blod. Men... Han var jo lige blevet enig med sig selv om at det netop ikke var en hare. Bare noget der tidligere havde været en hare. Og hans søster ville bare have skældt ham ud for at være så pivet med blodet. Og det kunne egentlig være meget spændende at prøve, i hvert fald med en lille del af det. Han havde godt nok ikke så meget af det han skulle bruge, og han vidste ikke helt om han ville kunne finde det. Og der var bare så meget skind.
"Jeg ved ikke helt," svarede han tvivlende. "Altså, det kunne være vældig sjovt at prøve, men jeg har ikke det jeg skal bruge og jeg ved ikke om jeg kan finde det her. Desuden skal nogle af urterne helst koges ind." Han sukkede. Det kunne have været spændende at prøve. "Desuden er det skind bare så stort. Carmen vil i hvert fald ikke kunne slæbe rundt på det."
Han stirrede anklagende på skindet. "Hvorfor er alting også så stort?!" mumlede han. Så kom han i tanke om Nohans andet spørgsmål. "Vi kaldte rødderne sejrod. Jeg ved ikke om menneskene kalder den noget andet. Jeg ved ikke engang om den vokser uden for alfeskoven. Den har nogle ret lugtende blade som stikker op, med en form for takker på. Der hvor de oftest vokser er ved fyrtræer, hvor der ligger nåle på jorden - de behøver ikke så meget lys. Rødderne smager ikke godt, men der vokser nogle små knolde på dem. Som egentlig heller ikke smager godt, men de gamle siger at den er god for helbredet. Det tror jeg altså ikke på!" Han var blevet tvunget til at spise dem hver dag som lille, siden hans bror døde, for at han kunne få at godt helbred. De smagte forfærdentligt!
"Når man koger dem må man ikke røre i vandet og de skal helst koge i halvandet døgn, hvor der hele tiden er varme. Derfor bliver man nødt til at hælde nyt vand til af og til, for ellers fordamper det. Vi putter en smule træsaft i vandet - det hjælper på at holde trådene sammen. Når man så tager dem op kan man lige så stille trække dem fra hinanden til tråde som man så kan sno sammen, mens de stadig er våde. Når de tørrer, stivner noget inde i fibrene, som får dem til at holde sammen, også selvom de bliver våde. Man skal bare ikke koge dem igen." Ekko begyndte at blive lidt i tvivl om han stadig snakkede til Nohan, eller begyndte at nævne ideer for sig selv. "Jeg havde en ide om, at hvis man lavede en form for special-ten, med pedaller som kunne dreje den rundt, ville man spare tid og få en mere ensartet tråd. Den kræver godt nok lide videreudvikling, men de ville ikke lave mig prøve igen, efter første forsøg mislykkedes." Han slog frustreret ud med armene. "Men ting lykkedes jo ikke nødvendigvis første gang! Der skal nogle forarbejdninger til, nogle justeringer. Lykkes alle dine ting i første forsøg, måske?" spurgte han Nohan.
Profil
Dagbog

- It's strange, it's wonderful

Nohan Midlon

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Nohan 06.01.2011 21:01
(Ey, dude, er det en 'rigtig'/RL plante/rod?, eller?.. xD..)
"Størrelsen er ikke noget problem!" Sagde hun og pegede med hovedet på kniven. "Vi kan altid skære et lille stykke af. Og hvad er det du vil bruge urter til, udover sejroden.. seglroden.. hvad var det du kaldte det for?" Spurgte hun, ligesom hun også havde gjort med karryen. Hun opfangede også selv denne lighed og gentog ordet 'karry' et par gange lydløst, det var noget hun skulle undersøge, så hun skulle huske navnet. Hun hørte godt hans lille kommentar om at alting var stort, men undlod at kommentere på den. Det var nok et problem han tit løb ind i og hun kunne sagtens selv forestille sig, hvor frustreret hun selv ville være, hvis hun var så lille i forhold til alle andre. Hun kunne dog ikke undertrykke et lille smil over hans frustration.
Hun grinte let over hans væmmelse over den her knold. "Jeg forstår godt hvad du mener. Jeg hader broccoli og jeg har skullet spise det, siden jeg flyttede.. hjemmefra.. eh.. Jeg forstår!" Hun gik lidt i stå, da hun begyndte at snakke om da hun flyttede hjemmefra. Hun kunne godt mærke nu, at hun ikke havde særlig meget lyst til at samtalen skulle gå i den retning og hun følte en underlig trang til at lægge kogehuden og bare gå derfra.
Hun dukkede sig lidt ved hans sidste spørgsmål. Nu var det sådan at det eneste Nohan havde tænkt på det seneste stykke tid var at jage, så hun kunne sælge kødet og tjene penge. Ellers ville hun hverken have mad eller ly. Derfor havde hun ikke rigtig lavet andet end de ting og da hun var utrolig dygtig til alle tingene var det meget sjældent at hun fejlede. Selv hvis det nu var et nyt dyr hun jagede, eller en ny kunde hun solgte til, eller et nyt sted hun solgte tingene, eller med en ny slags pil eller med ny måde at tilberede kød og skind på. Men hun kunne ikke lidt at sige det til ham og hun kendte det da også fra da hun var lidt yngre og eksperimenterede med forskellige ting. Derfor rystede hun på hovedet, dog uden at uddybe, da han spurgte.
"Hvis det er kunne vi jo også hjælpes ad med forsøgene?" Spurgte hun, men den eneste grund til at hun på den måde frivilligt ville være afhængig af en anden tog en masse viljestyrke og en masse tanker om at hun sagtens kunne få noget ud af det. I bedste fald kunne hun begynde at sy tasker og sælge.
Ekko Skvalder

