Right or wrong? (Zane)

Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 27.01.2017 22:35
Et sted lidt før krydset der skildrer fra sydvejen og vejen mod ørkenen, havde Nia stoppet på sin vej ned mod, hvad hun håbede på ville være mere og bedre varme end hun havde kunnet finde i hovedstaden. Bare turen til Medanien havde været lang og kold, kold nok til at hun havde taget to lag tøj på under hendes kappe, og dækket maven til med et langt, stribet stykke stof som normalt ellers blev brugt til et form for pyntebælte ved hendes ene sæt tøj. Fødderne selv var og så for en gangs skyld i et par læder sko foret med kanin, men hænderne havde hun intet til at dække, andet end hendes ærmer.
De brune øjne hvilede på en lidt afsidesliggende kro, underligt at den virkede så tom.. Hendes telepati kunne hun heller ikke rigtigt bruge til at finde nogen, ikke at hun på noget tidspsunkt havde troet det. Selvom hun trænede evnen var den en del hårdere at have med at gøre, og øve op, end hendes helbredende magi.
*Hvor underligt.. Den plejer da ikke at være tom..? * Hun steg af den bredryggede unghest, der overraskende nok havde overlevet tørken, klappede den kort på halsen inden hun tøjrede den nær stalden. Heller ingen dyr der.. Hun så sig omkring, noget sagde hende at hun ikke burde være der, at et eller andet var sket, men hun fik sig selv til at blive som hun skubbede noget hø ned til hesten der gladeligt tog for sig.
Hun skuttede let som hun hev kappen tætter om sig, tog hendes opbakning af hesten og gik ind i kroen via køkkenet..

Hun stoppede op nærmest straks hun var kommet ind, overrasket over at der vitterligt ingen tegn var på liv at finde, end ikke i køkkenet. * Hvor er alle folk henne? * Spurgte hun sig selv i tankerne. Havde ejeren virkelig gået til i tørken? Hun håbede det ikke, manden havde været god og venlig af sig, men familien havde også været stor.
Forsigtigt kørte hun en finger hen langs bordpladen, kun for at få en bunke støv med sig. " Hallo?... Er der nogen? "
Det var med voksende bange anelser at hun gik ind i selve krostuen, i søgen på liv eller i det mindste resterne af liv.

Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 28.01.2017 12:00
Først en ulidelig tørke, og nu et mørke som bragte en frygtelig kulde med sig.
Den ene plage efter den anden havde kostet langt flere liv end folk i Hovedstaden lod til at være klar over - men hvem tog sig dog også af det gode fattigfolk uden for byens mure, hvis man selv var i sikkerhed derinde...?

Så meget for Lysets Dronning og hendes ædle riddere i skinnende rustninger.

Visse steder havde plagen endda medført anarkistiske tilstande, som i denne afsidesliggende kro hvor enhver havde været velkommen.
Altså lige indtil de forkerte typer var dukket op og havde jaget familien på flugt, eller det der var værre.

Under alle omstændigheder var kroen nu forladt, og et fint lag støv dækkede de fleste overflader.
Køkkenet henlå i et dødsagtigt mørke og værelserne ligeså.
Kun krostuen var anderledes;

Her brændte en ild i kaminen, med smadrede træstole som brændsel.
Lokalet så ud som om her havde været slagsmål; flere borde var væltede og flasker smadrede efter håndgemæng i baren.
Det, der før havde været en hyggelig krostue fuld af liv og glade dage, var nu et dystert billede på hvilke konsekvenser plagerne kunne have på almindelige mennesker.

Men i det mindste var her brændsel og dermed varme... noget som den vandrende mørkelver, Zane D'tarion, så som en god mulighed.

Han sad lige nu på en stol foran kaminen og stirrede ind i de knitrende flammer.
En rejsekappe med dyb hætte hang over stoleryggen, og Zane selv var iklædt en grå tunika med sorte skinddetaljer, et par gode, mørke bukser samt lettere slidte læderstøvler.
To langsværd lå på gulvet i deres skeder, aldrig længere væk end han kunne nå dem...

Da kvinden trådte ind i krostuen, kiggede han op, og afslørede sine unaturlige, svagt lysende øjne.
De havde en klar, lilla farve, og hans lange, hvide hår hang løst og dækkede det ene øje halvt...
Han var egentlig en ganske pæn mand, hvis man kunne se bort fra hans blodtørstige race.

