Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 27.11.2017 00:00
Én dag om året tillod Askfay sig selv at være ked af det. Bïrkway havde været den person, der havde betyder allermest for hende i hele hendes liv og årsdagen for hendes død blev hvert år markeret ved at Askfay vågnede op med en tung følelse i hele kroppen. I år havde hun været forberedt på det og overladt de fleste af sine pligter til andre.

Om formiddagen var hun taget ud til gravhøjene. Her havde hun æret Bïrkway og deres ufødte barn. Hun havde også mødt hendes forældre, og det føltes trods alt bedre at dele sorgen, men det var også hvert eneste år lige forfærdeligt at se hvordan de sygnede mere og mere hen, som om døden indhentede dem nu, hvor deres eneste datter var væk, selvom de endnu ikke var gamle. Askfay håbede at hun ikke selv endte på samme måde, men sorgen var så tydelig i hele hendes krop, at hun ikke helt kunne afvise muligheden. Hun var lettet da de to ældre elvere endelig gik.

Det blev langsomt mørkt og Askfay tændte lanterne, der oplyste graven. Først da det blev så koldt, at hun kunne se sin ånde, hendes tænder klaprede og hun ikke længere kunne føle sine hænder, gik hun hjemad igen.
På vejen kom hun forbi et sted, hvor hun kunne købe vin og hun stoppede op, fordi hun huskede hvordan det havde føltes at have nogen at dele sin sorg med. Det vil føles bedre at tale om mit tab, hvis jeg gør det med én, der ikke er så ynkelige som Bïrkways forældre er, tænkte hun sorgmodigt og købte vinen inden hun med ny beslutsomhed bevægede sig hjem til Melarue.

Hun bankede på døren, hendes fingre kolde og stive og ømme, da hun bankede på det solide træ. Pludselig fortrød hun næsten - hun vidste, at man kunne se på hende, at hun havde grædt, selvom det forhåbentlig ikke var tydeligt længere. I det mindste behøver jeg ikke at fortælle hende historien, tænkte hun med et suk, lettet over ikke at skulle igennem dét igen, men ærgede sig over at hun ikke kunne lades som om at hun bare kom for at drikke et glas vin.

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 01.12.2017 22:08
Det var måske en særlig dag for Askfay, men for Melarue var det som en hver anden dag. Uanset hvor meget Melarue lyttede til andre, så havde hun det ikke i sig at huske alle dage hvor hun skulle forvente folk møde op ude foran hendes dør, og havde brug for hende. Det betød dog ikke at hun ikke var villig til at smide alt i sine hænder for at tilbyde sit selskab og et lyttende øre.
Det var også sådan at hun fandt sig selv åbne hendes dør og se en Askfay der så absolut synderknust ud. Eller måske ikke så voldsomt, men det krævede ikke et geni hurtigt at regne ud hvad det nok var omkring. Melarue kunne trods alt godt huske den generelle årstid, som årsdagen var for Askfays sidste elskede.

Hendes strikning glemt på bordet allerede, som hun trådte til siden så Askfay kunne komme ind. "Kom ind," var de blide ord, intet pres på Askfay om at snakke om det. Det vigtigste var at hun var der for den anden elver, og hun tvivlede ikke på at Askfay vidste at hun ikke skulle bekymre sig om Melarue ønskede hende der.
"Jeg kan se du allerede har bragt noget at drikke, jeg er sikker på at jeg også godt kan finde noget småt at spise til, hvis det er?"  tilbød Melarue, da det ikke ligefrem var fordi at Askfay gemte flasken væk fra hende. Melarue havde nok nogle kiks, småkager eller knækbrød af en art liggende omkring. Måske ikke det mest forneme, men Askfay ville ikke have mødt op her med en flaske vin og intet andet, uden en aftale, med mindre det ikke var bare for at drikke.
Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 04.12.2017 21:05
"Tak," svarede Askfay med et enkelt nik og trådte derefter indenfor. Hun havde ikke spist hele dagen, men kun tænkt på at pleje sin elskedes grav, så hun værdsatte Melarues spørgsmål. 
"God ide," svarede hun, for hun ville sikkert hurtigt være blevet påvirket af vinen uden lidt at spise til. Hun satte flasken fra sig på bordet og slog sig ned i den nærmeste stol, hendes ben spredte og hendes skuldre hængende. Hun ventede trods alt med at åbne flasken, indtil Melarue kom med glas og noget at spise til.

