Kan et hjerte af sten græde af savn?

Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 24.06.2018 16:03
Terkel var ikke helt sikker på hvor langs Krystallandets kyst han befandt sig, men menneskernes geografi havde heller aldrig været hans stærke side. De gav samlede navne til steder der ingenting havde med hinanden at gøre, og adskilte ting der jo bare var det samme. Der var mange ting Terkel ikke forstod, men det her var én hvor han nu ellers mente han havde ret. Han kendte trods alt jorden lidt bedre end de fleste mennesker gjorde!

Landets geografi var dog fjernt fra klippens sind, som han sad slukøret i vand til livet. Solen havde bagt nedover stranden hele dagen, og efterladt sandet og stenene varme. Tidevandet var trukket ind, og havde langsomt lagt sig kølende om Terkels ben.
Det var underligt, synes Terkel, hvordan han på trods af det, stadig følte sig så kold.

Måske var det bare hans på nuværende tidspunkt enorme krop, der ikke var blevet gennemvarm? Nej, det virkede ikke rigtig. Måske var det fordi at han for første gang siden han var draget hjemmefra, for at finde et nyt hjem til Mælkebøtten, var helt og aldeles alene.
Han skævede mod sin skulder, hvor mælkebøtten havde siddet, og fandt den.. tom. Han gøs en anelse, som kulden greb ham. Mælkebøtten havde vist sig at være en mand, og manden, Terkels evige ven, var nu gået sine egne veje, og ladt Terkel gå sine.
Terkel havde været glad på sin vens vegne, og var fortsat på sin rejse for at finde vinden! Men lige gyldigt hvor han søgte, og hvor smukke marker han end fandt, og hvor længe han end ventede, kom hun aldrig...

Måske kunne hun slet ikke lide ham?

Terkel sukkede, og det lød som et tomt, rungende ekko i en dyb, mørk hule. En mørk lapis lazuli fandt fra stenkæmpens ansigt, og faldt i vandet med et lille plop. 
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 25.06.2018 22:19
Nogle dage var det bare ren vandring. Den lille vandånd fulgte ofte med strømmen og hvor i verden den tog hende. Nogle gange dybt ned i havets bund, og andre gange direkte mod en farlig klippevæg, hvis hun ikke drejede af. Vandet var sådan et lunefulgt sted. I dag fulgte hun tidevandet dovent. Næsten i sovende tilstand, som hun fulgte bølgerne der ramte kysten i rolige bevægelser.

Hun vågnede af sin blunden som en uventet lyd ramte, i det noget tungt brød vandets overflade med et lille plop, efter et dybt ekkolydende suk lød. Talia drejede sig i vandet, lagde sig ned mod sandet bund og så den mørkeblå yndige sten ligge på toppen af det gule sand. Det virkede forkert at en så lille ting skulle havde lavet så stor en lyd. Nysgerrigt gled hun nærmere, over sandet i bunden, lod sine gennemsigtige fingre grave ned i sandet under den mørkeblå sten og løftede den op, mens hun satte sig op og dermed brød overfladen.

Langsomt løftede hun blikket fra stenen til at kigge lige frem på noget stort og stenet, lagde hovedet tilbage og så op på et stort stenet ansigt. Talia så op på væsnet med store naive og nysgerrige øjne og let åben mund. Hendes gennemsigtige vandhud gjorde det ikke svært at se at hun var en vandånd. Men der begyndte at komme en smule mere farve i hende, som hun var over vandets overflade. Dog stadig gennemsigtig. Det store væsen så forfærdelig ked ud af det! Hendes blik gled ned på stenen igen der lå i hendes samlede hænder, før hun kiggede op igen "Du må ikke græde!"
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 26.06.2018 17:35
Terkels blik lå fjernt i horisonten, og som en frisk pålandsvind blæste ind omkring ham, mærkede den store klippe endnu en sten danne sig omkring hans hjerte, og presse sig op mod hans ansigt. Han var ikke helt sikker på hvorfor han skubbede dem ud den vej, og lod dem falde hele vejen ned med et plask. Måske var det fordi han havde set mange mennesker gøre det, og det lod til de fik det bedre af det? Hvertfald nogle gange.

Terkel mente godt nok ikke der var noget der kunne få ham til at få det bedre lige i det øjeblik. Han var så ulykkelig! Han havde aldrig haft det så skidt i sit lange liv, selv ikke da han lå kold og frygtfuld da magien havde forladt ham.

