Åben

Well hello there, stranger!

Faida Hvergi

Faida Hvergi

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 20 år

Højde / 162 cm

Sara 28.09.2016 13:26
Nattemørket har overtaget dalen og har taget en kulde med sig, som går gennem skind og ben. Selv min tykke kappe er ikke længere nok til at holde kulden ude, og jeg må overgive mig. Det er tid til at søge ly for natten, eller, i hvert fald indtil jeg har fået varmen tilbage i kroppen. Det første sted, som dukker op i mine tanker, er kroen. Jeg har overhørt mange samtaler om, hvor varm og hyggelig den skulle være. Den kan ikke ligge langt herfra? Så jeg sætter afsted i den retning, jeg går ud fra kroen ligger i. 
Hvad jeg troede kun ville blive en kort gåtur, bliver dog flere timer lang; jeg må være gået forkert af flere omgange, selvom at min stædighed forhindrer mig i helt at indse det. Ikke desto mindre står jeg nu foran mit mål. Allerede herude kan man fornemme varmen, høre de mange væsener der befinder sig derinde - og dufte maden. Åh, et varmt måltid ville være fantastisk!
Jeg næsten lister ind ad døren, hvor jeg kort kaster et blik rundt i kroen. Der er næsten fyldt med væsener, som enten er i fuld gang med at skåle eller ivrigt snakker med hinanden. Varmen rammer mig som en mur. Et tilfreds suk forlader mine læber.
Dér, ved baren, er der nu en ledig plads, og jeg haster derover. Fra min siddeplads giver jeg mig god tid til, at studerer kroen grundigt, stadig godt pakket ind i kappen og med hætten trukket over hovedet. 
Billede tegnet af GUWEIZ, deviantART

Silja Greenleaf

Silja Greenleaf

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Bjergelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Hobbit 30.09.2016 15:38
Det var som om at hun aldrig sov. Silja havde endnu engang begivet sig væk fra klanens område, og denne gang på en langt længere tur. Det var også på denne tur at tingene syntes at havde ændret sig en lille smule. Nok var aftenerne meget kolde, i hvert fald når man befandt sig udenfor til de sene aftentimer, men der virkede så tørt. Silja var ikke vant til at der altid var tørt omkring hende, og hun savnede gevaldigt meget en omgang vand. Noget resten af jorden hun gik forbi og over, så ud til at dele med hende.
Silja gøs lidt ved tanken og trak kappen om sig. Den tunge varme kappe som han tungt ned over de i forvejen små skuldre, og fik hende til at se endnu mindre ud end hun i forvejen var.

hvad der fik elveren til at fortsætte med at gå, var det varme lys fra kroen. Ivrigt, og en smule naivt vadede hun direkte ind og lagde ikke skjul på hendes blik så nysgerrigt fra den ene såvel til den anden. Folk ville nok anse den adfærd som værende lidt for nysgerrig - specielt som hun næsten væltede ind i baren, fordi hun ikke så sig for og derfor snublede i sin egen kappe. "Det er jeg ked af" der var stærke træk af optimisme at spore i bjergelverens stemme, og hun smilede da også, omend undskyldende til den fremmede.

Faida Hvergi

Faida Hvergi

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 20 år

Højde / 162 cm

Sara 02.10.2016 08:49
Specielt ét selskab fanger min opmærksomhed; en broget gruppe, som tydeligt forsøger at gemme sig på en bænk i hjørnet. Det ser så hemmelighedsfuldt ud. Forsøget på at undgå opmærksomme blikke, er dog ikke super godt fuldført - det virker så helt igennem åndssvagt tydeligt, hvad de har gang i. Det gør dog ikke min nysgerrighed mindre; lidt sladder at more sig over, ville ikke være helt dårligt. Måske burde jeg liste tættere på?
Jeg når ikke at føre mine overvejelser ud i livet, for i næste øjeblik vælter en fremmed gennem kroen. Vælter. Lige ind i mig, så jeg må gribe fat i kanten af baren, for at blive siddende. Et irriteret blik finder plads i mine øjne, og hvis blikke kunne dræbe.. Det kunne egentlig være meget sjovt? Den fremmede undskylder, og jeg svarer blot med et svagt fnys. 
Hun ligner en af de der overglade typer, som altid ser positivt på alt. Irriterende. Og hvorfor kunne hun ikke bare holde øje med, hvor hun satte sine kluntede fødder? 
Jeg kan dog ikke helt holde mig selv tilbage, så lidt forsigtigt betragter jeg hende. Helt sikkert elver. 
Billede tegnet af GUWEIZ, deviantART

Silja Greenleaf

Silja Greenleaf

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Bjergelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Hobbit 05.10.2016 12:40
Silja bed sig i læben og fik svagt løftet sine skuldre i en undskyldende bevægelse. Hun forsøgte at få listet lidt væk, men hun havde efterhånden tilegne sig al den opmærksomhed i verden, ved sin noget yndefulde entre. Det betød naturligvis også at de mere hemmelighedsfulde grupper, udnyttede sig af forstyrrelsen. Ikke at Silja bemærkede det store - som hun nervøst forsøgte at gemme sig ind ved baren og ignorere alle andres blikke.
Forsigtiget kiggede Silja til siden, hvor hun hurtigt mødte kvindens blik, som hun så uheldigt havde væltet direkte ind. Blikket blev nærmest direkte slået i jorden ved tanken, og en grimasse af flovhed og let morskab gled over hendes ansigt. Hun var sådan en klovn. Hvor meget Silja end forsøgte at ligge det bag sig, blev hendes blik ved med at vende tilbage til den anden, så ubemærksomt som muligt - hvor svært det end måtte være med den mængde nysgerrighed som sprang rundt i kroppen på den unge elver.

