Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 19.06.2018 10:19
Tid: Sen aften en tidlig sommerdag
Vejr: Varmt og let skyet

Telma satte kosten fra sig og så udover den tomme krostue med et suk. Hun havde fået det lille hul af en kro hun havde forhandlet sig til gjort noget mere hjemmelig end da hun overtog den først på vinteren.
Før havde det været ikke faldefærdigt, men noget nært, og de par brædder Valkar havde sømmet på havde da holdt det meste vind og vejr ude.
Nu hang der små lanterne langs gavlen der kunne ses på lang afstand og lokke trætte rejsende til - kroen var den eneste bygning i miles omkreds, men vejen var ikke den mest benytte i landet og som en effekt deraf, var kroen det heller ikke.

Der var ingen tvivl om at halvelveren savnede hovedstaden, savnede sit hjem og Det Halve Svin. Hun var så isoleret herude, ikke blot fra sine venner og bekendte, men også fra sit netværk. Nyheder rejste langsomt på Azuriens landeveje, og gammelt nyt, var som oftest ubrugeligt nyt. Alligevel var det dog lykkedes hende at opretholde sin aftale med Valkar, selvom det til tider holdt hårdt.
Hun sukkede igen, en ting hun var begyndt at gøre meget på det sidste. Forhåbentligt ville alt dette snart være over, og hun kunne vende tilbage til byen igen, og tørre det i ansigtet på de der havde fulgt ordenen. En storm var under opsejling.

En let pludren trak Telma ud af sine mørke tanker, og hun vendte blikket mod barnet der lå svøbt på disken. Hendes lille Azurian. Hurtigt var hun ved hans side, og samlede sin søn op "Nååh lille mand, burde du ikke sove nu Mmm?" sagde hun sagte og plantede et kys på drengens pande, der fik ham til at smile bredt. Åh han var så morsyg for tiden, det gjorde helt ondt! Hun kunne knap ligge ham fra sig i 5 minutter! 
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Cayden

Cayden

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 521 år

Højde / 185 cm

v0idwitch 27.06.2018 17:34
Der havde ikke været nogen kvinder i Caydens liv for halvandet år siden. Der var heller ikke, på romantisk vis, nogen kvinder i hans liv nu. Stjernen Mia havde fanget hans opmærksomhed, men for Mørkets Hærs skyld, overbeviste han sig selv om - hun ville være nyttig for dem, når han først fandt ud af hvilke evner hun havde og hvordan hun var landet på jorden hos dem. Elverdrengen han sås med kom han også mest i tanke om som en eftertanke - et kønt stykke legetøj. Synet af ham gjorde altid Cayden glad, men knægten var trods alt en elver og som sådan ville han aldrig blive lige så meget værd som et væsen af mørket.

Så da Cayden havde besluttet sig for at få et barn, havde han bare valgt en kvinde. En føde-maskine, egentlig. Telma havde stort set været som sendt fra himlen. Hun havde allerede flere børn og Cayden kunne ikke se, hvad der skulle stoppe ham fra at tage, hvad der retmæssigt tilkom ham, hvis hun blev gravid af deres tid sammen.

Nu var han vendt tilbage. Klædt i sit eget tøj fremfor sin uniform, men med sit sværd hængende ved sin side.
Han kom ind i den mørke kro i tide til at se Telma stå med et lille barn i sine arme og Caydens hjerte sprang et slag over. Han ønskede så inderligt at det var hans, at det pludselig blev svært for ham at tænke logisk - hans tanker sprang rundt, for at finde ud af hvor gammelt hans barn burde være nu, om det lignede ham, om han kunne teste dets race.

"Telma," hilste han lavmælt, uden at tage blikket fra drengen.

Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 27.06.2018 22:26
Telmas fokus veg ikke fra hende søn, som hun hørte døren gå. "Velkommen til rejsende! Det er sent at ankommen" hilste hun i sin sædvanlige varme, service tone. Svaret der kom tilbage, fik dog Telma til at se op med det samme, og holde Azurian en anelse nærmere sit bryst.