"Bïrkwais forældre blev hængende i mindst tre timer. Det er den værste del ved det. At se dem få det værre og værre. De ser på mig, som om de beskylder mig for at være i stand til at leve videre uden hende." Hun talte imens hun åbnede flasken og hældte op til dem. Hun havde det også dårligt over overhovedet at være i live. Det var hende der havde været på slagmarken, ikke Bïrkwai. Hvis én af dem havde skulle dø, skulle det have været hende. Desuden havde Bïrkwais forældre elsket hende. Askfay tvivlede på at hendes egen mor ville bemærke det, hvis hun døde.
Normalt var hun ikke meget for at snakke om sine følelser overhovedet, men de havde snakket om Bïrkwais bortgang før og det her føltes mere som om de snakkede om hvordan hendes dag var gået, end om hvad hun følte, så Askfay var langt mere tilpas ved emnet med Melarue end hun ville være med nogen som helst anden.

Efter at have hældt vin op til dem begge, løftede hun blikket til Melarue. Har jeg sagt for meget? Besværer jeg hende ved at komme her og brokke mig over noget der skete for mange år siden?

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 10.12.2017 13:36
Melarue nikkede bekræftende og gik over til sit lille køkken. Det var ikke ofte der blev lavet store middage her, men hunhavde trods alt lidt småt de kunne spise, og hun fandt da også kort efter nogle kiks. Måske ikke hvad der ville gå bedst med elvervin, men alt kunne bruges i sådan en situation. Dem der var kede af det, var ofte ligeglade med hvad der ville være det optimale at bruge til snak til det alkohol der blev sat på bordet.
Hun tog nogle ud af dåsen og tog dem på et fad, inden at hun gik tilbage til Askfay og stillede fadet frem. Hun lyttede dog stadig til hvad Askfay sagde, intet kunne distrahere hende fra rådsmedlemmet, som stadig tydeligt bar præg af døden af hendes elskede der snart var mange år siden.

”Du må aldrig bebrejde dig selv for hvad der skete med Bïrkwai,” kom den blide stemme så endelig fra Melarue, som så gik et par skridt tættere på Askfay og rakte ud for at give Askfay et kram. Nogen gange var er ikke behov for ord, men for et kram. Askfay var i forvejen ikke en person af mange ord, især om følelser, så det var naturligvis svært at tale om til tider. ”Der er gået mange år efterhånden, der er intet galt i at forsætte med at leve.”
Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 10.12.2017 15:57
Askfay skævede til Melarue som hun kom tættere på. Hun vidste ikke hvad hun skulle svare - hun bebrejdede sig selv og hvis hun skulle slippe følelsen af ansvar fuldstændig, så vidste hun slet ikke hvad der ville være tilbage af hende, eller, vigtigere endnu, tilbage af Bïrkwai.

Hun var ikke vant til, eller fan af, fysisk kontakt, men hun bød Melarues kram velkommen og hev elverkvinden helt tæt ind til sig. Hun er så lille, tænkte hun og begravede sit ansigt i Melarues blonde, velduftende hår med et suk. "Du ved altid hvad du skal sige." Askfay kendte ikke nogen der kunne trøste som Melarue kunne, men for at være fair havde hun aldrig så meget som forsøgt at snakke med nogen som helst anden. Alle de dimser i hendes hår... har hun nogensinde nok? Måske jeg kan finde hende en ny hårnål. Hvis der findes én hun ikke har i forvejen.

"Lad os drikke og tale om noget andet," foreslog hun og slap sit greb om Melarue for i stedet at hæve sit glas.

