Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 25.12.2019 18:54
Formiddagens solstråler havde jaget nattefrosten bort, og Hecate havde ingen ærinder i byen. Derfor havde hun i stedet besluttet sig for at berige dagen med en gåtur i tempelhaven - noget, der ofte bragte en smule ro til hendes gamle sind. 
Bortset fra sidste år. Tanken trængte sig på, mens hun gik langs bedene med healende urter, og en dybere panderynke begyndte at forme sig i den gamle dames ansigt: det havde været en varmere dag, ud på foråret, da hun var stødt på nogle unge mennesker her i haven - i færd med noget ganske uanstændigt! Og så endda her - i Gudernes egen have. Sjældent havde hun været så forarget, selv længe efter hendes skrigeri havde skræmt de unge uromagere væk.

Hun begyndte at gå med lidt hastigere skridt, den gode lyse dag ødelagt af tankerne om hvor skrækkeligt byens unge opførte sig. Ja, så sent som den anden dag havde hun haft besøg af en vis Grev Sinnett, der havde spurgt, om hun måske kunne veksle et ord eller to med hans datter, som heller ikke opførte sig helt som det passede sig for en ung dame.
Et dybt suk gik gennem hende, og hun standsede op, betragtende stien foran sig. For hver dag der gik, blev uanstændigheden i byen værre - flere bordeller åbnede og værtshusene havde gæster, selv i dagtimerne! For slet ikke at tale om al det skrækkelige sex der foregik uden for ægtesengene. Hun gøs en smule ved tanken.

Langsomt satte benene igen i gang. Længere fremme blev solens skær fanget i et glimt af gyldent hår - en anden gæst i Tempelhaverne..
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 25.12.2019 22:48
Det var sjældent, at Laurenne fik lov til at tage til Dianthos, og det var endnu mere sjældent, at hun fik lov til at bruge adskillelige dage i byen. Så nar hun endelig havde muligheden, ville hun også udnytte den. En tur til templet ville sjældent være på hendes liste over ting, som hun gerne ville nå. Hun havde ikke rigtig taget stilling til sin tro på guderne. Hun var blevet opdraget til at tro på dem, og det var rimelig meget det. Men hun havde tjenere med på slæb hver gang hun forlod borgen, og de ville uden tvivl sladre til hendes far om alt, hvad hun foretog sig, så det var med at vælge klogt, og en tur til tempelhaverne var en rimelig sikker aktivitet.

Der var ikke meget spændende at foretage sig i tempelhaverne, og selvom det var ganske nydeligt og fredeligt at gå tur der, så kedede hun sig bravt. Hun begyndte langsomt at drømme sig hen til nogle af alle de andre aktiviteter og, nå ja, mænd, som hun kunne forlyste sig med, når hun forhåbentligt kunne ryste sine "anstandsdamer" af sig. Det kunne uden tvivl blive en ganske fornøjelig aften, enten med nogle bekendtskaber eller med nogle nye.
Hun var så optaget med sine egne tanker, at hun nær var gået direkte forbi den anden kvinde, som udnyttede muligheden for at gå en formiddagstur i tempelhaverne.
What a shame the poor groom's bride is a whore
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 25.12.2019 23:25
Hecates øjne var en smule sammenknebne, som hun nærmede sig den unge kvinde. Hendes klæder tydede på, at der var tale om en pige af stand, men der gik stadig et øjeblik, før Hecate genkendte hende som én af sine egne kvaler: Den unge Laurenne Sinnett, som hun havde lovet faderen at tale med! Hvilket sammentræf.. man skulle næsten tro, at Guderne havde en finger med i spillet!

Den unge dame så imidlertid ud til at have andre ting på sinde - faktisk så var hun ved at gå direkte forbi Hecate uden så meget som en venlig hilsen. Unge nu til dags! Selv hvis de ikke havde været bekendt med hinanden, så havde det ikke engang været undskyldning for den uhøflige opførsel..

"AHEM!"