"Ikke dem du tror, er jeg bange for... men kom da og få varmen alligevel." sagde han. Hvad end dette ville medføre, var det hele pludselig blevet en del mere interessant...
Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 28.01.2017 12:59
Den knitrende lyd i kaminen indgød hende et lille håb om at finde ejeren af kroen, men et blik rundt på det ødelagte møblement og smadrede krus, fik hendes håb til at falde ned igen.
Blikket søgte gennem mørket over imod kaminen, og skikkelsen der sad der. Hun vidste ikke helt hvad hun skulle tage ham for som blikket gled hen over tøjet indtil det fæstnede sig ved hans ører og hudfarven. De sælsomme lysende øjne fik sigøjnersken til at træde tættere på, stirrende måske en smule for meget på dem, men de var så fængende inddragene.

Havde hun nogensinde mødt en mørkelver før? Hun menes ikke at kunne huske det, men hun huskede vagt efterlysnings blanketterne der han rundt omkring i Hovedstaden; mørkelverracen var jagtet af Lyset såvel som af skovelverne.

Men blanketterne havde ikke nævnt noget om hvad man skulle gøre hvis man stødte på dem, desuden havde Nia ikke ligefrem nogen selvforsvars teknikker eller evner med våben.
Blikket gled ned og hæftede sig kort ved sværdene, inden hun trådte længere ind, hen til kaminen hvis varme var mere tillokkende end ængstelsen ved hvad en mørkelver eventuelt kunne gøre ved hende.

"Nej, det var ikke ligefrem dig jeg forventede at møde her, det må jeg indrømme. Men jeg takker for tilbudet. "
Lød det med et lille muntert smil. Hvem kunne ikke bruge et smil i så mørke tider som det efterhånden havde været i længere tid.?

Den sidste afstand mellem hende og varmen blev indhentet, idet hun trådt helt hen og knælede ned, gnidende sine forfrosne hænder, et forsøg på at få blodomløbet igang igen.
" Har du været her længe? " Hun forventede ikke ligefrem et svar, men smalltalk skadede vel ikke.
Med stivne fingre fik hun løsnet sin kappe og lod den ramme mod gulvet med et mindre gys over at miste den smule varme der lå i den, men det fortog sig som kaminens varme langsomt gjorde sit indtog og varmede hende op. Det føltes nærmest  som rent luksus. Et nysgerrigt blik blev sendt mod mørkelveren.
Han var bestemt ikke ukøn, måtte hun konkludere, tavst for sig selv.
Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 28.01.2017 16:33
Hun havde et ganske kønt ansigt, og så var der jo også de brune øjne... noget som han altid havde fundet tiltrækkende.
Selv før hun smed kappen, forekom det ham at hun var slank, og det brune hår spillede godt med hendes lidt mørkere hud...
Alt i alt var han her stødt på det sidste han ville have forventet i disse omgivelser: En smuk kvinde.

Og hendes muntre smil gjorde hende ikke mindre tiltrækkende.

Zane smilede selv ganske let da hun smed kappen og forsøgte at varme sig ved den knitrende, behagelige ild.
"Njaeh..." sagde han og kiggede igen ind i flammerne,
"Jeg har været her i to dage nu. Kroen var forladt da jeg kom hertil, så jeg tænkte at jeg ville bruge lidt tid her før jeg rejser videre... hvem ved hvornår jeg får sådan en chance igen, ikke sandt?"

Han havde rejst længe... og ganske frivilligt. Uden noget egentligt mål eller nogen egentlig agenda.
"Hvad får en smuk, ung kvinde som dig til at rejse rundt på disse kanter, helt alene?" spurgte han og vendte atter blikket mod hende.

Ligesom hun selv mente det, så han intet galt i lidt smalltalk... lige meget hvad der så eventuelt skulle ske senere.
Hun var trods alt det eneste levende væsen, han havde set i dagevis... og hun virkede tilmed venligt stemt over for ham, på trods af hans race.
Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 28.01.2017 17:44
Hun kunne godt føle hans blik på sig, men to sig ikke videre af det, trods alt var hun vandt til alverdens blikke når hun rejste rundt og ikke mindst optrådte for folk. Hun overvejede kort om der overhovedet ville være varmt nok til at hun kunne optræde nede i Balzera; målet for hendes rejse. 
" To dage..? Er der mad at finde i køkkenet eller kælderen? " Når nu kroen var blevet efterladt, ville det vel ikke være helt tyveri at fylde maven med et eller andet. " Eller tog de det med sig? " Hvem end der var overlevende, hvis der var overlevende tilbage fra den store familie.
Hun løftede blikket, der havde været fæstnet på flammerne, og så over på ham. Hun nikkede lidt til hans lille spørgsmål. " Jo, det er med t udnytte varmen mens man kan få den, hvis man kan få den. " Samtykkede hun. Hun havde intet imod at snakke med ham, også selvom hans race ikke havde det bedste omdømme; der var hendes erfaring at man lærte en person bedre at kende ved at kunne snakke stille og roligt med dem end straks at fare i flint og søge en eller anden der kunne nedlægge den efterlyste. 