"Cayden. Jeg havde ikke forventet at se dig igen, og da slet ikke her" hun hankede en smule op i sin søn og flyttede ham lidt bedre på plads i sin favn.
"Hvad bringer din herud i Azuriens ødeland?" spurgte hun, som om intet var galt. Cayden var.. ikke som de fleste andre Telma valgte at ligge med. Hun var altid selektiv, men hendes dømmekraft var ikke altid lige god!
Men alt til trods kunne det ikke være helt skidt, for hendes ældste søn Rofus havde ikke skældt hende ud, på hans sædvandlige teenage maner efterfølgende.

Men tidsrammen passede, og Azurians mor-syge talte for at han kunne være Caydens son. Hun havde ikke ligget med mange før, og ikke nogen i tiden efter. Mulighederne var ganske begrænsede. Heldigvis var drengens hår brunt, og hans øjne lige så. Det kunne komme fra Telma selv, lige så vel som Cayden.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Cayden

Cayden

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 521 år

Højde / 185 cm

v0idwitch 01.07.2018 15:29
Det undslap ikke Caydens opmærksomhed, hvordan Telma holdt det lille barn tættere ind til sig ved synet af ham. Et øjeblik forestillede han sig at hun vidste, hvad han var kommet for, men han strøg tanken væk til fordel for at det nok var et moderligt instinkt, der fik hende til at beskytte barnet fra dets far. Han blev kun mere sikker på at det var hans. 

"Du bringer mig herud," svarede han afslappet og så sig omkring i kroen. Voksne børn eller nye elskere kunne besværliggøre hans opgave, men han kunne ikke umiddelbart se nogen. "Jeg hørte at du flyttede herud. Det må være hårdt at have elvisk blod nu om dage og jeg tænkte, at jeg ville tilbyde min hjælp." Han var gået tættere på hende imens han havde talt, og ved sine sidste ord strøg han lidt af hendes hår til siden og kyssede hende bag øret. Hun duftede af kornblomster, gran og en sødlig sved, og duften bragte minder tilbage til ham. Han overvejede om hun kunne overtales til at tage en omgang til, inden han tog hvad han var kommet efter. 

Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 08.07.2018 23:19
Telma kunne ikke andet end hæve et øjenbryn af Caydens kommentar. Hun havde bragt ham herud? Det lød usandsynligt. Det var ikke mange der kom til Telma efter en omgang ekstra. De fleste forstod at det var noget særligt når hun gav en omgang, og ikke noget enhver kunne få bare ved at komme og tigge ved døren.
Det var dog ikke totalt uhørt at hun havde besøg af den samme mand mere end én gang, og hun smilede da også ved Caydens berøring.. og flyttede sin søn over på hoften længst fra manden. Hendes blik var interesseret. For nu.

"Det er da ellers noget af en rejse bare for et put, Huh?" hun klukkede muntert, en gestus der fik hendes herligheder til at danse lystigt "Men du siger du vil hjælpe huh? Jeg klare mig nu udemærket her på egen hånd. Så hvad tænker du Cayden? Hvad har du at tilbyde mig?" spurgte hun uden skam.
Telma havde aldrig været befriende sikker på sig selv, og skammede sig sjældent over det hun gjorde, og da aldrig over hvordan hun havde valgt at leve sit liv!
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Cayden

Cayden

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 521 år

Højde / 185 cm

v0idwitch 12.07.2018 22:18
"Jeg har tid nok," svarede Cayden, der værdsatte en god nat. De nætter han havde haft med Telma havde været mere end gode.

"Åh, jeg er sikker på at der er et eller andet jeg kan hjælpe med," svarede han med et smil, men synet af knægten på hendes arm, der muligvis var hans søn, var nok til at gøre ham utålmodig. Han besluttede sig for at springe direkte til det vigtige.

"Er han min?" spurgte han med et sigende nik mod drengen, hans stemme afslappet men hans øjne hårde, og strøg en hånd over Telmas arm. Selvom det var en kærlig gestus var der også noget truende over den - det var en måde at fortælle hende, at han ville kunne gribe fat om hende hvert øjeblik og stoppe hende fra at flygte.

Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 13.07.2018 22:46
Telma viste bedre end at forsøge at flygte fra Cayden. Hun viste udemærket at han ikke blot havde længere ben, men også var i fremragende fysisk form. Telma var nok stærkere end de fleste ville gætte på ud fra hendes udseende, men hun ville også skulle løbe med et barn på armen..
Desuden var der ikke mange steder at løbe hen. Den lille kro holdt ikke mange gemmesteder, og der var langt til den nærmeste noget-som-helst. Måske hvis et af de ældre børn havde været hjemme, eller Rofus.. Men det var der ikke. Og Telma var ikke typen der flygtede fra problemer. Hun arbejdede sig igennem dem!

Uden et øjebliks tøven mødte Telma hans hårde blik med et sigende blik og et skævt smil "Åh, så det er derfor du er kommet huh? For at se om dine frø har bragt et mægtigt træ?" spurgte hun drillende med et lille grin. Han havde aldrig slået hende som den faderlige type, og lige nu hjalp det med at sælge den løgn hun skulle til at fodre ham. "Men jeg må da være ærlig med dig - nu du er kommet så langt for at se mig... Jeg er ked af at måtte skuffe dig Cayden, men han er ikke din. Jeg var ikke i et frugtbar periode da vi lå sammen sidst" hun sat det op, og til sidst lod hun sin evne flyde og gøre resten. Det var en umulighed at barnet var hans, så han havde ingen grund til at mistænke mere... håbede hun.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Cayden

Cayden

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 521 år

Højde / 185 cm

v0idwitch 17.07.2018 00:13
Cayden var ikke afslappet længere, og han grinede anstrengt, da Telma opfangede grunden til hans besøg. Det var muligvis ikke det bedste tidspunkt i hans liv at få et barn på, men sådan som han så det på, kom der aldrig til at være et godt tidspunkt, og han havde både tid, overskud og kærlighed nok til at tage sig af et barn. Det skulle dets mor ikke stoppe ham fra. 

Telmas evne virkede på ham, da hun forklarede at drengen ikke var hans, men den gnubbede imod de data Cayden havde og grunden til at han overhovedet var kommet. Han gav ikke op endnu, selvom hendes evne gav ham lyst til det. Langsomt steg vreden op i ham, da han indså at han var kommet derud forgæves og at Telma desuden havde fjollet rundt med andre mænd, selv efter hans kyndige besøg.

"Telma," sagde han, hans toneleje nok til at være en trussel i sig selv, og flyttede sin hånd op, så den lå om hendes hals. Han klemte ikke til, ikke endnu, men han holdt fast om hende. "Enten er barnet mit eller også er det dødt." Han var forberedt på både at skade mor og dræbe barnet, og tydeliggøre dette ved at fremmane en dolk i sin hånd med sin evne. Den var mørk og grænsende til gennemsigtig, men lige så farlig som en rigtig dolk, og Caydens blik blev mørkere for hvert sekund Telma holdt hans søn fra ham. Han ville ikke dræbe Telma, hvis ikke det var hans søn - han ville højst dræbe barnet og forsøge sig med hende igen. 

Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 17.07.2018 15:59
Telma så sin evne virke, og for et øjeblik slappede hun en anelse af. Men øjeblikket passerede hurtigt, og alt hendes håb om en fredelig løsning forsvandt som dug for solen. Han stod imod?! Han.. han måtte have vist mere end han gav udtryk for, eller mistænkt det kraftigt, for ellers ville det have virket, det var hun sikker på!

Telma forsøgte at træde et skridt tilbage, men blev fanget som Cayden greb om hendes hals. Hun mødte hans blik, og hun var ikke et sekund i tvivl om at han ville gøre alvor af sin trussel. "C-Cayden" hun forsøgte at holde sin stemme rolig, men frygten for hendes barns liv havde sat sig i hendes bryst. "Der er ingen grund til den.. slags trusler" hun sank en klump og forsøgte at samle sig. "Du ved udemærket du aldrig ville slippe godt fra at ligge hånd på et af mine børn!" Telma var nok ikke meget værd i kamp, men hun var en indflydelsesrig kvinde på sin egen vis. Normalt ville hun have truet med at hænge ham fra nosserne hvis han så meget som knækkede et hår på hendes søns hoved, og hun var både villig og i stand til at følge op på sine trusler, men situationen var ikke til det her. Cayden havde den fremragende fordel, at der ingen hjælp var at hente i miles omkreds, og han havde hende præcis hvor han ville..