Hecate rømmede sig højlydt. Hun var standset op på stien og stod med hænderne i siden: et lettere truende syn, hvis man kendte hende. "Unge frøken Sinnett!" Skændte hun. "Ikke engang så meget som et 'goddag'!?" Tonefaldet var skarpt og belærende - at de sådan var stødt på hinanden betød, at hun kunne tage gevaldigt fat i ørerne på pigebarnet. 
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 26.12.2019 03:37
Laurenne var så optaget af sine egne tanker, at hun sagtens kunne være fortsat uden egentlig at opfatte, hvor hun gik. Men så hørte hun en skinger stemme. En stemme, som desværre lød ganske bekendt. Var hun nået længere hen ville hun formentlig have himlet med øjnene, eller endda have forsøgt at stikke af,  men det var for sent nu. Så i stedet så hun på Hecate med et tvungent venligt smil.
"Frøken Reier!" Hun lavede et høfligt lille nej. Hun vidste hvor meget den gamle krage holdt af formerne. Hun havde ofte været et samtaleemne blandt unge adelsfrøkener.
"De må undskylde, jeg må have været for optaget af mine egne tanker" Det sidste hun havde lyst til var at stå og være høflig overfor Hecate, men hun havde nok ikke noget valg.

Hun kendte ikke meget til den gamle heks, som hun nu stod overfor, men hun havde hørt mange historier, og hun vidste allerede, at de to så meget forskelligt på tingene. Hun ville bare gerne hurtigt videre, så de ikke skulle stå og snakke alt for længe. Nogle af hendes mange eskapader måtte næsten være kommet Hecate for øre, og hun gad virkelig ikke at høre på en hel prædiken lige nu.
What a shame the poor groom's bride is a whore
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 26.12.2019 11:32
Pigen nejede og nu kom der endelig lidt høflighed frem, bedre sent end aldrig. Hecate nikkede afmålt og gjorde tegn til pigen om at følge med ned ad stien: "Gør en ældre dame selskab på en gåtur." Beordrede hun, og der var ikke noget i hendes stemme der tydede det mindste på, at unge frøken Sinnett havde noget valg. En yngre skulle respektere end ældre og adlyde, når hun blev bedt om noget.

Hun satte i gang igen - tempoet ganske stille og roligt, hendes ben smertede hende jo, selv om hun godt kunne sætte farten op, fik hun færden af noget, hun gerne ville stikke sin spidse næse i. For nu var hendes opmærksomhed dog på den unge frøken: faderen havde ikke fortalt hende meget, men hun havde tilsyneladende et problem med at opføre sig respektfuldt og anstændigt som det passede sig for en ung dame.

"Fortæl mig hvad der plager Deres tanker sådan." Konverserede hun. Tonefaldet var lidt mindre skarpt denne gang, men det var stadig tydeligt, at hun forventede et svar.
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 26.12.2019 13:20
Det falske smil forblev klistret på Laurennes ansigt. Selvom hun hadede undervisningen hendes far havde tvunget hende igennem, var det nu praktisk nok at have lært, hvordan man kunne begiåsig i situationer som man hellere var fri for. Hvis hun ved et uheld kom til at fornærme Hecate, ville hun formentlig komme til at høre for det i lang tid. Det sidste hun havde lyst til var dog at gå en tur sammen med heksen, men det var ganske tydeligt, at hun intet valg havde.

Det ville være nemt at stikke af, især med det langsomme tempo Hecate gik i, men det var en bekendt af hendes far, og han behøvede ikke flere undskyldninger for at holde hende låst inde på borgen. Ikke om hun havde tænkt sig at fortælle sandheden dog.
"Det er sjældent, at jeg får en mulighed for at komme til Dianthos, så når jeg endelig er her, vil jeg gerne bruge min tid så fornuftigt, som muligt. Jeg fortabte mig ganske enkelt i planlægningen af, hvad jeg kan nå, inden jeg er nødt til at tage hjem igen" Det var jo som sådan ikke en løgn. Hun havde helt sikkert bare andre ideer til sjove aktiviteter, end hvad der normalt sømmede sig for en ung kvinde af hendes stand.
What a shame the poor groom's bride is a whore
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 26.12.2019 14:11
Der blev af og til kastet enkelte sideblikke til den unge dame, som til Hecates tilfredshed havde et passende smil. Det var langt fra sikkert, at hun brød sig om at holde en ældre dame med selskab, men det måtte hun nu engang finde sig i. Hendes fortælling om, hvordan hun slet ikke havde tilstrækkeligt med tid var heller ikke nok til at vække Hecates sympati - nu hvor hun sådan havde fået klørerne i pigebarnet, ja så havde hun ikke tænkt sig at lade hende gå igen med det samme.