Hendes smil forblev på hendes læber ved hans næste spørgsmål mens hun prøvende bevægede tæerne i skoene.
" Jeg er på vej til Balzera. Håber lidt på at ørkenen og Balzera er varmere end hovedstaden er det lige nu, men har dog ikke oplevet større temperaturforandring. Ellers må jeg tage til Sarghos " Et kort suk forlod hende. " Det er ikke unormalt for mig at rejse alene.. Det er det dog for mit folk i helhed at rejse alene. Men kom til at forbryde mig mod min trups regler og det resulterede i at jeg blev smidt ud og overladt til mig selv. " Hun trak lidt på skuldrene, inden fingrene fandt frem til den ørenring der sad i hendes venstre øre og beviste for gøglere og andre sigøjnere hvad hun var for en 'slem' pige. Det var måske ikke så klogt at lade ham vide at hu var alene. Blikket skævede mod hans sværd, men han havde jo spurgt og hun var ærligt for træt og kold til at orke at finde på en eller anden løgn om at hun havde venner med, men at de var væk men i nærheden. 
"Sydvejen plejer nu aldrig at være decideret farlig på disse kanter. " Kom det lidt mere muntert fra hende. 
Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 28.01.2017 18:16
Han lyttede interesseret til hendes ord - igen, endelig var der faktisk nogen at snakke med, som ikke flygtede ved synet af ham.
Derudover virkede hun oprigtigt interessant... hun var åbenbart en form for gøgler eller sigøjner, og da hun gjorde opmærksom på sin ørenring, blev han blot endnu mere interesseret.

Men først...
"Jeg er bange for at du ingen varme finder i ørkenen. Når solen ikke kan skinne, er der ingen måde for sandet at samle varme på. Der er hundekoldt konstant nu, og ikke bare om aftenen..." sagde han. Han havde jo været der for nyligt, og selvom det havde været sælsomt og smukt på sin egen måde, havde kulden været ganske nådesløs.

"...hvordan bliver man udstødt? Hvad gjorde du? Hvis du er modig nok til at indrømme at du er alene, kan jeg kun forestille mig at du også er modig nok til at fortælle historien." udfordrede han, hvorefter han kastede et blik på hendes fødder, som hun forsøgte at vrikke varme i.

Zane smilede og rystede på hovedet.
"Du er ikke vant til kulde, kan jeg se... ilden her har brændt i mange timer. Det bedste du kan gøre er at tage skoene af, for de er meget mere kolde end gulvet og luften herinde. Det samme gælder kapper og hvad man ellers har, som er alt for koldt."
Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 28.01.2017 18:58
Skuffelsen i hendes ansigt var nærmest håndomgribelig da han nævnte at der ingen varme var i ørkenen, om end det gav god mening at der ingen  varme ville være når de mørke skyer dækkede for den, havde er alligevel været et lille håb om frelse. " Så må turen gå til Sarghos. "  Lød det. Når hun nu vidste så meget, kunne det vel ikke skad at besøge Hakim, hun vidste at han altid ville have dørene i hjemmet åbne for hende.

En let rødme steg op i hendes kinder som han forsøgt at spørge ind til hvordan hun helt præcist var blevet smidt ud. " Sådan en historie vil jeg ikke fortælle før jeg i det mindste kender min påhørers navn, og har fået et par krus mjød indenbords. "  Lo hun.  Ikke om hun ville plapre op om den pinlige historie selvom hun tvivlede at sortelvere havde særligt mange at snakke med om den slags dramaer. 