En brusende stemme trak ham en smule ud af den malstrøm der holdt ham. Terkel kiggede langsomt ned som vandet talte til ham.

"Men jeg er virkelig ked af det.." rumlede stenen fortabt "Hvad skal jeg så gøre?" spurgte han håbløst og lænede sig længere frem, og ned, for at se nærmere på formen i vandet der forbød ham at græde.
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 07.07.2018 23:30
Talia lagde hovedet mere tilbage som den store sten bøjede sig fremad og kiggede ned på hende. Hun var lille i forhold til ham, trods han sad ned, men hun var ikke bange for ham. Faktisk havde hun så umådelig ondt af ham og ked af det på hans vejne, selvom hun ikke vidste hvorfor han var så ulykkelig! Hvad der lignede tåre kom frem på hans ansigt igen, og Talias havblå øjne blev større og mere medlidende end de i forvejen var.

"Det ved jeg ikke.." svarede hun ærligt og kiggede ned på sine hænder der stadig holdte den pæne blå sten som han havde ladet falde ned i vandet. Hun kiggede op igen og lagde hovedet ganske let på skrå "Men hvorfor er du så ked af det?" spurgte hun blidt brusende - det gjorde ondt at se et andet væsen være så ked af det, og samtidigmed virke så håbløs og deprimeret over noget hun ikke forstod. Hvad havde dog været skyld i at sådan et blidt væsen havde det så dårligt. Talia var ikke et sekund i tvivl om at han var et blidt væsen! Det var i hvert fald det billede hun havde tegnet af ham ved synet af ham! og det hun naivt holdte fast i. Et blidt stort væsen der så farligere ud end han var.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 12.07.2018 23:19
Terkel havde ikke øjenlåg til at blinke, men han hævede blikket kort ud mod det endeløse hav ved den lille bølges spørgsmål, inden han så ned på hende igen. "Det er jeg fordi... jeg er alene" orderene kom lavmælt, men faldt som tunge sten.

"Jeg drog hjemmefra for længe siden for at hjælpe en ven med et finde et hjem.. men så kom der en dame som han kendte fra tidligere, som han rejste videre med" forklarede stenmanden langsomt, mens bølgerne blidt bruste omkring ham "Jeg rejste videre for at finde vinden fordi.. Fordi hun er virkelig pæn og virkede flink, men jeg kan ikke finde hende" han sukkede dybt igen og kiggede ned på den lille bølge "Jeg tror ikke jeg kan finde ud af at være alene.. Det er ikke rart" sluttede han, og som ordrene forlod hans store form, faldt to mindre blå sten fra hans enorme ansigt, og ploppede tungt ned i vandet. 

Tanken om at vende hjem havde slået ham. Hjem til vulkanen. Men han var ret sikker på hans forældre ikke ville være der længere. Han havde sovet længe, og flere gange, mens han havde set menneskernes liv passere forbi sig. Og i vulkanen ville han hvertfald ikke støde på søde små bølger der forbød ham at være ked af det. Det var lidt sært, for selvom hun ikke havde sagt eller gjort så meget, så havde han det allerede en smule bedre. Måske var det bare fordi han ikke var alene længere?
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 19.07.2018 16:58
Talia lagede hovedet på skrå og kiggede på den store sten med et undrende udtryk. "Jamen jeg er her da" kom der naivt som svar tilbage. På et eller andet punkt vidste hun nok godt at det ikke var det den store sten havde ment. Han havde jo været alene her inden hun var kommet frem til overfladen og givet sig til at snakke med ham. Men nu var han ikke alene mere! Nu havde han hende at tale med! Ingen grund til at være ked af det.

Stenens forklaring fik Talia til at se sørgmodigt op på ham. At miste sin rejsekammerat først og derefter være ude af stand til at finde en man ledte efter. Vinden. Hvad han præcis mente med vinden var hun et øjeblik i tvivl om, men ved beskrivelsen af hendes skønhed, var det ikke helt kompliceret at ligge brikkerne sammen. Det måtte være en ligesom dem. Medfølelende kom hun med en blid brusende lyd og omfavnede den store stenkrop. "Det er ensomt at være alene! Ikke spor rart" gav hun ham helt og aldeles ret. "Men du er ikke alene mere! Jeg er her"
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 22.07.2018 18:10
Terkel blinkede et par gange som han så ned på det lille skumsprøjt med overraskelse i blikket. Hun havde jo egentligt ret! Han var slet ikke alene længere, nu hun var kommet!
Et lille, forsigtig smil bredte sig på hans hårde læber som hun krammede ham, og Terkel lagde ganske forsigtet en af sine enorme arme om hende, ganske forsigtig, for at gengælde hendes kram.