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 10.12.2017 16:57
Melarue kunne ikke lade vær med at smile lidt, som Askfay kommenterede at hun altid vidste hvad hun skulle sige. Det var ikke altid sandt, men gennem mange år at være støtte for folkene omkring hende, gjorde at hun da havde en hvis forståelse for hvad folk ofte havde behov for. Det varierede også alt efter hvem det var hun egentlig snakkede med. Det var forskelligt hvad folk ønskede at få ud af det. Nogen ville have det fysiske, andre ville tale ud og om det, og helt andre ønskede bare Melarue at snakke. Hun gjorde hvad hun kunne for at omfavne alle slags, og hun vidste at Askfay havde behov for dette.

"Selvfølgelig," sagde Melarue så med et blidt smil, og greb glasset der var til hende selv. "Skål." sagde hun blidt og klingede deres glas sammen, det var en næsten trist bevægelse, men der var ikke meget at skåle over andet end at Askfay havde overlevet endnu et år uden Bïrkwai, og Melarue var sikkert på at der ville gå mange år endnu hvor Askfay ville klare sig. Hvornår hun ville komme sig over Bïrkwai var dog ikke til at vide.
Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 10.12.2017 19:38
"Skål," gentog Askfay med et næsten usynligt smil og tog en tår af den søde vin. Det var rart at føle at hun ikke var alene, især efter en hel dag af at føle sig fuldstændig alene. Hun lagde en arm om Melarues skuldre og gav hende et sidelæns klem, inden hun slap hende igen.

"Skal vi sætte os ned?" spurgte hun så sig omkring, i en gestus der lød Melarue vide, at det var op til hende hvor de skulle sidde henne. 

"Fortæl mig om din dag," foreslog hun og tog endnu en tår af vinen. "Du er i gang med et stort projekt for tiden, er du ikke?"

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 10.12.2017 19:45
Melarue var altid glad for fysisk kontakt, måske var det også derfor at hun var så god til at være en skulder at græde på ofte. Hun havde intet imod at holde folks hænder og kramme dem ligeså lang tid de havde behov for. Måske var det i bund og grund fordi at hun selv havde behov for dette nærvær, som hun ellers ikke rigtig fik. En uheldig ting ved aldrig at han fundet en at flytte sammen med.

Melarue nikkede over mod sofaen, som stod lige ved bordet med kiksene, og satte sig så ned og gjorde at der var nok plads til at Askfay kunne sætte sig så tæt på hende som hun ønskede, eller langt fra, hvis hun ikke ønskede de var alt for tætte.
"Jo, man skulle jo næsten tro at der var nogen der lyttede når jeg går igang at snakke om hvad jeg går og laver," sagde hun drillende, før at hun rømmede sig lidt igen for at fortælle om hvad der var gang i. "Jeg er igang med planerne til et badehus. Det fungerer bare ikke at gå hele vejen ned til de varme kilder her når det er koldt, men der er nogle.. logistiske problemer, som det faktum at vi bor oppe i træerne. Vi prøver at få dem løst, men det er ikke helt så nemt s om jeg ville have ønsket," indrømmede hun med et eftertænksomt udtryk i hovedet.
Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 10.12.2017 21:24
Askfay fulgte Melarues nik over mod sofaen og fulgte med hende hen til den. Hun satte sig helt op af Melarue, deres lår rørende hinanden. Det var afslappende og rart imellem venner at kunne sidde så tæt, også selvom Askfay normalt ikke gjorde sig i det. I dag havde hun brug for det, og Melarue var så venlig og god, og lod til ligefrem at velkomme det. 

Hun grinede, da Melarue drillede. Askfay lyttede til det meste der blev sagt, også af Melarue, men hendes mimik var sjældent animeret imens, og mange fik indtrykket af at hun var ligeglad eller ikke lyttede efter. Meget af tiden var dette dog også sandt - Askfays eget arbejde var det mest spændende hun kendte til.

"Et badehus?" gentog Askfay, overrasket. Sådan et havde de ikke haft før. Hun lænede sig frem og tog en kiks i hånden, men glemte alt om den så snart Melarue talte videre. "Det lyder ganske rigtigt besværligt.." gav hun Melarue ret, med en bekymret rynke imellem øjenbrynene. "Men jeg er sikker på at du finder ud af noget, Melarue. Som du plejer."

