Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 03.08.2016 12:16
Turene til hovedstaden var blevet færrer og færrer på det seneste for Grevinden fra syden. Tiderne med  pesten havde næsten indespærret hende på hendes ejede land område. Men med kuren der var fundet og blevet lovliggjort var bekymreingen for hende eget velbefindende i gode hænder igen. Så på trods af hvad hendes personlige butler havde råddet hende imod på grund af hændelserne med magien for tiden havde hun insisteret på at komme ud. Derfor nu hvor en gruppe af hendes tjenestepiger var taget ind til den stor bymidte havde hun grebet deres hænder og fulgt med dem. Hele formiddagen var brugt på markedet med at købe mad til godsets kamre derhjemme. Med dagens vigtige gøremål afsluttede var det endt lidt i fjanterier af de mindre seriøse arter. Den lille flok på 4 tjeneste piger og Merry selv havde bevæget sig igennem markedspladsen og set på alt lige fra sko til smykker og nu var de nået til tekstiler. 
Boderne var linet op og beklædte med stoffer der hang i bølger og svajede i den milde sommerbrise. Det kunne næsten ligne en scene fra markedet i Krystallandets sydlige by, Balzera. Farverne var gennemsigtige i sarte farver, dunkle tykke klædestykker og alt derimellem. Det yngste par tjeneste piger gik næsten i spåner over et stykke silke de havde fundet imens de to ældste kikkede på uld i alle regnbuens farver. Merry så ikke sige piger i disse situationer så ofte så hendes opmærksomhed var mere på dem end på varerne til salg. Det var lige indtil hendes blik gled ned på et pænt sammenfoldet stykke i en mørk marine blå nuance. Imens hun betragtede det diskret blomstret mønster der var inkorporeret i stoffet følte hun på det tunge men silkebløde klæde. Det var måske ikke en dårlig ide at investere i nyt tøj nu hvor man faktisk var her.
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 03.08.2016 12:30
Fabian var sluppet let over pesten heldigvis. I hvert fald lettere end visse andre, siden han stadig havde livet i behold, og hans nedre region fungerede fint. Han havde også været hurtig ud efter en kur, så det havde noget hjulpet. Men hvor han slap let igennem pesten, var det en let anden sag med denne nye plage. Ingen kontrol over sin magi? For en formskifter, var dette især irriterende, især når han valgte bare ikke at bruge den og han alligevel ændrede udseende.
Lige i øjeblikket var han fanget i en kvindelig skikkelse. Omkring hans egen højde, kort brunt hår og former man ikke kunne ignorere. En form han havde engang taget for en kunde, men ikke havde brugt siden. Åbenbart kunne hans evne stadig huske denne form. Men dette lille problem skulle i hvert fald ikke stoppe ham fra at finde kunder.

