Et brev fra en beundrer

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 139 år

Højde / 182 cm

Helli 19.02.2020 18:40
Bandorion havde brugt den bedre del af dagen på at lede efter Renaél, efter hans lille møde med et menneske ved Elverlys kanter. Han bar stadig rundt på buketten, brevet og kaninfoden, og han var ved at blive lidt træt af at lede.  Hans nysgerrighed var endda kommet så meget på prøve, at han også havde smugkigget på brevet. Det var gode ting der stod deri, og han glædede sig til at se Renaéls reaktion på det. Hvis han da bare kunne finde fyren!

Han var lige ved at have opgivet håbet, da han pludselig så det blonde hår, som han efterhånden kendte ret godt. Et smil gled over hans læber, og han satte tempoet lige op, som han krydsede en af broerne oppe ved træhytterne i hast, næsten så han var ved at miste fodfæstet, men nåede da lige at fange sig selv.
"Renaél," kaldte han, som han kom tættere på, og et par personer kiggede også mod ham, som han kom styrtende, men det var ikke dem han skulle have fat i.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 54 år

Højde / 184 cm

Krystal 22.02.2020 10:45
Renaél havde en fridag fra sine lærlingepligter i Elverlys healerhus. Det betød naturligvis, at han havde benyttet lejligheden til at sove længe.-Den lillebitte træhytte, han havde i udkanten af Elverlys bebyggelser bar tydelige præg af, at en ungelver levede her: der var ikke den store sans for indretning, resterne af gårsdagens måltid var ikke ryddet af vejen og tøjet var smidt skødesløst på gulvet.

Da han endelig var væltet ud af sengen, trak han en ren kofte over hovedet og åbnede hoveddøren. Han kørte en hånd gennem det iltre hår og missede en smule med øjnene mod sollyset, der trængte ned mellem træernes grene. Hans fødder og ben var stadig bare - og han havde en plan om at besøge de varme kilder som det første for at få skrubbet snavset af kroppen.

Han var dog ikke nået langt hen over træbroerne, der forbandt hytterne i trætoppene, før en stemme kaldte hans navn. Lidt forundret vendte han sig ved synet af ørkenelveren Bandorian, som han havde lært en smule at kende, mens han befandt sig her i Elverly. Den anden ungelver så ud til at have frygteligt travlt med at få fat i ham, og han standsede midt på en af træbroerne, mens han ventede på, at Bandorian nåede hen til ham.
"Godmorgen Ban, hvad så?" Råbte han ham an, selv om det langt fra kunne kaldes morgen længere. Buketten i Bandorions hænder gik ikke hans blik forbi, og en rynke viste sig mellem hans bryn. Havde han forstand på urter, eller forsøgte han at imponere en dame blandt skovelverne? I så fald måtte Renaél vejlede ham lidt..

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 139 år

Højde / 182 cm

Helli 25.02.2020 12:46
Smilet gled over Bandorions læber, som han fik stoppet Renaél, og han fik små løbet resten af vejen hen til ham, så de stod sammen, og kunne snakke i et normal toneleje. Ikke at Bandorion havde noget imod at råbe det meste af byen op, men det kunne godt være at Renaél havde andre tanker om samtalen der skulle forløbe.
"Du er lige manden jeg ledte efter," sagde han grinende. "Så jeg stødte på et menneske da jeg var ude og gå, og du er åbenbart en rigtig charmer. Jeg blev i hvert fald bedt om at aflevere... de her ting til dig." Det var ikke ligefrem med vilje at Bandorion undlod Marcels navn eller at det var en mand som Renaél fik gaver af. Det stod der jo alligevel i brevet, så det virkede underordnet for nu.

Han tilbød buketten, kaninfoden og brevet til Renaél, med et interesseret blik. 
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 54 år

Højde / 184 cm

Krystal 05.03.2020 16:05
"Et menneske?" Renaél så lidt småforvirret ud, men da han igen kiggede på buketten, var der noget, der dæmrede. Morgenmynte. Marcel. Han kunne næsten allerede mærke, hvordan han med det samme var ved at blive vred! Den skide menneskedreng - hvad bildte han sig ind?