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 10.12.2017 21:31
Melarue lænede sig også let op af den mere muskuløse elver der nu sad ved siden af hende. De var nærmest limet op af hinanden. Det var rart, slvom hun ikke kommenterede på det. Det var der som sådan heller ikke nogen grund til, og hvis Askfay blev utilpas, så ville hun jo rykke sig væk igen. Det var Melarue i hvert fald sikker på at Askfay følte sig sikker nok i at ville gøre.

"Jeg håber på det, men hvem ved hvornår det er. Jeg bliver jo nødt til at sætte det til side hver eneste gang vi skal tage os a faldefærdige bygninger, eller de nye vagtposter i den nye del af skoven. Nogen gange ville jeg ønske jeg bare kun skulle arbejde på de mere interessante ting," indrømmede hun. Hendes store interesse var jo egentlig at designe det, og selvom det også var sjovt at bygge standard huse og vagtposter og tage sig af gamle bygninger, så var det bare ikke helt i samme boldgade.

"Er I ved at få styr med at patruljere ude i den nye ende af skoven egentlig? Jeg hører jo generelt ikke så meget om hvordan det går med din afdeling," spurgte Melarue og tog en tår af sin elvervin, og kiggede nysgerrigt på Askfay.
Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 24.12.2017 02:31
Askfay lyttede opmærksomt til hvad Melarue sagde, selv da hun på et tidspunkt undervejs strakte en arm og lagde den op på ryglænet, bag Melarue. Venner. Det var rart at sidde her. Som venner.

"Vedligeholdelse er vigtigt, Melarue," mindede Askfay hende om, latter i stemmen. "Med dét sagt, kan jeg godt forstå at du hellere vil stå for det kreative." Hun tog en tår af sin vin og overvejede sit svar til Melarues spørgsmål om patruljeringen i den nye ende af skoven. Selv i afslappede, venskabelige situationer som denne var Askfay velovervejet.

"Det er stadig ukendt territorium for de fleste af mine soldater, men de vænner sig hurtigt til det, og spreder information endnu hurtigere - gode gemmesteder er den varmeste sladder i barakkerne. Jeg har faktisk - det her vil du kunne lide -" Askfay trak sin arm til sig igen, satte sin vin fra sig på bordet og gestikulerede det nye område med hænderne, imens hun talte videre; "jeg har arrangeret en omgang gemmeleg iblandt soldaterne her om et par dage. For at opmuntre dem til at finde alle de ukendte stier og gemmesteder. Det er en del af, hvad der gør os elvere så farlige - at vi kender vores skov ind og ud, og er usynlige i den, indtil vi vil ses. Jeg har ikke fundet på en pris endnu, men æren og legen i sig selv er nok til at gøre de fleste spændte."

Askfay så smilende på Melarue, hendes tidligere bekymringer fuldstændig glemt, da hun fik lov til at tale frit om sit arbejde.

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 12.01.2018 22:24
Melarue ville aldrig mene at vedligeholdelse ikke var vigtigt. De ville spilde en masse materialer hvis de ikke vedligeholdte de bygninger de havde, men samtidig var det altså ikke det mest engagerende job. Ikke når de gjorde det løbende som de gjorde. Det var sjældent de havde en bygning de skulle finde ud af en helt ny løsning til. Det var vel ulempen ved at de havde arbejdet med bygningsfaget så længe allerede. Der var ikke så mange nye udfordringer, især når man havde plantemagi til at hjælpe.

Den yngre elver åbnede øjnene lidt mere, som hun nysgerrigt kiggede på Askfay, som hun fortalte om hvad der var planlagt for deres soldater. Det var ikke hos alle man kunne tale om disse ting, selv i Elverly, men en ting var da sikkert, og det var at rådet stod sammen om disse ting, og de ville trods alt ikke forråde hinanden, uanset hvad.
”Det lyder fantastisk!” udbrød hun begejstret. På mange punkter kunne Melarue godt næsten virke som et barn og ikke en halv gammel elver efterhånden. ”Du må endelig sige til hvis jeg kan hjælpe med noget. Du ved at jeg altid er villig til at hjælpe, så du skal ikke tænke at det er et problem,” sagde Melarue, som var villig til at hjælpe med at finde på en præmie, men også lave en, hvis Askfay fik det i tankerne.
Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 21.01.2018 16:29
Det var helt specielt for Askfay at se Melarue være så begejstret på hendes vegne. Askfay fandt sjælden den barnlige glæde frem, som Melarue så ofte selv udstrålede, og normalt fandt hun den heller ikke smitsom til mere end et halvt smil, men når de var alene lod hun sig smitte, og hendes ansigt lyste op, da hun så at Melarues gjorde det.