Han var nede på markedspladsen og kiggede rundt efter potentielle kunder. Både kvinder og mænd, gerne nogle med lidt flere penge, da de var mere generøse når det kom til at betale for det de fik.
Fabian's øjne spottede en kvinde ikke langt fra hvor han stod. Hun så nogenlunde rig ud og kunne da godt ligne en der ikke ville have noget imod noget kvindeligt selskab. Så naturligvis gik han hen for at præsentere sig for damen.
"Hvad laver sådan en nydelig kvinde herude på markedspladsen?" spurgte han i en sød stemme, dybere end en typisk kvinde stemme, men stadig utrolig feminim. Man ville ikke rigtig stille spøgsmål til at det måtte være en kvinde.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 03.08.2016 12:46
Merry slap stoffet i en lidt hurtig bevægelse inden hun med hævede øjenbryn vendte blikket og kikkede direkte ind i brystet på en kvinde. Det var da hende der havde tiltalt hendes ikke? Hendes blik mødte kvindens venlige ansigt hvilket fik Merry til at smile roligt igen. "Jeg vil påstå jeg gør det som alle andre gør, handler" sagde hun efterfulgt af et kort grin. 
Hun kikkede tilbage for lige at holde øje med at hendes tjenestepiger ikke kom for langt væk, men de stod stadig samme steder som før og måbede over varerne foran dem. "Er De ejeren af boden her?" spurgte hun da hendes opmærksomhed vendte tilbage til kvinden ved hendes side. Hun tog forsigtigt fat om stoffet som tidligere havde fanget hende og nærstuderede det igen inden hun foldede det pænt sammen og kikkede forventningsfuldt op på hvem hun nu antog som at en være tekstil sælger.
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 03.08.2016 12:56
Et lille grin kom også fra Fabian. Det var ærgerligt at han ikke kunne påtage sig rollen som tekstil sælger, men han var også klar over at det var en af de sælgere man ikke skulle have et dårligt forhold til. Nogle af de her sælgere bar virkelig nag.
"Desværre ikke," svarede Fabian sødt og rakte op og tog noget af Merry's løse pandehår og satte det om bag hendes øre. "Men jeg er sikker på at jeg kan hjælpe dig med noget andet," det venlige smil var langsomt blevet lidt mere hemmelighedsfuldt. Nogen gange måtte Fabian udvide hvad han mente, men nogen gange var det her nok til at de forstod hvad det var han ville med dem.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 03.08.2016 13:08
Hun stod et øjeblik med et skuffet udtryk i ansigtet indtil hun lige fik lagt to og to sammen. Hvilket resulterede i et hævet øjebryn og et anskuende blik fra kvindens fødder og på til hendes ansigt. Det var meget muligt Merry ingen intentioner havde om at miste sin mødom til en skøge fra hovedstadens gader, men hun var bestemt heller ikke hendes type. På nogen tænke lige måde. 
"Jeg tror desværre du har noget jeg er interesseret i kære" sagde hun for at afvise kvinde så høfligt som hun nu kunne inde på at afvise en for.. det. Hun tog sin pung op og kikkede om ag ved bodens bord hvor der ingen sælger var at finde. Hun betalte for stoffet ved at lægge et beløb der på alle måder var overpris for stoffet gemt imellem to stykker klæder for at de ikke bare lå til at at tage for alt og alle. Hun gav kvinden et kort blik der næsten direkte sagde 'du rør dem ikke', så nikkede hun kort med et smil og vendte sig om for at kikke videre.
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 05.08.2016 22:04
Fabian var ikke med på at det bare skulle ende så pludseligt. Han ville gerne have lidt penge fra hende her, så han skulle nok finde ud af det. "Vent, hvis mit udseende er problemet, så kan det blive ændret på," sagde han og gik forsætte efter den fine kvinde og hans udseende blev ændret tilbage til hans originale, hvilket han var meget overrasket over at det faktisk virkede. De andre gange havde det ikke virket ligeså godt. "Lige hvad du vil have. Jeg er ganske fleksibel."
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 06.08.2016 15:17
Et kort øjeblik begyndte hun at blive en smugle små irriteret "Jeg tror virkelig ikke De forstod hvad jeg mente da jeg s-..." det øjeblik hun dog kastede blikket tilbage over skulderen stod en vidt fremmed person over for hende. Med et forvirret blik kikkede Merry forbi manden der tilsyneladende kikkede på hende, men der var ingen spor af kvinden hun havde talt med tidligere.
Derfor blev opmærksomheden rettet på personen der nu stod foran hende. To og to blev lagt sammen på et par få sekundet og hendes øjne spærrede op da femøren faldt. "Imponerende.." var hvad grevinden kunne sige over det lille trick manden, eller hvad han nu end var, kunne. "Men som sagt.." hun stod faktisk lige og overvejede situationen et øjeblik inden hun fortsatte. "Som sagt sælger du ikke noget jeg er interesseret i"