"Det har du ret i" svarede han en smule tænksom, dog uden tristheden helt havde forladt hans tone. Men det lille smil hang stadig på hans stenede ansigt. "Jeg er slet ikke alene længere, når du nu er her!" tilføjede han, denne gang med lidt mere mod. Han mærkede sit humør stige, langsomt men stødt. Det havde nok været en lille ting, men skumsprøjtets ord havde været som en solståle gennem et tykt skydække.

Langsomt løftede Terkel sin anden hånd og lagde den mod sit bryst "Mit navn er Terkel. Jeg håber ikke jeg gjorde dig ked af det også.." introducerede han sig selv med et lille hult grynt, der måske var et snøft. Han var glad for at hun havde hjulpet ham med at se, at han slet ikke havde nogen grund til at være ked af det længere, men han ville altså alligevel være ked på nu, hvis hans humør havde ødelagt hendes. 
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 08.08.2018 20:03
Talia smilede i krammet, og sørgede for at holde godt om den store stenkrop i noget tid, for at vise ham at han ikke var alene i denne verden. Noget han tog imod ved at ligge en af sine egne arme omkring hende. Det føltes sjovt, denne kontrast af elementer. Han var meget markant og tydeligt, hvor hun ganske naturligt var lidt mere fleksibel og bøjelig, som kunne hun forsvinde mellem fingrene.

Talia løftede hovedet, for at se op på det stenede ansigt hvor man kunne ane det lille forsigtige smil. En start der fik Talia til at lyse mere op. Det var måske en ringe trøst at det var hende, og ikke den følgesven han havde haft med sig - men alene skulle han ikke være eller føle sig. Talia trak sig ud af krammet og efterlignede ham, en mærkelig måde at hilse på, men hvis det var sådan stenene gjorde, så ville hun være med! "Jeg bliver hurtigt glad igen! Specielt når du også gør! Mit navn er Talia" præcenterede hun sig med en klukkende latter som vandet i en bæk. "Vinden? Hvor så du vinden sidst?" Talia kom i tanke om at han havde nævnt en pæn vind han havde ledt efter. Måske de kunne finde hende! Det kunne gøre ham mere glad? Kunne det ikke? Det ville i hvert fald gøre Talia mere glad på hans vejne.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 28.08.2018 15:41
Det forsigtige smil vedblev, og voksede en anelse. Det lange, våde kram varmede hans hjerte mere end han havde troet muligt. Den lille vandnymfe føltes så flygtig mellem hans store arme, og han løsnede sit greb en smule, for han var bange for at mase hende! Nok var hun flygtig, men hun var ikke som de vandmænd der kunne smutte mellem fingrene på Terkel, ligegyldigt hvor hårdt hans holdt fast. 

Krammet endte, men den varme følelse indeni vedblev, til Terkels glæde. "Det er jeg glad for at høre Talia. Jeg tror jeg var blevet ked af det helt på ny hvis jeg havde gjort dig ked af det også!" erkendte han med et lille, lettet suk. Det ville have været et værre rod. Ham der blev ked af det fordi hun var ked af det fordi han var ked af det. Et værre rod.

Talias spørgsmål fik Terkel til at tænke sig om, og man kunne vitterlig høre ham gruble, som lyden af halvstore sten der blev skubbet rundt mellem hinanden. Han kløede sig lidt på toppen af hoved, lagde armene også kors og pillede sig bag øret imens - alt sammen ting han havde set folk gøre når de tænkte. Han viste ikke om det hjalp, men det føltes godt at gøre noget imens, så han havde samlet vanen op. "Det kan jeg ikke huske" sukkede han, som et ekko. "Jeg er ikke så god med tid. Den har det med at stikke af fra mig" indrømmede han, og virkede ligefrem lidt pinligt berørt over det. 
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 04.09.2018 20:47
Han var så medfølende et væsen! Det var ikke hvad Talia havde hørt om stenånderne der skulle være langt mere hårde og robuste i kanten. Men Terkel var som en stor dejlig bamse. Knap så blød, men det gjorde ingenting! Han var et dejligt væsen. "Det kan vi ikke have! Det er meget bedre at være glad" svarede hun energisk med det store varme smil på læberne. Selvfølgelig havde det været rigtig sørgeligt at se ham ked af det, og det havde da også påvirket hende til at føle med ham. Føle den sorg han havde, men heldigvis blev Talia så hurtig glad at det aldrig varede længe.