Hun lyttede til hans næste ord. Det gav vel en god mening, men hun så ærligt ikke tanken om at skulle smide sit kolde tøj tiltalende, i al fald ikke det inderste. " Nej, jeg holder mest til hvor der er varmt og rejser med varmen.. Men nu hvor der ingen varme er at finde nogen steder.. Andet end i de riges senge. " Kom det skælmsk som hun trak på skuldrene, inden hun tog en dyb indånding og rejste sig op igen, for at komme af med det yderste sæt tøj. Gysende stykke for stykke. Først nederdelen, så, med en del besvær den inderste og langærmede trøje, inden hun fik bundet skoene op og gysende lod de kolde fødder komme i berøring med gulvet. Kun kunne mærke det komme med en stikkende ubehag som varmen fra gulvet kom i kontakt med hendes fødder. Trippende lidt på stedet, med smykkerne plingrende let mod hinanden fik hun bundet bæltet der varmede maven op og smidt den på gulvet.
Ikke så snsrt var den endt der før hun kort snurrede rundt og satte sig ned på bæltet, gysende over det lag tøj hun lige havde smidt fra sig. 
" Det må være nok.. " Konstanterede hun, med et skælmsk blik op mod sortelveren, mens gåsehud plimrede frem på hendes arme. I det mindste var krostuen ikke alt for lille. 
Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 28.01.2017 19:35
"Sarghos..." gentog han tænkende,
"Der er lang vej. Og i disse tider er vejene farlige. Men hvis det er det, du ønsker..."

Zane trak på skuldrene, og da hun sagde det næste, trak han på smilebåndet.
De riges senge? Jah, det var der vel en masse mening i. De havde jo det hele.
Tanken var dog stadig morsom...

Da hun rejste sig op og begyndte at tage noget af sit nedkølede og sikkert våde tøj af, skænkede han det ikke mange tanker - lige indtil hun pludselig viste maveskindet frem.
Dét kom bag på ham, at hun turde vise en så sårbar del af kroppen når hun var alene med en mand, som hun ikke kendte - og som tilmed var af en race kendt for sadisme og ondskab.

Ikke at han klagede... hun havde en pæn mave, og han måtte indrømme at han fandt det umådeligt tiltrækkende.

"Ah, selvfølgelig ikke." sagde han til hendes ord om at dele historier, og skubbede derpå tanken om hendes bare mave væk for en tid.
Han rejste sig op fra stolen og strakte sig halvdovent.
"Mit navn er Zane, og hvis det er mjød du vil have, så er der masser tilbage i tønderne. Skal jeg hente lidt? Senere kan vi se om der er noget mad tilbage..."
Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 28.01.2017 20:43
Blikket lå hvilende på mørkelveren. Så han mente at vejene var blevet farlige?  Hun tænkte sig kort om. For nu var valget at finde til Sarghos, finde en eller anden rig person hun kunne bo ved eller at blive i kroen.. Og kroen ville vel løbe tør for både mad og brændsel..? Blikket gled automatisk tilbage på flammerne mens hun forsigtigt startede at massere sine fødder.
" Jeg hader at være låst fast steder.. tørken holdt mig nok i hovedstaden til at jeg har fået nok af den for nu.." Forklarede hun sig, uden helt at ane hvorfor hun synes han havde brug for en forklaring på hvorfor hun ville til Sarghos.. 

Som han rejste sig jorde hun også tegn til at rejse si op; godt nok var hun forfrossen, men hun ville ikke lade ham gøre al muligt arbejde for hende som en eller anden tjener. " Zane..?" Hun smagte lidt på navnet. Det lå lige til. " Nia er mit navn. " Svarede hun igen som hun kom op på benene. " Det er venligt af dig at ville hente noget, men nu er det vel ikke al for meget arbejde? Jeg kan sagtens hente selv." 
Hun var jo ikke ligefrem vant til at blive opvartet. Ikke engang da hun for nogle år siden var sluppet ud fra et fangenskab efter at have opbrugt al sin chakra brudte hun sig om at blive opvartet og havde taget over så snart hun kunne. 
Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 28.01.2017 21:10
"Det kender jeg godt selv... jeg har været på farten i mange år nu, uden at slå mig ned det samme sted ret længe ad gangen." sagde han. Han var selv rejsende, og havde set og oplevet lidt af hvert efterhånden.
"Det er for kedeligt og meningsløst at blive på det samme sted."

Nia... han smagte lidt på navnet, mens han betragtede hende.
Jo, det passede faktisk virkelig godt til hende...
"Pænt navn... Nia..." sagde han, og bevægede sig så hen over gulvet og om bag baren.