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 06.08.2016 15:27
Fabian var ikke en der bare gav op. Det var ikke i has blod. Hvis han gav op så lidt, så var han aldrig nået så langt i sit liv... Der var et vidst spørgsmål om man mente at han faktisk var nået langt i sit liv, når han ikke var andet end en simpel luder, men Fabian synes nu han havde et ganske godt liv.
"Jeg sælger også andet end det. Hvis man bare skal have noget selskab eller en lækkerbisken at vise frem til andre adelige, så er jeg også til tjeneste," sagde han med et smule arrogant smil. For han var godt klar over at han så godt ud og udnyttede det da også.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 06.08.2016 17:48
Merry satte sine hænder i siderne og trådte et skridt tilbage. Et par sekunder stod hun bare lige og så ham an. Han var bestemt ikke noget man kunne vise frem i selskaberne hun omgik sig i. Men nu han var så yderst ivrig efter at arbejde, lagde hun sit nykøbte stof i favnen på ham. "Okay, Deres salgs tale har virket. Men så må de altså også gøre nytte for Deres betaling" sagde hun med et skævt smil. Hvorefter tjenestepigerne dukkede op omme bag ved hende med spørgene og lettere måbende ansigtsudtryk. "Grevinde, hvem er herren?" spurgte den yngste hvorefter den ældste lagde en hånd på Merry's skulder og trådte ind foran hende så hun adskilte ny ansatte og grevinden. "Har den herre sagt noget de ikke brød Dem om Grevinde?" Spurgte hun i en hæs og skrap stemme.
"Nej nej nej Marnie, jeg har netop ansat ham til at bære vores indkøb" svarede hun bag ved tjenestepigen og der gik ikke lang tid før resten af pigerne lyste op og rakte deres kurve og lærreds sække frem imod ham. Bag dem stod Merry stadig med sit skæve smil til ham stadig lidt ventende på om han ville tage det midlertidige arbejde.
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 06.08.2016 18:38
Fabian var meget overrasket over at det faktisk hjalp, selvom det var noget så kedeligt som at bære indkøb. "Hvis det er det de damer ønsker, så er det det jeg gør," sagde han med et skævt smil. Kunne vel også være godt at få lavet noget andet end det han plejede. Og måske hun så ville komme tilbage og få en tur senere. Det ville ikke være halvt skidt. Kunne jo være at hun villle fortrække at det var noget hemmeligt og hendes kammerpiger ikke så det.
Han tog kurverne og sækkene og hans arme var da også ganske fyldt, men stadig så det ikke ud til at han anstrengte sig alt for meget, men musklerne blev dog tydeligere mod det tynde stof på hans ærmer.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 06.08.2016 18:51
Tjenestepigerne smågrinte og fniste over det nye samtale emne de holdt tæt så han ikke kunne høre. Og med et tilfredst smillod hun sine tropper fortsætte på markedspladsen. Pigerne ledte fronten imens at Merry tog pladsen ved siden af manden. "Man må sige De gør noget af et indtryk på dem" sagde hun med et kort grin. "Det er godt, de får ikke så mange chancer for at komme ud så noget godt selvskab til dem er kun værdsat".
Et par skridt efter blev hun dog lige nød til at rette sig selv mente hun "Nok se ikke røre dog" smilte hun og kikkede op på ham. Selvom hun nok ikke ville indrømme det havde Merry selv intet imod at kunne få lov til at se på ham lidt længere, i hvert fald indtil vejen gik hjem igen. "Så... hvilket navn går De under?" spurgte hun imens hun holdt øje med at de ikke gik fra en fra gruppen der var stoppet op.
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 06.08.2016 19:32
Et veltilfredst smil kom over Fabian's læber da han hørte hvordan de syntes så godt om ham. Men han så jo godt ud, så selvfølgelig kunne de lide hvordan han så ud.
"Det er min fornøjelse, og bare rolig. Jeg rør kun når jeg godt må, men det plejer normalt ikke at være et problem," sagde han nok lige lovligt kæphøjt. "Mit navn er Fabian. Fabian Silva... og dit?" Han ville nok ikke huske navnet i det lange løb, men helt uden manerer var han dog ikke... for det meste. Kom lidt an på hans humør, og lige nu var det okay godt.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 06.08.2016 23:14
"Hr Silva" gentog Merry for at hun kunne komme til at huske det en anden gang, hvis det nu blev nødvendigt. Hvornår det skulle være viste hun ikke, for hvis hun skulle kunne bruge ham til.. hvad han nu end havde tilbudt sig til så skulle han bestemt kunne omgås i højere klasser uden at gøre sig selv, eller for den skyld hende, til grin.
