Vlevius Ammorn

Vlevius Ammorn

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 175 cm

Raider 05.03.2018 19:38
26 Februar 2018


Nu hvor det var fast at Dianthos lukket ned efter solnedgang, blev det mere almindelig for folk at trække ind på diverse barer og værtshuse. Her kunne det gode humør forblive, når gaderne var tomme for liv. Dianthos, var ikke en behagelig by om vinterne, folk var kunne ude om dagen fordi at de skulle arbejde, men om natten var der næsten tomt, hvis man så bort fra de mere fattig mennesker som boede i gaderne i den nedre del af byen.

Det familier værtshus i skumringskvateret, var igen stedet hvor man kunne finde Vlevius. Han var der tit med en af de mange bøger som der var blev en interesse med alderen, nu hvor hans sværd dage var forbi, forblev de få muligheder tilbage. Vlevius var gammel, eller for et menneske, han havde helt klart set bedre dage, hvor hans knæ stadig tillod ham at arbejde mere frit. Ikke at slog hans humør ned, faktisk havde Vlevius det fint med at slå sig ned. Han havde mere tid til de ting som han gerne ville, når han ikke underviste i sværd kamp. Udover det var der masser godter ved byen, specielt det at kunne finde en partner var blev et mere fast mål, igennem de senest år.

Vlevius tog sig en kort pause fra hans bog, han sad i det ene hjørn, hvor folk lod ham være i fred. Herfra havde han udsyn til alle de andre, mens de havde svært ved se hans øjne fra skyggerne. Et lille lys stod dog på bordet foran ham, det kaste nok lys til at han kunne læse i fred. Men der var dog en anden årsag til at Vlevius var i værtshuset. Tit og ofte var det historierne, som fangede Vlevius. Andre gange, var det bare den gode whisky som han ofte drak mens han læste. Den aften, var han dog ikke helt sikker på hvad det var som fik hevet ham ind. Måske måtte Vlevius anerkende at han havde brug for et glas mere af den gode whisky? Ja, det var nok bare det.

Vlevius tog det tomme glas med til baren, hvor en halv skummel mand stod bag. Ofte var typerne i dette værtshus ikke de mest rene sjæle, men ingen af dem havde taget kampen op med Vlevius, fordi at han altid havde sit sværd med sig. "Et glas whisky mere," sagde han kort mens han fandt et par mønter frem, de blev lagt på disken mens Vlevius gik tilbage imod hans hjørn med det genopfyldte glas.  
Caelaan

Caelaan

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 527 år

Højde / 190 cm

Hald 05.03.2018 19:48
Det var ikke fordi at det havde været en travl dag. Det mest af tiden var gået med at træne med sværdet. Caelaan vidste dog godt at det måske var ved at være på tide at finde et sted at slå sig ned for natten og det ledte ham til skumringskvarteret. Måske mest af alt fordi at Caelaan ikke rigtig kunne finde rundt i byen da det var lidt sjældent at han kom der, men det var hvad der var tættest på og han kunne jo ikke bare slå sig ned udenfor på den her tid af året da det stadig var koldt.

Efter at han havde gået i lidt tid kom han til et værtshus. Han kunne høre folk der snakkede indenfor og det var ikke rigtig fordi at han kunne lide kvarteret, men det var bedre end ingenting så han valgt at gå indenfor. Døren knirkede lidt da han åbnede den og det fik et par stykker til at kigge hen på ham. Det første de lagde mærke til var sikkert hans horn og Caelaan var ret sikker på at han nok skulle høre en kommentar eller to omkring dem. Han kiggede sig omkring for at finde et sted at sidde og han fik øje på en plads i hjørnet og var på vej derhen, men han så at der var en anden person der satte sig der med et glas. Det var ikke noget han ville hidse sig op over, manden sad der sikkert i forvejen så han kiggede lidt mere omkring, men det var ikke fordi der var mange pladser tilbage og da slet ikke i et hjørne som han ville foretrække.