Faida Hvergi

Faida Hvergi

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 20 år

Højde / 162 cm

Sara 06.10.2016 19:01
Vores blikke mødes et kort øjeblik, hvilket får elverkvinden til at kigge ned i jorden, med en underlig flov grimasse. Mit blik var heller ikke ligefrem venligt, så det er forståeligt nok. Endnu et fnys, før jeg beder manden bag baren om noget at drikke. Jeg kan næsten mærke hendes nysgerrige blik på mig, og efter lidt tid vender jeg mig fuldstændigt mod hende. "Vil du spørge om noget?", min stemme virker langt mere hård, end spørgsmålet egentlig var ment. Jeg vipper hovedet let på skrå imens jeg afventende betragter hende. Et stort glas bliver sat foran mig, hvilket jeg hurtigt tager en tår af. 
Billede tegnet af GUWEIZ, deviantART

Silja Greenleaf

Silja Greenleaf

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Bjergelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Hobbit 16.10.2016 17:54
Silja blinkede et par gange, uforstående og overrasket over den ligefremme talemåde og det lidt hårde ydre. De var jo vidt forskellige.. Nok havde hendes blik strejfet lidt for ofte i den retning, og nysgerrigheden havde da heller ikke været svær at spore i hendes ansigt. Men Silja blev alligevel endnu en gang skræmmende opmærksom på sig selv, og hvad hun gav væk til andre.
Silja vædede sine læber, inden hun fik taget sig sammen til at svare "Nja, nej.. Ikke rigtig.. du er bare.. anderledes" end mig. Den del blev dog ikke ytret. Silja var anderledes end mange andre i dette område. Stort set alle andre - selvom hun ikke rigtig havde tænkt på det.

Faida Hvergi

Faida Hvergi

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 20 år

Højde / 162 cm

Sara 19.10.2016 09:20
Hendes overraskelse over mit spørgsmål fryder mig næsten; det kom bag på hende, det er tydeligt. Næsten tålmodigt ser jeg på hende, da hun svarer. Mit blik er måske endda overbærende. "Aha", jeg tager stille en tår fra mit glas, "Jeg er bare anderledes". Jeg smager på ordene, overvejer dem. "Hvordan anderledes?", mit spørgende blik hviler i hendes. Lige nu udstråler jeg ikke fjendtlighed, kun oprigtig nysgerrighed. 
Billede tegnet af GUWEIZ, deviantART

Silja Greenleaf

Silja Greenleaf

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Bjergelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Hobbit 19.10.2016 20:45
Silja tog en dyb indånding og førte et kort stjålent blik ud over kroen. "Ikke kun dig. Alt her er anderledes.." end hende selv, i rigtig stor stil. Hun kunne godt mærke at hun måske var... uskyldig? til at befinde sig her. Hun var knap nok nået ud af barnestadiet i sin klan. Hvilket også kunne mærkes på deres behandling af hende. "Du er anderledes end mig.. og.. ja, du kiggede på mig, som den eneste rigtig med interesse herinde" nok også lidt fordi at Silja var brast ind i hende til at starte med. Ja, det var stadig pinligt.

Faida Hvergi

Faida Hvergi

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 20 år

Højde / 162 cm

Sara 08.11.2016 21:56
Tålmodigt lader jeg hende tale færdigt; det virker som om, at hun har meget på hjertet. Normalt er jeg hverken tålmodig, eller lige så venlig, som nu - men jeg er endelig ved at få varmen igen, og til varmen hører et lidt bedre humør. 
"Så meget anderledes er jeg vel heller ikke..", siger jeg før jeg tager endnu en tår at drikke. Overvejende stirrer jeg ud i luften foran mig, for derefter at se på hende med et blik, som næsten kunne se drilskt ud. "Men nu du er her, og ivrig efter at snakke, kan du jo fortælle mig noget spændende?". Ja, en god historie eller spændende nyheder ville ikke være helt skidt. 
Billede tegnet af GUWEIZ, deviantART

Silja Greenleaf

Silja Greenleaf

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Bjergelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Hobbit 10.11.2016 21:34
Silja smilede en smule forlegent inden hun bed sig i læben. "Nej, det er nok nærmere mig der er anderledes" End alting. Hun var simpelthen ikke vant til at være på kro, hun drak ikke alkohol, og hun forstod sig absolut ikke på "voksenlivet" så at sige. Hun havde ingen erfaring til at forsvare sig selv, og selvom talens gave var ganske godt i orden, var hun en del udsat.
Silja blinkede et par gange. "Spændende? øhm.." Den skulle hun lige tænke lidt over. "Der går rygter om at der er kommet et gigantisk sømonster til Lazura Søen i Azurien?" Hun kendte kun til ting fra sin hjemegn, Flodlandet. Men der skete da også lidt engang imellem.

Silja Greenleaf

Silja Greenleaf

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Bjergelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Hobbit 02.05.2017 11:49
/inaktiv

0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3