"Merry Caroline Martha Linley" sagde hun næsten som en form for remse. Det havde næsten en lille melodi da hun havde sagt det så umådeligt mange gange. Var der noget hun ville kunne sige på sit dødsleje ville det være hende og hendes families navne. "Så er Deres profession udelukkende salg af... Dem?" spurgte hun imens hun kikkede rundt omkring på de forskelige stoffer der hang over dem fra bod til bod.
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 06.08.2016 23:41
Fabian syntes altid at 'Hr Silva' lød forkert, men det var noget han nogen gange måtte acceptere med hans erhverv. Han kunne også høre at Merry's tanke om hans erhverv, muligvis ikke var heeeeeeelt positivt.
"Jeg ser det ikke som at jeg sælger mig selv, men nærmere at jeg jo ikke kan være bekendt at holde varerne for mig selv," sagde han, hvilket egentlig var præcis det samme, og det lød ikke engang bedre..... Fabian var ikke den mest poetiske fyr i denne by.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 06.09.2016 21:28
Et lille fnys forlod Merrys læber over måden han beskrev sit arbejde på. Selvsikker det måtte hun jo give ham at han var. Hun stoppede op og begyndte at kikke på udvalget igen. "Nuvel. Sådan kan man vel også udtrykke det.
Der gik ikke lang tid før hun fandt det hun søgte og betalte bod ejeren som takkede for handlen. Hun vendte sig igen om til Fabian og lagde sit køb i samme kurv som hendes tidligere. "Og det har altid været Deres lod i livet eller har du andre talenter?" spurgte hun. Det var nok ikke fordi hun overvejede at ansætte ham permanent, men det var interessant at snakke med folk fra andre klasser end hendes egen omgangskreds fra tid til anden. Finde lidt ud af hvad der foregik omkring i landet
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 06.11.2016 19:32
Fabian bar på tingene, uden at sige så meget omkring det. "JEg er en simpel bondedreng. Der var ikke mange talenter man kan tilegne sig indenfor sådan et erhverv," svarede han og trak på skuldrene. Han var dog ikke specielt meget bonde eller dreng mere. Han havde det stadig lidt når han talte, da han ikke lige var så raffineret på kanterne, som visse andre, med mindre han tog sig sammen, men bonden var stort set tabt i ham efter årevis af denne her slags arbejde. En dreng... det havde han heller ikke været i årevis.
"Men hvad med dig, laver du noget i livet, eller er du bare en trofæhustru?" spurgte han med et kækt smil. Okay, måske var noget af drengen stadig tilbage i ham.
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 14.11.2016 14:20
Merry fnøs en lille smugle med et smil over hans kommentar til at man ikke lærte noget af at være bonde. Tvært imod, tænkte hun, de bonder der var på de små gårde rundt på jorden hun ejede kunne mange forskellige ting siden de havde lært det gennem hele deres liv. Men han havde jo nok sine egne grunde til ikke have fortsat i den retning. 
Hun vendte sig om og kikkede på ham med et par seriøse hævede øjenbryn som i et 'undskyld mig?' da han nævnte at hun skulle være en trofæhustru. Men lod det dog ligge bagefter. "Jeg driver det gods der er gået i arv til mig. Jeg kræver leje for bønderne, jeg betaler mine ansatte og jeg afgør stridigheder blandt andre beboere af det land jeg ejer." forklarede hun roligt imens hun gik videre. "Så jo, man ville godt kunne sige jeg ville være en trofæhustru, da jeg også ridder, nyder musik og drikker te med mine bekendte. Men de fleste som gerne vil have en trofæhustru forventer også at kunne overtage arbejdet, hvilket de ikke får lov til." færdiggjorde hun og trak så lidt på skuldrene, de det nok var en af de største grunde til at Merry ikke var gift. Hun ville ikke overlade arbejdet til en anden.
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 17.11.2016 21:00
Det kunne godt være at det havde været en uhøflig måde at spørge på, men han fik da svaret og hun var ikke gået amok på ham, så det var da noget. Han havde også hendes ting i favnen, så mon ikke at hun ville være sikker på at han ikke rendte med det eller smed det ned på den beskidte jord?
Han kunne da også godt selv huske at de betalte leje hos nogen. Ikke ligefrem noget han selv satte som noget vigtigt. Det var jo dem der dyrkede jorden, så at de skulle betale noget, var næsten absurd for ham af. Det gav lidt mere mening nu når han var ældre, men dengang.... "Så du laver rent faktisk noget. Ville jeg alligevel ikke have forudset," indrømmede han, ikke så sart om om det var uhøfligt. "Det er alligevel ikke så ofte. De fleste fine kvinder jeg har mødt, bruger bare deres mands penge.... typisk på mig, men sådan er det vel herinde i Hovedstaden."
Merry