"Ah, tænk ikke på det. Jeg tror lige jeg kan klare at hælde to krus mjød op." sagde han muntert, mens han fyldte først det ene trækrus, og så det andet.
Den søde duft af mjød spredtes langsomt i lokalet, og der var ingen tvivl om at det var noget ganske godt stads.

Zane vendte sig og forlod baren, med mindre hun var fulgt efter ham derover - i så fald ville han bare række hende det ene krus med et smil og sige:
"Værsågod..."

Hvis ikke, ville han komme tilbage til kaminen, hvor han ville sætte sig på gulvet ved siden af hende, og derpågive hende kruset.
Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 28.01.2017 21:51
Et kort nik forlod Nia. " Ja, det bliver hurtigt kedeligt det at være det samme sted.. Jeg foretrækker forandringens vinde, at opleve og se nyt, og have friheden til at kunne bevæge mig hvorhen jeg end vil. "
Et varmt grin forlod hende. " Tak, Zane." 
Hendes smil blev blot bredere som lugten af sød lækker mjød kom hendes næseboer i møde idet han hældte det op i trækrusene. " Det er lige før du kunne blive den nye krofatter. " Kom det grinene mens hun fulgte ham over til baren, væk fra kaminens varme, som hun temmelighurtigt kom til at savne igen. " Sæt kroen på hjul og kald den 'Den hjulbenede ko'. " Hun tog imod kruset han rakte hende, stadig småtrippende på fødderne.  Hun løftede kruset mod hans i et "Skål!" inden hun tog sigg en dram, nydende smagen som den kom gennem halsen på hende og hjalp til med at få varme i kroppen. 
På tåspidserne, smådansede hun tilbage over til bæltet som hun satte sig på igen, med fødderne op under sig.
Der var dejligt varmt lige der ved kaminen.
" Og tak for opskænkningen.. " Tilføjede hun, akkurat som hun huskede sine manerer. Hun havde godt hørt om at mørkelverne havde dårlige temperamenter og hun ville helst ikke opildne til et eventuelt raseri udbrud ved at glemme sine manerer. 
Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 29.01.2017 10:09
"Præcis! Endelig en som forstår hvad jeg mener... de fleste vil bare have sig en kone eller mand og et hus de kan bo i for evigt... De aner ikke hvad de går glip af." sagde han og gengældte hendes smil.
"Selv tak, Nia. Skål!" lød det så, før han smagte på mjøden.

Den var stærk, men sød og rund i smagen, og med en let krydret eftersmag - alt i alt en velbrygget mjød, som bestemt ikke afspejlede de hårde tider, som landet lige nu var underlagt.

"Den Hjulbenede Ko... hah, det er sgu da alligevel kreativt! Og en omrejsende kro er da egentlig ikke nogen dårlig idé - lige bortset fra at jeg af og til bevæger mig rundt i bjerge og alskens andet hårdt terræn." sagde han med et glimt i øjet.
Han begyndte at kunne lide dette menneske, om ikke andet så fordi hun havde humor og virkede som en frisk pige...

Da Nia vendte sig og halvdansede tilbage til varmen foran kaminen, fulgte han efter hende for så at sætte sig på gulvet ved siden af hende.
Varmen fra kaminen var skøn, og den gav næsten en illusion om at kulden var langt, langt væk...

"Du siger tak for opskænkningen... jeg siger tak for selskabet." sagde han med et grin.
"Og hvis du trænger til mere, så tror jeg der er rigeligt med sager i baren..." tilføjede han, selvom de fleste piger ville finde det meget uklogt at risikere fuldskab i selskab med en fremmed mand...

"Krofatter Zane står til tjeneste." sagde han og tog en slurk af den gode mjød.
Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 29.01.2017 15:07
Nia tog en lang slurk længere inden hun lænede sig lidt tilbage, nu hun endelig havde fået varmen nogenlunde tilbage i lemmerne. " Jeg ville nu ikke have noget imod at få både børn og mand, men jeg vil ikke låses fast til et sted.  En mand skal for mig være indforstået med mit levevis og min kultur, samt acceptere den. Men jeg tvivler det ville ske medmindre jeg skulle falde over en anden uheldig rad som mig selv. " 

Det var et meget alvorligt emne for kvinden, hun ønskede at hun kunne tage gerningen hun havde gjordt i sin ungdom tilbage. Det ville have forhindret hende i så meget, både forvisningen, men også Ikars tilfangetagelse af hende og den mentale tortur hun blev udsat for nede i hans kolde kælder.
En kort skælven gik gennem hendes krop og fik hende til uvilkårligt at løfte en hånd op og gnubbe armen varm.