Med hidsige bevægelser åbnede han brevet, og der gik ikke længe, før hans ører havde fået en dybrød nuance, mens han læste det. Han var overbevist om, at Marcel forsøgte at gøre ham til grin. Tænk nu, hvis hele Elverly troede, at Renaél ville have noget som helst at gøre med en menneskemand??

"Har du læst det?" Spurgte han Bandorion i et tonefald, han håbede lød henkastet. Stemmen dirrede en anelse af skam og vrede. Ved Avanya, hvor han dog håbede, at ørkenelverne havde holdt sin nysgerrighed for sig selv!

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 139 år

Højde / 182 cm

Helli 07.03.2020 12:12
Selvom de to ungelvere efterhånden havde lært hinanden bedre at kende, så var Bandorion ikke klar på så voldsom en reaktion på brevet, men han var heller aldrig en der trådte ned, når man havde muligheden for at prikke lidt mere til en person der allerede lå ned.
Han kiggede fascineret på Renaél som han blev mere og mere rød i hovedet og på ørerne, og han kunne ikke helt bedømme om han blot var vred eller også meget forlegen over det.

”Du er da vel ikke forlegen. Enhver kærlighedserklæring er vigtig at tage seriøs,” sagde han, et drillende smil på hans læber.
”Jeg husker ikke så meget, men jeg tror der var noget med… Nattehimlens stjerner minder mig om dine øjne… var der ikke?” sagde han, som han lod som om han prøvede at få et glimt af brevet. Brevet var virkelig en fornøjelse, og hvis Bandorion havde fået det, så ville han have værdsat det meget højere end det virkede til Renaél gjorde.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 54 år

Højde / 184 cm

Krystal 14.03.2020 10:24
Hjertet sank hurtigt i livet på Renaél. Selvfølgelig havde Bandorion læst det .. lige som Renaél nok selv ville have gjort, hvis han fik stukket sådan et brev i hænderne med besked på at udlevere det til en anden.. Ordene blev ved med at ekkoe i hans hoved:

Renaél
Jeg elsker dig. Og jeg er nødt til at se dig igen.
Jeg kan hverken sove eller spise og det er din skyld. Om natten hjemsøger du mine drømme.
Nattehimlen stjerner minder mig om dine øjne. Solens stråler minder mig om dit hår. Fuglenes sang minder mig om din stemme.
Jeg ser dig over det hele, men længes efter at se dig.
Marcel

Arrigt kastede han buketten med morgenmynte fra sig. De blå blade begyndte hurtigt at plette træet, der gjorde gangbroen under dem. Enkelte blomster blev taget af vinden og dansede gennem luften. 

"Han er ude på at gøre mig til grin! Det skide menneske!" Nærmeste råbte Renaél arrigt, hvilket blot tiltruk mere opmærksomhed fra elverne, som var på vej til deres daglige gøremål. Ungelverens ansigtskulør var efterhånden mere dybrød en noget andet.
"Først forsøger han at overfalde mig i skoven .. og nu .. det her!" Han slog ud med armene mod kaosset af blomster. Brevet og kaninfoden holdt han stadig vredt knuget i hænderne. "Jeg er jo slet ikke interesseret i .. hans slags!" Det var selvfølgelig ikke helt sandt, for Renaél var rigeligt interesseret i smukke menneskekvinder - men mænd, ikke tale om!

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 139 år

Højde / 182 cm

Helli 15.03.2020 14:27
At se Bandorion opføre sig som nærmest som et barn, og helt klart en af langt yngre alder end Bandorion selv var faktisk lidt overraskende for ham. Normalvis tænkte han ikke over de næsten 100 år mellem dem, det var ikke relevant, de var begge to ungelvere og havde nærmest intet at sige i verdenen, men alligevel blev Renaél forlegen over noget så… dumt.