Telmas hjerne arbejdede på højtryk for at finde en løsning, en vej ud, hvad som helst der kunne redde hendes søns liv, og hendes eget! Men der var ingen byvagter at bestikke her, inden tjenester at kalde ind, ingen... vent... Valkar!! Hun var ikke meget for at sætte sin lid til manden hvis sjæl var så skidt den havde fået hendes søn til at løbe hjemmefra, men hvad andet valg havde hun?
"Det er din søn!" indrømmede hun til sidst, med hjertet hamrende i brystet "Du er barnets far, og du kan være et del af hans liv, hvis han ønsker det! Men ikke før han er gammel nok til at ønske dit selskab selv!" fastholdt hun med al den styrke hun kunne fremtvinge. Det var hvad fædrene til alle hendes børn måtte stå model til, og det var det bedste holdepunkt hun kunne gribe efter lige nu!
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Cayden

Cayden

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 521 år

Højde / 185 cm

v0idwitch 19.07.2018 18:31
Enhver anden ville måske have taget Telmas trussel alvorligt, men Cayden var for nylig blevet forfremmet til ridder og han følte sig ikke truet af nogen eller noget. Han kunne sit kram og han vidste, at det ville være noget nær umuligt for andre end mørkets væsner at opsøge ham, endnu færre at true ham eller tage noget af værdi fra ham. Nej, den her lille halvdæmon var hans og en halvelver kunne ikke stoppe ham.

Han lod som om han overvejede Telmas tilbud. Det var ikke et dårligt tilbud, ikke hvis han bare havde ønsket at bringe en halvdæmon til verden. Men Telma var blød og god, og han ønskede ikke at hans søn skulle blive nogen af delene. Så langt hellere opdrage ham selv. Desuden havde han med vilje valgt at vente til barnet var ude af den mest besværlige alder. Der var ingen grund til at vente med at bringe ham hjem. Intet af dette sagde han dog til Telma.

"Lad mig se ham," bad han, selvom hun virkelig ikke havde noget valg. Kniven var forsvundet fra hans hånd og han rakte ud efter sin søn, men truslen om at myrde ham hang stadig i luften. Han hverken afslog eller tog imod Telmas tilbud endnu, men så blot afventende på hende, imens han overvejede om han ville nyde det, hvis han skulle slå hende for at få barnet ud af hendes arme. At han havde nogen med i seng betød sjældent, at han havde sværere ved at gøre dem ondt, og at hun var mor til hans barn, betød kun at det var endnu vigtigere at hun respektere ham. Under alle omstændigheder blev han nødt til at slå lidt til hende, inden han tog derfra.

Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 22.07.2018 16:47
Telma prøvede ikke at nære for meget håb ved lettelsen over at kniven var forsvundet. Sådan som han havde fremmagnet den, var hun ikke i tvivl om at den kunne være i hans hånd igen før end hun kunne blinke. Den var nok ude af øje, men bestemt ikke ude af sind.

Som Cayden rakte ud efter barnet, var Telma derfor stadig påpasselig. Langsomt flyttede hun drengen fra hoften, og flyttede ham om til brystet, så Cayden kunne se ham, men undlod meget bestemt at række ham over. Cayden kunne fint se drengen, mens han lå i hendes arme!

"Hans navn er Azurian" sagde Telma fast. Opkaldt både efter stedet han var født, og guden, var det bestemt et stærkt navn, og et navn Telma selv ikke havde haft den mindste tvivl om var hendes søns, fra det øjeblik hun havde lagt øjne på ham for første gang.
Lidt støj fra overetagen drog Telmas opmærksomhed for et splitsekund, før hendes fulde opmærksomhed var tilbage på Cayden igen "Så. Du har set drengen. Han er sund og stræk. Nu kan du tage videre som var din plan, og komme igen om 10-15 år, hvor drengen vil være vokset op. Det er jo ingen tid for dig" Telma viste udemærket det var en farlig dans at bruge sin evne på ham igen så hurtigt efter at det var fejlet første gang, men hun kunne ikke risikere at de andre børn kom ned, og blev til lette mål.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Cayden

