Cyraneus Nereus

Cyraneus Nereus

Våbenmester for Lyset

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 202 cm

Hobbit 07.11.2016 20:16
Cyraneus nikkede forstående til hende. Det var en ganske valid grund til at hun ikke var kommet til Aqurin på noget tidspunkt. Cyraneus kunne se løsninger på problemet, men ingen på den følelse hun fik når hun kom under.
Han selv fandt det rart, som at blive sluppet fri og kunne gøre præcis hvad han ville. Han var ikke begrænset af tyngdekraften, eller påvirket af solens hede når han befandt sig i dybet. Han kunne bevæge sig op og ned i alle lag, og bevæge sig uden grænser, andre end hvad hans krop satte op for sig.
For Sasha var dette nok langt fra den sandhed hun følte. "Hvis du kunne finde en, som du stolte på, til at tage dig med ned under vandet. Hjælpe dig hele vejen, og ikke give slip. Ville du så prøve?" Et hypotetisk spørgsmål. han vidste ikke hvor slemt det stod til, når hun kom under vandet, men panik var en kraftig sag. Så han tvivlede stærk på at hun fandt nogen glæde under overfladen, før hun følte sig tryg.
Sasha

Sasha

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 182 cm

Helli 07.11.2016 22:04
Sasha lagde hovedet let på skrå og studerede manden foran hende, mens hun tænkte sig om. "Muligvis, men jeg tvivler på at jeg ville nå langt før jeg ville op igen. Med mindre jeg finder en måde hvorpå at jeg kan svømme bare en smule, tvivler jeg på at jeg kan holde ud af at være under vandet i så lang tid," indrømmede hun. For hende var det meget en følelse af at blive begravet levende, selvom hun kunne ånde under vandet. det var ubehageligt og hun holdt sig helst væk fra det, men hun var halv havfrue, og det kunne hun ikke benægte. Hendes krop længtes til tider efter vandet men der var intet at gøre.

Billedet fundet her 

Cyraneus Nereus

Cyraneus Nereus

Våbenmester for Lyset

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 202 cm

Hobbit 08.11.2016 07:57
Det var naturligvis rigtigt at hun ikke skulle tage turen hele vejen til Aqurin på den første dag! Det ville være alt andet end logisk at kunne holde til det, taget frygten i betragtning. "Små skridt. Men du kan bruge dine arme til at hjælpe dig, i hvert fald lidt af vejen" Det var nemmest at bruge sine ben til at holde sig i vandet. Han havde set menneskeracen svømme før, men da det mest kraft lå i deres ben, kunne han godt forstå det ikke var det nemmeste. Armene blev mest brugt til at etablere balance når først man var i vandet - så fremt man ønskede at stå stille. Derudover blev det brugt til at hjælpe med fremdrift, når man ikke havde en fiskehale at tage ved hjælp.
Sasha

Sasha

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 182 cm

Helli 08.11.2016 16:21
Sasha lo lidt af det. Selv hendes arme føltes så tunge under vandet. Som om hendes krop var fuld af bly, men det sagde hun ikke. Måske en dag ville hun have muligheden for det, men hun havde en fornemmelse af at det ikke ville ske, før at hun fandt en løsning på sine ben. Hun ville virkelig gøre alt for at have normale ben. "Måske en dag," sagde hun med et venligt smil i stedet.
"Så hvad er du, siden du undersøger omkring fremmede i Lazura?" spurgte hun. Hendes øjne studerede stadig Cyraneus.

Billedet fundet her 

Cyraneus Nereus

Cyraneus Nereus

Våbenmester for Lyset

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 202 cm

Hobbit 08.11.2016 21:43
Det var da altid noget at kvinden ikke lød helt afvisende, selvom der var rigeligt med ting der kunne skræmme hende ved at tage ned i vandet. Men det fik i hvert fald et smil frem på Cyraneus's læber.
Hendes spørgsmål fik ham til at smile lidt mere, og faktisk komme med et kort grin. "Det må du undskylde at jeg ikke fik præsenteret. Jeg er Ridder hos lysets hær" forklarede han hende roligt, og mærkede næsten vægten af amuletten der lå mod sit bryst, bare han nævnte sin titel. Amuletten virkede selvfølgelig ikke i øjeblikket, men derfor bar han den stadig. Man vidste aldrig hvornår magien vendte tilbage.
Sasha

Sasha

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 182 cm

Helli 09.11.2016 14:55
Sasha gjorde meget store øjne, eller så store øjne hun nu kunne. "Du er en ridder? Hos Lyset?" hun tog sig halvdramatisk til hovedet. Sådan en havde hun aldrig oplevet. At være ridder af lyset, var næsten ligesom at være en prins på den hvide hest. I hvert fald her i landet, de havde jo ikke ligefrem mange prinser. "Hvordan er det? Det må vel også betyde at du bor inde i Hovedstaden. Er det spændende derinde? Hvad laver man som ridder?" spurgte hun i en hurtig talestrøm, og hendes øjne skinnende af interesse. Hun havde måske en gang i sit liv mødt en kriger af Lyset, men aldrig en ridder, og der gik fortællinger om at de også havde drager nu om dage. 