"Som sagt har jeg stadig ingen præmie i tankerne," svarede Askfay, "så hvis du kommer i tanke om noget godt, inden næste uge, så må du endelig sige til." Askfay tog sit vinglas i hånden igen og da hun lænede sig tilbage i sofaen, var hendes tidligere melankoli stort set forsvundet.
Det var også kun fordi Melarue kunne gøre hende så afslappet, at hun lagde en arm om elverens skuldre i sofaen. "Og udenfor arbejde? Hvordan går det for dig der?" 

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 02.02.2018 16:50
Melarue var bare glad for at se Askfay smile igen. Især på en dag som denne var det vigtigt at få hende til at smile. Så lang tid at hun ikke følte at hun ikke måtte. Det ville være en skam. Det havde jo intet med Askfay at gøre at hendes elskede var død og man blev nødt til at komme videre før eller siden.
”Jeg vil lægge min hjerne i blød for at komme op med noget,” sagde Melarue stålfast. Der var måsek ikke noget lige nu hun kunne komme i tanke om, men det ville udentvivl komme. På en dag der ikke var ligeså fyldt med at Askfay havde behov for at blive underholdt og trøstet.

Det var dog lidt svært ikke bare læne sig selv ind i Askfays nærvær, når hun var så tæt og lagde armen om hende. ”Det..” hun rømmede sig lidt. ”Det går udmærket… ingen pludselig kærlighedserklæringer og jeg er lidt mellem fritidsprojekter i øjeblikket, så det går stille og rolig.” Melarue var ikke dum nok til at tænke at hendes generelle attitude ikke nogen gange godt kunne få nogen af ungelverne til at forelske sig i hende. Hun vidste godt at hun var attraktiv og lettere at omgås end mange af de ældre elvere. Heldigvis forsvandt de forelskelser forholdsvist hurtigt igen, når hun gjorde det klart at der ikke ville ske noget.
Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 13.02.2018 00:08
Askfay lo af Melarues svar. Hun forestillede sig levende at Melarue fik en kærlighedserklæring eller to hver måned. Hun var så ungdommelig og samtidig vis, og det tiltrak tilsyneladende mange af de yngre elvere, der også var de eneste, der var dumdristige nok til rent faktisk at komme med en kærlighedserklæring til hende.
Askfay havde kun overværet det én gang, men hun havde været nødt til at gå, fordi hun havde syntes at det var så pinligt at se på den stakkels unge elver, der gjorde sig selv til grin. Hun kunne dog ikke forestille sig andet end at Melarue havde håndteret det pænt. Pænere, end hvordan Askfay håndterede det, så snart en ung mandlig elver så meget som så i hendes retning. 

"Nu får vi nogle elvere på udveksling, så du kan nok godt forvente nogle kærlighedserklæringer fra dem," drillede hun sin veninde og skubbede til hendes lår med sit. 

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 19.02.2018 12:40
Melarue var blevet vant til det. Hun havde altid været lidt populær med det mandlige køn, og havde da også været omkring dem i noget tid, selvom de ikke så meget interesserede hende mere. Man kunne til tider undre sig over hvordan Melarue der efterhånden var ved at være en ældre elver, stadig ikke havde formået at være i et forhold i længere tid. Der var i hvert fald nok der pegede på at hun ville være god til sådan noget, men stadig intet i syne.