Med et suk gik han op til baren og det gik op for ham at det nok ikke var et værtshus hvor han kunne overnatte, men nu havde han bevildet sig indenfor, så kunne han lige så godt slappe lidt af. Bartenderen kiggede på ham. "Nå, hvad skal en skabning som dig så have?" Caelaan vidste godt at det måske var lidt af en provokation, men det tog mere end det for at ophidse ham. Han kiggede lidt omkring og trak på skuldrene. "Jeg drikker ikke." Svarede han bare og bartenderen rystede på hovedet og gik videre til andre der gerne ville have noget. Caelaan sad bare og kiggede sig omkring.
Vlevius Ammorn

Vlevius Ammorn

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 175 cm

Raider 05.03.2018 21:02
Bedst som Vlevius satte sig til rette ved bordet. Bemærket, han kort fra øjenkrogen at der kom en ny person ind på værtshuset. Hvor Vlevius kendte de fleste mennesker der kom, var denne person ny. Vlevius var lige som andre mennesker, når det kom til overnaturlig væsner, han kiggede kort. Ikke fordi at han ville være uhøflig, den slags skete bare, når man så en ting som ikke havde set før. Ikke at det overnaturlig var så nyt for Vlevius, han havde trods alt lært sværdkamp via en mørkelver, som han havde mødt da han var ung. Piraternes by var fuld af alle slags væsner, både gode og onde.

Vlevius havde sat sig ned da så væsnet komme imod hans bord, han blev dog holdt tilbage da han opdagede at bordet var optaget. Han anede ikke selv, hvorfor. Men Vlevius lavet et venlig smil. Han kunne vel godt dele bord med en anden person? Der var trods alt godt fyldt op ved de andre border i lokalet. Vlevius efterlod sit glas, før han gik tilbage mod baren og hen imod den nye person. "Høre, du skal ikke lade dig skræmme, jeg deler gerne mit bord, hvis det er" sagde han med rolig tone.

Det var et bedre forslag end at stå oppe i baren og se ensom ud.
Caelaan

Caelaan

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 527 år

Højde / 190 cm

Hald 05.03.2018 21:08
Caelaan lagde nok mærke til at personen der havde sat sig ved bordet han gerne ville have havde kigget på ham. Caelaan så ikke selv sur ud eller noget og han havde da også kort smilet tilbage til manden.

Han havde ikke lagt mærke til at mennesket kom nærmere, han havde for travlt med at se om de havde andet end alkohol på hylderne, men det var ikke lige sådan at få øje på. Det fleste klare flasker kunne jo sagtens være whiskey. Caelaan fik næsten et chok da manden kom op og snakkede til ham. Han kiggede sig hurtigt omkring og pegede derefter på sig selv, som om at han ikke var helt vant til at folk frivilligt kom hen og snakkede med ham. "Nåeh.. Hvis du er sikker? Jeg vil egentlig ikke være til besvær." Svarede han da han fik tilbuddet om at dele bordet.

Caelaan var ikke vant til at have kontakt med andre. Efter hans fortid havde han holdt sig meget til sig selv og når han havde fundet en person at hele, så havde han enten gemt sig og holdt øje med dem indtil de var i sikkerhed, eller også havde de fået lidt af et chok ved at se ham. Anyway, han nikkede kort til manden efter hans svar, stadig lidt forbavset, men dog med et smil på læben.
Vlevius Ammorn

Vlevius Ammorn

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 175 cm

Raider 06.03.2018 20:04
Han viste godt at folk ville kigge på dem begge, men når alt kom til alt var Vlevius pænt ligeglad. Hvis folk havde et problem kunne de tag det ude bagved efterfølgende.

Vlevius nikkede som svar. "Jeg har ingen problemer med det, faktisk var min bog ved at blive kedelig i længden" forklaret han kort, og det var ikke løgn. Historie kunne være spænende, men kedelig. Mennesker og væsner af alle slags var ofte mere historie fyldte en de bøger som man kunne læse.
Vlevius gav tegn til at han bare kunne komme over når han havde sin drink, hvis han skulle have en. Man viste jo aldrig hvad folk kom ind på et værtshus for. Det kunne være selskab, alkohol eller andre lumske planner, specielt i denne del af byen.

Da Vlevius havde sat sig ned, ventede han blot på hans selskab. Han pakket sine bøger væk i den taske som han havde taget med sig til værtshuset, eftersom telepotation ikke var nemt ved flere genstande i hænderne.
Caelaan

Caelaan

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 527 år

Højde / 190 cm

Hald 06.03.2018 20:09
Caelaan nikkede til manden imens han snakkede som tegn på at han lyttede. Han svarede ikke lige med det samme og da han ville svare var manden allerede gået tilbage til hans bord. Caelaan tog et mere kig på de forskellige ting bagved desken men valgte ikke at købe noget og rejste sig for at gå hen til bordet hvor manden sad.