Billedet fundet her 

Cyraneus Nereus

Cyraneus Nereus

Våbenmester for Lyset

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 202 cm

Hobbit 10.11.2016 21:36
Havmanden tog det ganske roligt som Sasha så ud til at blive noget overvældet over hvad hans arbejde var. Han var selv stolt af det han havde udrettet og nået. Desværre ville han dog ønsket at han havde nået mere og gjort mere, men han var selvfølgelig stadig i live og stadig med kampgejst til at gøre noget. Ikke fordi han havde synderligt mange muligheder lige nu, fanget i sin naturlige krop.
Han mærkede et smil bredde sig på sine læber, som talestrømmen begyndte at udforme sig og sende spørgsmål afsted. Noget Cyraneus intet havde imod. "Det er hårdt arbejde med meget ansvar og til tider meget farlige opgaver. Jeg er til daglig mest stationeret som rekruttræner for de nye der kommer ind i hæren, men på det sidste, med alt påstyret i landet, og det faktum at min magiske evne ikke virker, er jeg blevet sendt ud for at opsamle informationer der kan hjælpe til kampen mod Mørkets hersker" Forklarede han først ganske roligt men han så ind i de nysgerrige øjne.
"Normalvis bor jeg i hovedstaden, hvilket.. Kan være en speciel oplevelse" Fortalte han ærligt og kiggede kort ned i det blanke vand hvor han så sit eget spejlbillede, omend en smule forstyrret af lette svulp. "Hovedstaden er stedet folk rejser hen efter håb og beskyttelse, og det er et smukt sted. Det meste af tiden. Krystalpaladset er uden sammenligning til noget andet jeg har set - det samme med vores dronning. Men byen er ikke perfekt, langt fra." Cyraneus kunne vælge at havde holdt glansbilledet, men han var en ærlig person, og selvom han elskede hovedstaden, elskede at være der, så han også problemerne i hverdagen.
Sasha

Sasha

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 182 cm

Helli 11.11.2016 22:18
Sasha lyttede utrolig interesseret til det. Hun havde godt hørt om Hovedstaden før, men det var alligevel sjældent, for dem der forlod til Hovedstaden gad sjældent at komme tilbage. Det var åbenbart noget ved at opleve storbys livet der gjorde at man ikke havde lyst til at vende tilbage til Azurien, alligevel kunne Sasha ikke forstå det. Det kunne godt være at her ikke var mange mennesker at snakke med, men her var så fredeligt og dejligt.
"Krystalpaladset! Er det rigtigt at det er lavet udelukkende af krystaller, og at man kan blive blændet af det?" spurgte hun interesseret. HUn havde hørt en del røverhistorier om Krystalpaladset og dronningen. "Du må også have mødt dronningen! Er hun ligeså smuk som rygterne siger?"

Billedet fundet her 

Cyraneus Nereus

Cyraneus Nereus

Våbenmester for Lyset

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 202 cm

Hobbit 12.11.2016 11:39
Cyraneus lod en varm kort latter forlade sine læber og vidste at det nok var sjældent der kom nyheder ud til folkene længere væk fra Hovedstaden. I hvert fald de beskrivende ting om selve byen, og ikke kun krigsrelaterede nyheder. "Nej, der er også marmor og almindelig sten. Jeg ved ikke med dronningens personlige område af slottet, men resten har ikke en blændende effekt" Det mistede en del af sin guddommelighed at sætte paladset ned på dødeligt niveau, men det var stadig utrolig smukt og han havde ikke et noget ligende.
"Ja, hun er præcis så smuk som rygterne siger, hvis ikke mere" Der kunne ikke komme tvivl om at Dronningens skønhed, men hun var selvfølgelig også langt mere end det.
Sasha

Sasha

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 182 cm

Helli 13.11.2016 12:12
Sasha gav et lille glad suk fra sig. Måske var Krystalpaladset og Hovedstaden ikke alt hvad hun havde forstillet sig, men det lød stadigvæk magisk. Et slot bygget af krystaller og marmor, og en dronning så smuk. Sasha kunne næsten forstille sig det. "Det lyder helt magisk," sagde hun med et tilfredst smil. Måske var hendes tanker meget oppe i skyerne til tider, men det var havad hun havde herude. Hun elskede Azurien, men nogengange ville hun da gerne ud og se andre ting. Men de tanker forsvandt heldigvis hurtigt igen, ellers ville hun havde været ligeså glad for at bo her. HUn kunne alligevel ikke forlade sin far.
"Du må virkelig leve et eventyr liv ved at bo i Hovedstaden og være Lysets Ridder," sagde hun smilende.