" Så må du jo få dig en lommekro. Mon ikke man kan få en eller anden himstregims der kan gøre ting mindre.? " Igen kom varmen tilbage i stemmen mens hun tog sig i at blinke drilskt til ham, muligvis ikke det bedste valg for en hun lige havde mødt, især ikke en sortelver med alle deres stigmaer.  Måske det var derfor hun ikke havde noget imod at snakke med ham og ikek søgte efter hjælp til at fane ham; fordi de begge var stigmatiserede på deres egen måde. Han for hans race, hun for hvad hun var o hvilken kultur hun var opvokset med.
Enten det eller også var hun gået hen og blevet lidt for ensom på det sidste. 

Hun nikkede op mod ham som han kom og satte sig ved hende ved kaminen.
" Det er mig der takker for selskabet. Det kan hurtigt blive ensomt på vejene når man bare er sig selv. " Endnu en tår blev taget af mjøden. " Krofatter Zane.. Det er en titel du kan gøre dig stolt af. " 
Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 29.01.2017 15:24
Han så lidt tænkende på hende, da tonen pludselig virkede mere alvorlig.
Så fnøs han og rystede på hovedet.
"Nu er du fjollet, Nia... hvorfor skulle du 'nøjes' med en udstødt og uheldig mand? Du er en smuk kvinde, og du har noget varme og liv i både stemme og øjne. Og så er det jo også en bonus at du har en ganske pæn krop, ikke?"

Han smilede og drak en slurk af mjøden.
"Min pointe er at du måske skulle se dig selv i et lidt bedre lys, end du lader til at gøre lige nu."

Han følte sig næsten vis som han sad her og talte... næsten som dengang han havde brugt årevis med den mægtige, gamle ametyst-drage i Tusmørkedalen... der havde det bare ikke været Zane, der havde været den vise.

Nia's ord om en lommekro fik ham til at smile, ja næsten le.
"En lommekro? Sikke et roderi det ville blive! Flasker ville konstant blive knust i min lomme, og jeg ville stinke som en anden alkoholiker. Neej du, den tror jeg vi hopper over."

Han tog endnu en tår og vendte blikket mod hende. Sjældent havde han mødt et menneske, som virkede så åbent som hende her... det var vist lidt af et heldigt sammentræf.
"Krofatter Zane... stoltheden selv!"
Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 29.01.2017 16:36
" Jeg lader mig ikke nøjes. At sindelaget er det rette vægter også meget. Men igen, ikke let at finde mænd der tiltaler mig og som samtidig er åbne for at rejse land og rige rundt. " Hun sukkede lidt, havde pludselig sine tvivl om at mørkelveren ville forstå hvad hun mente med det hun sagde. 
Et lille smil forlod hende. 
" Jeg ser ikke mig selv som værende i et dårligt lys som sådan. Udover ensomheden og at jeg ikke har retten til at være ær andre sigøjnere eller gøglertrupper, tjae så har jeg det jo egentligt ganske fint med mig selv. Jeg kan bestemme hvor jeg vil hen, jeg kan bestemme hvornår jeg vil spise og sove.. Det måske lige med undtagelse af nu hvor der er så forbandet koldt.. Der kommer det til mere alternative metode til at finde steder der er varme at sove."

Hun lagde sig ned på maven betragtede flammernes bløde dans.

" Så en lommekro tiltaler dig ikke? " Hun drejede overkroppen over mod ham. " Men du har nok ret i at du hurtigt kunne komme til at lugte som en kros stamgæst.. Og ikke mindst få en uheldig plet i dine bukser eller hvor du nu skulle gemme den henne. " En mild latter forlod hende, mens øjnene funklende betragtede ham. 
Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 29.01.2017 16:54
Det gik op for Zane at han havde misforstået hvad hun mente, og han måtte smilende ryste på hovedet ad sig selv.
Hendes forklaring gjorde at det gav mere mening.
"Min fejl. Du har ret i at det er svært at finde en som har alt det, man gerne vil have. Eller... de vigtigste ting. Jeg har det lidt på samme måde, må jeg indrømme. De fleste mørkelver-kvinder er... hmm... ikke velegnede til min levevej."