Da han satte sig tog han pels kappen af og stillede hans sværd ved siden af bordet, for ikke at sidde på det eller sidde ukomfortabelt. Bagefter nikkede han en enkelt gang til den fremmede. "Tak. Det er ikke alle der vil dele bord med mig." Sagde han lidt efter. Han kiggede sig omkring og der var et godt nok udsyn herfra. Der var ikke nogen der kunne stirre på ham bagfra, det var en af de værste følelser Caelaan kendte til. Herfra følte han sig sikker.

Efter at have kigget sig omkring slog han blikket tilbage til manden og rakte en hånd ud med et let smil. "Mit navn er Caelaan, jeg er heler og bodyguard." Startede han ud for at få en samtale i gang.
Vlevius Ammorn

Vlevius Ammorn

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 175 cm

Raider 07.03.2018 11:04
Vlevius kunne se til i mens at hans gæst satte sig på den anden side af bordet. Fra hans side kunne han godt se de få blikke der rette sig imod dem begge, ikke at det forstyrede ham. Han havde vendt sig til at blive set på, når han stod som vagt i baggrunden for hans klient til diverse bal. 

Vlevius lyttede i stillehed før han nikkede. "Der er mange mennesker i den her by som er fordomsfulde, i sær efter at Kile orden overtog det meste af kontrollen over Dianthos, først var det elverne som blev smidt ud og nu har folk ikke tiltro til de væsner som kommer her, af og til." Sådan var sandheden, folk var bange for det som de ikke forstod, det havde altid været en ting som fik folk til at gå sammen imod en anden gruppe som ikke var som dem selv. "Man kan desværre ikke gøre meget for ændre på det, ikke så længe at Ordene syntes at det skal være sådan." Vlevius kunne godt huske den seneste episode oppe ved de mange templer, selv var han ikke troende, men han kunne dog forstå hvorfor at mennesker havde brug for en tro. Det gav trykhed og forståelse, når det var svært at forstå de mere tunge tider i livet. 

"Vlevius, jeg har haft den samme profession indtil for et par år siden." sagde han med et smil. Hvor længe havde det været? Fem år måske, og her var han, stadig i Dianthos, eftersom at hans krop var lidt for gammel til at tage de lange rejser sydpå. Skulle han dog tage rejsen en dag, ville han nok ikke komme tilbage op nord på igen. Men det var en tanke til en anden gang.  
Caelaan

Caelaan

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 527 år

Højde / 190 cm

Hald 08.03.2018 13:59
Caelaan nikkede til manden imens han snakkede. Da der kom en arbejder forbi tog Caelaan fat i ham og bestilte egentlig bare en vand hvis det var muligt. Nu kom Caelaan ikke rigtig i byen helt vildt meget, så det eneste han havde hørt om den her affære var løse rygter fra folk der kom gående udenfor byen, men det var ikke rigtig noget han som sådan havde tænkt over. Han svare ikke på det som manden sagde før han introducerede sig selv og der kom et smil på Caelaan's læber over at han havde mødt en med den samme profession som ham. "Ah, endnu en heler? Altid spændende at møde nogen med dem samme profession." Sagde han og idet han gjorde kom hans drink ned til ham. Han nikkede som tak og kiggede derefter over på Vlevius.

"Nu synes du sikkert at jeg er helt fra forstanden min ven, men jeg opholder mig ikke ret tit her i byen, så jeg ved ikke som sådan hvad der er foregået. Kun løse rygter og sådan." Han tog en slurk af hans vand efter at have snakket. Han følte sig måske lidt dum at han ikke havde kendt til noget som det, men han var ikke en social person, så han prøvede faktisk så vidt muligt at undgå samtaler med folk. Og dog, her sad han så og snakkede med en han lige havde mødt, men han så måske lidt ældre ud en de fleste og Caelaan vidste godt at man måske mere kunne stole på de ældre end de yngre. Det var i hvert fald hvad han havde lært.
Vlevius Ammorn