”Han virkede nu rimelig oprigtig, da han gav det fra sig,” kom det lidt mere stille fra Bandorion. ”Altså, mennesker er slet ikke så slemme, når det kun er det fysiske vi taler om, selvom de ikke har ligeså mange års erfaring, har du nogensinde overvejet at prøve det?” spurgte han. For i Bandorions ører lød det lidt mere som om at det var racen og ikke kønnet på ham, selvom noget i ham sagde at det måske var lidt noget andet.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 54 år

Højde / 184 cm

Krystal 25.03.2020 10:26
I dette øjeblik var det tydeligt at se, at Renaél var ganske ung - kun lige ved at fylde halvtreds, hvilket var umådeligt lidt i elverår. Han var rød i kinderne og ørerne og hev efter vejret af vrede.

"Jeg tror ikke, at du forstår Ban.." Afbrød han, tydeligvis stadig vred. Han så lidt hjælpeløst ned på kaninfoden og brevet .. skulle han rive det i småstykker, så det ikke var andre, der kunne læse det? Stumper af morgenmynten føg rundt i luften, og Renaél kom lidt for sent i tanker om, at han måske burde samle det op igen, så urtemesteren kunne få det..

"Han er brutal og tænker kun på sig selv! Og han går og plukker VORES urter i skovene - han væltede mig i græsset, da jeg gik derude.." Han blev endnu mere rød i kinderne, da det gik op for ham, hvordan det lød. "Altså ikke på DEN måde!"

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 139 år

Højde / 182 cm

Helli 27.03.2020 17:42
Nej, Bandorion forstod ikke hvorfor Renaél var så sur. Det var lidt underligt, men også lidt sjovt. Som at se sin lillebror blive sur og bare gøre hvad man kan for at han gik helt i spåner. Ikke at det var noget Bandorion havde oplevet, da han som så mange andre elvere, ikke ligefrem havde nogle søskende at gøre godt.

Bandorion begyndte straks at se mere interesseret ud da Renaél påpegede at Marcel havde væltet Renaél i græsset, men udtrykket forsvandt hurtigt, som Renaél hårdnakket afviste det. Han var da virkelig ikke særlig sjov, var han?
”Altså, måske har du bare givet ham det forkerte indtryk, nu når I åbenbart væltede rundt i græsset. Han sagde han ville være lige udenfor Elverly om et dage, måske du skulle tage hen og snakke med ham. Hvem ved hvad der kan ske,” sagde han, et let grin på læberne. Selv hvis han ikke skulle trøste Marcel, så var det her virkelig noget han gerne ville se.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 54 år

Højde / 184 cm

Krystal 07.04.2020 14:06
Renaél stirrede olmt på Ban, som var han et lille barn, der ikke havde fået ret. Hvad lignede det også ørkenelveren sådan at tage menneskedrengens parti! 

"Du tager fejl." Svarede han afsnuppet. "Han forsøger bare at lokke mig i en fælde - han er ude på noget!" Vreden var stadig tydelig at høre i ungelverens stemme. Han krøllede med rasende bevægelse brevet sammen i hånden og stak det i en af sine mange lommer - det var allerede slemt nok, at Ban havde læst det. Nu ville han skynde sig at få det brændt.

Derefter tog han kaninfoden og kastede den arrigt fra sig, inden han på knæ begyndte at samle morgenmynten op. De blå blade satte sine mærker på hans hænder, og han huskede svagt, at urtemesteren plejede at formane ham om at tage handsker på. 

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 139 år

Højde / 182 cm

Helli 07.04.2020 15:45
Bandorion vidste ikke helt hvad han skulle gøre ved situationen. Renaél havde tydeligvis fået det ind i hovedet at Marcel var en slem en, og måske havde han ret, det var bare ikke helt det indtryk Bandorion selv havde fået, da han havde mødt ham. Marcel havde virket så usikker og forlegen over det. Måske var han bare en god skuespiller?

”Altså, jeg kan da godt gå med dig hvis det er. Han sagde han ville vente om tre dage lige udenfor Elverly,” tilbød Bandorion. De kunne sagtens tage ham, hvis han havde lagt en fælde. Selvom Bandorion med det samme forberedte sig på at Renaél ville bande og svovle. Måske Bandorion selv bare skulle møde op og undskylde til Marcel, for Renaél virkede ikke som om at han ville afsted.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 54 år

Højde / 184 cm

Krystal 17.04.2020 10:11
Renaél så et langt øjeblik på Bandorion. Derefter rystede han bestemt på hovedet. Ørkenelveren havde allerede set Renaél blive udsat for tilstrækkelig ydmygelse, og han havde ikke brug for en beskytter! Hvad værre var, hvis Marcel virkelig talte sandt i brevet, og han ville gøre tilnærmelser .. Dét var der slet ikke nogen, der skulle overvære!