Billedet fundet her 

Cyraneus Nereus

Cyraneus Nereus

Våbenmester for Lyset

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 202 cm

Hobbit 15.11.2016 15:52
´
Cyraneus trak lidt på skulderne, og ønskede sig næsten tilbage til den tid hvor hans fascination over hovedstaden, dens bygninger og ikke mindst den dronning havde været på samme højder. Alt dette virkede blot så normalt og hverdagsagtigt for ham nu. Det var lidt det samme som hvis man kom fra bjergene, så så man ikke bjergtoppens skønhed når lyset løb ned over de grå sten og de hvide sne for toppen, men man var dybt fascineret af det flade land, som bønderne anså som værende kedeligt. Hvis man levede i det, begyndte det at ligne hinanden det hele. Man kunne stadig gerne elske området, og ikke have en ønske om at forlade det, men mange ting var jo stadig blot hverdag.
Det går lidt op og ned” Svarede Cyraneus smilende. ”Lige nu kan jeg godt mærke hvor ubehageligt det er at være adskilt fra stedet. Hovedstaden har i mange år været mit hjem, men når min magi ikke virker..” Han trak let på skulderne i et suk ”Så var der ikke andre valg” Han elskede havet, men overfladen var også blevet et hjem for ham. Og specielt når hans hjælp var behøvet var det svært bare at sidde her og kun kunne gøre minimalt. Hvis han da kunne være til nogen hjælp overhovedet.
Sasha

Sasha

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 182 cm

Helli 15.11.2016 21:22
Sasha kunne gætte sig frem til hvordan det føles, men selv var hun lykkelig over den manglende magi. Hun havde ikke behov for sin vandmagi, og faktisk skræmte den hende mere, end den gjorde godt. Hun nød sit normale liv, og gerne uden magi, for så var der styr på tingene. Det gjorde tingene sværere, men det var nu egentlig okay.
"Jeg er sikker på at magien nok skal komme tilbage og du kan komme hjem igen," sagde hun trøstende med et lille trist smil. Hun vidste godt at det påvirkede mange meget mere end det påvirkede hende ikke at kunne bruge sine evner. Så hun håbede for dem at det ville komme tilbage. Selv? Der ville hun foretrække ikke at få sin vandmagi tilbage.

Billedet fundet her 

Cyraneus Nereus

Cyraneus Nereus

Våbenmester for Lyset

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 202 cm

Hobbit 23.11.2016 15:03

Cyraneus var direkte afhængig af sin magiske evne for at kunne være på overfladen. Han kunne ikke bevæge sig rundt på overfladen på sin hale, og når tørken ligeledes havde taget til, ville han tørre ud som dug for sommersolen. Nej, han var ikke spor glad for at magien var forsvundet, selvom hans undskyldning for ikke at tage hjem og besøge sin familie. Det kunne diskuteres hvor rart det var, men nok desværre nødvendigt.
Forhåbentlig. Ellers må jeg jo lærer at leve blandt havfolkene igen. Hvor kompliceret det end bliver” Han forstod at hans situation ikke var så slem som andre. Sasha virkede rolig omkring at magien var forsvundet, og det var nok mere tørken der generede hende. Landet var fyldt med folk uden magiske evner, og nogen med passive, måske endda aggressive som pludselig havde fred. Det var en kompliceret situation. Det som generede mest var at han intet kunne gøre. ”Har du og din far en nødløsning, skulle tørken fortsætte?
Sasha

Sasha

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 182 cm

Helli 23.11.2016 19:41
Sasha nikkede. Det ville nok være kompliceret at flytte hjem igen, men sådan var livet nu engang. Ikke noget Sasha havde oplevet endnu. Tørken havde endnu heller ikke taget så godt til at hun rigtig kunne mærke det på sin krop endnu, selvom hendes krop var begyndt at gøre ondt. Hun havde dog ingen ide om hvor slemt det ville blot et par uger derfra.
"Desværre ikke," indrømmede hun. Hvis tørken blev ved, så vidste hun ikke om hun ville overleve. "Vi prøver at salte og tørre meget af den fisk vi fanger, så vi har det hvis det forsætter, men desværre er det jo begrænset. Forhåbentlig ender vi med at have nok til at overleve det, men ingen ved jo hvor lang tid at det bliver ved," sagde hun bedrøvet. Hun vidste at hvis det blev ved, så ville hun bare ende med at være i vejen for sin far. Hun kunne ikke rejse op i bjergene og se om overlevelsen var bedre der.