"Ah, ja byens mange fristelser.." Lød det med en vis skarphed på det sidste ord. Storbyen kunne så nemt fordreje hovedet på de unge. "Hvis De endnu ikke har besøgt Isaris og Leanders templer, ja så bør De bestemt aflægge dem et besøg." Insisterede hun. Det var nok et af de mest anstændige steder i byen, man kunne sende en ung kvinde hen.

"Sig mig frøken Sinnett.. hvor gammel er det nu, De er?" Fortsatte hun. Så vidt hun huskede havde pigen passeret de tyve år, hvilket betød at det var på høje tid at få hende afsat..
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 28.12.2019 03:42
Høflig småsnak. Der var få ting her i livet, som Laurenne fandt mere kedsommeligt. Folk som kunne blive ved med at snakke, uden overhovedet at snakke om noget. Hendes erfaring var, at det var slemt inden for adelskredsene, men nu færdedes hun selvfølgelig heller ikke ret meget blandt andre end adelige og rigmænd. På trods af hendes had til den kedelige høfligshedssnak, smilede hun og nikkede høfligt.
"Jeg vil sørge for at få det gjort, inden jeg er nødt til at vende hjem igen" 

Alder virkede måske som et relativt simpelt emne, men Hecate var ikke den eneste, som havde været interesseret i hendes alder, og interessen blev ofte efterfulgt af et spørgsmål om ægteskab. Hun havde haft den diskussion utallige gange med sin far, og langt de fleste gange havde det endt med, at hun var stormet ud af lokalet, for det meste efterfulgt af nogle højlydte og knap så pæne ord.
"Jeg er 23, frøken Reier" Mentalt krydsede hun fingre for, at spørgsmålet bare bundede i en høflig nysgerrighed. Hun havde ikke lyst til at snakke ægteskab med den gamle heks, men hun kunne heller ikke komme på nogen elegant måde at skifte emne på.
What a shame the poor groom's bride is a whore
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 29.12.2019 17:43
Hecate nikkede tilfreds med svaret. Hun var ikke sikker på om pigen rent faktisk havde tænkt sig at besøge templerne, men det var et forsøg værd: Hvis halvdelen af de rygter, hun han hørt efter Midvinterballet var sande, så trængte pigen til en alvorlig snak med en præst.

Hvilket bragte hende til det næste emne..

"23! Så er de jo langt over den giftemodne alder.." Udbrød hun og slog hænderne sammen, tilfreds. Det var ikke ualmindeligt at adelige blev trolovet, langt før de nåede deres attende år, og at en pige på Laurennes alder stadig var ugift.. ja, det var jo næsten en skandale!
"Har deres far talt med Dem om at finde et passende ægteskab?"
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 29.12.2019 18:24
Laurenne nåede at kvæle et anstrengt suk, men hendes smil blev noget mere anstrengt. Selvfølgelig begyndte Hecate at snakke om ægteskab. Alt andet havde næsten været for meget at håbe på. Nu handlede det om at tænke over, hvad der blev sagt. Hun havde undgået ægteskab indtil nu, og det skulle helst ikke ændres bare fordi kragen pludselig skulle blande sig.
"Han har vist nævnt det et par gange" Hun forsøgte at sige det afslappet, nærmest henkastet, men hun kunne selv høre, at det langt fra virkede.

Hun rømmede sig kort, og knugede stoffet på sin kjole mellem hænderne. Han kunne mærke irritationen ganske tydeligt. Hvis hun bare kunne bede heksen om at passe sig selv.
"Han har haft nogle få mænd, som han mente, ville kunne være et passende parti til mig. Men ingen af aftalerne er endt med et ægteskab, fordi en af parterne har trukket sig." Hvad Hecate ikke behøvede vide var, at det langt de fleste gange var hendes egen skyld, at det ikke var blevet til noget ægteskab.

What a shame the poor groom's bride is a whore
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 01.01.2020 16:41
"Trukket sig?" Udbrød Hecate. Det lød til, at der klart stak noget under ved pigens historie. At en adelsfrøken ikke var blevet afsat endnu, betød oftest, at nogen gjorde et ihærdigt forsøg på at holde bejlere på afstand.. Ironisk nok havde Hecate selv gjort det, dengang Hæren tiltrak hende langt mere end tanken om ægteskab.. 