"Jeg skal ikke ses med ham." Sagde han bestemt. Han samlede resten af mynten, som ikke var blæst ned fra broen, op og havde nu en meget ynkelig buket i hænderne. Han vendte sig om og gjorde mine til at gå.

"Hvis du ser ham, så sig at.." Renaél måtte overveje et øjeblik, for han vidste faktisk ikke, hvad han ville sige til Marcel. "At han skal lade mig være." Sluttede han lidt tamt. Han ville gerne have sendt en trussel efter mennesket, der kunne få ham til at ryste i hoserne, men han kunne ikke rigtig komme på noget. Desuden havde Bandorion vidst også ageret rigeligt sendebud allerede..

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 139 år

Højde / 182 cm

Helli 17.04.2020 10:49
Bandorions hjerte, hvor sort det end nogen gange kunne være, gjorde alligevel ondt for Marcel. En hårdere afvisning end denne havde han nok ikke kunne finde heromkring. Nogen gange glemt Bandorion simpelthen bare hvor dybt haddet til mennesker virkelig gik når det kom elvere af alle slags.

”Hvis du er sikker,” sagde Bandorion med et suk, og satte hænderne i sine lommer. Han skulle nok mødes med Marcel ude i skoven for at overdrage nyhederne, men stadig pinte det ham lidt.
Heldigvis for Bandorion så havde Renaél ikke kommet med en reel trussel, det havde næsten været mere pinefyldt at overdrage til det stakkels menneske, som havde sat øjnene på den forkerte elver. 
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 54 år

Højde / 184 cm

Krystal 17.04.2020 17:19
Renaél skævede kort til Bandorion. Han forstod ikke hvorfor den anden elver havde så travlt med at tale de skide menneskes sag. Ung og arrig, som Renaél var, kunne han simpelthen ikke få det til at passe, at mennesket virkelig var forelsket i ham. Han var ganske overbevist om, at det var et trick for at få ham i dårligt lys, måske var Bandorion endda med på det - hvis der gik rygter om, at Renaél lå med menneskemænd, kunne ørkenelveren sikkert få endnu flere af elverkvinderne for sig selv. Det var han ellers godt i gang med i forvejen..

"Jeg er sikker." Sagde han og gik væk derfra med en mine som en tordensky. Han knuede buketten af morgenmynte så hårdt, at indersiden af hans hånd blev plettet - for nu ville han aflevere det på healerhuset og så derefter gå ned og dukke hovedet i noget koldt vand for at klare hovedet.

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling

Renaél har forladt tråden.

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 139 år

Højde / 182 cm

Helli 18.04.2020 09:30
"Okay," var alt hvad Bandorion kunne få ud, som Renaél efterlod ham, og Bandorion stod tilbage, kiggende efter Renaél, chokeret og ude af stand til at bevæge sig fra hvor han stod. Hvad i alverden var skovelverens problem? Uanset hvor mange gange Bandorion gik igennem det, så var han ikke sikker på hvad der havde krævet en så hård afvisning.

Endelig begyndte hans ben at bevæge sig af sig selv, tilbage mod hvor han havde fået ophold i Elverly. Han var fast besluttet på at mødes med Marcel når dagen kom og undskylde overfor ham. Han måtte også med tiden finde ud af en bedre måde at sige at renaél slet ikke ville se ham, men på den anden side. Var det ikke spørgsmål om at spare Marcels hjerte nu?

Bandorion har forladt tråden.

0 0 1


Trådnomineringer:



Nomineret af: v0idwitch
Nomineringsårsag:
“En tråd der har det hele! Den var super sjov, men også følelsesladet. Man lærer virkelig de to karakterer i den godt at kende. Der er referencer til deres tidligere tråde og en udvikling af deres relation. Konflikten imellem dem var utroligt spændende at følge!! ”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3