Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 11.05.2017 11:34
Sted: Gangene ved Beboelsesfløjene.
Tid: 01:10
Vejr: Klar forårs nat

Lyden af stilhed lå tungt hen over fløjen, kun afbrudt af vagter der gik deres rundet gennem stedet. De fleste lå og sov trygt i deres værelser og gik kun morgendagen i møde hvor deres pligter endnu engang startede forfra.
Stilheden blev dog afbrudt kort af mønter der skiftede hånd, og en dør der lukkede. En skikkelse var kommet ud fra en ung præstelærlings kammer. Figuren på skikkelsen viste det var af hunkøn og hun virkede ikke til at have travlt som hun gik langs vægen og lod sine fingre glide hen af de mønstrede døre.
2 vagter lod sig nærme, og med en elegant bevægelse trak skikkelsen sig ind på et ulåst kammer og lukkede døren stille.
Koda stod nu inde på et kammer hvor en ung kvinde lå og sov. Det var ikke fordi Koda havde travlt med at komme ud til de 2 vagter og deres runde, så hun gik længere ind i værelses og blev mødt af månens lys der kun fik hendes hud til at se blegere ud end den var.
Det var ikke lige fordi Koda ønskede at tilbringe natten på paladset, men den unge præstelærling havde for et par dage siden bestilt en amulet som just ikke lige kunne opdrives igennem ærlig handel og for ikke selv at bryde sin livs vej havde han hyret Koda til at fremskaffe den, uden han vidste hvordan.

Men nu stod Koda her og kiggede ned på den unge kvinde der lå i sengen. uskyldig var nok det ord Koda ville bruge om denne kvinde, og trods sulten var fremtrædende forlod Koda værelset igen da vagterne var væk. Desuden havde præsten næsten frivilligt går med til  at give Koda hendes måltid for aften, det ville nok gøre ondt når han vågnede.

Koda syntes alle gangene lignede hinanden og måtte stoppe op for at orientere sig lidt hvor hun var henne men hun havde lidt midste ideen om det og vidste ikke rigtigt hvilken vej hun skulle gå nu.
Karkhos

Karkhos

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 187 cm

Zofrost 13.05.2017 18:36
Det var på ingen måde normalt, at Karkhos befandt sig på paladset om natten og slet ikke i beboelsesfløjen. Han havde intet at lave der, men i aften gik han dog igennem gangene, så stille som muligt i blandt værelserne med de sovende folk.
Han havde været til samtale, først med Morpheus til stede, men han var blevet sendt hjem til deres lille hus. Karkhos var blevet og havde fortsat samtalen, der var endt ud i noget mere venligt snak, da han kendte den overordnede både fra en af sine ture med byvagten i sin ungdom, men også alle de besøg han havde haft med Lord Atillian i hovedstaden. Tiden var løbet fra dem og klokken var langt over midnat, da de endeligt gav hinanden hånden og sagde farvel. Normalt ville Karkhos forlade paladset af hovedindgangen, men han vidste af erfaring, at det var hurtigere at gå igennem beboelsesfløjen, som han kendte godt. Han havde være indlogeret her flere gange og hans hukommelse for sin omgivelser var ekstraordinær, så han havde ingen problemer med at finde vej i det halvt oplyste mørke.

En enkelt gang stødte han på et par vagter, der genkendte ham fra træningspladsen og de mumlede et par hviskende ord til hinanden, inden han fortsatte ned af gangen. Døren ud lå på vestsiden og var selvfølgelig låst, men også bevogtet af en vagt, som kunne lukke ham ud.
Han var som sædvanligt iklædt et par sorte bukser, en sort langærmet trøje, en læderbrynje uden på trøjen og den kortærmede kofte med et bælte om livet, hvori hans lange sværd sad, sammen med to knive. Selvom han var på paladset, var der ingen grund til at slække på sikkerheden og slet ikke, når han havde skulle tage herhen med Morpheus. Som han, trods den adeliges egne ikke så dårlige evner, havde fået ordre på at passe på. Selvom krisen med den kontrakt på Morpheus hoved var overstået, var Karkhos blevet mere påpasselig siden hændelsen med Adhémar.

Mens hans tanker bevægede sig omkring samtalerne i dag, fortsatte han overraskende lysløst ned af en gangen, indtil gangen stoppede og han drejede rundt et hjørne. Han havde ikke regnet med at støde ind i flere, som natten lå over byen, men det var netop hvad han gjorde. Stødte ind i nogen. Overrasket trådte han et skridt tilbage og lagde automatisk en hånd på sværdskæftet.
- Carry on my wayward son, there'll be peace when you are done -
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 14.05.2017 19:34
*Hvorer jeg henne? tænkteKoda for sig selv og vidste ikke helt hvad vej hun skulle gå og stod entelig i sine egne tanker. Hun mærkede et bump og måtte rykke lidt på sig og af ren refleks bevægede Koda sin hånd imod sit sværd, dog havde Koda taget en kjole på i dagens anledning og der han intet sværd ved hendes side. Med et bevægede hun sin anden hånd om på ryggen sammen med den som havde rakt ned imod sværdet, for i et lille forsøg på at få det til at se det ud som om det havde været meningen hele tiden.
Koda betragtede manden der stod i foran hende og prøvede at se uskyldig ud ved at vippe lidt op og ned på sine tær mens hun sagde "Undskyld min herre, det var ikke min mening at stå i vejen for dem".
Mest af alt var det jo bare om at komme væk før der kom andre eller hun blev afsløret i ikke at høre til her, men måske havde manden en ide om hvor de var henne, det var bare lidt resikabelt og Koda vidste ikke om det var den chance hun skulle løbe.
Koda kiggede ned på mandens hånd der hvilede på hans sværd, hun var imponeret over hvor hurtigt den havde fundet der ned, og hvor rutineret det måtte lægge i manden at skulle bruge det sværd. Igen rettede hun blikket op og prøvede at se lidt nervøs ud og sagde "De må ikke gøre mig ond herre, jeg er blot farret vild her på gangene". Det viille være rart hvis at han ville gå med at eskortere hende ud her fra, og forhåbelig faldt han for det her skuespil.
Karkhos