Men situationen med frøken Sinnet var en anden, sagde hun til sig selv i sit stille sind! Det var ikke fordi frøkenen foretog sig noget ærefuldt eller passende i stedet for at blive gift.. nej, tværtimod, noget tydede på at hendes opførsel var særdeles upassende.

Hun standsede op på stien og vendte sig mod Laurenne med et strengt ansigtsudtryk: "Jeg vil være så ligefrem med Dem, som jeg kan. Det er vigtigt, at De finder dem en ægtemand snarest muligt - der har været visse rygter om Deres gøren og laden, og den bedste måde at afblæse sådanne rygter på er en forlovelse med et passende parti."
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 01.01.2020 18:20
"Min far er ikke nødvendigvis nogen populær mand. Han har mange fjender, og det hænder, at en potentiel bejler trækker sig for ikke at fornærme andre" Det var ikke en løgn, men det var nødvendigvis heller ikke noget, som folk sagde direkte til hendes far. Laurenne havde selv fundet af at det ved at forhøre sig hos forskellige indflydelsesrige mænd. Selvfølgelig med en passende betaling for deres hemmeligheder, det sagde sig selv.

Et kort øjeblik forsvandt hendes høflige smil. Det vendte dog hurtigt tilbage, omend en smule køligere end før. Hecate skulle blande sig fuldkommen udenom, hvad Laurenne gik og brugte sin tid på.
"Jeg troede at de vidste bedre end at lytte til ondsindede rygter, frøken Reier" Det skulle ike undre hende, om hun havde hørt fortællinger fra midvinterballet, hvor hun havde været alt andet end diskret. Hvorfor i alverden blev det også betragtet som værende forkert, at en ung dame morede sig med mænd? Der var jo ingen, som kom til skade ved, at hun gik med en tiltrækkende rigmand hjem. Så længe hun ikke blev gravid kunne det vel være fuldkommen ligegyldigt.  
What a shame the poor groom's bride is a whore
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 05.01.2020 22:20
Undskyldninger. Selvfølgelig ville pigen ikke stå ved rygterne, og det var også bedst, skulle hun komme helskindet ud af dette her. Hun vidste godt, at Hr Sinnets popularitet ikke var den største blandt adelen, men hun kunne ikke bebrejde manden for at forsøge at samle op på stumperne af det, der var hans datters værdighed..
Naturligvis skulle han være begyndt langt tidligere og opdraget pigebarnet ordentligt.

"Og de burde vide bedre, end at ignorere rygter. De ved udemærket, hvordan de går som en løbeild blandt adelen - og det kan skade dem i længden. Jeg frygter, at De snart vil se antallet af bejlere falde kraftigt, hvis De ikke gør noget.."

Hecate huskede ganske udmærket hvordan det var, når man først var blevet ældre, og ikke længere var et interessant parti. Der var blevet længere og længere mellem de potentielle giftemål - og til sidst var de helt stoppet. Hun havde ikke tænkt nærmere over det dengang, men det gjorde hun nu.
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 24.01.2020 13:56
Denne gang formåede Laurenne ikke at holde et irriteret suk tilbage. Hvordan havde hun været så uheldig at ende er med den gamle harpe? Bare fordi Hecate skulle gå og være bitter over ingen mand gad så meget som kigge til hendes side, behøvede det jo ikke gå ud over alle andre! Måske hun skulle prøve at sende Wolfram efter hende, lidt kærlig behandling måtte da gøre hende i bedre humør. Selvom tanken morede hende var det næsten for ondt ved den gamle tjener.

"Skal jeg være ærlig med dem frøken Reier, ser jeg ingen grund til, at jeg skal sælges til en mand som et eller andet præmiekreatur" hendes stemme var tydeligt irriteret. Det var dybt uretfærdigt, at blot fordi hun var en kvinde, havde hun intet at sige til de valg, som skulle tages angående hendes liv. Det var en forældet tradition som burde ændres.
"Men hvis jeg en dag skulle ønske at finde mig en ægtemand, vil jeg garantere dem, at det ikke vil blive et problem at finde en villig kandidat" Hun fik næppe lov til at vente med ægteskab længe nok til, at udseende eller alder ville være en udfordring for hende.
What a shame the poor groom's bride is a whore
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 26.01.2020 21:04
Hecate kunne se, at hun var ved at gå pigen på nerverne og et stramt smil bredte sig over hendes tynde læber. Nuvel - det ville være interessant at se, hvor længe pigens høflighed ville holde! Hecate ville ikke finde sig i at blive talt grimt til af en pige på Laurennes alder.

