En dværg og et meget dybt hul

Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 52 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 01.08.2017 23:11
"....FØDT UNDER JORD, MODERS BRYST VAR HÅRDT SOM STEN
VOKSET OP I MØRKET, ET SIKKERT HJEM UDEN MÉN
HUD HÅRDT SOM JERN, STÅL I VOR BEN
DET ER IKKE ALTID KØNT, MEN ALLE SAMMEN MED MIG SYNG!

JEG ER EN DVÆRG OG JEG GRAVER ET HUL,
GRAVE GRAVE HUL, GRAVE GRAVE HUL!
JEG ER EN DVÆRG OG JEG GRAVER ET HUL,
GRAVE GRAVE HUL, GRAVE GRAVE HUL

FØDT UNDER JORD, VOKSET FRA ET STENET SKØD
JORDEN ER VOR KRYBBE, BJERGET DET VIL BLI' VOR DØD
EFTER HVERT ET KROSLAGSMÅL SKÅLER VI I MJØD
SELVOM DET KU' BLIV' VOR KRYPT, KAN VI ALDRIG GRAVE FOR DYBT

JEG ER EN DVÆRG OG JEG GRAVER ET HUL,
GRAVE GRAVE HUL, GRAVE GRAVE HUL!
JEG ER EN DVÆRG OG JEG GRAVER ET HUL,
GRAVE GRAVE HUL, GRAVE GRAVE HUL"


Det meste af kroen havde sunget med fra halvvejs igennem første omkværd, men det var først stukket rigtig af efter anden bro.
Et brølende kor af latter tog over da sangens sidste 'tone' døde ud og Dal fik et par sekunders til at trække vejret inden han blev bombarderet med sang-ønsker. 'Syng den med bondemandens datter' ja tak, hvilken en? Han kendte 12!
I stedet løftede han blot undskyldende en hånd, og da råberriget havde lagt sig en anelse skar hans stemme med lethed igennem "Gode folk, gode folk! Dagen er stadig ung, og jeg er jeres ydmyg underholdning til dagen går på held! Men for nu må jeg have noget at smøre halsen med!"
Det var stadig lyst udenfor, pokker tag det udgangsforbud. Sikkerhed, ved Isaris indgroede tånegl, han havde sjældent hørt så dårlig en undskyldning! Det var et angreb mod folkets frihed var hvad det var, og hans profit! Hvordan skulle han få smør på brødet hvis der ikke var en sjæl på kroen efter mørkets frembrud?!

[Info om tråd:]

[Jeg forbeholder mig retten til at skippe folk og holde festen kørende!]

Naamah

Naamah

Dødssynden Lyst | Lummergud

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 02.08.2017 11:36
Hovedstaden var da et umådelig festligt sted måtte hun indrømme! Nok var udgangsforbudet kommet ualmindelig upraktisk for de to dæmonkvinder der søgte at bruge netop natten og mørket til at finde fremt til katakumperne. De havde selvfølgelig haft heldet med sig, men så længe der stadig var en smule lyst udenfor var det en umulighed. Vidya havde fået tilegnet sig nogle bøger hun sad med næsen begravet i oppe på det ene værelse. Naamah var ikke nogen bogorm. Tværtimod. Hun nød i stedet den glade, fulde stemning der brussede frem på det halve svin denne tidlige aften. Mest fordi de havde fået besøg af en dværg der havde sangstemmen i orden og en umådelig god evne til at starte en god stemning.

