Vektor
Sælger af Nox; Drømmesælger.
Som at stjæle slik fra små børn.
Vektor lukkede med en hurtig bevægelse den slyngtaske han havde erhvervet sig, så et lidt for hurtigt glimt ikke afslørrede den mængde af tøj han havde snuppet med sig. Omklædningsrummet havde været pinligt tomt da han var listet derind, og var de rygter han havde opsnappet sande, måtte han arbejde
hurtigt for ikke at blive fanget i krydsilden af gæster der kom ind, og gæster der kom tilbage.
Et vindue på 5 minutter. Men drømmesælgeren behøvede i virkeligheden ikke mere, når det handlede om at stikke ind, stikke ud og stikke af.
Med den nøgle han havde lånt, var ingen døre helt ubrydelige, og Vektor kunne ikke helt tørre det selvtilfredse smil af ansigtet, da han vimsede imod bagudgangen.
Og med gru opdage, at nøglen ikke længere var i den højre forlomme han ellers mente at have efterladt den i.
Lort. Åh, lort, pis lort.
De vejrbidte kinder blev i det næste sekund en tand blegere, og Vektor bandede sagte, imens han vendte om.
Havde han tabt den i farten? Den eneste vej ud
uden nøglen, var igennem frontdisken - hvilket ikke var en mulighed uden at bademesteren fik øje på den fremmede gæst han bestemt ikke havde lukket ind. Og desto længere tilbage af gangen han trissede, desto mere gik det op for ham, at han måtte have tabt den inde i omklædningsrummet.
Stirrende på den massive dør ind til omklædningsrummet, opvejede Vektor risikoen ved at gå tilbage. Men tanken om at nogle fandt den, og den 'lånte' genstand derfor ikke kom tilbage til sin ejermand... virkede som et langt mere voldeligt sats, end at prøve at luske tilbage og samle den op.
Så forsigtigt som han kunne lirkede halvelveren døren op.
Hvem i alle helveder har taget mit tøj?! Han nåede ikke at lade være med at åbne. Og som kun usmurte hængsler fra det sidste århundrede kunne gøre det, bandede han sagte over den klagende lyd der kvalte ethvert forsøg på at være snigende, da han trådte ind.
Stirrende på to byvagter, den ene ganske meget mere nøgen end den anden, skyndte drømmesælgeren sig i alt hastværk at skygge for øjnene.
"Ah, ehm - undskyld mig de herrer. En klage, kan jeg høre? " Og forhåbentligt gemme sit ansigt en smule, da det gik op for ham at mindst en af de tilbageværende gæster, var en han genkendte.
"It takes a lot of money to look this cheap, darling"