Hendes ord om at blive solgt rørte dog et eller andet i den gamle dame. Hun havde selv følt sådan, da hun var ung - og hun havde insisteret på, at finde en mand, der i det mindste opførte sig anstændigt. Men sådan én var aldrig dukket op, og når det kom til stykket, havde den unge Hecate haft hovedet fuld af andre ting: krig, mest af alt.

Hendes ansigt blev hårdt igen.

"Jeg forstår skam, Frøken Sinnet, at det ikke er rart ikke selv at kunne vælge, men det er nu engang bedst for dem. Hvis De ikke har travlt med at finde en ægtemand, hvilke mål har De da ellers her i livet?" Spurgte hun. Svaret ville være interessant - for Hecate ville ikke tolerere, at en kvinde gik og fordrev tiden og gjorde, som det passede hende.
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 31.01.2020 01:50
Laurenne havde haft et svagt håb om at vække en eller anden form for sympati hos Hecate, men det virkede ikke til at det var succesfuldt. Hun lærte aldrig at forstå, at der var kvinder, som var ganske tilfredse med at overlade deres liv og skæbne i hænderne på uduelige mænd. Havde de fleste adelskvinder ingen respekt for sig selv og deres værdighed?

Hun tog sig et øjeblik til at overeje, hvad hun skulle svare på Hecates spørgsmål. Hun kunne af gode grunde ikke fortælle hende sandheden. At hun bare ventede på en chance for at vælte sin far og få Merric i tilpas uføre til, at han ikke ville kunne overtage, så hun ville stå som arving. Hun var ret sikker på, at den gamle heks ikke ville kunne se logikken bag hendes mål.
"Min far lever ikke for evigt, og når han dør, skal han arve, hvilket jeg tvivler på, at han bliver klar til. Jeg kan ikke blive gift, for der er brug for, at jeg kan blive og vejlede min bror i, hvordan han skal lede og hjælpe folket bedst muligt" Ikke at hun havde den mindste intention om at ligge under for Merrics magt, men det var irrelevant lige nu.
What a shame the poor groom's bride is a whore
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 04.02.2020 14:36
Hecate havde genoptaget den langsomme vandring mellem havens buske. Der var ikke meget grønt på en kølig vintermorgen, men hun holdt alligevel af freden i tempelhaven. Noget som den unge frøken Sinnett også burde lære at sætte pris på!

Hun hævede et øjenbryn af pigens ord. Så hun havde ambitioner - det var en god start. Nu skulle hun blot lære noget anstændighed. "En mand ville være en god tilføjelse til familien, skulle din kære far en dag gå bort, Guderne velsigne ham." Brød hun ind. Hun kunne ikke påstå at holde forfærdeligt meget af den gamle Hr Sinnett, som ikke selv kunne opdrage på sin skændsel af en datter, men omtale ham med respekt kunne hun dog.

"Og din bror? Har han fundet sig et passende parti endnu?" Hun skyndte sig at gribe fat i informationen, som hun fik den. Det så ikke godt ud, havde Sinnett-familien to ugifte børn, der allerede havde passeret en passende alder for en forlovelse!
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 06.02.2020 14:54
Som hun fulgte med Hecates langsomme vandring, knugede Laurennes hænder kjolens skørt i et desperat forsøg på at bevare selvkontrollen. Hun havde den største lyst til bare at vende sig om og gå.
"Men med de mænd, som min far ønsker, at jeg skal giftes med, vil jeg uden tvivl blive nødt til at forlade mit hjem. Skulle min far gå bort, guderne forbyde det, vil det vel være bedre, at jeg var tilstede for at hjælpe med at få styr på tingene. En greves død kan efterlade et hul, som er svært at fylde trods alt" Hun ville nu egentlig ikke have noget imod, at hendes far døde. Faktisk gik hun ofte og bad om, at han måtte møde en alt for tidlig død. Men det ville hun selvfølgelig aldrig nogensinde kunne sige højt. 