Karkhos

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 187 cm

Zofrost 19.05.2017 20:07
Karkhos blik løb hurtigt over personen, som han var stødt ind i. En kvinde, klædt i kjole, hvilket helt sikkert afslørede hende som ikke værende en del af hverken byvagterne eller de personer, der normalt blev indlogeret i disse værelser. Hvad lavede hun mon her, midt om natten? En rynke viste sig i hans pande og han trådte endnu et lille skridt tilbage i tilfælde af, at hun var ondsindet og han havde brug for plads til at trække sit sværd.

Som en mand, der fangede mange detaljer om alt omkring sig, så han godt hendes bevægelse mod det sværd, der ikke var der. Så hun var kriger. På den ene eller den anden måde. Hans blik vandrede op til hendes ansigt, som hun snakkede til ham og han forsøgte at vurdere, hvad han skulle gøre. Hans evne gav ikke lyd fra sig, så han kunne konstatere, at lige nu var han i sikkerhed. Men hans mavefornemmelse sagde ham, at han skulle være forsigtig.

Først da hun bad ham om ikke at gøre noget, svarede han hende med sin dybe, brummende stemme.
”Jeg gør Dem intet, frøken.” Langsomt fjernede han hånden fra sværdet, men han var stadig på vagt. Han vidste ikke, hvem eller hvad hun var og hvis der var noget, hans liv havde lært ham, så var det ikke at undervurdere folk.
”Må jeg spørge, hvad De laver her?” Den tone han spurgte med viste, at han havde autoritet nok til at give hende problemer, hvis hun ikke hørte til, men den var ikke uvenlig.  Bare alvorlig.
- Carry on my wayward son, there'll be peace when you are done -
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 22.05.2017 10:54
Ja hvordan forklarede Koda lige hvad hun lavede her, der var brug for en god undskyldning, hun kunne trods jo ikke lige komme med sit rigtige mål for at være her.
"Tak min herre, jeg var på besøg hos min broder. Tiden gik hurtigt for os, så nu prøver jeg blot at komme hjem, det var ikke min mening at skulle blive så sent" sagde Koda undskyldende.
Det var tydligt at denne mand havde bare en form for autoritet her, så hun skulle bruge sine ord varsomt.
Entelig ville den nemmeste måde nok være at stikke af, men så ville han nok tilkalde vagterne og det hele ville nok blive mere eller mindre besværligt at finde ud her fra.
"Jeg håber ikke min broder kommer i problemer nu min herre. Men efter han kom i lære her på paladset så har han ikke været meget hjemme, så måtte bare besøge ham her til aften" sagde Koda og prøvede lidt at digte videre på historien oppe i sit hoved, så der kunne bare være lidt hoved og hale i det hun stod og fortalte.
Men Koda håbede også at manden ikke ville op søge hendes såkaldte broder, så ville han blot finde en ung mand besvimet på gulvet med bidemærker i halsen. Det ville nok ikke pynte på forklaringen.
Karkhos

Karkhos

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 187 cm

Zofrost 30.05.2017 19:11
Uden at vise mistroen, som herskede i ham, så han afventende på kvinden, der fortalte ham, at hun var her for at besøge sin bror. Kunne det passe? Karkhos så lidt undersøgende på hende, men besluttede sig for, at han ikke var den til at betvivle hende. Hun måtte jo være kommet ind på en eller anden måde, så mon ikke, at hun havde tilladelse til at være der. Dog faldt hans parader ikke, der var et eller andet ved hende, som stadig fik ham til at være vagtsom. Hvad det var, vidste han ikke.
”Den slags kan jo ske,” brummede han og pegede ned af gangen til venstre. ”Vi kan følges til udgangen.”

Uden at vente på svar, begyndte han at gå. Han forventede, at hun fulgte med. Med den svage følelse af, at der var et eller andet galt, ville han ikke efterlade hende alene, men sørge for, at hun kom ud uden ballade. Det ville nok være klogest ikke at snakke blandt de sovende personer, men Karkhos var stadig en smule mistroisk og valgte at spørge ind til hende og den omtalte bror.
”Hvor i landet kommer I fra?” Han så på hende med sine brune øjne og det for ham normale lidt følelsesløse og mørke blik, der alligevel udstrålede en form for venlighed.
- Carry on my wayward son, there'll be peace when you are done -
Karkhos

Karkhos

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 187 cm

Zofrost 24.07.2017 18:56
Jeg rydder lidt op i mine tråde og denne har ligget længe.
- Carry on my wayward son, there'll be peace when you are done -
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal , Helli , Blæksprutten, Alianne_
Lige nu: 4 | I dag: 13