Den frihed som hun levede sit liv med var ikke ulig hans egen, med den ene forskel at han var kriger, og det var han næsten helt sikker på at hun ikke var.

"Det er en underlig regel, synes jeg... hvorfor dog banlyse en person fra nogensinde at være sammen med andre sigøjnere eller gøglere...?"
Måske var det fordi han var mørkelver, eller måske var det bare fordi han ikke var gøgler... men det gav ingen mening i hans hoved.
Var der måske ikke mange gøglere som stjal fra hinanden, for eksempel? Zane tvivlede på at hendes forbrydelse var meget værre end dét...

Men igen.
Folk kunne overraske.

"Lommekroer er så upraktiske... og ud over at stinke af værtshus, ville man ligne en der har pisset i bukserne." lød det fra ham, inden han tog endnu en slurk af den velsmagende mjød.

Da han så på Nia igen, slog det ham hvor køn hun egentlig var her i flammernes skær.
Han stillede kruset fra sig, lænede sig roligt ned så deres ansigter var få centimeter fra hinanden, og så deres blikke mødtes.
Så sagde han med en næsten drillende undertone: "Måske er det mjøden... eller stemningen... men jeg er ret tiltrukket af dig lige nu."
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 29.01.2017 16:54
Det gik op for Zane at han havde misforstået hvad hun mente, og han måtte smilende ryste på hovedet ad sig selv.
Hendes forklaring gjorde at det gav mere mening.
"Min fejl. Du har ret i at det er svært at finde en som har alt det, man gerne vil have. Eller... de vigtigste ting. Jeg har det lidt på samme måde, må jeg indrømme. De fleste mørkelver-kvinder er... hmm... ikke velegnede til min levevej."

Den frihed som hun levede sit liv med var ikke ulig hans egen, med den ene forskel at han var kriger, og det var han næsten helt sikker på at hun ikke var.

"Det er en underlig regel, synes jeg... hvorfor dog banlyse en person fra nogensinde at være sammen med andre sigøjnere eller gøglere...?"
Måske var det fordi han var mørkelver, eller måske var det bare fordi han ikke var gøgler... men det gav ingen mening i hans hoved.
Var der måske ikke mange gøglere som stjal fra hinanden, for eksempel? Zane tvivlede på at hendes forbrydelse var meget værre end dét...

Men igen.
Folk kunne overraske.

"Lommekroer er så upraktiske... og ud over at stinke af værtshus, ville man ligne en der har pisset i bukserne." lød det fra ham, inden han tog endnu en slurk af den velsmagende mjød.

Da han så på Nia igen, slog det ham hvor køn hun egentlig var her i flammernes skær.
Han stillede kruset fra sig, lænede sig roligt ned så deres ansigter var få centimeter fra hinanden, og så deres blikke mødtes.
Så sagde han med en næsten drillende undertone: "Måske er det mjøden... eller stemningen... men jeg er ret tiltrukket af dig lige nu."
Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 29.01.2017 17:24
"Hvor finder man overhovedet mørkelverkvinder i disse dage? " Spørgsmålet kom brat fra hende, før hun havde tænkt sig ordentligt om. Hun gik nærmest ud fra at når hun aldrig havde set en mørkelver før denne dag, måtte det være ligedan for ham; svært at finde folk af sin egen race.
Nia rettede sig lidt op og tog en lurk mere af mjøden der efterhånden også var varmet lidt op af varmen fra kaminen, hvilket blot forstærkede dens søde krydrede smag.
Hun var lidt nysgerrig efter hans levevej, men de to sværd sagde vel næste sig selv; kriger. En lejesvend eller lignende, velsagtens.

" Du vil vide hvorfor jeg blev smidt ud..? Tro det eller lad være men sigøjnere har et vigtigt æres kodeks når det gælder sex før man er gift. Tror måske også det har et præg af religionen man tilbeder, men jeg ved det ærligt ikke. Uanst hvad var jeg nok en lidt for lemfældig tøs, faldt for en fyr og troede jeg kunne 'hygge' mig lidt med ham uden mine forældre vidste det.. Mine forældre vidste det da heller ikke før min yngre bror opdagede os, troede at vi var i en brydekamp og ja... Han sladrede til min far der kom stormende med flere mænd for at ynde mig hjælp.. Som jeg slet ikke havde behov for. Dagen efter fik jeg ørenringen og af vide at de ikke ville se mig mere... Og ja. det er historien om hvordan jeg endte med at være uden en trup og familie. Selvom jeg da har mødt min bror siden vi blev voksne. " Hun trak lidt på skuldrene mens rødmen steg op i hendes kinder. I et forsøg på at skjule det bundede hun resten af indholdet i sit krus. 