Ekko Skvalder

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 37 cm

Ekko 06.01.2011 21:40
((Tvivler jeg på - jeg syntes bare en lød sej. Men nu har KL i hvert fald fået en ny plante xD ))

Ekko rystede på hovedet. "Nej, det går ikke. Jeg har ikke det jeg skal bruge, og skindet vil ikke kunne holde længe nok til jeg fik det skaffet og lavet. Så hellere forberede det til en anden gang." Han begyndte, ikke for første gang, at lege med tanken om at slå sig ned et lidt fast sted, måske gennem et par måneder. Der var stærkt begrænset hvor meget Carmen kunne bære på, selvom hun var stærk.
"Men det med rødderne. Altså, nu er det ikke lige den ideelle årstid, for deres top er visnet, og jeg ved ikke engang om jeg kan finde den her." Han tænkte lidt. "Men måske jeg kan spørge nogle af dyrene? Det kan være de husker hvor de har vokset - toppene er meget nærende, så det vil være fornuftigt at huske det. Selvom mange dyr har en elendig hukommelse, i hvert fald den bevidste del. Og så bliver det først i morgen." Han rynkede sine små bryn.
"Og jeg vil helst ikke opholde dig på din elementaler-jagt. Men jeg kan lede i morgen og fortælle dig hvis jeg finder nogen? På Carmen bevæger jeg mig som regel en hel del hurtigere end mennesker til fods."
Profil
Dagbog

- It's strange, it's wonderful

Nohan Midlon

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Nohan 07.01.2011 15:04
Hun nikkede til hans afvisning. Grunden var legitim, men hun kunne ikke rigtig lade det gå. Hun kunne sagtens bruge dyresenerne til en masse andre ting, og at kunne bruge smørelsen til noget andet var bestemt heller ikke noget problem - tvært imod. Fedtet kunne sagtens bruges i mad og de gange hun brugte olie til det, var det kun hvis hun havde lidt overskud og den udgift ville hun godt af med. Hun kunne måske endda begynde at spare sammen til at få et permanent sted at bo. Hun mærkede iveren begynde at tage til sig. Men hvis de var visne kunne det jo ikke lade sig gøre. På samme tid var der også lettelse over at han på den måde også havde afvist deres samarbejde. Hun synes i forvejen at de havde snakket lidt for længe sammen. Det var for tæt på, allerede nu. Hun fik suppen til at skvulpe lidt mere, for at få det rørt godt sammen, før hun vendte hovedet imod Ekko igen. "Spørg dyrene, det ville da være helt vildt praktisk at gøre det på den måde!" Sagde hun, før hun indså det forkerte i den sætning. "Vent.. Kan du snakke med dyr?" Spurgte hun undrende. De fleste troede at hun kunne snakke med dyr, når de hørte om hendes evne, men hun havde godt nok aldrig oplevet at nogle dyr svarede hende. Nu giver du dem jo heller ikke rigtig en chance, når du går og skyder dem ned hele tiden! Tænkte hun og smilte lidt. "Kan alle alfer det?, eller er det en af dine evner?" Spurgte hun nysgerrigt.
Følelen af at ville løbe væk, kom igen, da han tilbød at kigge efter elementalere. Det betød at de skulle mødes igen, og trods hun godt kunne lide hans selvskab, var det meget sjældent at hun talte med nogen mere end én gang og endnu sjældnere at hun havde lyst til det. Men det var værre at være afhængig af et stort antal mennesker, for beskyttelse fra elementalerne. Så hun takkede ja alligevel, kun med lidt tøven. "Jo, det ville være en stor hjælp. Det kunne være rigtig godt. Jeg har ingen hest, så jeg går og løber normalt, så det går forholdsvist langsomt." Hun smilede taknemmeligt til ham, før hun så imod suppen igen. Hun kunne se på katteurt-roden at de var møre og kødet så også godt ud. "Så er den ved at være færdig. Du kan bare sortere kødet fra. Sagde hun og bad om hans skål, for at hælde op. Hun rakte ham den tilbage da hun havde fået den (?). Og fandt med venstre hånd, sin egen skål frem. Hun hældte også op her og lagde kogehuden, sådan at der ikke kom noget ud af den. Hun så sultent på skålen og fandt sin ske frem og begyndte at spise det. Hun havde næsten helt glemt den nye krydderi og blev overrasket over den milde karry smag. "Mhm!" Sagde hun med et begejstret blik. Selve suppen var rimelig tynd og heller ikke helt rigtigt smagt til, men med karry'en i, synes hun den var bedre end mange supper. "Det smager jo godt!" Sagde hun og tog endnu en skefuld. Hun kunne pludselig mærke hvor sulten hun egentlig var, men holdt igen med at spise for hurtigt.
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3