Cayden

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 521 år

Højde / 185 cm

v0idwitch 02.08.2018 03:27
Azurian var et godt navn, men Cayden havde også en forventning til Telma, der var højere end standard. Hun var ikke et helt tilfældigt valg og hun havde flere gode egenskaber. Hendes evne til at beskytte sit afkom var én af dem, men dét havde Cayden hverken tid eller lyst til at skulle håndtere lige nu, og han smækkede en hånd for hendes mund i det øjeblik hun begyndte at tale videre. Magien i hendes ord havde ikke været meget tydelige før, men han havde haft en svag fornemmelsen af dem, og han havde ikke lyst til at risikere noget. Hvis det stod til ham, lod han ikke sine modstandere få så meget som en enkelt chance, og Telma havde, ved at modsætte sig hans ønsker, gjort sig til en fjende.

"Ti stille," snerrede han og skubbede til hende, indtil han havde hende op imod en væg. "Du har ikke lyst til at gøre det her sværere end det allerede er. Giv mig barnet, eller jeg dræber dig og resten af dit afkom. Så kan knægten komme og se dig om 15 år, hvis han vil." Han følte sig truet af Telmas attitude alene og han var overopmærksom på, om hun havde en evne til at tilkalde hjælp. Hvis det blev nødvendigt, var han villig til at vride barnet ud af hendes greb med vold og teleportere sig væk, men han ville nyde at se hende overgive sig og, vigtigere endnu, hvis muligt ville han ikke risikere at skade barnet.

Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 05.08.2018 18:34
Telmas vejrtrækning kom skarpt gennem hendes næse som Cayden skubbede hende op mod væggen. Hendes greb om Azurian blev tættere og fik drengen til at vågne med et klynk. Et klynk der hurtigt udviklede sig til en høj, hjerteskærende gråd.
Telma goldt drengen beskyttende ind mod sit bryst, og hendes øjne lynede, men frygten stod også ganske klar i de mørke øjne.

Hun frygtede for sine børns liv og sit eget, men hun ikke ikke bare give ham sin søn, end ikke mod alle trusler i verden.
Telmas greb om Azurian slækkede en anelse.
Hun ville aldrig kunne overdrage sin søn til denne mandsling, der fik et kick ud af at skubbe rundt med forsvarsløse kvinder og true dem på livet.
Hun kunne aldrig opgive er barn af sit.. Men hun kunne undlade at kæmpe imod når han tog det. Det fortalte hun sig selv som hun holdt drengen i sine arme. Cayden kunne tage ham, og det ville redde resten af hendes børn, og hun ville ikke stå imod.

Det var en sød tanke, men virkeligheden var ikke så. Telma ville kæmpe, med næb og klør, som en huskat trængt op i en krog af en løve. Hendes kamp ville bringe hende intet andet end smerte, og måske, bare måske, en lille smule sjælefred.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Cayden

Cayden

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 521 år

Højde / 185 cm

v0idwitch 09.08.2018 22:25
Lyden af sin søns gråd bekymrede ikke Cayden. Børn græd. Det kunne han først tage sig af når situationen ellers var under kontrol, og det var den ikke, så længe Telma nægtede at give ham, hvad der retteligt tilhørte ham. Det var umådeligt frustrerende at se hende nægte at overgive sig, på trods af hvor tydeligt det måtte være for hende, at hun ikke kunne stille noget op imod ham, og han glemte sine tidligere kvaler med at slå på hende, så længe hun holdt Azurian. Med ét hamrede han en knytnæve ind i hendes mave, hans anden hånd fortsat over hendes mund. Han slog hende dér et par gange, for fuld kraft, inden han fik sit temperament under kontrol igen og med sin evne fremmanede et knojern om sine fingre, inden han, denne gang med en dramatisk pause imellem hvert slag slog hende et par gange mere.

"Tror du, du er klar til at give mig min søn nu, Telma?" spurgte han, gift hængende fra hans ord. Umiddelbart ville han tro, at han kunne flå knægten fra hende hvis han ville, men han var ikke færdig med hende. Hun skulle have respekteret ham, da hun havde chancen. Nu sparkede han benene væk under hende, inden hun fik muligheden for at få vejret, og tvang hende ned i gulvet, uden at tage hensyn til hverken hende eller Azurian. Han sparkede hende en enkelt gang i maven, inden lyden af fodtrin på trappen stoppede ham. Uden overvejelse satte han sig på knæ ved siden af Telma og lagde en hånd over hendes mund igen.