En boblende latter kom frem i Melarue da Askfay sagde at hun nok også ville få flere med udvekslingselverne. ”Måske jeg kan være heldig at deres idealer er anderledes end her,” sagde hun, stadig grinende. Hendes øjne glitrede, og imellem nogen af sine grin tog hun vinen op og drak lidt af den.
”Og ellers... så håndterer jeg det… jeg er mere bekymret for dig, hvis de får et godt øje der.” Melarue havde aldrig set Askfay håndtere en der var interesseret men noget sagde hende at det ikke var en let ting for Askfay.
Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 20.02.2018 14:28
Askfay kunne ikke bebrejde de elvere, der faldt hovedkulds for Melarue - hun var smuk, energisk og sås oftest med et stort, velkommende smil på læberne. Hun var levende, meget mere end hvad Askfay var vant til at se blandt sine andre kollegaer.
Til gengæld kunne Askfay overhovedet ikke forestille sig hvorfor nogen skulle forelske sig i hende selv. Hun brugte al sin tid på sit arbejde, hun havde få venner og oven i købet svært ved at blive venner med mænd, som hun generelt ikke brød sig om. De fyldte for meget, fysisk, optog plads som de ikke havde gjort sig fortjent til, krævede respekt, de ikke havde krav på, og overvurderede generelt sig selv.

Derfor reagerede Askfay også kun med et fnys, da Melarue nævnte muligheden for at nogen ville få et godt øje til hende. "Det sker næppe, og hvis det gør, så kan han få lov til at smage min knytnæve." Hun smilede imens hun sagde det, som så hun frem til at slå på den tumpe, der ikke have bemærket at hun ikke var interesseret. Hun havde slet ikke overvejet at en kvinde kunne forelske sig i hende.

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 26.02.2018 13:12
Melarue kunne mærke latteren boble frem endnu engang. Det var svært at lade vær når Askfay altid havde sådan et interessant syn på omverdenen. Især når det kom til mænd. Der var Melarue måske lidt mere tilbøjelig til at kunne lide dem, end krigeren ved hendes side. Men så lang tid at man var en elver, så så Melarue som udgangspunkt ikke noget galt i dem. Med mindre man selvfølgelig var en mørkelver. De var de værste slags. Ikke at de mødte mange på disse kanter.

”Man ved aldrig. Alle har forskellig smag,” pointerede hun blidt, og ærligtalt kunne Melarue godt forstå hvis der var nogen der forelskede sig i Askfay. Hun var måske meget bestemt, stærk, frygtindgydende. Men der var bare noget over hende der i hvert fald kunne få Melarue til at se hvor fantastisk hun var. Melarue vidste også bare at hun ville have at Askfay var glad, uanset hvordan det ville ske. Alene eller sammen med nogen. Der var Melarue ikke så sart.
Askfay

Askfay

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 802 år

Højde / 188 cm

v0idwitch 27.02.2018 22:28
Melarue var en blid, men stædig, pige, og Askfay brød ud i lavmælt, glædesfyldt, latter da hun insisterede på at en eller anden elver sagtens kunne falde for hende. Askfay havde ikke så meget som tænkt på kærlighed i flere årtier, men hun havde en fornemmelse af at Melarue praktisk talt var lavet af kærlighed.

"Måske hvis der er nogle kvinder i blandt dem," medgav Askfay så endelig og for første gang i flere år brød der også en svag rødmen ud over hendes kinder. Hun var ikke vant til at være så oprigtig - som regel var hendes parader altid oppe, selv blandt hendes venner, og det var noget af et tillidstegn at hun sagde som hun gjorde til Melarue. 

Melarue

Melarue

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 629 år

Højde / 178 cm

Helli 06.03.2018 23:55
Det var nu ikke så stor en overraskelse at Askfay havde en præference for kvinder. Melarue kendte trods alt til Bïrkway, og det havde været en kvinde. Nogen havde bare ikke nogen præference for kønnet, men Askfay havde tydeligvis. Ikke noget man ville få børn ud af, men kærligheden var langt vigtigere end det, og Melarue kunne heller ikke stoppe sig selv fra t smile blidt til Askfay.

”Der er helt sikkert også nogen kvinder blandt dem, og hvorfor skulle der ikke være det?” spurgte Melarue med et lille smil, og kunne ikke stoppe sig selv for at række op og skubbe en lok hår væk fra Askfays ansigt. ”Men mon ikke udvekslingselverne er en tand for unge til dig?” spurgte hun så. Siden det havde været det de snakkede om trods alt, og det var ungelvere.
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 9