Vandelementaleren grinede klukkende af den grublende lyd af de store sten der gned mod hinanden og gav en meget mærkelig lyd. Han måtte virkelig tænkte så det knagede! Det var en sjov lyd. Hun forstod dog ikke hvorfor han nærmest lød som om det var forkert at han var som han var. At tiden ofte bare stak af ude i verden, som den jo gjorde. "Oh, det gør ikke noget! Jeg vil gerne hjælpe dig med at lede" så længe der ikke var for varmt, for så kunne hun ikke så godt holde til det. Hendes krop var trods alt lavet af vand. "Der blæder nogle gange rigtig kraftige vinde ved strande! Stærk vind fra havet der kommer ind til land" foreslog hun med det store optimistiske smil på læben.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 24.09.2018 09:04
Det var som solen brød frem efter et langt regnvejr da Terkels ansigt lyste op ved Talias tilbud. "Vil du det?" det hårde ansigt blev blødt med en barnlig glæde "Det ville jeg være rigtig glad for! Jeg har ledt længe, både hvor jeg først mødte hende, og andre steder hvor der tit er vind men.. Jeg har ikke set hende siden den første gang." Terkel fik et nærmest drømmende udtryk, hvis en sten da kunne se drømmende ud.

"Jeg lå på en lille vindblæst bakketop, og havde givet ly et en del rejsende da hun kom. Det var et værre blæsevejr, men der var ikke nogle mennesker ude, så jeg lå og strakte mig og så op mod himmelen" fortalte han i sin langsomme, let monotome stemme "Der var en flot dag. Der var hvide skyer der jagtede hinanden over himmelen, og en hel masse blade der blæste rundt omkring! Men det flotteste var altså stadig hende. Hun kom med blæsevejret og dansede om bakken, sammen med bladede. Det var som om hun slet ikke vejede noget overhoved. Først troede jeg slet ikke hun havde set mig, men så blinkede hun til mig og mit lille hjerte har aldrig føltes så varmt nogensinde før eller efter" han kiggede sigende på Talia "Og jeg har altså boet i en vulkan"
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 26.09.2018 17:34
Selvfølgelig! Vi bliver ved med at prøve! Nogen må jo have set hende, ikk?” svarede hun glædestrålende og begyndte igen på den perlende og ikke mindst smittende latter der mest af alt kunne sammenlignes med et glad barn. Hun synes det var fantastisk at se hvordan den hårde stenydre kunne gemme på så blødt og dejligt et væsen der drømmende så frem for sig. Talia regnede i hvert fald med at det var drømmende. Specielt som han begyndte at tale.

Hans stemme var noget speciel at lytte til. Ikke som havfolkets mere flydende sprog, eller hendes eget der var spækket af forskellige toner og rytmer, som en klukkende strøm. Men det gjorde ikke hans ord mindre smukke og bedårende. Talia sad med et stort smil på de gennemsigtige læber og et drømmende udtryk i sine øjne. Hans sidste kommentar fik igen latteren frem og plaskede let med vandet i overfladen så det ramte den solide stenkrop. ”Hun lyder som et syn værd at se! Oh hvor vil jeg gerne se hende!” Talia ville generelt gerne se alt i hele verden! Og det skulle hun nok komme til!
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 05.10.2018 22:02
Smilet på Terkels stenansigt blev bredere endnu, bredere end et smil burde kunne være, og for et menneske ville det nok have set en kende forstyrrende ud. Men den rungende, ekkoende latter var ikke til at tage fejl af. Talias latter havde smittet den store sten-kæmpe.
Han kunne slet ikke tror han noget så rart kunne være skyllet op fra havet. Han havde altid set havet som noget der var smukt op afstand, men koldt og knusende tæt på. Men det havde nok lige så meget at gøre med Terkels manglende evne til at flyde. Han var engang gået ud i havet, og det var taget ham en evighed at finde op til Azuriens kyst, hvor der var stenet nok til han kunne komme op igen. Sand var altid så besværligt at få til at holde, selv når han var i en mindre størrelse!