"Er det en af dine børn, der er på vej ned, min skat? Det kan være jeg skal tage et par med, når jeg tager herfra. Jeg hører at lidt elvisk blod sælger godt som slaver nede sydpå." 

Hvem end det var, bevægede sig langsomt, og Cayden så et øjeblik Telma an, inden han lagde et knæ imod Telmas skulder for at holde hende nede og for at gøre det sværere for hende at bruge den arm, som hun også brugte til at holde fast i deres søn med. Han flyttede også sin hånd fra hendes mund til hendes hals, hvor han igen klemte til. Ved en fange ville han bekymre sig for, om han klemte for hårdt, men hvis Telma døde var det højst lidt irriterende, ikke noget reelt tab. Sin frie hånd brugte han til at flå i klædet om Azurian, for at få ham fri. 

Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 25.08.2018 19:27
Caydens første slag var ikke uventet, men alligevel kom kraften bag det en smule bag på Telma. Det første gispende skrig blev kvalt af Caydens hånd, og de efterfølgende havde ikke kræft nok til at blive hørt alligevel. Telma måtte beskytte sin søn, men det betød at hun ikke samtidig kunne beskytte sig selv.

De første slag faldt, som perler på en snor, uden Telma rigtig kunne skildene det ene fra det næste. Men stadig holdt hun fast om Azurian.
Som Cayden fik sig selv under kontrol og fortsatte med knojernet kom hendes åndedræt i små, hurtige gisp mellem hvert slag, som hun forberedte sig på det næste. Men selv der holdt hun fast på sin søn.

Telma troede knap nok på det da der endelig kom ophold i slagene, og Caydens stemme lød, på samme tid langt væk og ubehageligt nær. Hun forsøgte halvt at svare men nåde knap at åbne munden inden han væltede hende til jorden og hun faldt hårdt på sin skulder, mens hun skærmende Azurian.
Sparket, der næsten kom som en eftertanke. En pinefuld, smerterne eftertanke. Hun forberedte sig på det næste spark, det næste angreb, men det kom aldrig. Forsinket hørte hun trinnene fra den knirkende trappe, og Caydens ord sank langsomt ind mens hans hånd lukkede sig om hendes hals.

Hendes syn svømmere med sorte pletter, og gamle overlevelses instinkter hun troede længe glemt, blev vakt til live. Hun slap Azurien, og Telmas fri hånd, der ikke var holdt nede af Cayden knæ, greb om hans håndled, og forsøgte at løsne hans greb, at få bare den mindste smule luft ned!
Imens blev baglokalet igen stille, og ikke flere trin kunne høres fra køkkenet, hvor døren stod på klem.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Cayden

Cayden

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 521 år

Højde / 185 cm

v0idwitch 25.08.2018 21:23
Det var vidunderligt for Cayden at se Telma passe på deres søn. Det var tydeligt for enhver, at sønnens velvære kom over Telmas egen sikkerhed, og dét gav Cayden langt mere mulighed for bare at slå til som det passede ham, uden at han selv skulle bekymre sig om Azurian.

I samme øjeblik som Telma slap Azurian, flåede Cayden knægten til sig. Det lille barn var straks i hans ene arm, imens hans anden hånd fortsat klemte om Telmas hals. Med sammenknebne øjne betragtede han hende og overvejede om han skulle myrde hende på stedet. Havde han ikke allerede taget Azurian til sig, ville han måske have gjort det. I det mindste slået lidt mere på hende eller taget hende imod hendes vilje, bare for at fastslå, hvem der bestemte. Men nu var det ham, der havde ansvaret for deres søn, og han kunne ikke gøre noget uden at slippe knægten igen.