"Min bror har endnu ikke vist nogen interesse i at finde sig et passende parti, og min far har ikke vist den samme.. entusiasme for at få Merric gift" Hun var glad for, at emnet blev skiftet væk fra hende selv, men samtidig gjorde emnet hende vred. Det var vel lige så vigtigt, at der blev fundet et passende parti til Merric, som at det var, at hun blev afsat. Ja, det var vel nærmest vigtigere, for Merric skulle trods alt stå for at der kom en ny arving. Det var et pres, hun var glad for, hun i det mindste ikke havde. 
What a shame the poor groom's bride is a whore
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 70 år

Højde / 171 cm

Krystal 20.02.2020 09:53
Hecate gik irriterende langsomt. Hun kunne sagtens sætte farten op, skulle hun ønske det, men tempoet her var bedre for hendes ben og egnede sig også godt til turen i tempelhaven. Nu hvor hun havde fået klørene i den unge dame, ville hun gerne holde på hende, ind til alt var sagt.

En tydelig rynke havde vist sig mellem hendes bryn. Det var slet ikke godt, men hun kunne ikke rigtig stå og tale ilde om faderens beslutninger over for datteren - det ville blot opildne hende endnu mere til at være oprørsk.
"Jeg er sikker på, at noget kan arrangeres. Først skal en forlovelse jo på plads, og den skal vare et anstændigt stykke tid, før brylluppet overhovedet kan finde sted.. 
Og i tilfælde af, at der skulle hænde deres far noget, er jeg sikker på, at Deres kommende ægtemand kan unde dem at hjælpe familien i nødens stund.."
Indvendte hun.

"Er Deres bror på Deres alder? I så fald bør De opfordre ham til at finde et passende parti så hurtigt som muligt .. det vil være til familiens bedste, og så har De også selv færre ting at bekymre Dem om.." Hvad havde Grev Sinnett dog forestillet sig? To ugifte børn? Han burde skynde sig at sikre familiens ve og vel så hurtigt som muligt..
Hecate begyndte at overveje, om hun selv burde have en snak med den gode Greve, når hun var færdig med Laurenne.
Laurenne

Laurenne

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 27 år

Højde / 170 cm

Vuze 10.03.2020 01:44
Det langsomme tempo irriterede Laurenne, hun ville bare gerne have denne lille gåtur overstået, så hun kunne slippe for at diskutere med de gamle krukke. De ville jo aldrig blive enige, så hvorfor forlænge pinslerne?
"Frøken Reier, de må undskylde min direkte måde at sige det på, men de må vel vide, at mange mænd kun ønsker sig en kone, som kan nikke pænt når han selv synes, at han siger noget klogt, og så ellers sætte børn i verdenen. Tror de, at en sådan ægtemand vil lade mig hjælpe min bror i tilfælde af min fars død?" Hun var ved at blive godt frustreret over hele samtalen. Var det virkelig så forfærdeligt, at hun ikke ønskede at blive gift? Og hvorfor skulle Hecate overhovedet blande sig i det! Var hendes skæbne virkelig at ende som intet andet end en glorificeret nikkedukke, dømt til at adlyde en mands mindste vink? Det kunne simpelthen ikke passe.

Og så, netop som Laurenne havde fået hidse sig godt op og var klar til at fortsætte diskussionen, spurgte Hecate yderligere ind på Merric, og hans manglende interesse for ægteskab.
"Vi er tvillinger. Jeg har før bragt emnet på banen, men uden succes, så jeg valgte at lade være med at blande mig i, hvorvidt han bliver gift. Desuden kan jeg vel næppe fokusere på at finde en passende ægtefælle til både mig selv og min bror" det burde vel heller ikke være hendes job at finde en kone til Merric. Hun havde jo slet ikke lyst til at miste ham, så ville hun jo miste sit lille legetøj! Det kunne da sikkert være sjovt at liste rundt for ikke at blive opdaget af Merrics potentielle kone, men selvom det ville være spændende og sjovt, ville det også være alt for risikabelt. Deres lille hemmelighed skulle jo helst ikke afsløres.
What a shame the poor groom's bride is a whore
1 1 0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0