Merry

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 165 cm

Anno 18.11.2016 00:35
Typisk på mig, Merry var lige ved at blive kvalt i sit eget salvia da hun undertrykkede en latter som mest af alt kom igennem næsen. Hun vidste godt at arbejde kvinder i hendes klasse var et sjældent syn og sikkert endnu sjældnere ind i byen. Merry stoppede dog uden for noget der mere var en butik end en bod, da udstillingen gik fra vinduerne ud på gaden. Med et par klap i hænderne var tjenestepigerne tilbage omkring Fabian og kikkede selv med stor øjne på hvad butikken havde at tilbyde.
"Sidste stop" erklærede hun og pigerne trak lidt på skuldrene, men gik spændte ind i butikken med et skilt der læste Maddam Touluse. Inden for var det ligesom udenfor fyldt med en typisk dame butik ville tilbyde. Alt fra stof til kjoler, smykker, hatte, sko, parfume og andet tilbehør. 

"Ja, jeg laver noget" fortsatte Merry som om den lange pause slet ikke havde hændt. "men det jeg laver som arbejde er mere på skrift og tænke.. regne arbejde. Der er ikke meget fysisk over det. Det er mere i min fritid jeg får rørt mig lidt
Hunsamlede et par handsker op og inspirerede dem et øjeblik inden hun gik videre til det næste par. 
Fabian

Fabian

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 185 cm

Helli 18.11.2016 23:34
Fabian ville aldrig forstå det interessante ved shopping på denne her måde. Han kunne da godt finde noget pænt tøj, men det med at de bruge så lang tid på det, og se på så meget der så ens ud... det forstod Fabian ikke. Han var en simpel mand med simpel lyster i livet. Sex, penge og konfortabelt tøj der fik  ham til at se godt ud, det var hvad han havde behov for her i livet. Ikke alt det her lort som han gik og bar på, fordi at denne Merry ikke havd enoget imod at betale ham.

"Det kan da umuligt være særlig interessant. Jeg er sikker på at du ville få mere ud af at gifte dig med en rig mand. Så kunne du gå og lave mere itneressante ting," sagde han. Nu var Fabian heller ikke ligefrem god til læse, faktisk stikmodsat.  Han kunne ikke læse, og selvom han kunne regne en smule, så var det ikke specielt meget. Han kunne tælle pengene sammen, så han var sikker på at han fik nok i løn, men det var også ca. det.
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal , Helli , Blæksprutten
Lige nu: 3 | I dag: 16