"Hun er ret fantastisk. Jeg håber virkelig vi kan finde hende, så du også kan se og møde hende!" bekræftede han og selvom hans tale stadig havde sin særprægede, langsomme karakter, så lød han ivrig.
"Ohhhh men vi bliver jo måske nød til at rejse en smule væk fra havet også... men måske jeg kan tage noget vand med til dig, som du kan bo i imens?" spurgte han, og lagde hoved en smule på skrå. Han kunne ikke rigtig noget uden sten omkring sig, men sten var næsten altid til at finde.. med mindre man lå på en pude, så var det lidt svære. Men det gjorde Talia jo ikke, og hvis de havde noget vand med til hende, sådan for en sikkerheds skyld, så skulle det nok gå alt sammen!
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 12.10.2018 17:17
Talia glædede sig til at se denne luftånd der havde fået den store sten til at sukke af længsel. Se hende og endda opleve at Terkel kunne blive genforenet med hende. Det var en ægte romantisk historie som hun kunne se på helt tæt hold! Hun blev helt blød om hjertet ved tanken.

Talia bed sig let i læben og nikkede forsigtigt. “Der er selvfølgelig søer omkring i landet, men ville du kunne bære vand uden at det stikker af? Ville også så nødigt bebyrde dig!” svarede hun forsigtigt og gned sin hånd op af sin arm. Hun ville savne havet jo længere væk de kom fra det. Og hun ville tørre ud. Kendsgerninger, men søerne kunne holde hende i live. men fandtes der en måned hvorved Terkel kunne fragte vandet med dem, behøvede hun aldrig at blive urolig! Det ville altid være der og hun ville aldrig tørre ud. En opløftende tanke!
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 14.10.2018 18:52
Terkels ansigt lagde sig endnu engang i tænksomme folder, og det knagede tydeligt, sten der gned sig tungt mod sten. Han kunne ikke bare lade Talia være uden vand, men han ville også virkelig gerne have hende med, så han ikke var alene på sin rejse og tur igennem verden, og ikke skulle være alene på sin søgen efter Vinden!

"Måske kunne jeg holde vandet? Ligesom en sø?" han holdt sin ene enorme stennæve ned i vandoverfladen, og hans håndflade ændrede sig og fik en hulning, så vandet kunne ligge sig deri. Terkel så dog ikke til tilfreds ud. "Men det er ikke som havet, eller som en sø.." grublede han, og lod vandet glide tilbage igen "Måske mere som en hule?". Denne gang var det ikke hans hånd der ændrede sig, men hans brystkasse der gled åben, og udhulede sig som en grotte.
Med en knagen lænede Terkel sig forhover, og som en bølge plaskede op omkring ham, skovlede han en håndfuld vand ind, og kiggede tilfreds ned som det blev derinde.

En rungende, klukkende latter lød fra hullet "Det kilder!"
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 20.10.2018 17:26
Talia så fascineret på den store sten, som han formede sin stennæve til at kunne rumme vandet, når han løftede den tilbage op. Hendes lille mund stod åben og øjnende var store. Det havde hun ikke tænkt at han havde været i stand til. For Talia havde altid troet at sten var fast og aldrig noget der ville ændre sig. Men han formede stenen efter sit behov, til at danne netop et hulrum i sig selv til at lagre vandet. Talia kom med en legende latter som Terkel med en knagende lyd lænnede sig ned i vandet og skovlede det til sig. Det så sjovt ud. Hun begyndte at grine endnu mere som hans rungende latter kunne høres omkring hende. Det var varmt og smittende.

Det virker! Oh hvor er jeg glad for at det virker” Talia svømmede glad rundt i vandet omkring dem. Dykkede ned og kom op igen, som en delfin der legede. Med nærmest stjerner i sine øjne så hun op på Terkel, glad for at han var villig til at gøre netop dette for at hun kunne komme med. ”Min egen vandhule! Det gør mig så glad” og selvfølgelig kunne hun være der! Det ville ikke blive et problem. Med det må sin plads rejste Talia sig op fra at havde siddet ned i vandet, til at så med det meste af kroppen over det. Hendes krop var stadig gennemsigtig, men begyndte så småt at få en mere sammenhængende farve jo længere hun var oppe af vandet. Fødderne forblev gennemsigtige.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 20.10.2018 22:31
Terkels smil blev bredere end hans ansigt da Talia svømmere rundt i bare iver og glæde. Selv kunne han ikke andet end at fortsætte sin klukkende latter, og slå de store solide hænder mod hinanden så det buldrede.
"det er jeg også!" brummede han glad. Hans latter forstummede dog da Talia rejste sig fra vandet hendes form blev mere fast, hvertfald for blikket.
"du er virkelig pæn" sagde han ligefrem hans smil skiftede karakter. Sten kunne ikke rødme, men skyggerne der faldt over kæmpes ansigt som han skævede mod sine fødder gav alligevel et indtryk deraf.
"jeg kan nok også flytte det om på ryggen vis det er? Så kan udbedre følge med i hvad der sker mens vi rejser?" foreslog han og havde ikke tænkt det anderledes end at han selvfølgelig nok skulle bære hende. Det var jo hvad han havde gjort med mælkebøtten!
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 20.10.2018 22:39
Gladere væsner end de to kunne man næppe finde i miles omkreds. Ikke som latteren, og den buldrende lyd fra Terkels klapsalve fyldte omgivelserne. Det hele var så dejligt og opløftende! Talia kunne slet ikke vente med at komme videre. Ud og se det hele, og havde det fantastisk hyggeligt sammen med Terkel, hendes nye store stenven hvis hjerte ganske nok var lavet af rosenkvarts, men for Talia var det lavet af det pureste gulv.