Naamah havde leet, huljet og haft en fest med de andre kroindivider. Nogle af disse så desværre ud til at holde mere øje med lysets intensitent udendørs fremfor den gode stemning. Hun kunne godt li dværgens udstrålning og hun var heller ikke sky for at følge ham med sine intense øjne. Helt automatisk slog hendes evne sig til, uden hun tænkte over det. Huden blev mere indbydende, håret mere glansfuldt. Små detaljer der styrkede hendes tiltrækningsevne, når hun følte et behageligt måltid var i nærheden. "Jeg vil hellere høre den med Adlens uartige datter - Øl eller mjød, hr dværg?" Naamah lagde hovedet på skrå fra sin plads ikke langt fra dværgens placering. Hun drejede nogle krystaller mellem fingerne, der ville fungere som betaling når han fandt frem til hvilken drikkelse han ville tilfredsstille halsen med i denne omgang.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 52 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 02.08.2017 12:59
Dalán havde så sandelig lagt mærke til det pragteksemplar af en kvinde der havde sendt ham lange blikke eftermiddagen igennem. Men ak! Hans professionalisme og kærlighed til sit fag havde tvunget ham til ikke at færdiggøre nummeret! Det, og så skulle nogen nødig få det indtryk at han faldt over sine egne ben for hvert et kønt pigebarn der krydsede hans vej! Så ville han jo aldrig få en chance for at rejse sig op!

Dalán lænede sig tættere kvinden da hun talte og.. Waoh, hun var jo ENDNU kønnere når han kiggede efter, og han var ikke engang fuld endnu! "Ahh et let valg. Intet smøger stemmen så godt som honningfyldt mjød!" han sendte hende sit bedste skæve smil "Og navnet er Dal! Verdensmand, eventyrer og samler af historier!" præsenterede han sig med et nik, og lod ikke helt til at kunne få øjnene fra hende igen. Noget atypisk ham, når der var et helt publikum der higede efter hans opmærksomhed!
Baldr Icewalker

Baldr Icewalker

Krystalisianer

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 190 cm

Lorgath 02.08.2017 20:45
Ikke meget længe efter at sangen var sluttet, stod en skikkelse uden for kroen Det Halve Svin. Han var akkompagneret af fem mand stærke, alle var blege i huden og så ud til at have det overordentligt varmt i deres læderkofter. Dette gjaldt også den mand der stod i front. Han havde også en læderkofte på, ud over en blå skjorte og sorte bukser. Støvlerne havde stål ved tåspidserne og han bar en en kappe over den ene arm frem for på ryggen. Han holdt et spyd i højre hånd, havde en skægøkse i bæltet og et skjold spændt på ryggen i et ekstra bælte. De andre fem mand bar oppakninger, men også våben i deres bælter. Mændenes rejse havde været lang og egentlig ret kedelig, skulle Baldr, frontmanden, i alt fald mene. Han sukkede tungt, men strålede derefter op i et glad smil, som hans blik landede på kroen. "Jamen dog! Åh, det ville næsten være en skam at lade Kiles Orden og Lysets Dronning vente," han sendte et smil til sine mænd.

"Men nu er vi også nået til eftermiddagstid og de præster har jo trods alt sat et udgangsforbud ind, så vi må hellere vente til i morgen," han trådte derefter af sted ind på kroen og lod hans mænd om at bestille værelse og mjød. Selv så han sig lidt omkring til hans blik faldt på en dværg. Uden skæg. Men ikke desto mindre en dværg, der var i selskab af en meget - meget - yndig kvinde. Han kunne selvfølgelig ikke dy sig, så da han først havde fået et krus mjød stukket i hånden, trådte han med det samme hen til de to med et imødekommende smil på læberne. "Vel mødt! Det er ikke hver dag man ser dværge i hovedstaden. Og det er bestemt ikke hver dag man ser en skønhed som Dem nogle steder," først hilsten han på dværgen, dernæst den virkelig pæne kvinde. Jarlen påskønnede til en hver tid et pænt ansigt.
Jarl Baldr Icewalker - Jarl for den Nordiske Alliance