Vlevius Ammorn

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 175 cm

Raider 08.03.2018 14:35
Vlevius kunne næsten ikke holde sig fra at rulle med øjnene. "Ah, heler er nok at overdrive lidt. Min profession var mere beskyttelse af adelig personer.. Jeg er trods alt kun menneske.." Han ville tag for meget ære hvis han sagde at han kunne den slags. Men han var dog lidt mere magisk end mange andre mennesker, men magi var en ting som hans krop var ved at blive lidt for gammel til.
"Så besynderlig er det heller ikke igen, hvis du ikke er fast boende eller i nærheden af hovedstanden er det svært at vide hvad der forgå.." Det var jo mere tale og information, hvis man boede fast i Dianthos. "Men traditionelt kommer jeg ikke engang selv herfra, jeg har bare boet her i en del år efterhånden, mit føde sted er sydpå, helt nede i piraternesby" forklaret han kort. Hvordan at han kom nord på, var mere held end alt andet. Havde Vlevius ikke vundet de penge, havde han nok stadig boet nede syd på, måske ikke i piraternesby, men Rubinene talte tit til ham. Kulture var altid et af de emner som Vlevius holdte af, han kunne godt leve af at rejse, havde det ikke været fordi at han var i sådan en sen alder.
"Har de nogen gode historier ude fra verden? Det er længe siden at jeg begivet mig udenfor murene, efterhånden." Vlevius kunne altid høre en god historie eller to, eftersom de sjælen sket meget oppe i den rige del ad byen. Adelige mennesker levet af sladder som der kom fra andre adelige.
Caelaan

Caelaan

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 527 år

Højde / 190 cm

Hald 13.03.2018 12:22
Caelaan kiggede på ham med et hævet øjenbryn over det han sagde med bare at være et menneske, hvorefter han trak på skuldrene for at svare. "Bare og bare. Mennesker kan være stærke. Så det er også lidt mere bodyguard? Du lyder som en anden udgave af mig." Svarede han med et let grin bagefter. Det var jo ikke helt løgn. Han helede og beskyttede folk som Caelaan forstod det og det var jo egentlig også det han selv gjorde. Måske var der en god ven gemt i dette menneske. Det ville i hvert fald være en god forandring.

Caelaan lagde mærke til det næste som Vlevius sagde. "Piraternes by? Var dine forældre pirater, eller?" Caelaan vidste godt at det måske ikke kom ham ved som sådan, men lidt nysgerrig har man da lyst til at være. Han drak lidt af sit vand som han havde modtaget for ikke så længe siden imens de havde siddet og snakket imens han tænkte lidt over en historie som han kunne fortælle. Der var lidt, men han vidste ikke hvad der var godt og hvad der ikke var godt at fortælle. Han tog en dyb indånding før han snakkede igen. "Tjoeh.. Jeg har da oplevet en del. Jeg er godt oppe i årene, men jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte." Han kiggede lidt ned i hans glas imens han tænkte.
Vlevius Ammorn

Vlevius Ammorn

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 175 cm

Raider 13.03.2018 12:57
Selv syntes han ikke han var speciel som menneske, eller måske lidt special. Der var magi i hans liv, og mange eventyr som han kunne tale i timer om. Men hvad var der udover det? Vlevius havde altid været så optaget at hans arbejde at han lod livet glide lige forbi ham uden at tænke over det. Først i de seneste år, havde han indset at der var mere i livet. 
"Måske, jeg kan ikke sige at det har været en kedelig erhverv som har betaget mig i mange år" Han var da kommet vidt omkring. Vlevius havde set mange steder i Krystallandet. Så han tilbage på det kunne han godt huske de varme sandrige omgivelser i syden, hvor han kom fra. Der var havet som hans hjerte savnet til tider. 
Vlevius lyttede til spørgsmålet før han rystede på hoved. "Så vidt jeg ved var min far det, men jeg kendte ham aldrig. Han forlod os før min mor kunne bringe mig til verden, hun laver håndlavet smykke, men hun er den alder hvor hun har trukket sig tilbage. Faktisk har jeg ikke set hende siden at jeg forlod syden." Han viste godt at det var lang tid siden, i tyverne var han rejst til norden, og han havde ikke været tæt på hjemmet siden da, eller måske for et par år siden, men på det tidspunkt havde han ikke sin mor i tankerne. Et sted var en på et eller andet værtshus, hvor alkohol havde været hans selskab efter at det sidste job blev afslutte med et tragisk uheld. 
Vlevius nikkede som svar, det kendte han godt selv, at vælge et sted at starte en historie var ikke altid helt nemt. "Bare tag det der kommer først frem i tankerne?" sagde han som et forslag. 
Caelaan