"Dygtig pige," roste han hende i stedet og slap hendes hals, for at give hende et klap på kinden, der var for hårdt til at være rosende. "Hvis du bliver boende her, kan det være at han finder dig, når han bliver stor nok til den slags," foreslog han med et ondskabsfuldt smil og rejste sig op.
Azurian græd hysterisk i hans arm, selv efter Cayden rettede på ham, så han lå bedre. Knojernet om hans fingre forsvandt også, så han forsigtigt kunne stryge en finger over drengens bløde kinder. Et øjeblik havde han glemt alt om Telma, hans tanker fuldstændig på drengen. Hun var ikke en stor nok trussel, til at være i hans tanker lige nu. 

Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 27.08.2018 09:08
Telma gispede efter vejret som Cayden slap hende. Hun registrerede knap da han klaskede hendes kind igennem smerten der brændte i heneds hals og lunger som de igen blev fyldt med luft, og det virkede irrelevant ved siden af den smerte der udfoldede sig i hendes maveregion.

Telma forsøgte at flytte på sig, at rulle over på siden eller komme op at sidde, men hun nåde ikke meget længere end til tanken, før hun faldt tilbage med et halvkvalt smerteudbrud og ansigtet fortrukket. Hun måtte erkende hun ikke var så ung som hun havde været. Erkende årene havde gjort hende blød, og at hun ikke kunne tage sine slag så godt som hun havde kunne i sine mere... aktive dage.
Alt dette måtte hun erkende, og så på det værst tænkelige tidspunkt!

Men Telma var ikke klar til at se sig slået endnu, alt til trods! Nok havde Cayden hendes søn, men hun skulle nok få ham igen.. på den ene eller anden måde.
Den nye, livsgivende luft der fyldte Telmas lunger, fik hende til at hoste smertefuldt, og blod plettede hendes mundvig. Hun tørrede det væk med en finger, og som hun så blodet, gav det hende en ide.

Telma rakte ud, og greb Caydens bukseben, i hvad det måtte virke som en håbløs gestus. Men det var ikke for at holde ham fast, tværtimod. Som hun greb stoffet, og ignorerede smerten bevægelsen bragte, gled hendes ene finger ind på indersiden af buksebenet, og tørrede blodet af der, i en hurtigt cirkel. Som hun mærkede cirklen slutte, fyldte hun den med sin magi. Det var ikke meget, men der var kraft i blod. Så længe han ikke vaskede sine bukser, skulle den nok holde. Og så længe den holdt, havde Telma en måde at finde ham på igen!
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Cayden

Cayden

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 521 år

Højde / 185 cm

v0idwitch 28.08.2018 23:00
For halvandet år siden havde Cayden set en varm charme og et glimt i øjet hos Terma, der havde gjort ham blød om hjertet og hård længere nede, men han var ikke god til at blive sagt imod, slet ikke af et af lysets væsner, og nu følte han mest af alt foragt.
Han skævede knap nok til hende, da hun greb ham om buksebenet, men gav al sin opmærksomhed til Azurian, der fortsat græd.

“Ssh, du er sikker nu,” fortalte han den spæde dreng og holdt ham tæt ind til sig, inden han flåede sig ud af Telmas greb med langt mere kraft end nødvendigt. Han så sig ikke tilbage, før han forsvandt i en mørk røgsky med deres søn.

Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 30.08.2018 08:58
Knap var Cayden forsvundet før døren til baglokalet sprang op, og en gråøjet knægt stormede ud "MOR!" udbrød han, og kastede sig ned på knæ ved siden af sin mors krop.
Telma bed tænderne sammen, men kunne ikke undgå et smertefuldt grynt som hun vendte sig, og pressede sig op på albuerne. "Jeg er... okay Vorell, min skat.." hun tvang et lille smil frem for sin søn "Og vi skal nok få din bror tilbage.. vi skal nok få Azurian hjem igen". Knægten så ikke overbevist ud, han havde altid været en kvik knægt. Han bed tænderne sammen og hjalp sin mor op at sidde. "Hvad skal jeg gøre mor?".
Telma gryntede en anelse som hun fik sat sig op, og trak vejret i korte gisp. "Valkar... vi skal have en besked til Valkar" hun tog sig til halsen og hostede smertefuldt "Han lovede at beskytte os husker du nok".
Telma kunne kun bede til at hun havde vurderet manden ret, og at han var en mand af sit ord som hun mente.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Alianne_ , Erforias, Helli
Lige nu: 3 | I dag: 7