If you do my people an injury

I will crush you

Ruin your name

And salt your fields

Naamah

Naamah

Dødssynden Lyst | Lummergud

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 03.08.2017 10:28
At tale direkte til ham, havde så sandelig fanget hans fulde opmærksomhed. Om det måske kun var for en stund, måtte tiden jo vise, men opmærksomhed er noget Naamah trives med, og faktisk vil vove at påstå at hun har en stærk afhængighed til. Således ankom der også et lidt større smil på hendes læber. "Mjød skal du få" svarede hun og gav krystallen til en kropige der vandrede utrolig velplaceret mellem gæsterne. Balanceevnen fejlede intet. "Mit er Naamah, eventyrer og ballademager" svarede hun med et drillende glimt i øjet. De to ting var for så vidt sande, men der var langt mere beskrivende ord der passede den lyshårede dæmon meget bedre.

Naamah holdte sine stærke grønne øjne på dværgen, men flyttede dem langsomt hen imod døren som der ankom nye. Nye der ikke var bange for at tale højt. Det var også et indtagende syn. Mænd fra norden, måtte de være, og nogle pragteksemplare de alle var! Diskret lod Naamah sin tunge køre på indersinden af sine tænder. Naamah skiftede sin opmærksomhed tilbage til Dal efter ganske få sekunder at have set de nyankommende. Et måltid af gangen. "Fortæl mig lidt, om dine eventyr? Hvis du lyster selvfølgelig" spurgte hun direkte ind til, rent faktisk nysgerrig. Nok havde hun selv rejst en del rundt, men derfor kunne man godt tage imod nyt.
Naamah drejede hovedet som den nyankommende talte til dem. Hun smilede et pragende, men sødt smil der passede til hendes ansigt, som manden talte. "Jeg takker min gode herre" svarede hun med en varm stemme og glimt i øjet.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 52 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 20.08.2017 20:13
Dal fik snart stukket et krus mjød i hånden på Naamahs bestilling. Det drillende glimt i kvindens øjne skræmte ham ikke væk. Tværtimod lugtede det som en god historie, og interessant selskab! "Eventyr og ballade går som oftest hånd i hånd er min erfaring!".
Da kvindes blik flyttede sig, lod Dal sit følge med. Hvem i Kiles Riges afkroge var det er afbrød dem?!

Et menneske... og fra udseendet en nordbo oven i købet! Lige hans held.. "Vel mødt. De ser da også selv ud til at være langt væk hjemmefra!" hilste han igen, og sendte manden et blik der mellem mænd kun kunne tolkes til 'jeg var her sku først!'.

Naamahs spørgsmål drog hans opmærksomhed tilbage til vigtigere ting. Hende. "Mmm gerne, gerne! Jeg frygter de vil falde fladt ved siden af deres bedrifter, men jeg skal gøre mit bedste" han bøjede hoved for hende, uden at bryde øjenkontakten "Er der en bestemt type historie du er interesseret i? Dumdristigt heltemod? Farefulde færre? ... formidable nedlæggelser?"
Baldr Icewalker

Baldr Icewalker

Krystalisianer

Neutral God

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 190 cm

Lorgath 17.09.2017 04:25
Han kunne sagtens tolke dværgens blik. Og det fik ham udelukkende til at smile endnu mere bredt, for i hans øjne var der ingen regler omkring det, at tale med damer eller komme på deres gode side. Så det at dværgen havde været her først, betød kun én ting: Hvis Baldr ville tale mere med denne skønhed, skulle han arbejde mere hårdt. Hvorimod dværgen havde fordelen af at have spenderet mere tid med hende. Han sendte kvinden et nik og lænede sig tilbage i sin stol, som dværgen begyndte at tale. Så han måtte være en form for fortæller? Den slags var altid velkomne i Baldrs by!