Caelaan

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 527 år

Højde / 190 cm

Hald 13.03.2018 14:34
Caelaan nikkede af det Vlevius sagde om at han havde brugt mange år af sit liv på sit erhverv. Det havde han også selv, men der er der tale om et par hundrede år og det er nok lidt mere end Vlevius. Ikke at det betød Caelaan var bedre. Alle lærte forskelligt og kan nogle forskellige ting, så man kan altid lære fra sig.
Han lyttede til den korte historie om hans forældre. "Ah. Du er ikke den eneste der har problemer med din far kan jeg fortælle dig. Dog er jeg da ked af at høre, at du aldrig har mødt ham." Caelaan kendte nok sin far, men han havde aldrig nogensinde tænkt sig at snakke med det monster igen. Eller det skulle måske først være efter at han havde stukket sit sværd igennem hans hjerte. Caelaan knyttede sine næver lidt da han hentød til sin egen far. Dog kun i et kort øjeblik og da han gjorde blev hans ansigtsudtryk også anderledes. Han så sur ud, men kun kort. Han bed dog mærke i det med alderen og spurgte derefter igen. "Hvad er din alder da? Jeg beklager alle mine spørgsmål, men jeg har det med at blive nysgerrig når først jeg kommer i snak med en." Han sagde den sidste sætning med et kort grin bagefter. Det var jo rigtig nok. Han snakkede ikke med så mange, men når han så endelig kom til det, så var der altid en hel del spørgsmål. Mest fordi at Caelaan godt kan lide at lære om andre mennesker og det gør man da bedst ved at spørge ind til dem, så længe det ikke bliver for personligt.
Han rynkede lidt med næsen. "Jeg har en sørgelig historie der handler allermest om min baggrund. Men jeg tror jeg venter med den lidt endnu." Han kiggede derefter på hans sværd der stod op a væggen ved siden af ham og klappede det en enkelt gang med et smil. "For mange år siden stødte jeg på en kriger. Han var menneske, en han havde en masse ære og kæmpede for hvad der var rigtigt. Jeg fandt ham såret og brugte lysets magi til at hele hans sår og derefter blev vi faktisk ret gode venner. Det her er. Halvtreds år siden tror jeg, måske endda mere, men vi rejste sammen og så mange forskellige steder indtil en dag vi blev overfaldet af tyve." Han tog en dyb indånding og kiggede på sværdet, som om at han oplevede det hele igen i hans hoved. "De fik desværre ram på ham og jeg var ikke stærk nok til at hele ham. Han sagde at jeg ikke skulle bebrejde mig selv, men det gjorde jeg i lang tid. Det her sværd tilhørte ham og nu bruger jeg det for at kæmpe videre for både ham og mig selv." Det var den første historie and kom i tanke om som han gerne ville fortælle.
Vlevius Ammorn

Vlevius Ammorn

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 175 cm

Raider 16.03.2018 12:06
Vlevius løftede kort på skulderne. Der var mange mennesker der gik fader eller moder løse i dette land, han viste det udmærket godt. Men han blandet sig næppe i den slags. Vlevius var meget neutral omkring de politiske og personlig emner, men det stoppede ham ikke fra tale om dem, han ville bare ikke dykke ned detaljerne. 
"Det har faktisk aldrig været et problem, han valgte jo selv at han ikke ville være der for os. Så min mor lod sig ikke forelske igen efter at hun fik mig, hun sagde at hun ikke ville finde et kærlighedsliv så længe at jeg boede hjemme, fordi der var ikke en anden mand som skulle komme os i vejen igen," på den måde kunne Vlevius godt forstå hans mor, hun havde altid været ensom men hun viste det aldrig overfor ham, da han var lille, han forstod først den slags da han selv blev ung voksen. 
"Min alder?" sagde Vlevius kort som om han ikke helt forstod spørgsmålet. "Jeg blev 52 år, i December," sagde Vlevius kort. En god alder, men helt klart ikke den bedste for hans krop, som var blev svagere med alderen. Vlevius viste godt at hans dage som livvagt var over, men han holdt nu af den skole som han kørte oppe i den øvrige by, at undervise i sværd kamp gave en mulighed for at leve lidt, engang i mellem. 
"Det er helt fint at være nysgerrig" sagde Vlevius kort. Den slags kom jo bare naturlig. 
Vlevius fokuseret der efter på at lytte til Caelaan historie. Han kunne næsten genkende elementer derfra, det mindre ham om hans egen oplevelse med hans klients død. Hun var blev overfaldet på vejen tilbage til hende bolig, hvor han havde vente på hende, men da hun ikke dukket op, tog han selv en hest ud for finde hende. Han ankom til en scene af rædsel, hun havde overlevet men ikke længe nok til at Vlevius kunne få hende til den nærmeste healer. "Det er en god måde at huske ham på" sagde Vlevius mens han lagde skjule på de tanker som havde ramt ham i det øjeblik.  
Vlevius Ammorn

Vlevius Ammorn

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 57 år

Højde / 175 cm

Raider 02.01.2019 21:27
// Afslutte, grund inaktive.
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli
Lige nu: 1 | I dag: 4