Billedet fundet her 

Cyraneus Nereus

Cyraneus Nereus

Våbenmester for Lyset

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 202 cm

Hobbit 26.11.2016 14:42

Cyraneus nikkede forståeligt. Han ønskede at hjælpe alle, men selvom havfolket ikke var ramt af tørken, syntes deres mad heller ikke at gro videre effektivt. De måtte ligeledes også finde mad andet sted og gemme det til senere brug. ”Men i tænker over det, hvilket er godt” Han smilede opmuntrende til hende. Det var aldrig til at vide hvor længe de holdte, men at man i det mindste tænkte over det i sin hverdag og forsøgte at gøre sit for at behjælpe sig selv, var et godt skridt på vejen. ”Fiskene skulle stadig gerne komme denne vej, så længe der er vand i floderne og søen..” Det var lidt en ringe trøst for det var tydeligt at det hele var ved at slippe op. Cyraneus tog en dyb indånding og kiggede ned på den stadig let våde mudderede jord, som vidste at vandstanden var faldet bare det sidste døgn. Forhåbentlig kunne det ikke blive ved med at forsvinde. Fortsatte tørken i rigtig mange måneder mere, ville der snart ikke være andre end det allermest hårdføre racer tilbage på landjorden.
Sasha

Sasha

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 182 cm

Helli 28.12.2016 13:40
Der nikkede Sasha. Ja, de var i det mindste begyndt at tænke over det, men nu var de også en relativ fattig familie, så de havde altid overvejet hvad der skulle ske, hvis fiskene begyndte at mangle. Nogen gange tænkte de lavere lag af samfundet sig mere om end de adelige. De adelige var jo i den overbevisning om at de altid ville have penge til at købe alt det gode. 
"Ja, forhåbentlig, men der er ikke ligeså mange som der plejer, jeg håber at vi klare os til foråret," sagde hun stillle. Selv hvis vinteren kom og fik vand i Azurien igen, så var det jo ikke sikkert at der kom flere fisk. Men til foråret. Foråret var en ny start, så forhåbentlig det gik...

Billedet fundet her 

Cyraneus Nereus

Cyraneus Nereus

Våbenmester for Lyset

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 202 cm

Hobbit 31.12.2016 08:07
Cyraneus smilede roligt og nikkede til kvinden. "det håber jeg også. Forhåbentlig overlever så mange som muligt dette" tørken var en forfærdelig plage og det ville være løgn at sige at Cyraneus ikke følte sig en smule modløs og fortabt når han var fanget i denne form.. han kunne intet gøre i mange tilfælde. Han hjalp hvor han kunne selvom stederne var små.

Alligevel sendte han et opløftende smil til Sasha og lagde en hånd over brystet som hilsen til hende. "men jeg er desværre nødt til at tage videre, frøken Sasha. Jeg ønsker Dem det bedste og hvis det er mig muligt vil jeg se om jeg kan vende tilbage med fisk skulle tørken vare alt for længe" Cyraneus sænkede hovedet i et buk inden han smilte venligt til hende og bevægede sig længere ud i vandet. Da det mere eller mindre kun var et hoved over overfladen vendte han sig og vinkede til hende. Det havde været en rar snak og han håbede hende det bedste. Han håbede at tørken snart sluttede.. for alle racers skyld. Og med det forsvandt han under vandet med kurs mod flodnettet.

//out
Sasha

Sasha

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Blandingsrace

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 182 cm

Helli 31.12.2016 12:00
Sasha var aldrig blevet kaldt frøken før, så hun kunne ikke lade vær med at ranke ryggen lidt, og komme med et lille fnis. "Det har været dejligt at møde Dem, ridder Cyraneus," sagde hun med et stort smil. "Og kun hvis det ikke er en ulejlighed. Jeg er sikker på at du har mere presserende ting." Hun ville jo ikke sætte sig imellem en ridder og hans arbejde, selvom han lige nu var fanget som fisk.
Hun sad og kiggede lidt efter ham, men gjorde ikke selv tegn på at bevæge sig væk endnu. Han var en rar og smuk mand, og hun håbede virkelig det bedste for ham. Han skulle nok, sammen med lyset, løse deres problemer. Et lille suk undslap hendes læber som hun sad der. Hvem end der fik den havmand som ægte, ville være heldig.

//out

Billedet fundet her 

0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 4