Forlegenheden blev dog mindre som an snakkede om hvordan lommekroen kunne få det til at se ud som om han havde tisset i sine bukser. 
" Ja og alle de knuste krus ville blive dyrt i længden. " 

Nia løftede sin arm  op mod brystet som Zane kom tættere på, nærmest ind over hende. Hun vidste ikke helt om det passede det med at mørkelvere var sadistiske ondsindede skabninger. Zane virkede ikke ondsindet, sadistisk..? Hun anede det ikke. " Det er nok bare mjøden der taler til dig.. Eller en blanding mellem den og stemningen her..?" Kom det spagt foreslående fra hende.
Hvis han skulle vælge at tage fat i hende, vidste hun at løbet ville være kørt. For styrke var ikke ligefrem noget hun besad i modsætning til ham der højest sandsynligt var trænet kriger. 
Noget hun igen havde hørt at langt de fleste mørkelvere var.
Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 29.01.2017 19:26
Ak ja, en lille afvisning var nok at forvente.
Hun kendte ham jo ikke... og hans slags havde et ry for at være hårdhændede. Sadistiske på alle mulige mærkelige måder.

Og når alt kom til alt, var det ikke noget han kunne se sig fri for at være.

Et kort øjeblik overvejede han at skubbe hende om på ryggen, holde hendes hænder fast og gøre præcis som han lystede - men hvor fristende det end var, fandt han det lige nu mere interessant at hun lige havde delt sin historie med ham - eller ihvertfald en vigtig del af den.

Zane smilede skævt og trak sig lidt tilbage.
Han samlede kruset op, og tømte det i en mundfuld.
"Ah... jeg forstår." sagde han halvkryptisk.

"Hvad jeg derimod ikke fatter er, hvorfor et så fritlevende samfund straffer en ung kvinde på den måde - bare fordi hun er forelsket og gør det, der er allermest naturligt. Det lyder som det glade vanvid..." sagde han og hævede kort det ene øjenbryn.
Zane følte aldrig at noget var særligt uretfærdigt imod andre... men det gjorde han i dette lille øjeblik.

"Hvor man finder mørkelverkvinder...? Mest i Amazonitskovene og i Kzar Mora, tror jeg. Du har måske aldrig set en?" lød det så, med et smil.
Nia Hadil

Nia Hadil

Sigøjner/gøgler - entertainer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 170 cm

Htqz 29.01.2017 20:54
Havde hun såret ham? Det var jo ikke ligefrem uvant for hende at knuse hjerter, men det fik alligevel hjertet i brystet til at banke lidt ekstra ved hans ord. Han tog det egentligt bedre end hun havde forventet.
Nia blev kort tid siddende i samme position, indtil hun var sikker på at han ikke pludselig ville fare på hende, først da rettede hun sig op og greb ud efter hendes tomme krus.
"Undskyld.." Lød det dæmpet. Det følte hun lidt at hun i det mindste skyldte ham; en undskyldning for at have vækket hans interesse på en sådan måde også afvise ham. Hun kunnegodt forstå hvis han var skuffet, hvis hun selv havde været  hans situation ville hun nok også have været det.

" Tjae, på den måde kan man godt kalde os vanvittige. De ældre i familierne og trupperne går meget op i at ungerne er jomfruer når de flyver fra reden, og da jeg ikke ligefrem kan påstå, eller overbevise folk om at jeg er det såå.. Ja.. " Hun trak på skuldrene mens hu forsøgte at smile igen, omend det ikke nåede helt op til hendes øjne. " Det kan så også være forskelligt fra trup til trup, det skal jeg ikke kunne sige."
Igen trak hun benene til sig og rejste sig op.

" Nej, jeg har aldrig i mit liv set en mørkelver før.. Så du er en førstegangs oplevelse.." Indrømmede hun inden hun begyndte at bevæge sig hen mod baren igen.
" Hvad siger du til at vi går på jagt efter noget mad? Man kan jo håbe at de ikke har fjernet al det spiselige... Også noget mere mjød!" Kom det med et varmere smil, i et forsøg på at løfte stemningen. 
Avatar: Benjamin Carré 

Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”

0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux
Lige nu: 1 | I dag: 3