Talia kiggede ned af sig selv, og tilbage op på Terkels ansigt der afslørede nogle lette skygger, er fik hende til at smile blidt med megen varme i blikket. "Tusind tak" komplimenter var altid dejlige, og hun kunne se at han mente det. Det var helt dejligt at blive set på, på denne måde. Ikke objektificeret som hun før havde oplevet menneskene gøre, men en oprigtig mening om hende, uden at ville bruge det til noget ubehageligt.
"Kan du det? Så kan jeg kigge med oppe fra skulderen!" hun kunne også sagtens gå selv ved siden af, eller hente noget, men tanken om at sidde deroppe og se hele verden derfra, og pege til alle mulige sider, det var alligevel et eventyr hun gerne ville. Talia var trods alt ikke vant til at gå. Svømme ja, men gå. Det var altid så underligt for benene.
Terkel

Terkel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 601 år

Højde / 0 cm

Dragonflower 23.10.2018 21:45
Terkel kunne ikke andet end blive lykkelig, helt ind til sin kerne over sit møde med Talia. Måske havde den lille kanin, Baldur, haft ret, måske havde Terkel vandrelyst i sjælen alligevel. Så længe han ikke skulle vandre alene.

Terkels øjenhuller lukkede sig, og den rumlende lyd af sten der gned mod sten lød igen. Denne gang var ændringerne mere tydelige. Hullet han havde lavet ind til vandet i hans brystkasse lukkede sig, og han sank langsomt sammen om sig selv, mens hans ryg skød ud bag ham. Det tog alt i alt et par minutter før hans ansigt igen dukkede frem ca. hvor det øverste af hans brystkasse havde været før. Han var blevet mere kompakt og sammenpresset, men på hans ryg, som en del af ham, var en bred fordybning, som et badekar på højkant, hvor der var plads til en person kunne stå, og vende sig nogenlunde i vandet, men ikke meget mere end det. 

Terkels nye ansigt havde også fået nye øje. To æggeformede øjne af det fineste opal, der skinnede i alle regnbuens farver som lyset ramte dem "Jeg tror der er plads nok til dig nu" sagde han godmodigt, og rakte hende en hånd, for at hjælpe hende op.
Talia

Talia

Krystalisianer

Neutral God

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 87 år

Højde / 163 cm

Hobbit 31.10.2018 18:45
Talia kiggede med munden let åben på det der skete foran hende. Terkel der med dyb koncentration trak sig ind i stenene der udgjorde ham og lod dem ændre sig. Der gik et par minutter, hvor Talia blot kiggede med stor fascination, og mærkede en underlig følelse af at blive tør i munden af at havde den åben så længe. Det var hun faktisk ikke sikker på at hun nogensinde havde prøvet før.

Med et stort smil på læberne kiggede hun ind i de nye æggeformede øjne, der stadig udgjorde selve stenånden Terkel og tog imod hans hånd. "Det er der!" optimistisk og med stor ivren efter at komme op. Det var lidt besværligt, siden Talia på ingen måde var vant til at klatre, men med en tilfredsstillende skvulpende lyd, landede hun i vandet, og lænede sig ind mod Terkels ryg, for at kunne kigge hen over hovedet på ham og se hele verden herfra. Hun glædede sig. Glædede sig til eventyr, uden at få følelsen af at tørre ud! Og ikke mindst de historier Terkel kunne fortælle hende omkring det han allerede havde set og oplevet. Hun ville lingre ved hvert ord og fortælling uden fornemmelse for tid på deres rejse sammen.
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri
Lige nu: 1 | I dag: 12