”Formidable nedlæggelser? Dette gad jeg i al fald godt høre mere om. Hvilke typer nedlæggelser, om jeg må spørge?” det var udelukkende med vilje at han spurgte ind til det, for enten ville dværgen have en fantastisk historie og vinde damen til sidst, eller også ville han ende i den gale boldgade og tabe. For Baldr betød begge dele sjov i sidste ende. Han ville ikke tage noget af det her personligt i hvert fald. ”Nåh nej.. Jeg tror at skønheden her ville kunne træffe et bedre valg end jeg,” og med de ord sendte han kvinden et lille blink med øjet. Intet alt for voldsomt.
Jarl Baldr Icewalker - Jarl for den Nordiske Alliance

If you do my people an injury

I will crush you

Ruin your name

And salt your fields

Naamah

Naamah

Dødssynden Lyst | Lummergud

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 6077 år

Højde / 174 cm

Hobbit 19.09.2017 19:16

Eventyr og ballade gik perfekt hånd i hånd. Og hvis bare denne indtagende dværg vidste hvor meget ballade hun foretog sig på almen basis, ville han tabe bukserne af ren overraskelse. Hun smilede mystisk til ham som svar på ordene, men lod sig frivilligt distrahere af den nyankommende. Hvorefter spillet mellem mænd naturligvis meldte sig. Hun kendte det udmærket. Jalousien og irritationen over at nogen bød sig ind på en anden mands territorie. Det havde altid moret hende grænseløst! Alt imens Dalán lød ganske rolig i sin hilsen.

Som Dalán begyndte at fortælle, lænede Naamah sig ganske let fremefter for at komme tættere på og lytte til hans ord. Naamah nåede ikke at svare før den anden mand blandede sig med sine egne spørgsmål. Hun kiggede på denne Baldr med hovedet let på skrå og et glimt i øjet. ”Smigrende.” svarede hun roligt med et glimt i øjet, inden hun vendte tilbage til Dalán. ”Nedlæggelser kan vel være flere ting.” hun lod en finder sno sig omkring de lyse blonde hår ”Men lad mig øre en dumdristig historie.” at få hende til at blive imponeret såvel som få en humoristisk vinkel ind på det hele, ville bestemt være en trumf overfor Naamah.  Lige nu nød hun dog at have to til at kæmpe om sin opmærksomhed. Begge udmærket måltider hvis hun selv skulle sige det.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 52 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 19.02.2018 18:30
Dals smil krængede op til den ene side som manden bed sig mærke i den sidste del. Et emne der kunne indeholde magt og meget, fra episke eventyr i fjerne egne til de mere.. Intime af slagsen. Kvindens valg var bestemt også interessant. Chance havde et svagt punkt for den slags tros alt!
"damens valg som du selv siger! Men mon ikke der er tid til endnu en senere!" insisterede han med et grin inden han vendte opmærksomheden mod dem begge, favoritiserende kvinden en anelse. Han tog en indånding og hans ansigt faldt i mere rolige folder, som det passede sig for fortællingens begyndelse.
"historien starter som mange andre af dens slags, på en kro ved aftenstide, hvor alkoholen flød i rigelige mængder og humøret var højt! Her sad en herre så godt tilpas, for han var i selskab med den kønneste kvinde på kroen. Men han frygtede hendes selskab skulle blive kort, for der var mange andre større mænd på kroen, og han var blot en simple mand uden mange krystaller til sit navn. Men han havde et rygte for dumdristighed og håb i sit hjerte om at chance ikke skulle forlade ham denne aften af alle, for han viste hun var en flyvsk gudinde. Men han havde en hemmelighed... " ved dette lænede han sig frem og gjorde tegn til de to ligeså skulle. Først da de var helt nær fortsatte han lavmælt og hemmelighedsfuldt "han havde en hemmelighed. Ser i, han var dværg, og vi ved at selv når vi fejler og falder på halen, så er der aldrig langt op igen. Og derfor kan vi gøre ting som dette" han vendte sig mod kvinden, et skævt smil på hans læber, blinkede hurtigt til hende inden han stjal et kys fra hendes læber.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk God

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 52 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 24.03.2018 12:58
(tråden er vist blevet så gammel ingen af os kan huske den findes, så lukker den bare her :-))
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3